Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

met opzet 'beuken' tegen mensen/honden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

met opzet 'beuken' tegen mensen/honden

Ongelezen bericht door maart »

Piiri is ondertussen 4 maanden.
Ze heeft meerdere rare gewoontes, maar 1 ervan is dat als ze op iemand afloopt (zowel hond als mens) dat ze daar met opzet tegenaan knalt. Doelbewust, zonder enig schroom, volle vaart erop af rennen en tegenaan beuken.
Het lijkt mij gewoon een vorm van respectloos zijn, maar de 'gebeukte' honden vinden het eigenlijk helemaal niet erg, reageren daar niet op of corrigeren haar er ook niet op :U:

Iemand nog al gezien?

Piiri is overigens een heel sterk hondje, geen simpel ding. (zo ging ze eergisteren een speeltje van Ds afpakken -wat al een prestatie op zich is :F: - , legde het een halve meter verder neer en plaste erop :engel: )
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: met opzet 'beuken' tegen mensen/honden

Ongelezen bericht door M@scha »

sam had dat als jonge hond. errug irritant! aanloopje nemen, gas geven en vol tegen nietsvermoedende wandelaars opbeuken..

tot hij dit deed en de enorme hond (leonberger achtig iets) die erbij hoorde niet gezien had. die hielp hem af van het idee dat het leuk tijdverdrijf was :-)
Afbeelding
maart
Zeer actief

haha :lol1:
op vreemde mensen doet ze het trouwens niet, geef ik ze ook de kans niet toe want daar heeft ze andere plannen bij :ugh: (ze zal niet lang kunnen loslopen zeg maar :wink: )
vreemde honden hebben we hier niet, dus daar ook geen ervaring mee.
Yara
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Die van mij doen het wel onder elkaar. Niet bij mensen. Ik corrigeer het wel want als ze dat in volle vaart doen dan krijgen ze toch een keer een blessure en daar zit ik niet zo op te wachten. Maar of ik dat er helemaal uit ga krijgen weet ik niet. Het is wel al een stuk minder geworden maar een enkele keer doen ze het nog wel.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

maart schreef:haha :lol1:
op vreemde mensen doet ze het trouwens niet, geef ik ze ook de kans niet toe want daar heeft ze andere plannen bij :ugh: (ze zal niet lang kunnen loslopen zeg maar :wink: )
vreemde honden hebben we hier niet, dus daar ook geen ervaring mee.
Bedoel je dat ze met haar 4 maanden al neigt naar mens agressie? :denken: :schrik:

Het is respectloos gedrag, je hebt kans dat ze het nu nog accepteren gezien haar leeftijd, maar ik denk zo maar dat het niet lang zal duren dat er gecorrigeerd gaat worden. Het zal de vraag zijn gezien jouw omschrijving of ze dat dan accepteert.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

met 4 maanden kan ze het bij honden misschien nog maken, van mij krijgt een hond dan een beuk terug, wordt niet gewaardeerd, dan is het vaak over ook...... even gelijk duidelijk zijn........ klaar
maart
Zeer actief

het is geen mormel hoor en ik hou ze prima vast :wink:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik zou 'm opwachten met geheven knie. Het is wel goed zeg, laat me toch zeker niet ondersteboven beuken door een pup :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”