Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
politie schiet agressieve hond dood
Moderator: moderatorteam
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
politie schiet agressieve hond dood
Politie schiet agressieve hond dood
Datum: vrijdag 17 juli 2015 12:20
Den Haag - Een agressieve hond in het centrum van Den Haag zorgde ervoor dat de politie uiteindelijk geen andere oplossing meer zag dan het dier dood te schieten.
Aanleiding van de agressieve uitval was een vechtpartij tussen twee honden. Het dier was niet te stoppen, en heeft uiteindelijk ook een voorbijganger verwond. Om verder letsel te voorkomen besloten de politieagenten het dier neer te schieten.
Dat gebeurde vlakbij tramsporen. De passagiers en bestuurder van de tram die op het moment van het schieten toevallig passeerde waren hevig geëmotioneerd. Zoals gebruikelijk bij incidenten waar de politie 'dodelijk geweld' gebruikt, zal er onderzocht moeten worden of het gebruik van het vuurwapen terecht was. De afzettingen voor dat onderzoek zorgden ervoor dat de trams tijdelijk niet verder konden rijden.
De andere hond is (uiteraard) ook gewond geraakt en wordt naar een dierenarts vervoerd om behandeld te worden. Het gaat om een kleinere hond dan de hond die doodgeschoten is, maar van beide dieren is het ras niet bekend.
http://www.regio15.nl/index.php/nieuws/ ... -hond-dood
ellen
Datum: vrijdag 17 juli 2015 12:20
Den Haag - Een agressieve hond in het centrum van Den Haag zorgde ervoor dat de politie uiteindelijk geen andere oplossing meer zag dan het dier dood te schieten.
Aanleiding van de agressieve uitval was een vechtpartij tussen twee honden. Het dier was niet te stoppen, en heeft uiteindelijk ook een voorbijganger verwond. Om verder letsel te voorkomen besloten de politieagenten het dier neer te schieten.
Dat gebeurde vlakbij tramsporen. De passagiers en bestuurder van de tram die op het moment van het schieten toevallig passeerde waren hevig geëmotioneerd. Zoals gebruikelijk bij incidenten waar de politie 'dodelijk geweld' gebruikt, zal er onderzocht moeten worden of het gebruik van het vuurwapen terecht was. De afzettingen voor dat onderzoek zorgden ervoor dat de trams tijdelijk niet verder konden rijden.
De andere hond is (uiteraard) ook gewond geraakt en wordt naar een dierenarts vervoerd om behandeld te worden. Het gaat om een kleinere hond dan de hond die doodgeschoten is, maar van beide dieren is het ras niet bekend.
http://www.regio15.nl/index.php/nieuws/ ... -hond-dood
ellen
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Podenco Andaluz
- Aantal honden: 1
Re: politie schiet agressieve hond dood
Wat erg! Ook voor de omstanders.
Jeetje wat heftig 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wat heftig. 

-
- Zeer actief
triest weer, hoe lastig kan het zijn, riem eromheen als het niet los kan en niet laten ontsnappen, gewoon vasthouden 

-
- Zeer actief
Ohw de andere hond is helaas ook overleden lees ik.
https://www.alarmeringen.nl/limburg/nee ... hoten.html

https://www.alarmeringen.nl/limburg/nee ... hoten.html
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Heel vervelend voor iedereen, ik heb het zelf een keer meegemaakt op Mallorca, een herdershond beet een 3 jarig meisje in de buik, en de gardia civil kwam geen gezeur bam.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Kan er eigenlijk niet zo mee zitten.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
misschien geen riem bij zich, misschien bang voor een agressieve hond? maar de beste stuurlui staan aan walS@ndr@ schreef:triest weer, hoe lastig kan het zijn, riem eromheen als het niet los kan en niet laten ontsnappen, gewoon vasthouden

ellen
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
bouvierpoedel schreef:Kan er eigenlijk niet zo mee zitten.
Met het schieten op de agressieveling niet nee. Wel met de dood van de aangevallen hond.
Weer één....

