Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gemekker aan de tussendeur
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Gemekker aan de tussendeur
Ik heb al jaren de hondjes beneden slapen, waarbij ik boven slaap. Dat is ingevoerd toen Cara kwam en het nodig vond een feestje op mijn bed te bouwen, daarvoor sliep Jamey altijd bij mij. Aangezien het eigenlijk best wel bevalt om mijn bed voor mezelf te hebben, ben ik ook niet echt van plan om dit te veranderen, aangezien Jamey zo ongeveer in me kruipt, wat niet echt bevordelijk is voor mijn slaap.
Twee weken terug begon Jamey ineens midden in de nacht bij de woonkamerdeur te piepen en te krabben. Mijn eerste gedachte was dat ze moest plassen ofzo, dus ik heb haar die kans gegeven, ze deed inderdaad een plas, maar toen ik vervolgens weer in bed lag, begon ze weer. 2e gedachte was dat er misschien iets aan de hand was, dat ze niet lekker was ofzo, dus voor een nachtje (dacht ik) bij me in bed genomen, om haar in de gaten te kunnen houden, en toch wat slaap te kunnen pakken.
Sindsdien is het dus (natuurlijk) elke nacht raak. Ik heb het een paar nachten geprobeerd te negeren, maar ze houdt het echt urenlang vol. Ik ben naar beneden gekomen om een fikse stemcorrectie te geven (waar ze ook echt van onder de indruk was), dat hielp een half uurtje... Ze heeft vorige week 2 nachten bij mijn ouders gelogeerd, daar heeft ze het niet gedaan (maar wel wolfje gespeeld toen mijn ouders mijn neefje bij zijn moeder ophaalden, terwijl mijn broer nog sliep vanwege nachtdienst).
Daarna is ze een paar nachten stil geweest, ik was al bijna blij, maar vannacht begon ze weer. Na 3 kwartier negeren ben ik weer naar beneden gegaan, heb haar weer een fikse stemcorrectie gegeven, waarna ik in de stille periode, rond 4 uur 's nachts, in slaap ben gevallen, om vervolgens om 7 uur weer wakker gepiept te worden.
Ik snap dat de oplossing 'neem haar dan gewoon mee naar de slaapkamer' de makkelijke oplossing is, maar dat is niet een oplossing waar ik echt blij van word, aangezien het ten koste gaat van mijn nachtrust, en ik dan iedere ochtend op moet letten om ze weer bij elkaar te laten (altijd een moment van spanning en mogelijke knokpartijen). Cara is gewend om beneden te slapen en heeft daar nooit problemen van gemaakt, lijkt zich ook niet echt op haar gemak te voelen in de slaapkamer. Die heeft de voorkeur aan haar eigen bench (die gewoon open staat overigens).
Heeft iemand een idee om Jameys gedrag te doorbreken? Ik wil liever niet blijven corrigeren, en ik wil wel graag gewoon normaal kunnen slapen.
Twee weken terug begon Jamey ineens midden in de nacht bij de woonkamerdeur te piepen en te krabben. Mijn eerste gedachte was dat ze moest plassen ofzo, dus ik heb haar die kans gegeven, ze deed inderdaad een plas, maar toen ik vervolgens weer in bed lag, begon ze weer. 2e gedachte was dat er misschien iets aan de hand was, dat ze niet lekker was ofzo, dus voor een nachtje (dacht ik) bij me in bed genomen, om haar in de gaten te kunnen houden, en toch wat slaap te kunnen pakken.
Sindsdien is het dus (natuurlijk) elke nacht raak. Ik heb het een paar nachten geprobeerd te negeren, maar ze houdt het echt urenlang vol. Ik ben naar beneden gekomen om een fikse stemcorrectie te geven (waar ze ook echt van onder de indruk was), dat hielp een half uurtje... Ze heeft vorige week 2 nachten bij mijn ouders gelogeerd, daar heeft ze het niet gedaan (maar wel wolfje gespeeld toen mijn ouders mijn neefje bij zijn moeder ophaalden, terwijl mijn broer nog sliep vanwege nachtdienst).
Daarna is ze een paar nachten stil geweest, ik was al bijna blij, maar vannacht begon ze weer. Na 3 kwartier negeren ben ik weer naar beneden gegaan, heb haar weer een fikse stemcorrectie gegeven, waarna ik in de stille periode, rond 4 uur 's nachts, in slaap ben gevallen, om vervolgens om 7 uur weer wakker gepiept te worden.
Ik snap dat de oplossing 'neem haar dan gewoon mee naar de slaapkamer' de makkelijke oplossing is, maar dat is niet een oplossing waar ik echt blij van word, aangezien het ten koste gaat van mijn nachtrust, en ik dan iedere ochtend op moet letten om ze weer bij elkaar te laten (altijd een moment van spanning en mogelijke knokpartijen). Cara is gewend om beneden te slapen en heeft daar nooit problemen van gemaakt, lijkt zich ook niet echt op haar gemak te voelen in de slaapkamer. Die heeft de voorkeur aan haar eigen bench (die gewoon open staat overigens).
Heeft iemand een idee om Jameys gedrag te doorbreken? Ik wil liever niet blijven corrigeren, en ik wil wel graag gewoon normaal kunnen slapen.

