Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help! Pup word minder zindelijk..

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Help! Pup word minder zindelijk..

Ongelezen bericht door Joey.K »

Ik weet het, zindelijk worden kost tijd.

Maar lichtelijk bezorgd ben ik nu wel en begin te vrezen dat indy helemaal niet zindelijk gaat worden.

Nacht overdag in de ben uit de bench. Binnen buiten het maakt niet uit. Als hij in de bench geplast heeft gaat hij er heerlijk in liggen. Als hij gepoept heeft binnen en ik ben net weg voor een boodschap legt hij het op een stoeltje en gaat erin liggen :s ik heb dit nog niet meegemaakt.

Op dit moment is hij in de nacht los in de kamer zodat hij zo min mogelijk in zijn eigen ontlasting gaat liggen. Op dit moment is hij uit logeren bij mn nichtje. Die laat hem elk uur uit. Hij doet niks buiten en zodra hij binnen is piest hij in zn kale bench.

We hebben hem met 14 weken opgehaald bij zn fokker daar sliep hij in een bench. En ik denk dat hij gewoon niet beter weet.

Heeft er iemand nog ideeën?
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Help! Pup word minder zindelijk..

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik was ook vrij wanhopig met Murdock, dus ik ken je probleem. Wat bij ons hielp was ander voer, van brok naar KVV. Dus ik weet niet wat je voert en welke mogelijkheden je hebt, maar dat zou je kunnen proberen. Murdock was ongeveer 4 maanden oud voor hij volledig zindelijk was. Hoe oud is jullie pup nu?
Joey.K
Zeer actief

Hij is 7 maanden en staat op kvv op brok poept en piest hij de hele dag door. dan vind ik rustig 7 hopen.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Heb je medische problemen al uitgesloten?

Ben niet direct voor dierenarts bij een enkel keer een ongelukje in huis. Maar dit klinkt wel een heel stuk heftiger dan dat?

Wat voor soort hondje is Indy verder? Ras, geslacht, stresserig of juist relaxed, alleen in huis of met meerdere honden?
Afbeelding
Joey.K
Zeer actief

Habibi schreef:Heb je medische problemen al uitgesloten?

Ben niet direct voor dierenarts bij een enkel keer een ongelukje in huis. Maar dit klinkt wel een heel stuk heftiger dan dat?

Wat voor soort hondje is Indy verder? Ras, geslacht, stresserig of juist relaxed, alleen in huis of met meerdere honden?
Nou hij gecheckt met zijn entingen en toen was alles goed. Het heeft wel eens door mn hoofd gespeeld maar toont niet dat hij ergens last van heeft. Is verder gewoon een blije hond alleen die sluitspieren zijn er voor de show :S

Chihuahua
Reu
Rustig maar wel snel gespannen
Woont samen met katten en onze andere chihuahua reu (hij kan prima overweg met de andere dieren)

Ik weet dat kleine hondjes niet bekend staan om het snel zindelijk worden. Onze andere chi was met een jaar ook pas helemaal zindelijk maar als die eens een ongelukje had voelde hij zich er niet prettig bij. Pup van m'n ouders is week of 6 jonger en is al zindelijk. Gebeurd heeeel af en toe wel eens een ongelukje maar niet zoals hier. Ook de pups vroeger of onze vorige honden hadden dit niet. Dus in mijn omgeving komen er ook niet echt tips.
Joey.K
Zeer actief

Ik denk alleen meer aan een gedragsprobleem dat medisch probleem. Ik kan niks medisch bedenken om in je eigen ontlasting te gaan liggen rollen. Onze andere chi doet het ook wel eens in de tuin maar hij zit echt niet aan een drol van de ander.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik ga met Joey.K mee, dat liggen rollen in je stront lijkt me eerder psychisch dan fysiek. Het kan goed zijn dat een hond van 7 maanden nog niet 100% zindelijk is, maar het zou bij Izzy niet in d'r bolle kop opkomen om in d'r eigen poep/pies te liggen rollen :denken:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Het klinkt inderdaad wel heel vreemd. Doet hij dit al vanaf het begin dat jullie het hebben ?
Doet hij dat rollen in pies/poep ook als jullie er gewoon zijn ?
Gaat het alleen thuis zijn wel goed ? Is hij op zijn gemak ?