- dagmar88
- Zeer actief
Wat is dat dan weer voor slappe hap?ellen en de birmanen schreef:misschien geen riem bij zich, misschien bang voor een agressieve hond? maar de beste stuurlui staan aan walS@ndr@ schreef:triest weer, hoe lastig kan het zijn, riem eromheen als het niet los kan en niet laten ontsnappen, gewoon vasthoudenjij wil niet weten hoe druk het daar is met mensen, trams en noem maar op.
ellen
-
- Zeer actief
Ik denk dat S@ndr@ bedoelt dat de loslopende hond niet los had moeten lopen maar gewoon aan de lijn had moeten zijn.dagmar88 schreef:Wat is dat dan weer voor slappe hap?ellen en de birmanen schreef:misschien geen riem bij zich, misschien bang voor een agressieve hond? maar de beste stuurlui staan aan walS@ndr@ schreef:triest weer, hoe lastig kan het zijn, riem eromheen als het niet los kan en niet laten ontsnappen, gewoon vasthoudenjij wil niet weten hoe druk het daar is met mensen, trams en noem maar op.
ellen
Niet dat een politie die op een melding afkomt in had moeten grijpen door de hond te proberen te vangen met een riem.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
'bulldogachtige'
Nou.... daar gaan we weer.
Loop je dan met je kleinere hondje, even blokkie om einde ochtend/begin middag.
De baas van het kleine hondje stapte vanochtend niet uit bed met de gedachte dat je met je kleinere hond
tegenwoordig op straat - in sommige delen van Nederland - maar ook dat is nog eens complete random... nog net geen sharkfood bent, aas aan een hengel, lokvoer in de vijver...
sta je dan...
even blokje om met je hond...
twee uur later heb je een dode hond
Nou.... daar gaan we weer.
Loop je dan met je kleinere hondje, even blokkie om einde ochtend/begin middag.
De baas van het kleine hondje stapte vanochtend niet uit bed met de gedachte dat je met je kleinere hond
tegenwoordig op straat - in sommige delen van Nederland - maar ook dat is nog eens complete random... nog net geen sharkfood bent, aas aan een hengel, lokvoer in de vijver...
sta je dan...
even blokje om met je hond...
twee uur later heb je een dode hond
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 17 jul 2015 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Het nieuwsbericht van de politie ( fb) is gewijzigd. De andere hond is ook overleden aan zijn verwondingen.

#edit: owh is al een paar keer gezegd zie ik..

#edit: owh is al een paar keer gezegd zie ik..
Laatst gewijzigd door Sulluna op 17 jul 2015 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Maar de Turfmarkt ligt toch niet in het centrum zoals mensen denken met de winkels, de Turfmarkt is die groenstrook tussen alleen maar die trambanen en autoweg waar je eigenlijk niet mag lopen, daar laten veel mensen hun hond altijd uit. Als ik de foto zie waar de hond ligt dan is dat aan een kant waar weinig mensen lopen en ze aan het bouwen zijn..niet dat dat verder wat uitmaakt maar ik denk dat veel mensen nu denken dat het midden in de stad is gebeurt. En nee, niet dat dat uitmaakt want het had niet mogen gebeuren.ellen en de birmanen schreef:misschien geen riem bij zich, misschien bang voor een agressieve hond? maar de beste stuurlui staan aan walS@ndr@ schreef:triest weer, hoe lastig kan het zijn, riem eromheen als het niet los kan en niet laten ontsnappen, gewoon vasthoudenjij wil niet weten hoe druk het daar is met mensen, trams en noem maar op.
ellen
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Tara schreef:Akelige foto's, maar het was zo te zien geen golden retriever die is doodgeschoten.
Triest weer hoor.
Dat stond er qua ras. Zal wel een kruisig van wat rassen zijn ofzo..Het is niet bekend om wat voor soort hond het gaat. Volgens omstanders was het 'een soort bulldogachtige' hond.
Read more at http://www.omroepwest.nl/nieuws/17-07-2 ... SIIaK3r.99
Er staat ook dat veel mensen het hebben gezien, bah je zou er getuige van zijn.

