Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aanraken tijdens langslopen
Moderator: moderatorteam
-
Pino01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Aanraken tijdens langslopen
Ik was vandaag op een braderie en toen kwam er een jongen met een staf op me af lopen en tijdens het passeren drukte de hond met zijn neus tegen me aan.
Later kwam ik ze weer tegen maar toen liep ik erachter en ik zag dat deze hond het bij meer mensen deed.
Wie weet wat dit betekend?
Later kwam ik ze weer tegen maar toen liep ik erachter en ik zag dat deze hond het bij meer mensen deed.
Wie weet wat dit betekend?
- Feather__
- Zeer actief
Re: Aanraken tijdens langslopen
Hmm. Bij onze eigen hond is het even steun zoeken. Ze raakt even onze handen aan om te weten dat wij er nog zijn om haar te steunen wanneer ze dit nodig heeft.
Dat een vreemde hond dit doet bij iemand die hij niet kent lijkt het me toch geen steun zoeken..
Dat een vreemde hond dit doet bij iemand die hij niet kent lijkt het me toch geen steun zoeken..

- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Bronco doet het ook, vooral als hij iets gezien of gehoord heeft.
Op die manier komt hij me dat vertellen. Even zijn neus tegen mijn hand......baas heb je dat ook gezien/gehoord??!!
Maar ik denk dat deze hond gewoon even contact zoekt met de mensen.
Op die manier komt hij me dat vertellen. Even zijn neus tegen mijn hand......baas heb je dat ook gezien/gehoord??!!
Maar ik denk dat deze hond gewoon even contact zoekt met de mensen.
-
Dartel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Mijn honden doen het als een manier van contact zoeken. Even met een kwispel een "neusje geven". Ik zie het hier als een soort van hallo zeggen.
Mijn honden hebben wel eens de neiging om vreemde mensen een lik te geven als ze blote benen hebben
Als ik ze meeneem naar de markt hou ik dat ook in de gaten, mensen vinden dat vaak toch niet zo grappig.
Mijn honden hebben wel eens de neiging om vreemde mensen een lik te geven als ze blote benen hebben
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Zoals ik het lees, doet deze hond het bij vreemden, niet bij zijn eigen baas.
Mayke doet het soms ook, op drukke plekken als zo'n braderie. Bij haar is het gewoon vriendelijk contact zoeken, wat in zo'n geval voorkomt uit onrust door de drukte.
Mayke doet het soms ook, op drukke plekken als zo'n braderie. Bij haar is het gewoon vriendelijk contact zoeken, wat in zo'n geval voorkomt uit onrust door de drukte.

-
Pino01
- Zeer actief
Deze hond doet dit inderdaad bij vreemden. Ik ken deze jongen met hond niet ook nooit eerder gezien. Ik moet wel zeggen dat het meer een soort tikkertje was. Snel aanraken en verder lopen. De hond liep er heel ontspannen bij.Paisley schreef:Zoals ik het lees, doet deze hond het bij vreemden, niet bij zijn eigen baas.
-
hermelien1989
- Actief
- Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo - Aantal honden: 2
Gioia doet dat als ze aandacht wilt. Dan duwt ze haar neus terwijl ik loop telkens tegen mijn benen aan. Een heel leuk, spelletje vind ze dat XD
Groetjes hermelien1989 en gioia

- dagmar88
- Zeer actief
Pino01 schreef: Deze hond doet dit inderdaad bij vreemden. Ik ken deze jongen met hond niet ook nooit eerder gezien. Ik moet wel zeggen dat het meer een soort tikkertje was. Snel aanraken en verder lopen. De hond liep er heel ontspannen bij.
Ik aai niet zomaar honden, maar dat kan ik zelden weerstaan
- Hanneke2
- Zeer actief
Toen Lilo alles nog eng vond douwde ze soms haar neus in mensen hun knieholtes om te ruiken, want van achteren vond ze ze minder eng. Dat deed ze dus ook bij vreemden. 
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Whahaha ja hier ook, of als ze in tegengestelde richting elkaar passeren, dan snel omdraaien om er ineens achteraan te lopen en die neus tegen de benen aan te drukken. Daar schrikken mensen snel van.Hanneke2 schreef:Toen Lilo alles nog eng vond douwde ze soms haar neus in mensen hun knieholtes om te ruiken, want van achteren vond ze ze minder eng. Dat deed ze dus ook bij vreemden.

