Vorige week hebben Manu en Sultan hun eerste "vechtpartijtje" gehad. Het stelde niet veel voor, dus met nadruk op "tje". Ze wilden allebei hetzelfde bot ( keuze uit een volle mand, maar dat terzijde) en een grom van beide kanten werd even "matten". Het duurde denk 5 seconde en daarna liepen ze weg. Prima, kan gebeuren. Nikki en ik hebben er dan ook niet veel aandacht aan besteed. Maar, bijna direct daarna deden ze iets vreemds. Ik ben toch wel erg benieuwd wat dat gedrag inhoud.
Manu lag nog en Sultan ging ( na het weg lopen) weer naar Manu toe en ging met zijn achterwerk richting Manu staan. Hij tilde zijn achterpoot op en manu begon zijn geslachtsdeel te likken
Maar, wij hebben dit eerder gezien.. Dat wanneer er even spanning of een correctie is, dat Sultan dan zijn achterwerk en geslachtsdeel aan manu "aanbied". Ik ben toch wel benieuwd wat dit gedrag inhoud? Is dit dominantie of onderwerping? Is dit een soort goed maken of juist niet? Het zorgt er wel voor, dat de spanning weer weg is elke keer.
Sowieso, weet ik niet echt wie de "baas" is van die 2. Ze corrigeren elkaar als dat nodig is en dat wordt eigenlijk altijd van beide kanten geaccepteerd. Wij zijn ontzettend vaak bij elkaar, ook in kleine ruimtes, en dit was het eerste akkefietje. Dus met 2 reuen, geen klagen
Wie oh wie kan mij uitleggen wat dit gedrag betekend?