-
- Zeer actief
Ik lees net een stuk bij iemand die het vanaf haar balkon heeft gezien en een foto heeft gemaakt, ze noemt een Dobermann maar ook Stafford maar als ik de foto zie die ze gemaakt heeft is het een Pitbullachtige. De baas stond erbij en keek ernaar schrijft ze.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Daar gaan we weer
Hoe moeilijk is het om je hond op te sluiten of op een andere manier bij je te houden ?

Hoe moeilijk is het om je hond op te sluiten of op een andere manier bij je te houden ?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
Of nu reacties tegen de politie omdat men vind dat de politie nogal heftig reageert de laatste tijd.Nanna schreef:Het is niet meer mogelijk om op dit bericht te reageren, in verband met het grote aantal reacties dat niet aan onze huisregels voldeed. Excuses voor het eventuele ongemak.
Dan vraag ik me altijd af of dat nou de schreeuwtokken zijn die blijven volhouden dat het van die lieve hondjes zijn of de mensen die het zat zijn dat hun honden door dat soort ellendelingen wordt doodgebeten.
Kan me trouwens wel voorstellen dat de gemoederen hoog oplopen.
-
- Zeer actief
Ik heb t over de eigenaar he, ik hou mijn hond vast ( als t nodig is) dat kan een ander ook vast wel- en drukte is een reden temeer om je hond vast te houden lijkt meellen en de birmanen schreef:misschien geen riem bij zich, misschien bang voor een agressieve hond? maar de beste stuurlui staan aan walS@ndr@ schreef:triest weer, hoe lastig kan het zijn, riem eromheen als het niet los kan en niet laten ontsnappen, gewoon vasthoudenjij wil niet weten hoe druk het daar is met mensen, trams en noem maar op.
ellen

- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Het zal me echt een zorg wezen dat die hond die heeft aangevallen doodgeschoten is. Krijgt hij in ieder geval niet nog een kans om een andere hond te hemelen.blondie schreef:Of nu reacties tegen de politie omdat men vind dat de politie nogal heftig reageert de laatste tijd.Nanna schreef:Het is niet meer mogelijk om op dit bericht te reageren, in verband met het grote aantal reacties dat niet aan onze huisregels voldeed. Excuses voor het eventuele ongemak.
Dan vraag ik me altijd af of dat nou de schreeuwtokken zijn die blijven volhouden dat het van die lieve hondjes zijn of de mensen die het zat zijn dat hun honden door dat soort ellendelingen wordt doodgebeten.
Kan me trouwens wel voorstellen dat de gemoederen hoog oplopen.
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Wat verschrikkelijk weer. Ik zag de foto al op Facebook voorbij komen... Het lijkt wel alsof de mensen met de weken dommer worden. Hou gewoon allemaal je hond bij, dan gebeuren dit soort incidenten nooit meer.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
En natuurlijk wel weer een stafford/pitbull..
Bah, heel erg naar..
Bah, heel erg naar..

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ohmariabel schreef:Vreselijk weer.

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Je kunt tegenwoordig i.e.g. op iedere hoek van de straat een hond verwachten, die je met een natte handdoek in brand kunt slaan.Marco88 schreef:zal wel weer een pitbull zijn.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Fijn dat de hond uit zijn lijden verlost is en dat hij geen andere normale honden meer kan doodbijten. Helemaal top. Van mijn part schieten ze alle honden dood die andere honden mollen om niks en die blijkbaar een eigenaar hebben die dat niet kan stoppen. De politie hoeft dat van mij op geen andere manier te stoppen dan door het afschieten van de agressor. Immers, de baas hoort er sowieso eerder te zijn en blijkbaar is die ook niet bij machte om zijn hond te stoppen. Tja, dan maar zo. Helaas wel te laat Maargoed, was in elk geval de laatste keer.
Ik vind doodschieten niet goed hoor, maar als het moet dan moet het. Baas heeft tijd genoeg gehad.
Ik begin me steeds vaker af te vragen wat ik zou doen. Ik denk dat ik zo'n pitbull ook iets aan zou doen als hij Bas greep.
Ik vind doodschieten niet goed hoor, maar als het moet dan moet het. Baas heeft tijd genoeg gehad.
Ik begin me steeds vaker af te vragen wat ik zou doen. Ik denk dat ik zo'n pitbull ook iets aan zou doen als hij Bas greep.