Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zwemvest
Moderator: moderatorteam
- Adjani & Tyson
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Zwemvest
Jessy kan écht niet zwemmen, maar ze vindt het water zo leuk
Nu wilde ik voor haar een zwemvest kopen zodat we samen kunnen gaan zwemmen om het te oefenen
Waar moet ik op letten, of is elk zwemvest goed genoeg
Zijn er nog merken misschien die goed spul verkopen?
Alvast bedankt
Nu wilde ik voor haar een zwemvest kopen zodat we samen kunnen gaan zwemmen om het te oefenen
Waar moet ik op letten, of is elk zwemvest goed genoeg
Zijn er nog merken misschien die goed spul verkopen?
Alvast bedankt

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Zwemvest
ik vraag me af of dat te oefenen is, is het niet gewoon iets wat bij haar bouw hoort oid? Misschien denk ik te makkelijk over zwemmen maar veel meer dan hun poten bewegen doen ze volgens mij niet
Wat gebeurt er als zij zwemt dan? zinkt ze?

- Adjani & Tyson
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Ja kan zijn dat het met de bouw te maken heeft, maar inderdaad ze zinkt
Veel mensen zeggen ja maar álle honden kunnen zwemmen, en dat dacht ik ook, totdat ik haar uit het water moest halen
Mocht ze met zwemvest aan nog steeds niet kunnen zwemmen, dan geeft het me wel een veiliger gevoel als ze in het water aan het spelen is en ze zou om wat voor reden in het diepe terrecht komen
Veel mensen zeggen ja maar álle honden kunnen zwemmen, en dat dacht ik ook, totdat ik haar uit het water moest halen
Mocht ze met zwemvest aan nog steeds niet kunnen zwemmen, dan geeft het me wel een veiliger gevoel als ze in het water aan het spelen is en ze zou om wat voor reden in het diepe terrecht komen

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Luna kon ook niet zwemmen, ze liet haar kont zakken zodat ze rechtop in het water kwam te liggen. En maar maaien met die voorpoten boven water en dan zag je haar zo kopje onder gaan
Ik ben er toen zelf naast gaan zwemmen met een arm onder haar buik om die kont omhoog te houden. Ze had het zo door 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Dat heb ik met pupje Indy ook gedaan. Die verzoop ook. Dan zakte haar kont naar beneden. Ook geopend door haar kont omhoog te houden zodat ze recht kwam te liggen in het water. Binnen no time snapte ze het.Luna87 schreef:Luna kon ook niet zwemmen, ze liet haar kont zakken zodat ze rechtop in het water kwam te liggen. En maar maaien met die voorpoten boven water en dan zag je haar zo kopje onder gaanIk ben er toen zelf naast gaan zwemmen met een arm onder haar buik om die kont omhoog te houden. Ze had het zo door
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Het heeft mij verbaasd hoe weinig keus er is als het gaat om zwemvesten voor honden. Het goedkope type zwemvest, vierkant oranje modelletje, is naar mijn mening echt troep. Het schuift, zit oncomfortabel en als je zo dom bent om die van de ZooPlus te kopen, breekt het handvat af als je hem nodig hebt. (dat heb ik dus gehad, met een hondje van maar 15kg)
Ik vaarde vroeger veel, nu niet meer, maar als ik me onveilig zou voelen bij water met mijn hond zou ik zeker voor Ruffwear gaan (ondanks dat ze belachelijk duur zijn en eigenlijk het geld niet waard, maar er is weinig alternatief vind ik)
Ik vaarde vroeger veel, nu niet meer, maar als ik me onveilig zou voelen bij water met mijn hond zou ik zeker voor Ruffwear gaan (ondanks dat ze belachelijk duur zijn en eigenlijk het geld niet waard, maar er is weinig alternatief vind ik)

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik heb er eentje van het merk Karlie Flamingo. Zeker voor een kleine hond voldoet hij prima. Ik heb maat S voor Elco, kleine twintig euro bij hondenoutlet.nl. Geen idee of het voor jou een goede optie is.
Elco zwemt uitstekend en graag. Wil alleen dat hij een zwemvest aan heeft als we gaan varen. Het is dus eigenlijk niet onze bedoeling hem in het water te gaan gebruiken
Elco zwemt uitstekend en graag. Wil alleen dat hij een zwemvest aan heeft als we gaan varen. Het is dus eigenlijk niet onze bedoeling hem in het water te gaan gebruiken