Ik zou zoveel mogelijk voorkomen dat hij erin kan gaan rollen. Ik begrijp dat je dat nu ook al zal doen maar ik zou hem s'nachts bij je op de kamer nemen (of in bed) om met hem naar buiten te gaan als hij moet.
En ik zou zeker heel cool om blijven gaan met plassen en poepen in huis. Gewoon opruimen maar niet gespannen over doen. Ook niet je hondje na het plassen buiten zetten wat sommige mensen wel eens zeggen. Wat daar het nut van is begrijp ik helemaal niet.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Joey.K
Zeer actief

sirene schreef:Het klinkt inderdaad wel heel vreemd. Doet hij dit al vanaf het begin dat jullie het hebben ?
Doet hij dat rollen in pies/poep ook als jullie er gewoon zijn ?
Gaat het alleen thuis zijn wel goed ? Is hij op zijn gemak ?

Ik zou zoveel mogelijk voorkomen dat hij erin kan gaan rollen. Ik begrijp dat je dat nu ook al zal doen maar ik zou hem s'nachts bij je op de kamer nemen (of in bed) om met hem naar buiten te gaan als hij moet.
En ik zou zeker heel cool om blijven gaan met plassen en poepen in huis. Gewoon opruimen maar niet gespannen over doen. Ook niet je hondje na het plassen buiten zetten wat sommige mensen wel eens zeggen. Wat daar het nut van is begrijp ik helemaal niet.
In bed wil ik hem niet. Echt fris vind ik hem niet zo :P

Op de kamer nemen kunnen we inderdaad nog proberen. Hij geeft het alleen 0 aan. Hij piept niet loop geen rondjes hij doet het gewoon. Boven moet hij dan alsnog in de bench anders dondert hij van de trap af ben ik bang :( De bench kleiner maken leek mij weinig nut hebben aangezien het hem niks uitmaakt of hij er in ligt. Na het plassen zet ik hem indd niet meer buiten dan is hij toch al leeg.

Alleen thuis zijn gaat prima. Helemaal alleen gaat goed gaat hij ergens liggen slapen en alleen met de andere chi gaat ook prima. Soms liggen ze bij elkaar soms ligt de volwassen chi op de bank en hij op zn stoeltje.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Joey.K schreef: In bed wil ik hem niet. Echt fris vind ik hem niet zo :P

Op de kamer nemen kunnen we inderdaad nog proberen. Hij geeft het alleen 0 aan. Hij piept niet loop geen rondjes hij doet het gewoon. Boven moet hij dan alsnog in de bench anders dondert hij van de trap af ben ik bang :( De bench kleiner maken leek mij weinig nut hebben aangezien het hem niks uitmaakt of hij er in ligt. Na het plassen zet ik hem indd niet meer buiten dan is hij toch al leeg.

Alleen thuis zijn gaat prima. Helemaal alleen gaat goed gaat hij ergens liggen slapen en alleen met de andere chi gaat ook prima. Soms liggen ze bij elkaar soms ligt de volwassen chi op de bank en hij op zn stoeltje.
Ik zou het zelf toch eens proberen in bed (nadat je hem gewassen hebt ;) ben benieuwd of hij dan gewoon doorslaapt.
Maar bench naast bed is ook goed, misschien hoor je het dan als hij wakker wordt. En als je te laat wakker wordt kun je noteren hoe laat hij het in zijn bench doet en de volgende keer hem voor die tijd buiten laten.
Plast en poept hij bij jullie wel goed buiten ?
Als hij goed thuis kan zijn en slaapt dan zou hij niet moeten plassen als jullie kort weg gaan.
Doet hij het nu dagelijks en dag en nacht in huis ? Misschien handig om sowieso een lijstje bij te houden wanneer hij wat doet om te kijken of je hem op 1 of andere manier voor kunt zijn.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zou die bench weghalen als het alleen een pis/poepplek is en dat ding in de tuin zetten waar je hem ieder uur ook even inlaat en hij zelf die bench wel opzoekt. Misschien word hij dan wel sneller zindelijk binnen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Joey.K
Zeer actief

We gebruiken de bench tijdens etenstijd wanneer wij eten en daarna krijgen zij er hun eten in. Anders blijven ze ronddrentelen in de hoop dat er iets valt er daar word ik knettergek van. Ik kan ze nergens anders weg sluiten. open keuken en de hal ligt vloerbedekking en daar zeikt hij sowieso meteen op.

