Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kong bal?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Lemuria

Kong bal?

Ongelezen bericht door Lemuria »

Izzy sloopt alle ballen in no-time. Van goedkope (of duurdere) tennisballen tot de bal van 18,95 uit de dierenwinkel. Nou was die laatste bal erg fijn, want ik ben erg slecht in gooien en deze bal stuiterde als een weet-ik-het-wat. Daardoor kwam die alsnog 20 meter verder uit dan ik 'm gegooid had. Maar goed, al die ballen sloopt ze. Ze apporteert 'm en op de terugweg naar mij zie ik haar al rennend knauwen op het ding. Dus na een paar keer smijten is zo'n bal lam-lek.

Nou vond ik op eBay een kongbal. Iemand ervaring mee? Haar kong krijgt ze ook niet kapot gebeten dus zo'n bal lijkt me wel wat. Maar stuitert die een beetje? Of heeft iemand anders ideeen voor onsloopbare,stuiterende ballen? Mag best wat kosten, want ik koop me nu ook suf aan nieuwe ballen en ben het een beetje beu :?
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Kong bal?

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik zou van de week eens moeten uitproberen of ie ook een beetje stuitert (heb 'm zelf niet), maar een durafoam bal zou bestand moeten zijn tegen gekauw op de terugweg:

Afbeelding

Doordat er een koord aanzit kun jij hem ook makkelijk(er) een stukje vooruit slingeren ;) .

Zelf heb ik een bal van TPR, die blijft ook heel met het kauwen op de terugweg en stuitert super. Zit ook nog een piep in.
Afbeelding

Die zwarte bal van kong lijkt me vooral heel zwaar, maar goed ik hem 'm nog nooit in handen gehad.
Zamunda
Zeer actief

De spullen van bionic zijn trouwens ook speciaal voor de kauwers. De bionic bal zou ook goed moeten stuiteren:

Afbeelding
bastet
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door bastet »

Ik vind de foamballen van starmark erg fijn, ze zijn fijn licht om te gooien en stuiteren goed, mijn border vind ze geweldig, en mijn stafford die meestal niks met balletjes heeft vind deze ook erg interessant en krijgt ze niet gesloopt, er komen wel putjes in de bal van het bijten, maar er zijn nog geen stukjes afgekomen en de bal is hier een van hun lievelingsspeelgoed.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Dat groene balletje van Zamunda's plaatje heb ik ook voor de Shibbert. Leeft nog steeds en Shib kauwt ook ALLES kapot.
Voor een paar euro bij zooplus besteld :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik heb kong ballen die er uit zien als een tennisbal met geel vilt, met een piep erin.

Ik weet niet of je die bedoelt. Die zou ik maar niet kopen als ik jou was :mrgreen: . Hier blijft het heel en ze zijn best stevig, maar jou hond heeft die waarschijnlijk ook zo stuk.
Afbeelding
Lemuria

Paisley schreef:Ik heb kong ballen die er uit zien als een tennisbal met geel vilt, met een piep erin.

Ik weet niet of je die bedoelt. Die zou ik maar niet kopen als ik jou was :mrgreen: . Hier blijft het heel en ze zijn best stevig, maar jou hond heeft die waarschijnlijk ook zo stuk.
Nee, ik weet welke je bedoelt, die hangen hier ook in de dierenwinkel ;) Daar begin ik inderdaad nog niet aan. De ballen die ik bedoel zijn van dat zelfde zwarte rubberen materiaal gemaakt.
Ze lijken me inderdaad wel zwaar ja...Weet niet of ze massief zijn verder, ik had ze besteld via eBay maar is nooit binnengekomen :roll:

Bedankt voor de ideeen in ieder geval! D'r moet ergens de perfecte bal tussen zitten!

@Zamunda: Izzy houdt ab-so-luut niet van piepjes. Zodra d'r iets van geluid uit komt, moet ze niets meer d'r van hebben. Zo had ik eens een keileuke hamburger-pieper gekocht bij de Action, die vervolgens máanden bleef liggen :mrgreen: Daar heeft Shibby me gelukkig pas geleden van af geholpen.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Lemuria schreef:@Zamunda: Izzy houdt ab-so-luut niet van piepjes. Zodra d'r iets van geluid uit komt, moet ze niets meer d'r van hebben. Zo had ik eens een keileuke hamburger-pieper gekocht bij de Action, die vervolgens máanden bleef liggen :mrgreen: Daar heeft Shibby me gelukkig pas geleden van af geholpen.
Anders geef het ding eerst aan Shibby. Zorgt hij er voor dat de piep eruit gaat en krijgt Izzy 'm daarna :engel:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Lemuria

Shibby schreef:
Lemuria schreef:@Zamunda: Izzy houdt ab-so-luut niet van piepjes. Zodra d'r iets van geluid uit komt, moet ze niets meer d'r van hebben. Zo had ik eens een keileuke hamburger-pieper gekocht bij de Action, die vervolgens máanden bleef liggen :mrgreen: Daar heeft Shibby me gelukkig pas geleden van af geholpen.
Anders geef het ding eerst aan Shibby. Zorgt hij er voor dat de piep eruit gaat en krijgt Izzy 'm daarna :engel:
Haha, opgelost :mrgreen:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Die foambal hebben er een aantal op de club. Hier kan die goed tegen het gekauw en getrek van Tay. Zelfs als je hem er alleen mee laat blijft hij heel, terwijl hij van die harde gele ballen die we ook hebben op training de stukken af bijt. Hij is alleen erg licht en goed wat minder, tenzij het waait.

