Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Agressieve hond naar mijn Bodi in de straat
Moderator: moderatorteam
- Iris-Marie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)
- Aantal honden: 1
Agressieve hond naar mijn Bodi in de straat
Hallo,
Ik weet niet of ik dit in het goede subforum plaats, zo niet mijn excuses.
Bodi is een ongecastreerde reu van 1,3 jaar. Toen we hem net hadden, was hij ontzettend enthousiast naar andere honden toe, zowel teven als reuen. Hij leek hun reactie daarop compleet te negeren (aldus het asiel) en wilde alleen spelen. Mij negeerde hij ook, wat voor blaffen en luid piepen zorgde. Pas na tien minuten de andere kant op lopen werd hij rustig.
Inmiddels zijn we twee weken verder. Bodi is nog steeds ontzettend enthousiast als hij andere honden ziet en vindt alles leuk, maar benadert ze nu rustig. Hij piept wel, maar blaffen doet hij niet meer als hij a) mag snuffelen of b) we doorlopen. Hij let nu wel op de reactie van andere honden, hij gaat nu zelfs af en toe liggen als hij merkt dat de andere hond onzeker is. Ik kan het niet goed omschrijven, maar zijn gedrag t.o.v. andere honden is erg veranderd (ten goede).
Echter. Hier, een paar huizen verderop, woont een andere ongecastreerde reu. Ik weet niet wat voor ras het is, daar ben ik niet zo in thuis. Hij heeft een beetje de bouw en kleur van een veel te dikke, bruine labrador. Maar dan veel groter. Zodra ik er met Bodi in de buurt kom valt het beest uit. En niet zo'n beetje ook. Vorige keer hield het meisje hem amper, het scheelde een haar of Bodi was in een gevecht beland (en hij maar enthousiast doorkwispelen...). Zij heeft het beest aan een rollijn en is alleen bezig met haar telefoon, zelfs als het beest staat te grommen naar Bodi. Als hij uitvalt houdt ze hem écht niet (haar vriend pakte hem vorige keer net op tijd over), omdat ze er totaal niet mee bezig is en het een sterk dier is zo te zien. Haar vriend(?) houdt zijn hoofd wel bij de hond, maar hij houdt hem al amper. Het is nu twee keer gebeurd. Als het beest staat te tieren corrigeren ze hem ook niet, en zeggen ze niets tegen mij, ook al vraag ik of ze alsjeblieft af en toe op willen letten.
Bodi is nu helemaal in paniek als we langs dat huis lopen. Ik ben er zelf rustig onder (anders fok ik Bodi alleen maar op) maar als ik ze zie lopen ga ik liever een blokje om, om een berg gedoe te besparen en omdat ze dat beest niet onder de duim heeft. Als ze hem goed vast zou houden zou ik me geen zorgen maken en ze zeker niet ontwijken, maar ik wil niet dat ze hem wél een keer laat schieten. Misschien komt het wel omdat het beest aan de lijn zit, hoor, maar toch. Het is best eng. Ik wil ze niet hoeven ontwijken, zeker omdat ze hier in de straat wonen.
Hoe gaan jullie hiermee om?
Ik weet niet of ik dit in het goede subforum plaats, zo niet mijn excuses.
Bodi is een ongecastreerde reu van 1,3 jaar. Toen we hem net hadden, was hij ontzettend enthousiast naar andere honden toe, zowel teven als reuen. Hij leek hun reactie daarop compleet te negeren (aldus het asiel) en wilde alleen spelen. Mij negeerde hij ook, wat voor blaffen en luid piepen zorgde. Pas na tien minuten de andere kant op lopen werd hij rustig.
Inmiddels zijn we twee weken verder. Bodi is nog steeds ontzettend enthousiast als hij andere honden ziet en vindt alles leuk, maar benadert ze nu rustig. Hij piept wel, maar blaffen doet hij niet meer als hij a) mag snuffelen of b) we doorlopen. Hij let nu wel op de reactie van andere honden, hij gaat nu zelfs af en toe liggen als hij merkt dat de andere hond onzeker is. Ik kan het niet goed omschrijven, maar zijn gedrag t.o.v. andere honden is erg veranderd (ten goede).
