Dit is het resultaat van de wandeling vanmorgen in het Zuigerplasbos in Lelystad, waar Lizzy gebeten werd door een Border Collie, genaamd Flits. Het echtpaar loopt daar (bijna) elke dag rondom het water. Maar voelt zich niet verantwoordelijk.
OPROEP: Kent iemand in Lelystad een man die met een Border Collie genaamd Flits altijd in de Zuigerplas loopt? Vandaag is onze Lizzy door deze hond aangevallen en gebeten. Ik liep met Lizzy en Evie en Ghalia aan de lijn, vlak bij de parkeerplaats. De Border Collie gaat liggen en loert. Het is een smal pad, je kunt niet uitwijken. Saartje en Nina blaffen en ik wil gewoon doorlopen. Dan schiet de hond achter mij langs en grijpt Lizzy. Ze heeft bijtwonden. Ik spreek de man aan en hij zegt dat ik mijn honden moet leren niet te blaffen, waarop ik zeg dat blaffen toch niet zo erg is. Dan reageert hij heel fel en zegt dat zijn hond dat wel erg vindt.
Een paar jaar geleden is onze Farah ook zomaar uit het niets door dezelfde hond gebeten. De man reageerde toen ook al heel onaangenaam. Ik heb hem en zijn vrouw er later op aangesproken en zijn vrouw reageerde heel laconiek en zei tegen de hond: 'Het moet niet gekker worden, Flits'. Verder werd toen ontkend dat hun hond gebeten zou hebben, maar onze Farah liep altijd de andere kant op als we hem weer tegenkwamen.
Kent iemand deze man? Vaak loopt hij samen met zijn vrouw, het is een wat ouder echtpaar. Ik heb aangifte gedaan bij de politie, ik word daarover nog teruggebeld, maar het betrof geen pitt-bull en ook heeft de man zijn hond niet tot bijten aangezet. De politie heeft mij teruggebeld, heeft een notitie gemaakt en daar moet ik het mee doen.
Bron