Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleinzerig

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Kleinzerig

Ongelezen bericht door blondie »

Je hebt honden die behoorlijke klappen maken, koppen stoten waar je zelf eng van wordt en dan even de kop schudden en dan weer vrolijk doorgaan. Dat is Aki.
Tegelijkertijd is het ook weer een (voor mij) typische duitse herder als het gaat om auw, en er naar willen kijken.
Eergisteren mankte hij wat, dacht ik te zien. Vervolgens is hij uit geweest en leek er niets aan de hand. Binnen hoorden we ineens een gil. Meneer had dus echt pijn ergens.
"Kom eens Aak". Zeer langzaam komt een hondje je tegemoet. Kijkt je wat argwanend aan :hmmm:
"Heb je pijn aan je pootje, laat eens kijken dan, kom maar".
Achtereenvolgens
:(: , :hmmm: , :neenee: , :schrik: , :S:
Zo is de reactie in emocoons uit te duiden hahaha.
Poot absoluut niet willen geven, bij wijzen naar de plek waar je denkt dat hij pijn heeft hoor je een ijselijke gil, terwijl je hem niet eens aanraakt!

Ik gokte al op een nagel, en liet het maar even gaan, want toen hij wat interessants zag was hij zijn pijntje alweer vergeten en huppelde weer vrolijk ergens heen.

Vervolgens vergeet je even zijn leed. Maar dat laat hij niet gebeuren.
Zonder dollen wat een drama queen, in de keuken. Zuchten, brommen, die poot met de zere plek telkens maar verleggen. Weer zuchten. Kreunen en steunen.
Op de bank. Zucht kreun steun. Van de bank af, daar weer liggen, bij mijn vriend liggen, tot die naar de poot wilde kijken, happerde hap. en weg weer.
Nog harder zuchten, steunen en kreunen. In de bench liggen, gut dan krijg ik geen aandacht, weer op de bank bij mij.
Ik ben met een zaklamp die poot gaan bekijken (nog meer drama :oohja: ) Maar ik kon echt niets geks zien, dat zijteentje met nagel was zeer gevoelig, ik denk dat hij hem gestoten heeft of zo.

Maar het was eigenlijk hilarisch hoe die hond zich dan gedraagt. En normaal tv kijken was er niet bij, Aki vond zichzelf écht heel zielig, en hij wilde dat wij ons dat écht beseften. Maar laten kijken ho maar :LOL:

Het stomme is dat het best harde honden zijn, als er echt wat is dan merk je dat bijna niet aan ze (bij mijn vorige stel) maar als Finn of Bluf destijds een klein rotplekje hadden of zo dan was Leiden in last :engel:
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Kleinzerig

Ongelezen bericht door Yara »

Mijn dames (x mechelaars) zijn heel hard. Die geven nergens om en hoor ik nooit gillen. Ze zijn zeer actief en met spelen knallen ze nog wel eens tegen elkaar en soms tegen een paal of muur. Maar ze geven nooit een kik. Mijn reu, ook x mechel uit dezelfde familie begint al te gillen als ik alleen maar naar zijn oor wijs. :hmmm: Laatst was zijn nagel van zijn pootje beschadigd, ik wilde er even naar kijken maar meneer gilde werkelijk alles bij elkaar. Ik had alleen nog maar zijn pootje vast maar hij was helemaal overstuur en deed net of ik zijn poot eraf ging hakken. Pff dan vraag ik me wel eens af waarom ik hem Zorro heb genoemd :U: Of zou het gewoon komen omdat het een mannetje is? Bij mijn paarden was het net zo, de merries stonden met de meest vreselijke dingen met opgeheven hoofd in de stal terwijl mijn ruin met een griepje al denkt dat zijn laatst uur geslagen heeft.
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

O nee, Otto weigert al verder te lopen als er een takje in z'n vacht blijft hangen.

Dan loopt hij eerst heel geïrriteerd te proberen dat er zelf uit te halen, en dan lukt dat niet en dan ploft hij neer.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Maffe hond, ik zie het ook zo voor me, zoals je het beschrijft :smile2: .

Luna (MH) is ook keihard, die heeft al verwondingen gehad waarvan de DA maar niet begreep dat ze er zo stoïcijns onder bleef... Maar toen ik haar eens mee had op EHBO cursus, waar we leerden verband aanleggen, oooojeee!
Poot in het verband? Acuut manken, en zeuren en kreunen alsof ze stervende was. :LOL:
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Perle schreef:Maffe hond, ik zie het ook zo voor me, zoals je het beschrijft :smile2: .