Echter. Hier, een paar huizen verderop, woont een andere ongecastreerde reu. Ik weet niet wat voor ras het is, daar ben ik niet zo in thuis. Hij heeft een beetje de bouw en kleur van een veel te dikke, bruine labrador. Maar dan veel groter. Zodra ik er met Bodi in de buurt kom valt het beest uit. En niet zo'n beetje ook. Vorige keer hield het meisje hem amper, het scheelde een haar of Bodi was in een gevecht beland (en hij maar enthousiast doorkwispelen...). Zij heeft het beest aan een rollijn en is alleen bezig met haar telefoon, zelfs als het beest staat te grommen naar Bodi. Als hij uitvalt houdt ze hem écht niet (haar vriend pakte hem vorige keer net op tijd over), omdat ze er totaal niet mee bezig is en het een sterk dier is zo te zien. Haar vriend(?) houdt zijn hoofd wel bij de hond, maar hij houdt hem al amper. Het is nu twee keer gebeurd. Als het beest staat te tieren corrigeren ze hem ook niet, en zeggen ze niets tegen mij, ook al vraag ik of ze alsjeblieft af en toe op willen letten.
Bodi is nu helemaal in paniek als we langs dat huis lopen. Ik ben er zelf rustig onder (anders fok ik Bodi alleen maar op) maar als ik ze zie lopen ga ik liever een blokje om, om een berg gedoe te besparen en omdat ze dat beest niet onder de duim heeft. Als ze hem goed vast zou houden zou ik me geen zorgen maken en ze zeker niet ontwijken, maar ik wil niet dat ze hem wél een keer laat schieten. Misschien komt het wel omdat het beest aan de lijn zit, hoor, maar toch. Het is best eng. Ik wil ze niet hoeven ontwijken, zeker omdat ze hier in de straat wonen.
♥- dagmar88
- Zeer actief
Re: Agressieve hond naar mijn Bodi in de straat
Bodiris schreef:het scheelde een haar of Bodi was in een gevecht beland (en hij maar enthousiast doorkwispelen...)
Ik wil ze niet hoeven ontwijken, zeker omdat ze hier in de straat wonen.
Dat "enthousiast" kwispelen in die situatie is spanning.
Er zit weinig anders op dan ontwijken. Er zijn nu eenmaal reuen genoeg die niet goed met dezelfde sekse om kunnen gaan.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Zo'n hond ontwijk ik zo veel mogelijk. Desnoods resoluut weer teruglopen als je verder niet een afslag kan nemen. De veiligheid van mijn hond vind ik heel belangrijk, dus ik zal hoe dan ook proberen uit die situatie te blijven.
- Iris-Marie
- Zeer actief
Ah, oke. Dan heb ik Bodi verkeerd ingeschat. Ik vond het al zo gek dat hij helemaal panisch is als dat beest hier loopt en vervolgens gaat kwispelen als hij 'm ziet. Nu je het zegt, het is inderdaad een ander kwispeltje dan ik gewend ben.dagmar88 schreef:Bodiris schreef:het scheelde een haar of Bodi was in een gevecht beland (en hij maar enthousiast doorkwispelen...)
Ik wil ze niet hoeven ontwijken, zeker omdat ze hier in de straat wonen.
Dat "enthousiast" kwispelen in die situatie is spanning.
Er zit weinig anders op dan ontwijken. Er zijn nu eenmaal reuen genoeg die niet goed met dezelfde sekse om kunnen gaan.
Dan doe ik dat ook, tot de oplossing van de eeuw zich voordoet. Ik moet er niet aan denken dat Bodi straks in stukken gereten wordt... Bedankt!runninggirl schreef:Zo'n hond ontwijk ik zo veel mogelijk. Desnoods resoluut weer teruglopen als je verder niet een afslag kan nemen. De veiligheid van mijn hond vind ik heel belangrijk, dus ik zal hoe dan ook proberen uit die situatie te blijven.
♥-
RedPassion
De oplossing ligt helaas niet bij jou, maar bij de eigenaren. Als zij er niets mee (willen) doen kan je niet meer dan aan symptoombestrijding doen en dus ontwijken. Misschien kan je nog een keer bij die mensen aanbellen en een gesprek aanknopen, maar meer zal je zelf niet kunnen 'oplossen' helaas. 