Hij poept en plast niet op vaste momenten. Ook als klein pupje niet het vaste na slapen en spelen etc.

Buiten doet hij bijna niks. Dan wacht hij tot hij in de tuin of binnen komt. Langer weggaan is niet altijd een optie heb ook een 3 jarig kind hier en werk. Maar soms doen we ochtendje strand dan zijn we een paar uur weg doet hij hoogstens een mini plasje en de rest thuis :(
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Joey.K schreef:We gebruiken de bench tijdens etenstijd wanneer wij eten en daarna krijgen zij er hun eten in. Anders blijven ze ronddrentelen in de hoop dat er iets valt er daar word ik knettergek van. Ik kan ze nergens anders weg sluiten. open keuken en de hal ligt vloerbedekking en daar zeikt hij sowieso meteen op.
Hij poept en plast niet op vaste momenten. Ook als klein pupje niet het vaste na slapen en spelen etc.
Buiten doet hij bijna niks. Dan wacht hij tot hij in de tuin of binnen komt. Langer weggaan is niet altijd een optie heb ook een 3 jarig kind hier en werk. Maar soms doen we ochtendje strand dan zijn we een paar uur weg doet hij hoogstens een mini plasje en de rest thuis :(
Dat laatste zou ik dan eerst werk van maken. Als je tijd hebt om goed op hem te letten, zorg dan eens dat hij veel drinkt. Bv door karnemelk aan zijn water toe te voegen. Hou hem dan even bij je (op schoot bv), iig dat hij niet kan gaan plassen en neem hem dan mee naar buiten. Niet om te wandelen maar echt om te plassen. De wandeling moet iets anders zijn dan het plassen.
En blijf hem uitbundig belonen voor alles wat hij buiten doet maar let wel op dat de beloning ook een beloning is. Ik zie soms mensen hun hond aaien of belonen met spel terwijl ik zie dat de hond het helemaal niet als een beloning ervaart.
Als hij wandelen wel super leuk vindt kun je dus ervoor kiezen alleen te gaan wandelen als hij eerst wat gedaan heeft. Anders ga je weer naar binnen.

Tijdens het eten kun je ze ook naar hun plaats sturen. Daar kun je een leuk spelletje van maken. Zijn vast wel youtube filmjes van.
Ik zou nu iig wel proberen dat patroon van erin liggen te doorbreken. Ik ben nooit zo bang dat ze niet zindelijk worden, dat is het niet. Ik heb meerdere pups gehad die pas met 10 a 11 mnd zindelijk waren maar dit zou me ook wel zorgen baren.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Joey.K
Zeer actief

We gaan sowieso naar alle tips kijken en het eens rustig proberen. Hij is nu even uit logeren dus ik heb ff rust. Niet continue opletten of er niet ergens wat ligt. En ik hoop echt dat er bruikbare dingen tussen zitten. waardoor hij over een tijdje gewoon helemaal zindelijk word.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hoe deed de fokker het? Had die misschien iets van kranten, puppypads, een kattenbak? Evt in de bench?
Joey.K
Zeer actief

In een bench hij was de laatste die er nog was uit het nest. Ik gok dat ze hem er niet uit liet snachts. En hij het daarom normaal vind. Maar zeker weten doe ik het niet
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Joey.K schreef:In een bench hij was de laatste die er nog was uit het nest. Ik gok dat ze hem er niet uit liet snachts. En hij het daarom normaal vind. Maar zeker weten doe ik het niet
:wink: Waarom niet even vragen in plaats van gokken? Misschien zat hij wel in de bench met mogelijkheden om z'n behoeften daar te doen.
Kan ook best dat zij hier al eens eerder mee te maken heeft gehad.

