Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kleine hondjes en grote honden binnen 1 roedel gevaarlijk

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: kleine hondjes en grote honden binnen 1 roedel gevaarlij

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik denk dat het zeker riskant kan zijn.
Hier een teckel en een amstaff samen.
En ja er gelden stevige regels hier in huis. Er wordt bv niet gespeeld met elkaar.
Nu Gimmick rustiger wordt en beter luisterd mag er af en toe eventjes gespeeld worden maar met duidelijke grenzen.

Ik denk dat het van de individuele honden af hangt of het riskant is of niet.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Ligt ook aan het soort honden of karakter van de honden denk. Jol is hier een middelmaat, maar duikt regelmatig opzij als ze Aki aan hoort komen denderen. Nu kan Jol prima voor zichzelf opkomen, maar een heel klein ras in huis nemen gaat hier denk ik niet ivm de lompheid van die herder. Al waren de kruising teckels hem hier in huis wel de baas, dus hij kan wel prima indammen als het moet.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:U: Ligt aan de honden. Iets fragiels bij een grote lomperd is vragen om problemen.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Boomertje van een vriendin heeft ook zijn nek op meerdere plekken gebroken na een botsing met een wat grotere (ongeveer 16kg) opvanghond. Ik ben hierdoor wel echt voorzichtiger geworden. Hier valt het verschil nog mee, Kiwi is zo'n 12 kg en Jamie 2,2 kg. Maar Kiwi weet niet beter en let eigenlijk altijd wel goed op.
De jack russel van mijn moeder totaal niet, die moet ik echt in de gaten houden als we samen wandelde, die beukt Jamie gewoon omver en dat is dan een klein hondje.
Op mijn werk lopen mijn honden ook tussen alle honden, maar als de grote honden gaan rennen en spelen dan haal ik die van mij er wel tussenuit.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Een vriendin van me heeft een flinke Berner Sennenteef, en 2 Yorkies. Haar ene Yorkie heeft onlangs gescheurde kniebanden opgelopen omdat de Berner wat lomp opstond en haar meenam in het opstaan.
Ik denk wel dat de combi grote met kleine hond(en) meer risico's met zich meebrengt dan wanneer je honden hebt van ongeveer gelijk formaat/gewicht.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Dit wordt ook wel een issue met Murdock en de toekomstige puli pup.
Ik denk dat ik echt spelen maar even moet beperken dan. Aan de andere kant, misschien heeft Murdock wel respect voor die kleine. De Chi X Malteser van mijn coll er ga heeft hij ook heilig ontzag voor ;)
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik vind het verschil tussen een Border en Sheltie niet zo groot?
Ik ken ook twee Tollers die hetzelfde balletje wilde vangen waarna ze tegen elkaar klapten en een van beide op slag dood was. Dat is domme pech die je met elk formaat kan overkomen.

Hier in de buurt woont een gezin met een roedel Leonbergers en een Chihuahua, daar zou ik me zelf niet zo relaxed bij voelen. Maar dat is ook zo'n enorm verschil.
Liselore
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Liselore »

Hier 3 ridgebacks en 3 chihuahuatjes. Niets aan de hand, het let allemaal prima op elkaar met spelen!
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik heb 2 rottweilers gehad ( 40 en 55 kilo) en een kruising pekinees ertussen van 5 kilo. En dat ging super. Liepen gewoon met zijn 3-en los in huis als we er niet bij waren. Kleine ding wist gewoon haar plek en alles was duidelijk. Als de rottweilers samen speelden ging het er heel wild en hard aan toe.
Kleine ding wilde nooit met de rottweilerteef spelen, daar had ze erg veel respect voor. Maar met de reu speelde ze wel eens. Samen aan een handdoek trekken.
Dwz, kleine ding met al de kracht die ze in zich had trekken en rottweiler reu stond doodstil met die handdoek in zijn bek. Dus hij wist heel goed of zijn zus aan de andere kant stond of zijn kleine vriendin.