-
S@ndr@
- Zeer actief
Yep, ontlopen - voor jullie eigen veiligheid, even ter aanvulling, als die hond al uit zijn plaat gaat, zijn correcties ook niet echt zinnig meer, die eigenaren zullen er mee aan de slag moeten , maar hou je hond heel en ontwijken dus
- Iris-Marie
- Zeer actief
Pff, nouja, het is in ieder geval fijn om te lezen dat ik niet iets verkeerd doe met Bodi door te ontwijken.
♥-
Neeltje
Gewoon ontwijken. Dat doe ik hier ook. Einde van de straat woont iets wat ze een Amerikaanse bulldog noemen. Beest vliegt haast door het raam als we voorbij komen, dus ik loop voortaan maar aan de andere kant van de straat en als we elkaar tegenkomen mijden we elkaar. Gelukkig gaat hij nooit los.
- Iris-Marie
- Zeer actief
En hoe zit het met Bodi's angst? We hebben een brede grasstrook in het midden van de straat. Bodi weigert nu zelfs op het gras te lopen daar. De hele straat. Terwijl die best lang is. Niet echt verantwoord als hij midden op de weg aan het banjeren is met die auto's. Gewoon op de stoep lopen voor zolang als nodig, of gewoon bij het gras blijven lopen en steeds weer in het gras zetten? Of iets anders?
Onze straat ziet er zeg maar zo uit:
RIJTJESHUIZEN
Onze straat ziet er zeg maar zo uit:
RIJTJESHUIZEN
♥- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Kan je niet aan de andere kant er langs lopen, langs de andere rij huizen?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als je op dat gras wilt lopen omdat Bodi dan kan plassen dan zou ik daar gewoon lopen (als die andere hond niet buiten is).
Dan loop je toch gewoon samen op dat gras?
Trek eventueel laarzen aan zodat je niet je schoenen onder de poep hebt als mensen het daar niet opruimen.
En je hebt hem toch aangelijnd neem ik aan, dus per ongeluk contact met die andere hond (Bordeaux dog?) lijkt me vrijwel uitgesloten.
Zodra je die hond ziet ga je de andere kant op.
Verder is de straat breed genoeg om in een ruime boog om die hond heen te lopen lijkt me.
Dan loop je toch gewoon samen op dat gras?
Trek eventueel laarzen aan zodat je niet je schoenen onder de poep hebt als mensen het daar niet opruimen.
En je hebt hem toch aangelijnd neem ik aan, dus per ongeluk contact met die andere hond (Bordeaux dog?) lijkt me vrijwel uitgesloten.
Zodra je die hond ziet ga je de andere kant op.
Verder is de straat breed genoeg om in een ruime boog om die hond heen te lopen lijkt me.
- Iris-Marie
- Zeer actief
Ja, dat doe ik nu ook, maar het was wel fijn lopen daar. De hele straat langs dat stuk groen om was heen en terug precies een kwartier, een heerlijk p&p-rondje. Hij doet 't nu dus gewoon op de stoep tegen het onkruid van de voortuintjes aan en ik vind dat toch gênant, ondanks dat ik het opruim. Maar dat zijn de zorgen van het baasje, natuurlijk.
Dus gewoon Bodi de tijd geven en het hem zelf aan laten geven? Ga ik doen!
Dus gewoon Bodi de tijd geven en het hem zelf aan laten geven? Ga ik doen!
♥- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Waat al gezegd is: ontwijken.
En ik zou op het internet sites over hondentaal opzoeken zodat je leert wat je hond zegt. Globaal dan, want het kan best ingewikkeld zijn.
En ik zou op het internet sites over hondentaal opzoeken zodat je leert wat je hond zegt. Globaal dan, want het kan best ingewikkeld zijn.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Kwispelen, piepen en liggen bij ontmoetingen vind ik persoonlijk niet echt heel erg goede signalen.
Ik zou er maar sowieso rekening mee houden dat je een reu hebt en ook hij misschien niet 100% sociaal blijft met reuen, en sowieso dat je op straat genoeg boze reuen zal tegenkomen. Wat doe je eraan? Ontwijken inderdaad.
Ik zou er maar sowieso rekening mee houden dat je een reu hebt en ook hij misschien niet 100% sociaal blijft met reuen, en sowieso dat je op straat genoeg boze reuen zal tegenkomen. Wat doe je eraan? Ontwijken inderdaad.