You'll be in my heart... Always...
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Gemekker aan de tussendeur
Je correctie komt niet echt door.
En ze heeft in ieder geval wel even aandacht gekregen
Een handdoek o.i.d. met jouw geur in haar mandje, kan dat helpen?
En ze heeft in ieder geval wel even aandacht gekregen
Een handdoek o.i.d. met jouw geur in haar mandje, kan dat helpen?
- Jacksel
- Zeer actief
Ik had door dat de correctie niet genoeg deed, maar de timing is ook niet echt goed te krijgen, aangezien ik toch echt eerst naar beneden zal moeten lopen, wat ze natuurlijk hoort en dan is ze al stil. De handdoek kan ik proberen, ik kan me niet echt voorstellen dat het veel invloed heeft aangezien alles in huis toch wel redelijk naar mij zou moeten ruiken lijkt me, maar het is te proberen. Een andere optie zou zijn om haar in haar bench op te sluiten 's nachts, dan kanz e iig niet meer bij die tussendeur komen. Ik heb het overwogen, maar vind het geen prettig idee, aangezien ze geen water of wat dan ook in de bench heeft, en ik heb een vermoeden dat ze een bench al helemaal geen goed idee vindt, en dan gaat joelen (hoewel ze de bench wel kent, en ook erin opgesloten zitten, aangezien ze er altijd in gaat als bezoek binnenkomt, totdat de eerste opwinding over is).
Laatst gewijzigd door Jacksel op 17 mei 2015 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Sterre
Hoe oud is Jamey? Sterre wilde een tijd geleden ook ineens niet meer beneden slapen. Sterre is 14 jaar. Het was voor ons geen probleem dat ze boven sliep. Maar we hadden geen idee waarom het was. Na een paar maanden besloot ze ineens zelf dat ze weer beneden ging slapen. Dat doet ze nu nog steeds. Wij hebben het maar aan haar leeftijd toegeschreven.
- Jacksel
- Zeer actief
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
ach dan word ze seniel, dus hup toch mee naar bed nemenJacksel schreef:Jamey wordt in Augustus 10
Zou het niet zo kunnen zijn dat trappen lopen pijnlijk is geworden?Sterre schreef:Hoe oud is Jamey? Sterre wilde een tijd geleden ook ineens niet meer beneden slapen. Sterre is 14 jaar. Het was voor ons geen probleem dat ze boven sliep. Maar we hadden geen idee waarom het was. Na een paar maanden besloot ze ineens zelf dat ze weer beneden ging slapen. Dat doet ze nu nog steeds. Wij hebben het maar aan haar leeftijd toegeschreven.

- Jacksel
- Zeer actief
Als ik zie hoe soepel ze vandaag nog Cara's balletje wist te jatten, gok ik dat ze nog niet seniel isLizzie. schreef:ach dan word ze seniel, dus hup toch mee naar bed nemenJacksel schreef:Jamey wordt in Augustus 10![]()

-
Sterre
Zou kunnen hoor. Ze heeft wel pijnstillers voor artrose, maar ze loopt wel af en toe naar boven als ik boven bezig ben en dat gaat nog wel goed. Maar goed het maakt ons niks uit. Ze mag slapen waar ze wil.Lizzie. schreef:ach dan word ze seniel, dus hup toch mee naar bed nemenJacksel schreef:Jamey wordt in Augustus 10![]()
Zou het niet zo kunnen zijn dat trappen lopen pijnlijk is geworden?Sterre schreef:Hoe oud is Jamey? Sterre wilde een tijd geleden ook ineens niet meer beneden slapen. Sterre is 14 jaar. Het was voor ons geen probleem dat ze boven sliep. Maar we hadden geen idee waarom het was. Na een paar maanden besloot ze ineens zelf dat ze weer beneden ging slapen. Dat doet ze nu nog steeds. Wij hebben het maar aan haar leeftijd toegeschreven.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik herken dit wel van mijn ouwe husseltje. Die werd op die leeftijd langzamerhand doof. Misschien speelt dat hier ook.