Het kan dus wel. Als het echt samen ruig gaat spelen dan had ik mijn hart vast gehouden hoor, dan wordt het eng.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Nanna schreef:Onzin.
Mijn groterd kwam Simone juist vaak van pas, als ze het niet zag zitten verschool ze zich onder hem ;-)

Afbeelding
Dit doet vlo ook :LOL:
Ik vind Dol voorzichtiger met Vlo dan andersom..Dol let echt op Vlo dendert gewoon respectloos over Dol heen.
Afbeelding
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Mijn hond is juist heel voorzichtig met kleine hondjes. Hij blijft rustig staan en laat de andere hondjes snuffelen. En hij snuffelt zelf even. Soms gaat hij liggen en blijft ie liggen voor ze.
Een keer was het wel heel schattig er kwam een groepje kleine hondjes aan en die gingen allemaal snuffelen bij hem onder zijn buik en het leek net alsof hij allemaal puppies omzich heen had.
Sem zou heel gelukkig zijn als er een klein hondje bij komt, hij vind ze echt leuk en is er heel zorgelijk over. Maar wij vinden 1 hond meer dan genoeg, en hij is verder ook wel tevreden zo
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Maeve schreef:Ik ken ook twee Tollers die hetzelfde balletje wilde vangen waarna ze tegen elkaar klapten en een van beide op slag dood was.
:O:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Die kleintjes zijn wel fragile natuurlijk, waardoor het risico op schade snel wat groter is.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik vind heel kleine hondjes gevaarlijker met kinderen dan met honden van het zelfde gewicht.

Als ik soms zie hoe de kinderen van mijn zus met de hond omgaan, ben ik blij dat het een stevige bullkruising is. Geen kwade wil, maar gewoon onbenulligheid of gebrek aan motoriek. Zo is haar zoontje die net begint met stappen laatst op de hond gevallen toen ik daar was. Zo'n chihuahua is zomaar plat.

Mayke is prima met hele kleintjes. Ze is beheerst en nooit lomp met andere honden. Ze is maar 18 kg maar als het er 38 waren geweest, had dat in contact met andere hondjes niet uit gemaakt.
Kiwi is soms wel wat lomp maar nog jong. Ik zou nooit een kleine frummel met een jonge, grote hond bij elkaar willen hebben. Een jonge hond mag gewoon jong en speels zijn, zonder dat ie direct een hondje verkreukelt. Ook al zit je er bovenop - ik zou het niet leuk vinden om daar streng beleid op te moeten handhaven ;)
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Leonie. schreef:
Maeve schreef:Ik ken ook twee Tollers die hetzelfde balletje wilde vangen waarna ze tegen elkaar klapten en een van beide op slag dood was.
:O:
Ja, vader en dochter ook nog eens. Dat was een heel sneu verhaal :ugh: Die reu was een jaar of 4 geloof ik, en teefje nog een pup.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb kleine beukhondjes stuk zin gaan bij grote, zoals een franse bull en dergelijke, aan de andere kant, gaat het hier onwijs goed, die kleine is taai en behendig en die grote lomp als hij is, hij kijkt echt wel goed uit voor haar, dus t kan wel
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Zelf durf ik het risico niet te nemen. Ik heb eens een week op 2 dwergkezen gepast, die hield ik in huis toch mooi gescheiden van Noah. Niet dat Noah ze op eet, maar een verkeerde snauw kan heel lullig uitpakken bij een kleine hond. Dat is 30 kilo tegen 3 kilo. 1 verkeerde poot en hondje is stuk :blauwoog:
Perry en Noah

Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Wij hebben vier Cane Corso's en vier chihuahua's, gaat prima. De kleintjes zijn zich zeer wel bewust van hun geringe grootte en kijken goed uit. Er is nog nooit wat gebeurd.
AfbeeldingAfbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

De poedel met de Jacks gaat super, Billy is erg voorzichtig met die lange spillepoten van hem :D
Poedel weegt ongeveer 20 kg, de Jacks gemiddeld 7
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik denk dat het wel uitmaakt welke honden.

