Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zout water.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

pointer
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Dsk/pointer
Hound
Aantal honden: 2

Zout water.

Ongelezen bericht door pointer »

Net terug van een heerlijke week Denemarken, een huisje 200 mtr van een heel rustig strand. Pablo heeft zich helemaal uit kunnen leven, 1 grote racebaan was het voor hem, maar.... daardoor ook dorst en dus gaat hij zout water drinken. Niet handig. Nog meer dorst, in huis weer veel zoet water er achteraan ( in porties). Last van diarree en matige eetlust.

Hoe doen jullie dat met dat zoute water. Afleren? En hoe dan?
Groetjes Iris
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Zout water.

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Zelf je water mee nemen en als je hond zout water wil drinken een brul geven dat dit niet mag. Hoe simpel kan het leven toch zijn :F:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik kom niet heel vaak bij zee maar als ik er wel ben zorg ik gewoon dat ik water bij me heb.
Op het moment dat ik zie dat ze willen drinken roep ik ze bij me en geef ik ze water.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
pointer
Zeer actief
Hound

Lizzie. schreef:Zelf je water mee nemen en als je hond zout water wil drinken een brul geven dat dit niet mag. Hoe simpel kan het leven toch zijn :F:
Ha, ha dat had ik natuurlijk zelf ook wel bedacht. Pablo wil normaal best wel luisteren, maar dat koude zeewater drinken was te lekker. Dat water in de fles kon nooit zo lekker zijn. :pffff:
Groetjes Iris
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Bah, dat ie het nog lekker vond ook!
Xavi heeft het één keer geproefd en trok wel zo;n zuur gezicht.. was duidelijk niet lekker :LOL:
Afbeelding
Afbeelding
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door River8 »

Riv vindt t leuk water te happen, zowel zoet als zout dus. Ik dacht de laatste keer om d'r te laten gaan zodat ze t afleerde, maar ze is blijkbaar hardleers. Niet ziek geworden, wel heel veel zoet water erna gedronken :mrgreen:
Als ik het zou moeten afleren denk ik dat het een lang verhaal wordt met constante correctie. Ze luistert dan wel hoor, maar is t paar seconde erna weer vergeten :hmmm:
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Dan even voor de gein lange lijn eraan, zodra Pablo aanstalten maakt om te drinken terugroepen/trekken en hem het water aanbieden. Paar keer volhouden en dan valt het dupje hopelijk wel.
pointer
Zeer actief
Hound

De volgende keer ga ik dus een soort beloningssysteem met koud, zoet water proberen.

Ik heb gewoon Pablo overschat, dit oorzaak/gevolg dingetje is te hoog gegrepen voor hem. Voor elke hond neem ik aan.
Groetjes Iris
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik kom bijna wekelijks op het strand met de honden. Meestal loop ik eerst door de duinen(vanaf huis) en kom dan zoetwatervennetjes tegen met heel schoon water. Ik laat ze dan eerst daar wat drinken voordat we op het strand zijn. Zout water drinken is inderdaad een brul en ze doen het inmiddels nooit meer.
Miepmiept
Zeer actief

Ongelezen bericht door Miepmiept »

Mijn Herder krijgt inderdaad met het zwemmen wel aardig wat water binnen vooral met de bal in de bek, zodra het wat warmer is neem ik dan wel zoet water mee zodat ze niet nog eens bewust zout water gaat drinken tegen de dorst.

Vraag me wel eens af hoe schadelijk het eigenlijk is? Ik beperk het nu wel, want schrok me de eerste keer rot dat het zoute water er gewoon langs achter uit spoot.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:Mijn honden doen het ook, daarom loop ik niet graag meer aan zee.
Hier bij ons is weinig water te vinden, dus ze hebben zichzelf aangeleerd om te drinken als er water beschikbaar is.
Nou, water genoeg aan het strand... :ugh:
Ik kan het wel willen corrigeren, maar dat zou betekenen dat ze helemaal niet meer in zee mogen zwemmen, want het is een beetje oorzaak-gevolg: ze zwemmen, krijgen zeewater binnen, krijgen dorst, gaan drinken, krijgen dorst, gaan drinken, krij...

Laat maar dan, en lange lijnen is met drie honden (de oudste doet het niet) ook geen optie.
Rana had er aanvankelijk ook veel problemen mee.
Enorme spuitpoep :schrik:
Maar die heeft het in de loop van haar eerste jaren afgeleerd omdat we toen vaak aan zee kwamen.

Het grappige is dat Ita, die de eerste jaren nooit aan zee kwam, de eerste keer na één keer "proeven' echt geen zeewater meer dronk.
Dat vond ze zo gigantisch smerig dat ze mij om normaal water kwam vragen :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

he! da's bah!

riep ik dan :oeps:

maar het helpt :pffff: :engel:

en nee, ik zie mijn honden niet als kinderen :mrgreen:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco is nog maar 1 keer bij zee geweest. Dat was 1 slok en z'n interesse was weg ;) Spelen met de andere honden op het strand was veel leuker. Boomer dronk ook geen zeewater. Dus helaas, geen tips uit de praktijk voor je. Overige tips zijn al gegeven
*Marina*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel

Ongelezen bericht door *Marina* »

we lopen wekelijks aan zee, maar om de een of andere redend drinken mijn honden nooit zeewater, ze zwemmen er wel in..

Ben wel stiknieuwsgierig waar je was en in welk huisje je geweest bent. ik ga over 2,5 week een weekje naar Romo.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”