EDIT: En Tay maakt een kong binnen een half uurtje stuk, maar met deze ballen heeft hij toch wel ruim een half jaar gedaan. Nu heb ik hem weggegooid, omdat het touw eraf was en hij begon te scheuren.
Zamunda
Zeer actief

Lemuria schreef:
Shibby schreef:
Haha, opgelost :mrgreen:
Nouuuuu, met die groene is het nog wel een kunst om die te slopen denk ik. Lais is er een ster in om piepjes binnen 10 tot 60 seconden te slopen :hmmm: , maar de piep van die groene doet het nog steeds. Dus met die bal heb je kans dat Shib hem nog wel een tijdje heeft voordat ie naar Izzy kan :engel: .

Dan heb je meer kans op een stille bal met de kong squeezz bal (niet te verwarren met de gele squeakair/airsqueaker :tongue: ). Als je die een keer knap tegen een boom aangooit is ie al voorgoed stil :jank: . Afgezien van de piep is die ook wel geschikt, ik vind het een fijne bal iig (stuitert goed, is licht en toch sterk -wel minder sterk dan de TPR en bionic-).

Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Die dikke kongballen? Daar heb ik er eentje van, een zwarte. Fijne bal en hij hangt aan een fleece touw tegenwoordig.
verder heb ik chuckit ballen, deze:

Afbeelding

Csiv heeft m nog steeds niet kapot en is er helemaal verzot op. Ze loopt er zo'n 2 uur per dag mee en altijd met malende kaakjes. Al heeft Csiva natuurlijk niet de kaken die Izzy heeft :F:
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Zamunda schreef:Ik zou van de week eens moeten uitproberen of ie ook een beetje stuitert (heb 'm zelf niet), maar een durafoam bal zou bestand moeten zijn tegen gekauw op de terugweg:

Afbeelding

Doordat er een koord aanzit kun jij hem ook makkelijk(er) een stukje vooruit slingeren ;) .
Deze had ik zonder koord.
Heel stevig en door Murdock niet stuk te krijgen. Jouw hond heeft natuurlijk wel een ander kaliber kaken, maar je zou het kunnen proberen.
Ik ben hem helaas kwijtgeraakt door hem ver in de prikkelstruiken te gooien.... :blont:
ChantalTY
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door ChantalTY »

Hier ook Chuckit, gaan al 2,5 jaar mee en leven nog steeds!
Afbeelding

Groetjes Chantal, Yara en Lucy!

Dag lieve Tyke.. Ren maar fijn met je bal

http://www.hawbucks.nl
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Mijn honden hebben honkballen.
Nu kauwen mijn honden niet maar volgens mij zijn ze echt heel stevig.
Jammer dat je niet in de buurt woont, mijn honden komen regelmatig met die dingen aanlopen (ze vinden ze), dan had je er zo een kunnen krijgen om te proberen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Ted en Harry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB

Ongelezen bericht door Ted en Harry »

Machie schreef:Die dikke kongballen? Daar heb ik er eentje van, een zwarte. Fijne bal en hij hangt aan een fleece touw tegenwoordig.
verder heb ik chuckit ballen, deze:

Afbeelding

Csiv heeft m nog steeds niet kapot en is er helemaal verzot op. Ze loopt er zo'n 2 uur per dag mee en altijd met malende kaakjes. Al heeft Csiva natuurlijk niet de kaken die Izzy heeft :F:
Wij hebben ook van die Chuckits, enige die het overleven hier! Ze zijn het geld wel waard. Normale tennisballen doe ik niet meer, Ted eet ze echt op. Aan die oranje ballen gaat ze niet eens liggen kluiven want ze weet ook wel dat ze ze niet kapot krijgt.
Afbeelding
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Hier een zwarte kong bal, gevonden langs de kant van de weg

Stuitert heel erg goed en is massief, wel wat zwaarder dan een tennisbal, slopen,.... tsja mijn hond is niet echt een sloper
Er stonden al wel wat tandjes in toen ze hem vond, maar verder niet kapot ofzo, voelt aan als een heel stevige bal
Eva_NJ
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een van-alles-watje en Cairn Terriër

Ongelezen bericht door Eva_NJ »