Luna (MH) is ook keihard, die heeft al verwondingen gehad waarvan de DA maar niet begreep dat ze er zo stoïcijns onder bleef... Maar toen ik haar eens mee had op EHBO cursus, waar we leerden verband aanleggen, oooojeee!
Poot in het verband? Acuut manken, en zeuren en kreunen alsof ze stervende was. :LOL:
:lol1:

Die van ons trekt nog steeds haar achterpoot omhoog als in pijn, als je er naar kijkt of wijst, terwijl die zere teen al geamputeerd is. :LOL:

Toen ze er echt last van had zag je het niet aan haar, alleen dat ze iets twijfelend ging zitten (door de pijn). Bikkels zijn het. :8):
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Het blijft mij verbazen hoe verschillend honden reageren. De 1 gilt alles bij elkaar, de ander merk je niks aan. Noah is echt een harde hond, heb eens in haar leven van haar nagel geknipt. :schrik: Ze trok niet eens haar pootje weg, ze bleef staan terwijl het bloed eruit droop. Ook eens gestoken door een wesp of iets, gaf geen kick. Terwijl er laatst een hond op mijn werk gestoken werd en die gilde de hele boel bij elkaar :LOL: Die hond is wat emotioneel aangelegd zullen we maar zeggen :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

blondie schreef:Je hebt honden die behoorlijke klappen maken, koppen stoten waar je zelf eng van wordt en dan even de kop schudden en dan weer vrolijk doorgaan. Dat is Aki.
Tegelijkertijd is het ook weer een (voor mij) typische duitse herder als het gaat om auw, en er naar willen kijken.
Eergisteren mankte hij wat, dacht ik te zien. Vervolgens is hij uit geweest en leek er niets aan de hand. Binnen hoorden we ineens een gil. Meneer had dus echt pijn ergens.
"Kom eens Aak". Zeer langzaam komt een hondje je tegemoet. Kijkt je wat argwanend aan :hmmm:
"Heb je pijn aan je pootje, laat eens kijken dan, kom maar".
Achtereenvolgens
:(: , :hmmm: , :neenee: , :schrik: , :S:
Zo is de reactie in emocoons uit te duiden hahaha.
Poot absoluut niet willen geven, bij wijzen naar de plek waar je denkt dat hij pijn heeft hoor je een ijselijke gil, terwijl je hem niet eens aanraakt!

Ik gokte al op een nagel, en liet het maar even gaan, want toen hij wat interessants zag was hij zijn pijntje alweer vergeten en huppelde weer vrolijk ergens heen.

Vervolgens vergeet je even zijn leed. Maar dat laat hij niet gebeuren.
Zonder dollen wat een drama queen, in de keuken. Zuchten, brommen, die poot met de zere plek telkens maar verleggen. Weer zuchten. Kreunen en steunen.
Op de bank. Zucht kreun steun. Van de bank af, daar weer liggen, bij mijn vriend liggen, tot die naar de poot wilde kijken, happerde hap. en weg weer.
Nog harder zuchten, steunen en kreunen. In de bench liggen, gut dan krijg ik geen aandacht, weer op de bank bij mij.
Ik ben met een zaklamp die poot gaan bekijken (nog meer drama :oohja: ) Maar ik kon echt niets geks zien, dat zijteentje met nagel was zeer gevoelig, ik denk dat hij hem gestoten heeft of zo.

Maar het was eigenlijk hilarisch hoe die hond zich dan gedraagt. En normaal tv kijken was er niet bij, Aki vond zichzelf écht heel zielig, en hij wilde dat wij ons dat écht beseften. Maar laten kijken ho maar :LOL:

Het stomme is dat het best harde honden zijn, als er echt wat is dan merk je dat bijna niet aan ze (bij mijn vorige stel) maar als Finn of Bluf destijds een klein rotplekje hadden of zo dan was Leiden in last :engel:
:LOL:

mijn Douscha was van het type gewoon doorgaan, keihard was ze.
Maar Kailen... had laatst een ontmoeting gehad met een takje dat zich in zijn lies had geboord en daar een gapend gat had veroorzaakt (vond hij dan he? meer dan een schram was het feitelijk niet). Krijsen als een speenvarken, we mochten er niet eens naar kijken. Een dag vol zieligheid later later liep hij gelukkig weer als een kievit :F:
Afbeelding
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Ik red geregeld het leven van mijn Zorro, als er weer een steentje tussen zijn tenen zit. Poot omhoog, of heel voorzichtig op het randje van zijn teen neerzetten. Hij straalt dan ellende uit! Steentje weg, en weg is hij weer. Aanstellers zijn het!
Als er echt wat is, dan moet je het hebben van "hij is zo tam" of "er is wat, maar ik kan er mijn vinger niet op leggen". Gelukkig heb ik een dierenarts die dat heel serieus neemt....
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Het allerergste op de wereld is trouwens een grasspriet die tijdens het poepen niet goed mee naar buiten komt. Paniek! :jank: :O: :LOL:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

runninggirl schreef:Het allerergste op de wereld is trouwens een grasspriet die tijdens het poepen niet goed mee naar buiten komt. Paniek! :jank: :O: :LOL:
Oh ja, dan krijst mevrouw de hele wereld bij elkaar. Vooral als ik die grasspriet eruit trek.
Ze doet dan net of ik haar darmen via haar anus verwijder :LOL:

Maar als er écht iets is, dan zegt ze niks. Zoals die keer dat we hadden gefietst, en ik bloederige pootsporen vond naderhand. Had ze in glas gestaan, de doos. Kussentje aan flarden, bloeden als een rund.....en niks laten merken hè.
Ze keek wat verstoord toen ik het wou bekijken en verzorgen, maar meer met een hoofd van 'móét dat nou?'.

Raar wief :piew:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

[Sandra] schreef:O nee, Otto weigert al verder te lopen als er een takje in z'n vacht blijft hangen.

Dan loopt hij eerst heel geïrriteerd te proberen dat er zelf uit te halen, en dan lukt dat niet en dan ploft hij neer.
Herkenbaar. Bas gaat 1 seconde trekken aan de vacht en stort dan machteloos ten aarde. Help! Er zit iets.... :ugh: :LOL:

Totaal belachelijk gewoon. Dramaqueen eerste klas. Soms haal ik er dan alleen een spriet gras uit en dan loopt ze helemaal vrolijk en "gered" weer door.
Afbeelding
lisa67
Actief
Mijn ras(sen): West Highland White en Airedale Terriër

Ongelezen bericht door lisa67 »

Toevallig had ik vorige week precies hetzelfde met Sara, onze westie. Normaal gesproken ook bikkelhard voor zichzelf. Maar vorige week sprong ze uit de mand en liep ineens mank, en niet zo'n beetje ook... Ik dacht dat ze een spiertje verrekt had dus maar even een uurtje aankijken. Maar het werd steeds erger en als ik er naar keek begon ze al te gillen.
Ik dacht: dit kan zo niet. Dus heb ik haar voorpootje gepakt en terwijl ik haar zeer streng toesprak bekeek ik snel of ik wat kon zien. En ja hoor, er zat een dikke teek tussen haar teentjes die ik er never nooit niet zomaar uit kon halen.

Ik kon maar één ding bedenken op dat moment. Ik gilde even heel hard en daar schrok Sara erg van. En precies op dat moment trok ik de teek weg. Toen was het leed geleden...
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

laeken schreef:
[Sandra] schreef:O nee, Otto weigert al verder te lopen als er een takje in z'n vacht blijft hangen.

Herkenbaar. Bas gaat 1 seconde trekken aan de vacht en stort dan machteloos ten aarde. Help! Er zit iets.... :ugh: :LOL:

Totaal belachelijk gewoon. Dramaqueen eerste klas. Soms haal ik er dan alleen een spriet gras uit en dan loopt ze helemaal vrolijk en "gered" weer door.
Ik vind het altijd wel grappig. Kleefkruid is ook zo'n leuke :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli is ook kleinzerig ze krijst om niets, maar toen ze een injectie in een spier moest hebben waarvan de da zei dat hij nogal pijnlijk was gaf ze geen kik.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

[Sandra] schreef:
laeken schreef:

Ik vind het altijd wel grappig. Kleefkruid is ook zo'n leuke :mrgreen:
Ik vind het ook grappig en erg genoeg stimuleer ik het ook. Ooohhh, kan je niet meer lopen. Wacht maar...zoooo! We kunnen weer. En dan rent ze super vrolijk en gered weer verder. :cheer: :engel:
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Zowel Maylo als mijn vorige hond(teefje) proberen tamelijk te doen als of er niks aan het handje is als er wel wat is. Dus die moet ik goed in de gaten houden.

Vannacht heeft Maylo overigens wel zijn slag geslagen hoor. Hij heeft me denk ik elk half uur wakker gemaakt, moest en zou aandacht hebben want ik vond hem gister tenslotte zielig en voelde me erg schuldig dat hij door mij een snot neus had. Dus kwam steeds voor een knuffel en dan weer weg(te warm in bed) lekker op de grond gaan liggen.

Alleen met Maylo ze ooronsteking het schoonmaken vond hij gewoon niet fijn maar gaf als nog geen kick, probeerde er alleen onderuit te komen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Tallie kan ook echt heel erg zijn wat dat betreft. Gisteren op de camping kwam ze nogal dicht met haar staart bij een kacheltje, dus iemand doet even haar staart aan de kant voor de zekerheid. Gillen :O: Halve hartverzakking om helemaal niets....

Maar vouwt ze zich in volle vaart om een boom, dan is er niets aan het handje...
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Het kind is onverstoorbaar, gebeten door een slang, hele kop opgezwollen maar geen krimp gaf ze
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”