Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
waterbak graven
Moderator: moderatorteam
-
hermelien1989
- Actief
- Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo - Aantal honden: 2
waterbak graven
Ik heb een probleempje met gioia waar ik wil kijken of jullie nog ideeën hebben.
Overdag gaat gioia naar mijn ouders toe.
Heel vaak als er even niemand in bv de gang is of in de tuin dan gaat ze de waterbak uitgraven.
Mijn ouders mogen dus elke keer de gang gaan dweilen.
Bij mij thuis doet ze het niet en laatst deed ze het terwijl mijn vader even naar de wc was.
Hij heeft toen flink op haar gescholden, maar een paar dagen later deed ze het weer.
We zijn al van waterbak veranderd (eerst een met een anti-knoei deksel en nu een zware poseleinen zodat ze hem niet om kan duwen).Thuis heb ik 2 ijzeren bakken waar ze het niet bij doet, bij mijn ouders thuis heeft ze ook in de ijzeren bak gegraven...
Ze is bij mijn ouders altijd met 2 andere honden. Samen zijn ze wel regelmatig alleen thuis, maar ze doet het dus ook in een paar minuten afwezigheid.
Het water weghalen wordt hem niet omdat er nog 2 andere honden zijn.
Wie heeft er ideeën?
Overdag gaat gioia naar mijn ouders toe.
Heel vaak als er even niemand in bv de gang is of in de tuin dan gaat ze de waterbak uitgraven.
Mijn ouders mogen dus elke keer de gang gaan dweilen.
Bij mij thuis doet ze het niet en laatst deed ze het terwijl mijn vader even naar de wc was.
Hij heeft toen flink op haar gescholden, maar een paar dagen later deed ze het weer.
We zijn al van waterbak veranderd (eerst een met een anti-knoei deksel en nu een zware poseleinen zodat ze hem niet om kan duwen).Thuis heb ik 2 ijzeren bakken waar ze het niet bij doet, bij mijn ouders thuis heeft ze ook in de ijzeren bak gegraven...
Ze is bij mijn ouders altijd met 2 andere honden. Samen zijn ze wel regelmatig alleen thuis, maar ze doet het dus ook in een paar minuten afwezigheid.
Het water weghalen wordt hem niet omdat er nog 2 andere honden zijn.
Wie heeft er ideeën?
Groetjes hermelien1989 en gioia

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Re: waterbak graven
Zoiets al gehad: http://www.dandydog.nl/voer-drink-bakke ... spill.html" onclick="window.open(this.href);return false;?

-
hermelien1989
- Actief
We hebben zo'n bak gehad met een anti-knoei deksel erop. Bij die bak is ze ermee begonnen. Ik dacht eerst omdat ze het kwa afstand niet redde (als kleine puppy). Maar ze blijft het nu dus doen...
edit: die bak gooit ze dus ook helemaal op de kop als het even kan.
edit: die bak gooit ze dus ook helemaal op de kop als het even kan.

- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
kan de waterbak niet in een standaard zodat deze een stuk hoger staat?
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
-
hermelien1989
- Actief
Dat is een goeie, dank je. Ik ga binnenkort even langs de cranenbroek om er een te halen.
Het is het proberen waard.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Hahaha geweldig, hier nog een waterbakgraver.
Soms kijkt ze me aan als een laffe coyote, en sluipt dan naar de keuken. Dan weet ik alweer hoe laat het is.
Ze mag het niet en dat weet ze. Maar soms kan ze zich niet beheersen, gaat even helemaal los en wandelt dan voldaan door de kamer "zo, die klus is geklaard!"
Gek genoeg doet ze het alleen als er iemand thuis is. Dat is een hele geruststelling want ik wil niet dat ze zonder water komt te zitten als ik niet thuis ben.
Sinds ik ben verhuisd vind ik het minder grappig, want we hebben in de keuken nu laminaat, dus ben gaan zoeken naar welke bak geschikt is. Ik heb inmiddels een bloempot neergezet van een grote maat (misschien 7 liter inhoud ofzo) met maximaal een liter water erin. Dan doet ze het niet.
Buiten zet ik wel eens een normale drinkbak voor haar neer. Kan ze lekker uitgraven als vanouds.
Soms kijkt ze me aan als een laffe coyote, en sluipt dan naar de keuken. Dan weet ik alweer hoe laat het is.
Ze mag het niet en dat weet ze. Maar soms kan ze zich niet beheersen, gaat even helemaal los en wandelt dan voldaan door de kamer "zo, die klus is geklaard!"
Gek genoeg doet ze het alleen als er iemand thuis is. Dat is een hele geruststelling want ik wil niet dat ze zonder water komt te zitten als ik niet thuis ben.
Sinds ik ben verhuisd vind ik het minder grappig, want we hebben in de keuken nu laminaat, dus ben gaan zoeken naar welke bak geschikt is. Ik heb inmiddels een bloempot neergezet van een grote maat (misschien 7 liter inhoud ofzo) met maximaal een liter water erin. Dan doet ze het niet.
Buiten zet ik wel eens een normale drinkbak voor haar neer. Kan ze lekker uitgraven als vanouds.

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
De action heeft ze ook, daar heb ik die van mij laatst gekochthermelien1989 schreef:Dat is een goeie, dank je. Ik ga binnenkort even langs de cranenbroek om er een te halen.
-
hermelien1989
- Actief
Dan gaan we naar de action, nog beter 
Een hoge bloempot ofzo gaat het niet worden, de maltheser moet ook nog bij het water kunnen.
Gelukkig hebben mijn ouders geen laminaat meer liggen in de gang, maar tegels. Wel hebben ze net behangen en geverfd. En buiten dat wil ik inderdaad niet dat ze zonder water zitten.
Een hoge bloempot ofzo gaat het niet worden, de maltheser moet ook nog bij het water kunnen.
Gelukkig hebben mijn ouders geen laminaat meer liggen in de gang, maar tegels. Wel hebben ze net behangen en geverfd. En buiten dat wil ik inderdaad niet dat ze zonder water zitten.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
-
aletta
- Actief
- Mijn ras(sen): grote witte kees
- Aantal honden: 1
Hier ook 1 die dat doet. Wij geven vaak op een dag een klein beetje water maar kunnen misschien wel eens overgaan op een hoge staande bak.