Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poep eten afleren

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Poep eten afleren

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Ik liep eerder vanmiddag met Gizmo op een zandpad net buiten het dorp, waar we bijna dagelijks lopen. Meestal hangt er een lange lijn aan, soms loopt hij daar ook helemaal los. Het is één van de weinige plaatsen waar ik hem echt los durf te laten, omdat er aan beide kanten van de weg een hek staat en hij dus niet echt weg kan, en er amper verkeer komt. (Omheinde uitlaatveldjes binnen een straal van 50km heb ik nog niet ontdekt, laat staan zodanig dichtbij dat ik er vaak heen zou kunnen gaan met hem).
Af en toe verstop ik me daar eens achter een boom of struik wanneer hij afgeleid is, zodat hij me moet komen zoeken. Regelmatig roep ik hem even bij me om iets lekkers te komen eten. Het is zelfs al zo erg dat hij daar vaak beter volgt dan de momenten dat hij moet volgen, in de hoop wat lekkers te krijgen. Maar zodra hij iets te eten vindt, heeft hij hele bossen wortels in zijn oren. Op een ander pad waar we vaak lopen, moeten we goed opletten omdat daar nogal eens brood ligt, waarschijnlijk weggegooid door de vele scholieren die daar langs fietsen en iets lekkerders hebben gekocht voor hun lunch maar hun brood ook niet mee terug naar huis willen nemen. Op de ronde waar ik nu liep, kom ik normaal hooguit wat paarden- of schapenstront tegen. De eerste ligt meestal duidelijk midden op het pad, en heb ik meestal al op tijd gezien om hem bij me te roepen en aan te lijnen / de lijn vast te pakken. De tweede variant ligt er alleen als de schapen van/naar de wei zijn gebracht waar ik al eerder langs loop. Als ik dus zie dat de schapen op dat pad hebben gelopen, zorg ik dat Gizmo daar niet los loopt, en meestal neem ik dan ook een andere route.

Maar nu lag er dus blijkbaar mensenpoep in de berm... Ik was van plan om Gizmo op dat stukje helemaal los te laten, maar omdat hij eerder al niet helemaal goed luisterde, hing er gelukkig nog een 5m lijn aan die over de grond sleepte en kon ik hem er weghalen voor hij alles op had gegeten. Vervolgens kon ik het ook nog uit zijn bek gaan halen :jank: :kotz:

Is er één of andere manier om hem dit af te leren? Ik wil hem niet de rest van zijn leven gemuilkorfd uit moeten laten, maar buiten dat dit poep eten ronduit smerig is, is het natuurlijk ook nog eens gevaarlijk, want wie weet wat voor medicijnresten e.d. er in zitten. Hondenpoep boeit hem gelukkig niet, maar konijnenkeutels, paardenmest, schapenmest, koeienmest, mensenpoep vindt ie allemaal buitengewoon lekker. Dat hij konijnenkeutels eet vind ik nog niet zo'n ramp (voor zo ver ik weet kan hij hier niet ziek van worden?), en daar is hij nog enigszins bij weg te roepen.

Hij kent het commando 'let op', voor hem betekent dat 'als ik nu naar mijn baasje kijk, krijg ik iets lekkers'. Maar zodra hij iets op straat ontdekt, is dat wat ik bij me heb niet interessant genoeg meer. We hebben al van alles geprobeerd: brokjes, hondensnoepjes, verschillende soorten gedroogd vlees, stukjes gedroogde kippenpoot, rodiworst. Maar nog steeds hebben we niks gevonden wat hij interessanter vindt dan wat hij misschien op straat kan vinden. Daar komt dan ook nog eens bij dat meneer erg gemakkelijk aan de diarree geraakt als hij een keer iets 'vreemds' heeft gegeten (dat kan ook gewoon een hondensnack zijn, 'vreemd' in de zin van 'iets wat hij normaal niet krijgt'). Ik heb wel eens gelezen dat mensen met een bus slagroom over straat gaan, maar dat durf ik dus niet goed aan.

