ranetje schreef:
Ik zie wel verschil tussen 's nachts droog blijven en overdag zindelijk zijn en de plas kunnen ophouden als dat nodig is.
Hoe zorg jij dan dat je pup zindelijk wordt maart?
Zoals je het omschrijft lijkt het voor mij bijna onvermijdelijk dat de pup binnen plast.
Of heb je hem overdag in de kennel?
eigenlijk is zindelijk worden hier echt nog nooit een probleem geweest... binnen of kennel is hetzelfde, ze zijn in allebei zindelijk.
uiteraard gebeurt er wel eens een accident hoor, vandaag had ik ze niet mee naar het werk en tja, dan lag er wel 1 hoopje maar een drama is dat nu niet.
Ze is nu 2,5 weken hier en heeft nog geen 1 keer binnen geplast/gepoept anders, eer aan de fokker ook wel die ze ook al goed zindelijk had, dat wel
ik weet niet wat ik speciaal doe, misschien net dat niet ontzettend veel uitlaten (als ik de raad hoor van vele, is dat écht elk uur (tot meer zelfs) naar buiten want ze moeten plassen/poepen.
ik heb die ervaring dus echt niet, ze kunnen het hier gerust een paar uur ophouden, ook 's nachts en naar mijn denken lijkt een blaas 's nachts niet anders te zijn dan overdag. (en ik beperk ook niet in water trouwens, 's avonds en 's nachts kan ze ook drinken)
En ja, 's nachts is ze ook wel eens periodes wakker, want ik ben zo slim geweest om haar als 'slaapknuffel' een pluche ontzettend vet coole struisvogel te geven... met pieper in zo bleek

en daar gaat ze 's nachts wel een paar keer mee aan de haal
Met het mooie weer het ganse weekend ook voornamelijk buiten geleefd, dan gaat die toch echt niet elk uur gaan plassen, ook niet spontaan.
Misschien dat mensen die dat wel doen, hun pup dan wel zo maken, dat die zo gewoon zijn van heel veel keer te plassen en die het bijgevolg dan ook niet kunnen ophouden.
En inderdaad, het type/formaat hond kan/zal ook wel een rol spelen vermoedelijk.