-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Weet je zeker dat ze qua gezondheid helemaal in orde is?
Misschien een medische apk?
Misschien een medische apk?
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik zou een paar nachten beneden gaan slapen, en dan steeds eerder naar boven vertrekken, tot je 'zogenaamd' op de bank gaat slapen en dan na vijf minuten al naar boven gaat.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Jacksel
- Zeer actief
Zo goed als zeker dat ze medisch oke is. Ze is nog steeds oostindisch doof (gefluisterd "oeps", "koekje", "kaas" hoort ze, maar "hier", "zit", en andere commando's had ze heus niet gehoord
), ze is buiten vrolijk, hangt nog steeds aan haar balletje, is fanatiek bij Hoopers en volledig zichzelf, behalve het geëmmer 's nachts. Er is wel iets van 2 jaar geleden beginnende staar bij haar vastgesteld, kan zijn dat ze daar wat meer last van begint te krijgen, natuurlijk.

- ranetje
- Zeer actief
Laat eens een schemerlampje aan 's nachts?Jacksel schreef:Zo goed als zeker dat ze medisch oke is. Ze is nog steeds oostindisch doof (gefluisterd "oeps", "koekje", "kaas" hoort ze, maar "hier", "zit", en andere commando's had ze heus niet gehoord), ze is buiten vrolijk, hangt nog steeds aan haar balletje, is fanatiek bij Hoopers en volledig zichzelf, behalve het geëmmer 's nachts. Er is wel iets van 2 jaar geleden beginnende staar bij haar vastgesteld, kan zijn dat ze daar wat meer last van begint te krijgen, natuurlijk.
- Jacksel
- Zeer actief
Vannacht was het weer stil (of ik heb er doorheen geslapen natuurlijk). Ik houd het in de gaten, en ze moeten toch allebei weer eens voor check-up en entingen, dus dan laat ik wel weer ff kijken hoe het met haar ogen is nu en of ik iets anders misschien gemist heb (al kan ik me dat niet voorstellen, overbezorgd als ik ben). En anders vind ik de bench in de slaapkamer eigenlijk wel een goed idee. Gewoon beneden beginnen, wordt er gemekkerd dan pak ik haar op en zet haar zonder een woord in de bench boven. Eens zien waar ze dan voor kiest op de langere termijn. Blijf ik wel zitten met het probleem dat het mot tussen de honden kan veroorzaken, maar goed, dat moet ik dan maar reguleren.
Aan de andere kant, misschien blijft het wel gewoon stil... Je weet het mar nooit...
Aan de andere kant, misschien blijft het wel gewoon stil... Je weet het mar nooit...

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Apple sliep ook altijd in ons kantoortje.
Ze heeft daar heel lang prima geslapen, maar toen ineens niet meer. Af en toe ging het een nachtje goed, maar vaak was ze toch aan het piepen. Uiteindelijk toch gezwicht.
Nou slaapt ze bij ons onder het bed, niet op het bed.
Bench op de slaapkamer of op bed verbieden lijkt me wel een prima compromis.
Ze heeft daar heel lang prima geslapen, maar toen ineens niet meer. Af en toe ging het een nachtje goed, maar vaak was ze toch aan het piepen. Uiteindelijk toch gezwicht.
Nou slaapt ze bij ons onder het bed, niet op het bed.
Bench op de slaapkamer of op bed verbieden lijkt me wel een prima compromis.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Bij mij slapen honden altijd in de hal.
Dan kunnen ze voor de deur gaan liggen, wat veel honden graag doen, de ruimte is lekker klein, dat voelt veilig, en ze kunnen me horen boven.
Misschien kun je dat eens proberen?
Dan kunnen ze voor de deur gaan liggen, wat veel honden graag doen, de ruimte is lekker klein, dat voelt veilig, en ze kunnen me horen boven.
Misschien kun je dat eens proberen?
- Jacksel
- Zeer actief
Mijn hal heeft een trap die direct mijn slaapkamer in leidt. Geen deur ertussen. En heb niet veel zin om met traphekjes te gaan klooien, om eerlijk te zijn. Afgelopen nacht is het goed gegaan, geen gepiep, dus ik hoop dat het gewoon klaar is. Anders ga ik denk ik de bench op de slaapkamer optie doen.