- Hanneke2
- Zeer actief
Ja vooral mensen met een korte broek aan.Paisley schreef:Whahaha ja hier ook, of als ze in tegengestelde richting elkaar passeren, dan snel omdraaien om er ineens achteraan te lopen en die neus tegen de benen aan te drukken. Daar schrikken mensen snel van.Hanneke2 schreef:Toen Lilo alles nog eng vond douwde ze soms haar neus in mensen hun knieholtes om te ruiken, want van achteren vond ze ze minder eng. Dat deed ze dus ook bij vreemden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Haha, echt he.dagmar88 schreef:Pino01 schreef: Deze hond doet dit inderdaad bij vreemden. Ik ken deze jongen met hond niet ook nooit eerder gezien. Ik moet wel zeggen dat het meer een soort tikkertje was. Snel aanraken en verder lopen. De hond liep er heel ontspannen bij.Ze zijn meestal ook heel leuk en open naar vreemde mensen. Let maar eens op, heel veel staffords maken direct oogcontact om aandacht te vragen.
Ik aai niet zomaar honden, maar dat kan ik zelden weerstaan
En die blik dan ook..........aaaaah toe, aai jij me wel even??
-
Lemuria
Heb ik dan de enige Staff die niet perse contact wil maken met mensen?
Eigen mensen vindt ze heel prima te pruimen en die kunnen een dot aandacht en liefde krijgen, maar vreemde mensen...nope. Geen fan. Ze loopt ze het liefst straal voorbij.
-
blondie
- Zeer actief
Mijn teefje herder was zo'n type en Aki kan ook zo zijn. Snuif snuif, hé jij lijkt me wel leuk en je ruikt lekker, en dan heb je ze in je hand zitten.
Aanraken doen ze hier voornamelijk als ik aandacht wil, of als ze uit zichzelf mij tijdens loslopen of bij dingen die eng zijn mij even aanraken met de neus bij de hand. Daar beloon ik voor.
Vreemde mensen leuk vinden en die dat laten weten, dat mag dan weer niet
Van de kleine Jol vinden de meeste mensen het schattig, al doet zij het voornamelijk bij mensen die lekkers bij zich hebben
En Aki vindt mensen interessant, maar vele mensen vinden een snuffende herder vaak niet echt jippie... of wel en dan heb ik een Jippie ik heb beet hond..
Ik zie vaak wel dat honden die even met de neus een hand aantikken op voorhand bewust al bepaalde mensen aftasten. Ze doen het volgens mij niet bij iedereen.
Aanraken doen ze hier voornamelijk als ik aandacht wil, of als ze uit zichzelf mij tijdens loslopen of bij dingen die eng zijn mij even aanraken met de neus bij de hand. Daar beloon ik voor.
Vreemde mensen leuk vinden en die dat laten weten, dat mag dan weer niet
Van de kleine Jol vinden de meeste mensen het schattig, al doet zij het voornamelijk bij mensen die lekkers bij zich hebben
En Aki vindt mensen interessant, maar vele mensen vinden een snuffende herder vaak niet echt jippie... of wel en dan heb ik een Jippie ik heb beet hond..
Ik zie vaak wel dat honden die even met de neus een hand aantikken op voorhand bewust al bepaalde mensen aftasten. Ze doen het volgens mij niet bij iedereen.
- Hailfall
- Zeer actief
Loki doet dit ook vaak bij mij en bij mijn vriend, dat is echt om even aandacht te trekken of om te laten weten dat hij er dus ook nog/weer is. Als ik dan reageer erop gaat hij helemaal blij kwispelen.
Hij doet het ook voornamelijk als wij hem gezegd hebben dat wij uitgaan en wij ons dan klaarmaken en bijv. naar de WC lopen dan komt hij achter je aan en stoot je kort aan zodat hij niet vergeten wordt.
Hij doet het ook voornamelijk als wij hem gezegd hebben dat wij uitgaan en wij ons dan klaarmaken en bijv. naar de WC lopen dan komt hij achter je aan en stoot je kort aan zodat hij niet vergeten wordt.
-
Pino01
- Zeer actief
Gelukkig ben ik dan afgekeurdNanna schreef:Misschien willen ze vast even proeven
Wel leuk om te lezen dat meerdere honden dit doen.