Afleiden met een spelletje werkt ook niet: trekspelletjes speelt hij eigenlijk niet, en balletjes terugbrengen doet hij alleen als hij in ruil daarvoor iets te eten krijgt (hoezo voergericht, zo'n Golden? :roll: ) en dan eigenlijk ook nog voornamelijk alleen in huis en eigen tuin. Hoewel het een paar weken geleden daar op dat pad ook redelijk ging, vooral toen ik de voerdummy mee had. (gelukkig maar, want ik gooide hem één keer per ongeluk tussen de brandnetels :S: )

Ik hoop dus dat iemand hier voor mij tips heeft hoe ik hier mee om kan gaan. Kan ik hier uberhaupt specifiek op trainen? En wat zou ik nog kunnen proberen als beloning voor het op mij letten? Moet ik toch maar een bus slagroom gaan halen? :help:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Poep eten afleren

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mila had dat ook met paardenmest. Ik heb eerst het commando 'los' heel goed getraind, met de meest fantastische beloningen. Dat ging erg goed en ook op afstand liet ze daardoor makkelijk alles los (of liet het liggen als ik het commando gaf voordat ze iets pakte), maar ze had bij paardenpoep heel snel door wanneer ik het niet zag en ze dus toch best een paar happen kon nemen.
Omdat paardenpoep gevaarlijk kan zijn vanwege eventuele aanwezigheid van ontwormingsmiddel (voor alle honden, maar in het bijzonder voor collies), heb ik hiervoor de fisher discs aangeschaft. Die heb ik volgens de gebruiksaanwijzing aangeleerd en daarna twee keer gebruikt op het moment dat Mila een hap paardenpoep wilde nemen. Dat werkte direct. Ik heb het geloof ik na een jaar nog één keer herhaald en nu laat ze het gewoon liggen.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Kan geen kwaad, de hond weet uit instinct dat ie die voor verteerde plantenresten nodig heeft.
GoldenGizmo
Zeer actief

DeDiana: Bedankt! Ik ga eens uitzoeken wat dat precies is en hoe het werkt :D
korthaar schreef:Kan geen kwaad, de hond weet uit instinct dat ie die voor verteerde plantenresten nodig heeft.
Korthaar, je bedoelt de konijnenkeutels neem ik aan?
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik heb het Jarah niet af kunnen leren. Maar uit haar bek halen doe ik toch echt niet, ga niet met mijn handen aan poep van een ander zitten.

Ze heeft er na al die jaren nooit wat van gekregen. Die hond is sowieso een alleseter.

Van de week was ze lekker barbecueresten op aan het eten.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Mijn 10 jarige Labrador is helemaal verzot op mensenpoep :eek:

En sinds en Labrador bekend staat om zijn super neus ruikt hij dit al op vele meters afstand :ugh:
Zodra ik hem loslaat peilt hij er vandoor en als hij dan eindelijk terug komt..... :oeps: dan stinkt hij een uur in de wind... mensen poep is echt heel vies. :kotz:
10 Jaar (bijna 11) ik heb het hem niet af kunnen leren :boos:

Hij mag alleen los als ik heel zeker weet (98%) dat er geen poep ligt, dwz ver van de bewoonde wereld, landbouw veldjes en riviertjes waar mensen in baden...... je leert er mee leven :ok:
GoldenGizmo
Zeer actief

gonnie schreef:Ik heb het Jarah niet af kunnen leren. Maar uit haar bek halen doe ik toch echt niet, ga niet met mijn handen aan poep van een ander zitten.

Ze heeft er na al die jaren nooit wat van gekregen. Die hond is sowieso een alleseter.

Ik had niet heel veel keus vond ik, hij liep heel erg te smakken, het zat blijkbaar aan zijn gehemelte geplakt en hij kreeg het zelf niet weg... Bij thuiskomst kon meneer meteen onder de tuinslang en tanden poetsen, en daarna heb ik zelf gedoucht, nog even goed moeten zoeken naar een oude fles douchegel, want ik heb al een paar jaar alles parfumvrij ivm allergie, maar dan blijf je die lucht ruiken... :kotz:

Vanmorgen heb ik een praatje gemaakt met iemand van een hondenschool hier in de buurt, binnenkort ga ik daar eens een kijkje nemen en als het me bevalt wat ik zie van de manier van trainen, ga ik daar met Gizmo ook maar eens lessen volgen. Misschien dat het dan uiteindelijk ook makkelijker wordt om hem terug te roepen als hij iets 'lekkers' heeft geroken :cheer:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Misschien het commando nee of foei (opnieuw) aanleren? Dat werkt hier goed, al heb ik gelukkig geen ervaring met mensenpoep eters.
mosquito1980
Zeer actief

veertje schreef:Misschien het commando nee of foei (opnieuw) aanleren? Dat werkt hier goed, al heb ik gelukkig geen ervaring met mensenpoep eters.
Lucky you :8):

Het "leave" zit er goed in, doet het altijd zelfs een keer toen hij aan een dikke slang wilde ruiken (interessant), maar mensenpoep :neenee: dat gaat boven alles....
gonnie
Zeer actief

GoldenGizmo schreef:
gonnie schreef:Ik heb het Jarah niet af kunnen leren. Maar uit haar bek halen doe ik toch echt niet, ga niet met mijn handen aan poep van een ander zitten.