Normaal ben ik er niet zo voor, maar zou kijken of het lukt hem één van de bovenstaande dingen aan te leren. Al is het maar om even rust te scheppen.
Met een kind van drie lijkt me een (buiten)kattenbak het handigst. Binnen beginnen met alleen de onderbak, deuren overdag lekker open, bak steeds verder naar de tuin verplaatsen en als dat lukt er de bovenkant op zetten.
En 's nachts inderdaad meenemen en blijven proberen het voor te zijn/een patroon te ontdekken.
Het is helemaal niet gek dat hij 's nachts nog moet en als er niemand is om dat op te merken kan hij niet anders dan het gewoon maar doen.

Pjotr wilde heel lang alleen maar op het balkon poepen. Als de nood echt heel hoog was onderweg deed hij het na een tijd wel, maar meestal stond hij direct na het wandelen (of dat nu 15 minuten of 3 uur was) bij de achterdeur te knijpen.
Hij heeft er ook totaal geen probleem mee het in de bench te doen of niets aan te geven en zodra ik een halve minuut de kamer uit was te poepen (dekentje er over en het ligt weer prima)
Het is uiteindelijk op blijven volhouden aangekomen; eerder naar huis, aangelijnd houden, vanuit huis bij het eerste teken meteen weer door naar buiten en vaak op vaste tijden een poep en plas rondje maken.
Joey.K
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Joey.K schreef:In een bench hij was de laatste die er nog was uit het nest. Ik gok dat ze hem er niet uit liet snachts. En hij het daarom normaal vind. Maar zeker weten doe ik het niet
:wink: Waarom niet even vragen in plaats van gokken? Misschien zat hij wel in de bench met mogelijkheden om z'n behoeften daar te doen.
Kan ook best dat zij hier al eens eerder mee te maken heeft gehad.

Normaal ben ik er niet zo voor, maar zou kijken of het lukt hem één van de bovenstaande dingen aan te leren. Al is het maar om even rust te scheppen.
Met een kind van drie lijkt me een (buiten)kattenbak het handigst. Binnen beginnen met alleen de onderbak, deuren overdag lekker open, bak steeds verder naar de tuin verplaatsen en als dat lukt er de bovenkant op zetten.
En 's nachts inderdaad meenemen en blijven proberen het voor te zijn/een patroon te ontdekken.
Het is helemaal niet gek dat hij 's nachts nog moet en als er niemand is om dat op te merken kan hij niet anders dan het gewoon maar doen.

Pjotr wilde heel lang alleen maar op het balkon poepen. Als de nood echt heel hoog was onderweg deed hij het na een tijd wel, maar meestal stond hij direct na het wandelen (of dat nu 15 minuten of 3 uur was) bij de achterdeur te knijpen.
Hij heeft er ook totaal geen probleem mee het in de bench te doen of niets aan te geven en zodra ik een halve minuut de kamer uit was te poepen (dekentje er over en het ligt weer prima)
Het is uiteindelijk op blijven volhouden aangekomen; eerder naar huis, aangelijnd houden, vanuit huis bij het eerste teken meteen weer door naar buiten en vaak op vaste tijden een poep en plas rondje maken.

Omdat ik met mijn laatste vraag niet zo netjes te woord gestaan werd :) Dus ik heb niet echt de behoefte nog contact met haar op te nemen want er klopte meer dingetjes niet helaas.

Als wij in de tuin zijn gaat hij naar binnen om zn ding te doen. Zijn we binnen dan staan de deur zeker al 1,5 maand op een flinke kier open (loopt hij ook gewoon door om mn plantjes op te eten buiten) en doet hij het de ene keer wel buiten andere keer binnen.

