Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stront zoeken tijdens spelen.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Stront zoeken tijdens spelen.

Ongelezen bericht door Peter27 »

Bumper is een poep eter..Tot zover lastig, vervelend en regelmatig dermate frustrerend dat ik linea recta terug naar huis loop. Maar goed, het is nou eenmaal een hond en dat zijn smerige beesten haha. Shit happens dus..

Maar wat me opvalt is dat ze tijdens het loslopen pas serieus op zoek gaat als er een andere hond in de buurt komt. Dus tijdens het spelen is de andere hond ineens niet meer boeiend en gaat ze actief op zoek. En waar ik haar normaal regelmatig kan weerhouden met een gil is dat op zon moment niet mogelijk.

Ze heeft absoluut geen baknijd of iets dergelijks dus ik kan me niet voorstellen dat ze wil voorkomen dat de andere hond de traktatie eerder wegwerkt. Ik begrijp dit gedrag niet. Iemand een suggestie?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
blablabla :)
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Stront zoeken tijdens spelen.

Ongelezen bericht door Zamunda »

Eerste wat in me opkomt is dat het een soort overspronggedrag/stressuiting zou kunnen zijn? Dat ze het spelen met de andere hond eigenlijk niet zo leuk vindt, of zelfs wat stressvol en daarom afleiding zoekt in het poepzoeken?
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kirra »

Wat Zamunda zegt zou misschien best kunnen?
Als Vita het te druk vindt met andere honden (als in, een hond is vervelend en de rest reageert daarop) gaat ze soms heel druk op zoek naar stokjes en dennenappels om op te eten...
(Wat ik afkap, want te veel moet ze later van kotsen...)

Gebeurt het bij alle honden? (ook bekende?)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Zo intensief snuffelen bij de nadering van een hond kan inderdaad een kalmerend signaal zijn
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat Zamunda zegt lijkt me heel goed kunnen :ok:

In dat geval......:
Als je dat zou gaan afstraffen maakt dat je hond nog onzekerder, dus kijk uit wat je doet en wanneer.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Ze doet het eigenlijk altijd, bij zowel bekende als onbekende honden. Ze is wel onderdanig maar niet erg onzeker, zover ik kan beoordelen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
blablabla :)
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Doet mij ook denken aan oversprong, misschien dat de 'spanning' van het spelen dan op dat moment even teveel wordt, en ze maar poep gaat zoeken?

In dat geval zou ik het spel verkorten, even spelen, en vóór ze gaat poepzoeken haar meenemen met iets leuks oid.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Bij Max was het verveling!
Toen ik Max kreeg was hij al een enorme poep-eter, ik liet hem gelijk met de andere honden uit, Luna was toen 5 maanden en wilde er nog wel eens bij gaan liggen e.d. dan ging even alle aandacht naar Luna.....op dat moment ging Max van hoop naar hoop :ugh: Ook als ik even met de buren stond te kletsen ofzo, dan verveelde hij zich en ging poep zoeken, in de bosjes was altijd wel kattenpoep te vinden :kotz:
Ik ben hem toen alleen uit gaan laten, de rondjes in de buurt en was dan lekker met hem bezig, stukjes volgen leuke dingen doen...op die wandelingen had hij totaal geen interesse in poep :cheer:
Hij heeft altijd een zwak gehouden voor de "frolicdrollen" maar verder had ik het goed onder controle door gewoon lekker met hem bezig te zijn, tegen hem te kletsen en vooral hem te vertellen hoe knap en braaf hij was, dan was hij helemaal happy :pffff: :I:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik sluit mij ook aan in optie oversprongsgedrag, zichzelf met dit gedrag weer kalmeren. Toch te heet geworden in het spel.

Ongeacht de reden, ben ik zelf tot de ontdekking gekomen dat corrigeren of voorkomen van poepeten eigenlijk zinloos is zoals dat vaak gedaan wordt.
Ik zelf ben gaan oefenen met commando aandacht. Resulteert in een hond die bij je te roepen is om wat lekkers te scoren, terwijl je met corrigeren of voorkomen met een nee of uuhuuh of niet doen juist vaak een hond die er nog juist sneller heen gaat en van je af gaat lopen, maar net steeds even een extra hap neemt. 1 van mijn honden wijst nu alle poepjes aan in de hoop zo vooral veel ballen te kunnen verdienen. Laatst lag ik in een deuk, toen ze, omdat ik het niet zag, een hap nam, naar me toe kwam rennen en het voor mijn schoenen/half over mijn schoenen uitspoegde: vrouwtje kijk nou toch: POEHOEEEEEP!
Afbeelding
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Als honden naar elkaar toekomen bij een ontmoeting, is het 'ineens' ergens gaan snuffelen een bewust kalmerend signaal naar de andere hond toe. Ik denk dat hij daar poep eten voor gebruikt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”