dagmar88 schreef:Voor de volgende keer; mijn oude dierenarts weigerde die cerenia te verkopen, reistabletjes voor kinderen zijn veel goedkoper en werken net zo goed.
Ontwormen en ontvlooien kun je beter alleen doen wanneer het nodig is. Hier al vaker duur spul weg kunnen gooien, dus vooraf kopen doe ik niet meer.
Groene leem is fijn spul. Verder heb ik betadine zalf om kleine wondjes/gaatjes te ontsmetten, en biotex groen om vieze wondjes/ontstekingen te weken.
Op droge plekjes, kapotte oren/staarten, in vervelende plooien, plekjes tussen de tenen, Niko's piemeltuutje smeer ik sudocrem.
Kamille kan handig zijn voor vieze ogen.
Als je (af en toe) kvv wilt voeren kun je trouwens gewoon wat pakjes smuldier bij de supermarkt halen en steeds meer dierenwinkels (ook intratuin) verkopen kvv.
De vervanging ga ik zeker onthouden, want Cerenia is wel enorm duur voor hetgeen het is.
Ik ga eens kijken of ik toch geen mogelijkheid heb om brok af te wisselen met kvv. Zo'n zakjes lijken me wel haalbaar. Zou kvv ook in blik bestaan? Maar goed, ik kan deze vraag beter op een andere plaats stellen.
alinelaila schreef:Ik heb Betadine oplossing, sudocrem, acederm zalf en tea tree olie in huis. Oh, en een tekentang, al gebruik ik net zo vaak gewoon mijn vingers. Maar het meeste gebruik ik eerder bij opvangkittens dan bij Sem.
Verder heb ik eigenlijk niets in huis. Het meeste is zo gekocht en ik vind het ook zonde als het hier over de datum ligt te gaan. Ontworming en ontvlooiing heb ik dus niet standaard in huis.
De zaken die ik momenteel heb zijn ook gekocht, omdat we deze ooit nodig hadden. De adventix en ontworming heb ik standaard, omdat deze vaste zaken zijn. De groene leem, tea tree olie, iso betadine,... zijn eigenlijk middelen die ik ook voor mezelf gebruik. In dat opzicht is het niet echt een verspilling, hoef het dan maar &x te kopen en zowel mens als hond is er goed mee.