Badu schreef:StephanieR schreef:ranetje schreef:Ik heb trouwens begrepen dat de politie eerst zelf een ruit intikt en de hond bevrijdt voor ze op zoek gaan naar de baas.
En in Haarlem rijdt een particulier rond op een scooter en tikt ramen in bij auto's op parkeerplaatsen waarin een hond is achtergelaten.
Ik neem aan dat iedereen dat mag?
Dan leg ik ook wel een hamer in de auto.

Je mag zelf inderdaad de ruit inslaan als je een hond ziet
http://m.telegraaf.nl/binnenland/articl ... nslaan-mix
Als je een hond ziet? Zou je ruitje ook intikken als auto in schaduw staat?
Bij deze temperaturen loopt het kwik, in een auto in de schaduw, ook mega snel op. We zitten nu op gemiddeld 30 graden in de schaduw, in de buitenlucht en met wind. Zonder die wind en buitenlucht loopt de gevoelstemperatuur heel erg snel op tot helse waarden. Je hebt namelijk niet alleen te maken met de temperatuur die een thermometer aangeeft, maar nog veel meer met de gevoelstemperatuur.
Dus ja, als ik een mens/dier opgesloten zie zitten in een auto bij deze buitentemperaturen, dan zou ik er geen enkel probleem mee hebben om
alle ruiten van die auto in te slaan

.
Ik heb zelf ervaren hoe het is om in een afgesloten auto te zitten bij een graad of 30. En dat was min of meer mijn eigen keus.
Ik was druk bezig in onze auto toen er plotseling een mega onweer-, regen-, hagelbui los barstte. Gauw de ramen gesloten tegen het inregenen. Dat heb ik geweten

. Ik heb dat 2 minuten uitgehouden en toen de bui getrotseerd. In die snikhete auto blijven was geen optie

. En dan heb ik het over een paar minuten als mens zijnde.
Ik heb me rot gezweten die paar minuten en ik ben blij dat ik dat kan. Een hond kan niet zweten zoals jij en ik, die moet de warmte kwijt raken via bek of voetzolen. Dat is maar een paar procent van het totale lichaamsoppervlak

.
Als je dát weet dan laat je toch geen hond in een afgesloten ruimte zitten bij deze temperaturen

!!!
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018