Misschien is het niets, want ik heb geen idee of het stevig genoeg (lijkt me in eerste instantie zo dunnetjes) is en Izzy in iets anders geïnteresseerd is dan een bal. Anders is een Kong Bounzer mogelijk iets? Deze botsen ook naar alle kanten. Die Chuckits zien er wel goed en stevig uit!
Afbeelding
Lemuria

samantha! schreef:Mijn honden hebben honkballen.
Jammer dat je niet in de buurt woont, mijn honden komen regelmatig met die dingen aanlopen (ze vinden ze), dan had je er zo een kunnen krijgen om te proberen.
Dat zou nog wat zijn ja, maar we wonen helaas inderdaad niet in de buurt ;) Izzy heeft ondertussen 2 nieuwe ballen waar we saampjes erg blij mee zijn; de kongbal (zit een gat in, dus daar stop ik nog wel eens wat te kanen in) en een nóg massievere, rubberen, zware rode bal, 2x de grootte van een tennisbal. Beiden zijn nog niet stuk terwijl we er al flink mee aan de slag zijn geweest, dus we zijn goed voorzien :ok:
Bedankt voor het meedenken allemaal!
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

:ok:
Mocht je nog eens opnieuw op zoek moeten (ik hoop het niet) laat het maar weten, kan er ook wel een opsturen natuurlijk.
Deze zijn het, ze hebben ze ook nog in een slag kleiner.
Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
nachtvlinder
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mengelmoes, kwart stabij

Ongelezen bericht door nachtvlinder »

Wij hebben ook zo'n kongbal met een gat erin, een rode. Deze heeft ze nu al 6 maanden en hij is nog helemaal heel.
Bijna alle andere ballen maakt Lytse ook stuk, maar deze gaat goed!
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Lemuria schreef:
samantha! schreef:Mijn honden hebben honkballen.
Dat zou nog wat zijn ja, maar we wonen helaas inderdaad niet in de buurt ;) Izzy heeft ondertussen 2 nieuwe ballen waar we saampjes erg blij mee zijn; de kongbal (zit een gat in, dus daar stop ik nog wel eens wat te kanen in) en een nóg massievere, rubberen, zware rode bal, 2x de grootte van een tennisbal. Beiden zijn nog niet stuk terwijl we er al flink mee aan de slag zijn geweest, dus we zijn goed voorzien :ok:
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Ik had mijn zoon gevraagd om een honkbal van school mee te nemen. Wilde er ook wel voor betalen.
Dat hoefde niet, hij kreeg er zo 1 mee.
Helaas binnen een kwartiertje allemaal stukjes eraf.

Met de foambal hetzelfde verhaal, die plukte hij ook dezelfde dag nog in duizend stukjes. :S:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

samantha! schreef::ok:
Mocht je nog eens opnieuw op zoek moeten (ik hoop het niet) laat het maar weten, kan er ook wel een opsturen natuurlijk.
Deze zijn het, ze hebben ze ook nog in een slag kleiner.
Afbeelding
Honkballen! Gaan hier helaas ook stuk, wordt ontdaan van de buitenverpakking.

Ik gebruik deze niet buiten, maar dat zou wel kunnen. Het is een heel licht balletje van niets, je kunt er snoep of worst in doen. Aki sloopt veel, en veel is zo stuk, maar deze bal krijgt hij niet kapot. Heb hem overigens niet bij de shop vandaan die ik link, maar weet niet meer waar ik hem heb gekocht. Maar top.
http://www.dema-onlinewinkel.nl/hondent ... kspeelgoed
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

En deze ballen vind ik ideaal, bijna niet stuk te krijgen, stuiteren echter niet, maar drijven wel
http://www.k9shop.nl/hondensport-en-tra ... en-nl.html
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Wij zijn fan van chuck it! Hondje van mijn ouders sloopt alles. Die heeft hij al 2 maanden en is nog heel.
Iris-Marie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)

Ongelezen bericht door Iris-Marie »

Ik heb zo'n chuckit gekocht, anderhalve maand geleden gok ik. Bodi kauwt behoorlijk op dat ding, hij is er helemaal gek op. Voor nu is hij nog heel, terwijl hij andere speeltjes wel sloopt.
Afbeelding
Lemuria

Mja, die Chuckits heb ik een hard hoofd in. Jullie hebben het over een Border Collie en Boerenfox, Izzy knaagt nét iets harder op d'r bal :wink: D'r zitten mij teveel ribbeltjes aan die dingen voor haar om houvast op te krijgen. Durf er maar wat op te verwedden dat zo'n ding na een week al afgeknaagd is.
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Misschien geen Izzy-kaken hier, maar het eerste setje chuckits dat ik heb gekocht gaan onderhand al ruim 3 jaar mee en je ziet ondanks flink kauwen helemaal niets aan die ballen. Ze worden elke dag gebruikt. Dat zegt toch wel wat, denk ik.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Mijn stiefvader is er van overtuigd dat ze gemaakt zijn van zelf-herstellend materiaal ;) Er staan namelijk soms wel eens een paar tandafdrukken in en die zijn dan even later weer gewoon verdwenen volgens hem. En hun hond sloopt echt alles, binnen no time, maar idd we hebben het hier over een kruising boerenfox x jack russel x wat dan ook.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Nila bijt ook behoorlijk hard en de Chuck it bal leeft hier ook nog steeds, hoe hard en vaak ze er ook op kauwt.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”