Maar zodra hij terug is van zijn logeerpartijtje gaan we weer met de tips aan de gang! Thnx allen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Joey.K schreef:knip .......Als wij in de tuin zijn gaat hij naar binnen om zn ding te doen. Zijn we binnen dan staan de deur zeker al 1,5 maand op een flinke kier open (loopt hij ook gewoon door om mn plantjes op te eten buiten) en doet hij het de ene keer wel buiten andere keer binnen.

Maar zodra hij terug is van zijn logeerpartijtje gaan we weer met de tips aan de gang! Thnx allen.
Beloon je hem als hij buiten iets doet?
Dus benoemen wat hij doet
"Goed zo, plasje doen"
Plus koekje
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Joey.K
Zeer actief

Hij is weer terug van logeren. Gezellie alleen jammer dat hij meteen in de kamer pieste. En hij is de hele dag door uitgelaten daar.

Ga vanavond maar proberen op onze kamer met slapen, in bed en als ik het niet vertrouw in de bench naast bed.

Als dit allemaal ook niet meer gaat werken ( de tips) dan weet ik het ook niet meer. :(
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Joey.K schreef:Hij is weer terug van logeren. Gezellie alleen jammer dat hij meteen in de kamer pieste. En hij is de hele dag door uitgelaten daar.

Ga vanavond maar proberen op onze kamer met slapen, in bed en als ik het niet vertrouw in de bench naast bed.

Als dit allemaal ook niet meer gaat werken ( de tips) dan weet ik het ook niet meer. :(
Ik zou de bench voorlopig weg doen, hij heeft zo te horen bij de fokker al geleerd dat de bench z'n wc is, dit patroon moet je dus zien te doorbreken!
Zet desnoods een puppyren neer met een lekker mandje erin zodat hij niet los in de kamer loopt, maar ook niet meer in zijn bench = wc ligt en ga heel veel met hem de tuin in, deur dicht zodat hij niet naar binnen kan rennen, als hij iets doet helemaal blij worden, goedzo plasje/poepje :cheer: en dan wat lekkers geven. Patroon doorbreken en er veel tijd aan besteden is de enige manier om het goed te krijgen!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Joey.K
Zeer actief

In het begin had hij een puppyren met een lekker mandje en in geval van nood een plasmatje. Daar plaste hij op maar de poepjes verstopte hij in zn mandje :s
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Joey.K schreef:In het begin had hij een puppyren met een lekker mandje en in geval van nood een plasmatje. Daar plaste hij op maar de poepjes verstopte hij in zn mandje :s
Hij heeft dus de link mog niet gelegd dat je buiten je behoefte moet doen, aan jou de taak om daar veel tijd en aandacht aan te besteden!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Joey.K
Zeer actief

Gaan we doen hij is verder een blij ei
Joey.K
Zeer actief

Fingers crossed dat hij niet in mn bed piest of eruit valt!! Net een poep en plas eruit gekregen buiten!
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Joey.K schreef:Fingers crossed dat hij niet in mn bed piest of eruit valt!! Net een poep en plas eruit gekregen buiten!
En, hoe is het vannacht gegaan ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Joey.K
Zeer actief

Hij heeft heerlijk naast mn kussen geslapen. Niks gedaan en vanmorgen buiten 3 plassen en een poepje. Ik heb beroerd geslapen hahah continue wakker om te checken of hij nog op zn plek lag.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Het begin is er :cheer: Nu volhouden dan heeft hij snel genoeg door dat je buiten hoort te plassen en poepen :ok:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Joey.K schreef:Hij heeft heerlijk naast mn kussen geslapen. Niks gedaan en vanmorgen buiten 3 plassen en een poepje. Ik heb beroerd geslapen hahah continue wakker om te checken of hij nog op zn plek lag.
Super :ok: na een paar nachten kun je vol vertrouwen gaan slapen. Nou zo een tijd volhouden en goed belonen voor het buiten doen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Joey.K
Zeer actief

Hij krijgt een overheerlijk snoepje. Inmiddels al aardig wat keren buiten geweest met snoepjes. Als hij plast is het goed zo Indy en daarna huppelt hij naar me toe voor een snoepje. Bram vind het ook top want die krijgt ook een snoepje.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”