- Jacksel
- Zeer actief
Hmm uitvoering tot nu toe: dinsdag hadden we training (dus veel aandacht gegeven): gepiep 's nachts (en boven in de bench geslapen). Woensdag niet bijzonder veel gedaan, gepiep, in de bench boven geslapen. Donderdag vrij weinig aandacht, geen gepiep, beneden geslapen.
Het lijkt er eigenlijk heel erg op dat als ze een dagje veel aandacht heeft gehad, dit leidt tot 's nachts piepen. Zaterdag bij mijn ouders, veel aandacht, vervolgens piepen. Dinsdag na training hetzelfde, maar dan 2 dagen piepen. Vreemd...
Boven in de bench is ze trouwens goed stil. Bench staat aan het voeteneind aan de andere kant van het 2-persoonsbed van waar ik slaap. Dus er is niet echt contact met mij, behalve dat ze dus boven en in dezelfde kamer is.
Het lijkt er eigenlijk heel erg op dat als ze een dagje veel aandacht heeft gehad, dit leidt tot 's nachts piepen. Zaterdag bij mijn ouders, veel aandacht, vervolgens piepen. Dinsdag na training hetzelfde, maar dan 2 dagen piepen. Vreemd...
Boven in de bench is ze trouwens goed stil. Bench staat aan het voeteneind aan de andere kant van het 2-persoonsbed van waar ik slaap. Dus er is niet echt contact met mij, behalve dat ze dus boven en in dezelfde kamer is.

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
oordopjes? om echt te kunnen negeren zonder dat je nachtrust eronder lijdt... weet dat het lastig is, want stel dat, maar als je haar hebt laten onderzoeken wellicht toch het proberen waard
- ranetje
- Zeer actief
Te veel prikkels levert piepen op?
In ieder geval is ze boven in de bench wel stil, dus slapen kan je wel
In ieder geval is ze boven in de bench wel stil, dus slapen kan je wel
- Kayltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
- Aantal honden: 4
Ulic heeft het soms ook, als jongere hond veel geblaft omdat hij ons dan hoorde (omdraaien, hoesten, naar de wc gaan) en dan vond hij het tijd om op te staan. Nu hij ouder wordt, 13.5, begint het weer.
Wat ik vaak deed, was een zwaar boek bij me in bed leggen, en als hij begon te blaffen liet ik dat met een *boink* op de vloer vallen.
Hoefde ik niet mijn bed uit
en corrigeerde ik meteen.
Het werkt nu half half, ik moet echt timen, want tijdens een blaf hoort hij me niet, die oude dove gek. Dus ik moet even wachten tot ik zijn ritme te pakken heb, en dan kan ik op de aanzet van de blaf mijn boek laten vallen
Wat ik vaak deed, was een zwaar boek bij me in bed leggen, en als hij begon te blaffen liet ik dat met een *boink* op de vloer vallen.
Hoefde ik niet mijn bed uit
Het werkt nu half half, ik moet echt timen, want tijdens een blaf hoort hij me niet, die oude dove gek. Dus ik moet even wachten tot ik zijn ritme te pakken heb, en dan kan ik op de aanzet van de blaf mijn boek laten vallen
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar waarom haal je haar pas in de bench naar boven als ze piept?
Ergens beloon je zo het piepen.
Waarom neem je haar niet meteen naar boven als je naar bed gaat?
- Jacksel
- Zeer actief
Omdat ik haar eigenlijk gewoon beneden wil hebben. Als ik haar gelijk mee zou nemen haal ik de optie van gewoon beneden blijven weg. 2e nacht stil, na weer een dagje weinig gedaan te hebben. Gekke terrier.Ri@nne schreef:Misschien begrijp ik het verkeerd, maar waarom haal je haar pas in de bench naar boven als ze piept?

- ranetje
- Zeer actief
Dus bij veel prikkels gaat het mis?Jacksel schreef:Omdat ik haar eigenlijk gewoon beneden wil hebben. Als ik haar gelijk mee zou nemen haal ik de optie van gewoon beneden blijven weg. 2e nacht stil, na weer een dagje weinig gedaan te hebben. Gekke terrier.Ri@nne schreef:Misschien begrijp ik het verkeerd, maar waarom haal je haar pas in de bench naar boven als ze piept?
Die kans bestaat tenminste wel naar mijn idee.
En als je dat weet neem je haar mee naar boven als ze een drukke dag heeft gehad en laat je haar beneden als ze een rustige dag heeft gehad.
Dat zou een optie kunnen zijn.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik zou niet wachten op het piepen. Het is haar nu duidelijk dat je er dan op reageert als je haar dan wel naar boven laat.
Zou het dus voorkomen, geen gevecht van maken en gewoon lekker in de bench boven.
Zou het dus voorkomen, geen gevecht van maken en gewoon lekker in de bench boven.

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15