Kiyo (16 weken oud) rijdt op andere pups. Hij duikt er niet meteen bovenop, maar na de kennismaking of tijdens het spelen begint het rijden. Bij oudere honden doet hij dit niet, alleen bij leeftijdsgenoten. Wat zouden jullie hier mee doen?
Ik krijg verschillende tips en dat gaat van het volledig negeren naar meteen afstraffen...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rijgedrag andere pups
Moderator: moderatorteam
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Rijgedrag andere pups
Mijn pupsel heeft het een paar keer gedaan (ze is een teefje van 4.5 maand) bij veel opwinding. Ik zorg dan dat ik haar uit de situatie haal, dus gewoon er af halen en even een stukje lopen samen bijvoorbeeld. Nu weet ik het op tijd voor te zijn. Ik laat haar niet te lang met te drukke pups spelen bijvoorbeeld maar las zelf wat pauzes in het spel in door haar bij me te roepen.
Ze zal het bijvoorbeeld echt niet proberen bij onze andere hond, een teef van 4, die zou dat ook keihard afstraffen.
Maar ik heb begrepen dat het ook een beetje er bij hoort dat pups van deze leeftijd dit doen, het voelt ook lekker voor ze en ze tasten grenzen af. Ik zou het zeker niet afstraffen maar proberen uit te zoeken waarom hij dat doet, in welke situatie, etc. Dan kan je er zelf op tijd ook voorkomen.
Hier staat veel nuttige informatie: http://www.eenhoornleijn.nl/Opvoeding%20en%20gedrag.htm
Ze zal het bijvoorbeeld echt niet proberen bij onze andere hond, een teef van 4, die zou dat ook keihard afstraffen.
Hier staat veel nuttige informatie: http://www.eenhoornleijn.nl/Opvoeding%20en%20gedrag.htm
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Voor een deel is het misschien aftasten van grenzen, maar volgens mij is het bij pups voor het grootste deel opwinding.
Het hangt er een beetje van af hoe de andere honden (pups) er op reageren.
Zelf heb ik een rijdende pup doorgaans afgeleid met een speeltje.
Andere bazen vinden het vaak zeer onaangenaam als hun pup bereden wordt en op ruzie om zoiets zit ik persoonlijk niet te wachten.
Je kunt altijd kijken of je die opwinding van de rijdende pup in een andere richting kunt sturen (speeltje dus).
Het hangt er een beetje van af hoe de andere honden (pups) er op reageren.
Zelf heb ik een rijdende pup doorgaans afgeleid met een speeltje.
Andere bazen vinden het vaak zeer onaangenaam als hun pup bereden wordt en op ruzie om zoiets zit ik persoonlijk niet te wachten.
Je kunt altijd kijken of je die opwinding van de rijdende pup in een andere richting kunt sturen (speeltje dus).
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
- Aantal honden: 2
Enzi heeft dat ook gedaan op die leeftijd, ik haal hem er dan vanaf en ging iets anders met hem doen. Op een gegeven moment viel dat kwartje ook wel en doofde het vanzelf uit. Bij hem gebeurde het eigenlijk altijd als hij te druk aan het spelen was met de andere hond.