Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond overreden bij supermarkt

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

hond overreden bij supermarkt

Ongelezen bericht door Hutsje »

wtf? echt zo niet dat ik mijn hond in het openbaar onbeheerd achterlaat!

Dit is mijn hond beamer. Ik liep net bij de supermarkt lidl op de parkeerplaats in goor. Er is een auto over haar heen gereden en die persoon is gewoon doorgerede doorgereden. Het was een grijze auto maar ik heb het kenteken niet kunnen zien. Mijn hond is nu bij de dierenarts voor operatie aan zijn milt. De persoon die in deze auto zat kan beter zich gaan melden bij mij voordat ik er zelf achter kom wie je bent want als het zo moet gaan dan komt er een andere oplossing. Deel dit bericht aub !!!!!!!

Afbeelding
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: hond overreden bij supermarkt

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik haal ook niet echt uit het stuk dat de hond ergens vastgebonden zat en de eigenaar er niet bij was, vind het niet een erg duidelijk verhaal.
Maar ik zou inderdaad ook mijn hond nooit onbeheerd achterlaten in het openbaar.
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Sterkte en beterschap met je hond.
Het aantal hufters lijkt met de dag toe te nemen.
Als je de dader te grazen krijgt zorg dan dat het niemand ziet.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

ja en onbeheerd achterlaten is nog 1 ding. achterlaten op een plek waar ie overreden kan worden... :80:
op de een of andere manier denk ik niet dat mensen dat nou eens expres gaan doen ofzo.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Waar lag de hond dan dat hij overreden kon worden?
Gezien de eigenaar wel weet dat het een grijze auto was neem ik aan dat de hond niet alleen was
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Wat ik eruit haal is dat de eigenaresse met de hond op de parkeerplaats liep en niet dat hij daar vastgebonden lag.

Maar dan vraag ik me af of de automobilist het wel gemerkt heeft. Hij zal niet overreden zijn verwacht in maar eerder aangereden.
Mijn zoontje is laatst van zijn fietsje gereden door een auto op een parkeerplaats en die man had niks door. Pas toen ik een deuk in de auto schopte omdat hij opnieuw zijn auto in de achteruit zette omdat hij niet verder wilde met de fiets onder de auto. Schrok hij en stapte hij uit.
Laatst gewijzigd door Gimmick op 03 jun 2015 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Waarom laat je je hond onbeheerd achter bij de supermarkt, waar de kans bestaat dat deze overreden kan worden ?
Dat snap ik niet. Ik neem nooit een hond mee naar de supermarkt, waarom zou ik ?
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna kijk even naar de hond/tekst en foto en laat je licht hiereens over schijnen oh wijze vrouw. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Volgens mij liep de eigenaar met de hond op de parkeerplaats toen de hond aan werd gereden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Affijn mevrouw reed in haar auto haar eigen hond aan gort tijdens het uitlaten op een parkeerplaats , stapte uit om te kijken of hij wel echies dood was en toen ging er iemand met haar grijze auto vandoor. Echeis woar.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

River8 schreef:ja en onbeheerd achterlaten is nog 1 ding. achterlaten op een plek waar ie overreden kan worden... :80:
op de een of andere manier denk ik niet dat mensen dat nou eens expres gaan doen ofzo.
Nee, natuurlijk gaan mensen niet expres een dier overrijden! Vind de dreigementen ook wel weer (ras)typisch.

Ik laat ze niet achter bij een supermarkt, en al helemaal niet als daar auto's overheen kunnen rijden. En ja, ik ben eigenaar van 2 doodgereden honden. Geen seconde dat ik de schuld bij de overreders heb gelegd.
80564M

gonnie schreef:Volgens mij liep de eigenaar met de hond op de parkeerplaats toen de hond aan werd gereden.
En dan loop je ernaast, heb je je hond aan de lijn. Je hoort een auto rijden en je zorgt zelf dat je tussen hond en auto in loopt. Hoe moeilijk kan het zijn? Het moet al een hele beste coureur zijn als hij dan mijn hond dood gaat rijden hoor (en ik dan later op internet die dreigementen kan uiten)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: Verder verbaas ik mij over het feit dat witte sportsokken weer in de mode zijn, klaarblijkelijk. Als ik zo het wasrek eens bestudeer.

:wink: Duidelijk nooit een zeer kortharige witte hond gehad.

Wat een warrig verhaal, arm ding.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

gonnie schreef:Volgens mij liep de eigenaar met de hond op de parkeerplaats toen de hond aan werd gereden.
Volgens mij ook Gonnie :ok:

Het is wel vreemd, wat Marion. zegt dat als je daar loopt met je hond, overrijden of aanrijden doorgaans toch wel te voorkomen is.
Tenzij er iemand uit een parkeerhaven is weggescheurd...........? :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

zo vreemd is dat toch niet, als je hond aan de kant waar de auto's rijden loopt kan een kwaadwillende daar best overheen rijden.
is hier in de buurt een tijdje terug ook gebeurd, alleen liep de hond (duitse herder) aangelijnd met baas op de stoep en niet op een parkeerterrein.
een dronken lor knalde de stoep op, reed over de hond heen en de hond was dood.
de man hield niet van honden, vertelde ie aan de politie toen ze hem dmv zijn kentekennummer opgespoord hadden :piew:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
gonnie
Zeer actief

Ik vind het ook zo vreemd niet, er zijn inderdaad een hoop mensen die een hekel aan honden hebben.

En sommigen doen daar misschien wat mee.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

dit staat er op TV-Oost

Op het Weversplein in Goor is vanmorgen een hond aangereden door een auto. De hond raakte daarbij zwaargewond. De automobilist is na de aanrijding doorgereden.