Ik had niet heel veel keus vond ik, hij liep heel erg te smakken, het zat blijkbaar aan zijn gehemelte geplakt en hij kreeg het zelf niet weg... Bij thuiskomst kon meneer meteen onder de tuinslang en tanden poetsen, en daarna heb ik zelf gedoucht, nog even goed moeten zoeken naar een oude fles douchegel, want ik heb al een paar jaar alles parfumvrij ivm allergie, maar dan blijf je die lucht ruiken... :kotz:

Vanmorgen heb ik een praatje gemaakt met iemand van een hondenschool hier in de buurt, binnenkort ga ik daar eens een kijkje nemen en als het me bevalt wat ik zie van de manier van trainen, ga ik daar met Gizmo ook maar eens lessen volgen. Misschien dat het dan uiteindelijk ook makkelijker wordt om hem terug te roepen als hij iets 'lekkers' heeft geroken :cheer:

Nou, dan smakken ze maar. Hadden ze het niet op moeten vreten. Gaat vanzelf wel weer weg.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
korthaar
Zeer actief

gonnie schreef: Nou, dan smakken ze maar. Hadden ze het niet op moeten vreten. Gaat vanzelf wel weer weg.
Ben altijd nog wel zo netjes om Luna water uit de spuitfles te laten drinken, voor we naar huis gaan.
Want ja, dan moet vrouw Korthaar weer een kussie.
gonnie
Zeer actief

korthaar schreef:
gonnie schreef: Nou, dan smakken ze maar. Hadden ze het niet op moeten vreten. Gaat vanzelf wel weer weg.
Ben altijd nog wel zo netjes om Luna water uit de spuitfles te laten drinken, voor we naar huis gaan.
Mijn honden willen alleen uit de sloot drinken buiten.

Maar als we thuis komen krijgen ze altijd eten dus dan zijn alle poepresten vanzelf wel weg.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Puchu eet ook mensenstront :kotz: echt zo verschrikkelijk smerig is dat.

Ik krijg het ook niet afgeleerd, tenminste, ik kan hem wel 'onderbreken', maar op het moment dat hij het ruikt (en
losloopt) dan gaat hij erheen en begint te vreten :kotz:
Aan zijn hele houding merk ik dan al snel dat het om mensenstront gaat en dan komt er een snijdend 'NEEE' uit
en stopt hij wel, maar ik kan het er dus helaas niet mee voorkomen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

korthaar schreef:

Neeeee :schrik: gruwels :schrik: Laat jij je echt lebberen als je hond mensenstront heeft gegeten?

Nou, ik kom 3 dagen niet in de buurt van zijn bek, ik gruwel er echt van.

Als we thuiskomen, dan gooi ik koekjes in zijn waterbak zodat zijn bek goed doorgespoeld wordt, maar
toch.... brrrr ieeeeee :schrik:
Afbeelding
A good dog never dies...

mosquito1980
Zeer actief

Caro. schreef:Puchu eet ook mensenstront :kotz: echt zo verschrikkelijk smerig is dat.

Ik krijg het ook niet afgeleerd, tenminste, ik kan hem wel 'onderbreken', maar op het moment dat hij het ruikt (en
Aan zijn hele houding merk ik dan al snel dat het om mensenstront gaat en dan komt er een snijdend 'NEEE' uit
Dankjewel, wat ben ik blij dat ik niet de enige ben met dat probleem :cheer:

Als hij binnen een radius van 10 meter is wil hij nog wel terug komen, alles verder dan 10 meter krijg ik een middelvinger als dat mogelijk was :lekkerpuh:

OK, laten we van onderwerp veranderen :kotz: :oeps:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

mosquito1980 schreef:
Caro. schreef:Puchu eet ook mensenstront :kotz: echt zo verschrikkelijk smerig is dat.