Ik denk dat border collie's erg energiek zijn dat zou met Toots en ik gok veel kleinere hondjes niet kunnen.
Honden die in huis rustig zouden zijn zouden geen probleem zijn al zou het wel altijd uitkijken zijn.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Laicka en Fix zou ik nooit bloot stellen aan een chi of zo, die zijn daar te lomp voor met hun 20 kg. Bail met zijn 35 kg gaat nog goed met een vlieg, hij is zo bewust van zichzelf plus dat ie een enorm aanpassingsvermogen heeft en zichzelf aanpast aan de andere hond. Top beest, echt waar
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Thuis liepen de yorki's tussen de pitts :19: de Yorks waren "gevaarlijker" dan de pitjes :LOL: :engel:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat is hier ook zo, die kleine harige berenklem is gevaarlijks dan mijn cane corso
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

smoekie schreef:Thuis liepen de yorki's tussen de pitts :19: de Yorks waren "gevaarlijker" dan de pitjes :LOL: :engel:

bij de fokker van lola ook. maar uiteindelijk is een simpele, niet heel heftige snauw van een van haar amstaffs de york fataal geworden
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Tussen Pepe en Sam is het gewichtsverschil ± 40kg. Die kleine is veel wendbaarder en sneller. Hij kan ook met zijn harses tegen een boom aan knallen of iets dergelijks. Het lijf van Sam geeft dan nog een beetje mee denk ik. Ik zie het niet als een probleem of iets dergelijks.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

M@scha schreef:
smoekie schreef:Thuis liepen de yorki's tussen de pitts :19: de Yorks waren "gevaarlijker" dan de pitjes :LOL: :engel:

bij de fokker van lola ook. maar uiteindelijk is een simpele, niet heel heftige snauw van een van haar amstaffs de york fataal geworden

Dat is het ook. Een standaard teckel of mops zou ik nog durven, misschien ooit als Charlie later groot is :tongue:
Kleiner of kwetsbaarder vind ik eng. Tibbe is heel snel stuk, met z'n tere huidje en satéprikkerpootjes.
Ze heeft echt wel even nodig gehad om zich daar op aan te passen, met een paar gaatjes als gevolg. Met simpelweg naar de keuken vliegen omdat er misschien wat te halen valt of een flinke duw/snep kan zo'n york al stuk zijn :schrik:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Met een kwetsbaar hondje als een york of een chihuahua moet je sowieso oppassen zodat je er niet per ongeluk op staat, tegenaan schopt, een boek omvalt, de buurman er niet over struikelt, jouw eigen honden, andere honden, de kat van de buren, een fietser die niet oplet en weet ik het wat nog meer. Het is hoe dan ook een risico.
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Ik denk ook dat het aan de kleine hondjes ligt. Hoe kwetsbaar zijn die? Een Chi of een York zijn een stuk kwetsbaarder dan een Jack, die laatste kunnen nog wel tegen een stootje.

Mijn doezen met hun 15 kilo vertrouw ik met kleine hondjes, die zijn voorzichtig. Alhoewel de jongste van 8 maanden nog wel erg ruw is. Maar ik kan me voorstellen als je een grote jonge Lab hebt dat je toch wat voorzichtiger bent. Die kennen hun eigen krachten niet. Maar ik ken verschillende combi's van Lab en Jack, en dat gaat prima.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Mijn 'kleintje' is 42 cm en 12 kilo. Mijn 'grote' hond is 58 cm en 27 kilo. Ik heb t nog geen seconde als gevaar gezien. Maar mss schelen ze te weinig :)
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Rio en Micron schelen 65 kilo maar toch ondanks dat Micron wel klein is hij niet fragiel of kwetsbaar, tenzij Rio hem echt kwaad zou willen doen uiteraard.
Ik vind het dus geen enge combinatie ook niet met Orson maar die was, net als Rio nu nog, ook niet lomp met kleintjes.
Wel logeert hier weleens een Schipperke en dat is best een fragiel hondje voor zijn ras en daar ben ik in combinatie met andere honden wel altijd wat voorzichtig mee.
Hij draait prima in ons roedel mee ,de honden kennen hem ook goed want hij is vaak hier maar met vreemde contacten ben ik wel wat alerter dan met Micron.
Sowieso omdat hij ook wat angstig kan reageren op vreemde honden , niet op de onze, en dat weer kan uitmonden in najagen van hem.
Daar ben ik dan wel als de kippen bij om hem in bescherming te nemen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”