De hond, Beamer, een Amerikaanse Bulldog, liep bij de aanrijding een bloeding in de buik op. Haar lever raakte beschadigd en de milt moest zelfs verwijderd worden. Het dier moet de avond en nacht vermoedelijk bij de dierenarts doorbrengen.

De aanrijding gebeurde tussen 11.00 uur en 11.30 uur. "Ik liet de hond uit en was bijna thuis. Daarom liet ik haar even los lopen. Toen ze om een auto heen ging en op de weg liep, kwam er een auto aanrijden. Die reed er met het voorwiel en vervolgens ook nog het achterwiel overheen. Ik dacht dat de automobilist wel zou stoppen, maar die reed door," laat de eigenaar van de hond, Joost Haverslag, weten.

Aangifte

Toen Haverslag aangifte bij de politie ging doen, kreeg hij te horen dat die weinig voor hem konden betekenen. "Dan hadden ze namelijk echt een kenteken nodig," vertelt Haverslag.

Getuigen van de aanrijding wordt gevraagd om zich te melden bij de politie.
gonnie
Zeer actief

Ja, als je je hond los laat lopen op een parkeerplaats en de weg zit het er dik in dat hij overreden wordt.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

gonnie schreef:Ja, als je je hond los laat lopen op een parkeerplaats en de weg zit het er dik in dat hij overreden wordt.
Ja dat is heel dom.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Dit staat er volgens mij ook :U:
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Hoe gaat het nu met Beamer, is ze de nacht goed door gekomen?
Niet niks met die verwondingen wat ik las.
Sterkte voor jou en beterschap met Beamer.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Wolfsblut schreef:Hoe gaat het nu met Beamer, is ze de nacht goed door gekomen?
Niet niks met die verwondingen wat ik las.
Sterkte voor jou en beterschap met Beamer.
Het is niet de hond van ts.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Nanna schreef:
Pino01 schreef: "Ik liet de hond uit en was bijna thuis. Daarom liet ik haar even los lopen. Toen ze om een auto heen ging en op de weg liep, kwam er een auto aanrijden. Die reed er met het voorwiel en vervolgens ook nog het achterwiel overheen.
Gek hè. Je verwacht het toch niet dat op een openbare weg een auto aan komt rijden. :19:
Ik vind dat de automobilist best had kunnen stoppen maar ja, als je dan geconfronteerd wordt met een schreeuwende tok die jou wil killen ("De persoon die in deze auto zat kan beter zich gaan melden bij mij voordat ik er zelf achter kom wie je bent want als het zo moet gaan dan komt er een andere oplossing.") dan bedenk ik me ook nog wel een keer en geef een dot gas.

Dit.
En zo wie zo, wie laat nu zijn hond loslopen op de openbare weg waar auto's rijden. :piew:
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Nanna schreef:
Pino01 schreef: "Ik liet de hond uit en was bijna thuis. Daarom liet ik haar even los lopen. Toen ze om een auto heen ging en op de weg liep, kwam er een auto aanrijden. Die reed er met het voorwiel en vervolgens ook nog het achterwiel overheen.
Gek hè. Je verwacht het toch niet dat op een openbare weg een auto aan komt rijden. :19:
Ik vind dat de automobilist best had kunnen stoppen maar ja, als je dan geconfronteerd wordt met een schreeuwende tok die jou wil killen ("De persoon die in deze auto zat kan beter zich gaan melden bij mij voordat ik er zelf achter kom wie je bent want als het zo moet gaan dan komt er een andere oplossing.") dan bedenk ik me ook nog wel een keer en geef een dot gas.
Als je je bedenkt dan doe je dat juist niet.... :wink:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

En welk van de 2 verhalen is nu het ware verhaal?
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Je hond op een weg laten loslopen is nooit slim.
Maar de persoon die de hond aangereden of overreden heeft is wat mij betreft wel een ongelofelijke hufter.
Een normaal mens stapt uit. Als je niks verkeerd doet wacht je na zoiets op de politie.

Als zo iets bij een van mijn dieren zou overkomen en de persoon rijd door zal ik ook alles behalve vriendelijk blijven.

Ik ben zelf eens aangereden en de persoon reed door gelukkig was er een getuige die hem kon en heb ik telefonisch contact met hem kunnen krijgen en na aagiften van onze kant ook de verzekering kunnen raadplegen van meneer. Door rijden na zo iets is te schofterig voor woorden.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik heb medelijden met Beamer, zowel om zijn domme baasje die hem over de weg laat lopen, als om de idioot die door is gereden na het aanrijden.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

2 Schuldigen aan dit verhaal, dus die malle dreigementen mag hij achterwege laten. Wie weet sjokte die hond kort de bocht om en dacht de automobilist over een hoge stoeprand te zijn gereden.
Je hond overdag los laten lopen over een parkeerterrein, hoe krijg je het verzonnen. Hoop dat het beest er overheen komt.
80564M

wolvster schreef:Ik heb medelijden met Beamer, zowel om zijn domme baasje die hem over de weg laat lopen, als om de idioot die door is gereden na het aanrijden.
Want die laatste had nog wat centjes van de verzekering van mevrouw kunnen claimen. Want als een loslopende hond schade aanbrengt aan je auto, krijg je dat vergoed. Ik denk dat mevrouw blij mag zijn dat ze alleen maar een zwaargewonde hond heeft, en niet de schade aan de auto hoeft te betalen.

Maar medelijden met de hond heb ik wel.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Dat is een redelijk groot en vooral heel druk parkeerterrein. Dome baasje. Heel dom baasje.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”