Dankjewel, wat ben ik blij dat ik niet de enige ben met dat probleem :cheer:

Als hij binnen een radius van 10 meter is wil hij nog wel terug komen, alles verder dan 10 meter krijg ik een middelvinger als dat mogelijk was :lekkerpuh:

OK, laten we van onderwerp veranderen :kotz: :oeps:
Het komt ook omdat jij niet weet dat het er ligt, dus is dat heel moeilijk te voorkomen.
Het is net als dat iemand biefstuk ergens neer heeft gegooid, jij weet niet waar en je hond ruikt dat veel eerder en
jij hebt nog niet eens door dat hij het ruikt. Pas als hij aan het vreten is heb je het door en dán kan je wat ondernemen.
Maar op voorhand, lijkt mij dat heel erg moeilijk. Het zal niet onmogelijk zijn, maar ik lees met interesse mee of
iemand de oplossing heeft :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

mosquito1980
Zeer actief

Ik weet wel ongeveer de plekken waar het meest ligt, maar precieze locatie... neen helaas.
Dus aan de lijn houden tot we op een "poep vrije" locatie komen. :-)
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

mosquito1980 schreef:Ik weet wel ongeveer de plekken waar het meest ligt, maar precieze locatie... neen helaas.
Dus aan de lijn houden tot we op een "poep vrije" locatie komen. :-)
O, dan heb je nog mazzel als je die optie hebt.

Ik loop vaak in de polder en dan is het echt niet te zeggen waar wat ligt. Er is wel één plek waar een picknicktafel
staat en die inspecteer ik dan helemaal (ieeeee hahaha), maar laatst lag het dus gewoon in de berm. Niks verscholen
nog onder een boom of achter een hekje, nee gewoon in de berm :oeps:
Je vraagt je soms af wat mensen bezield :schrik: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Raffie doet dat ook. Ik zie dat ook aan de manier waarop hij er naartoe snelt. Ik ben er vlug bij maar meestal heeft hij toch al snel een paar happen gegeten. En dan moet dat nog in de auto op de achterbank waar hij met een blij bekkie de meest gore walmen uitwasemt :ugh: Voordeel is weer dat hij andersoortige poep niet eet :mrgreen:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

alm@ schreef:

Raffie doet dat ook. Ik zie dat ook aan de manier waarop hij er naartoe snelt. Ik ben er vlug bij maar meestal heeft hij toch al snel een paar happen gegeten. En dan moet dat nog in de auto op de achterbank waar hij met een blij bekkie de meest gore walmen uitwasemt :ugh: Voordeel is weer dat hij andersoortige poep niet eet :mrgreen:

Haha o vreselijk hè? Ik moet daarna ook met de auto terug en daar zit ie dan met z'n blije bek te hijgen over
mijn schouder :schrik:
Het was een keer zo erg dat ik middenin de winter beide ramen open heb gezet en met de sjaal voor mijn neus
terug naar huis ben gereden.
Ik kan er niet over uit hoe ontzettend goor ik het vind... verpleegkundige zou dan ook niks voor mij zijn :mrgreen:

Puchu eet soms wel nog wat schapenkeutels, maar dat vind ik niet zo erg.
Paardenstront heb ik wel af kunnen leren (maar dat zie je van te voren en dus is het te voorkomen) en hondentront
eet hij gelukkig ook niet.
Afbeelding
A good dog never dies...

mosquito1980
Zeer actief

alm@ schreef:

Inderdaad hier ook, hij eet het heel fanatisch op alsof het het laatste is wat hij krijgt :ugh:
alm@
moderator

Caro. schreef:
alm@ schreef:

Haha o vreselijk hè? Ik moet daarna ook met de auto terug en daar zit ie dan met z'n blije bek te hijgen over
mijn schouder :schrik:
Het was een keer zo erg dat ik middenin de winter beide ramen open heb gezet en met de sjaal voor mijn neus
terug naar huis ben gereden.
Ik kan er niet over uit hoe ontzettend goor ik het vind... verpleegkundige zou dan ook niks voor mij zijn :mrgreen:

Puchu eet soms wel nog wat schapenkeutels, maar dat vind ik niet zo erg.
Paardenstront heb ik wel af kunnen leren (maar dat zie je van te voren en dus is het te voorkomen) en hondentront
eet hij gelukkig ook niet.
Ik ben niet zo snel ergens vies van maar die walmen zijn inderdaad wel heel erg dan :LOL: maar waar ik écht bijna van over mijn nek ging is dat toen Raffie een vers neergelegde plakkaat menselijke diarree ontdekte. Niet alleen had hij er snel een paar happen van genomen maar had er ook nog eens die harige flappers doorheen geveegd. Onder de stront zaten ze. En dan heb je natuurlijk helemaal niets bij je om het schoon te maken en is er ook geen water in de buurt :boos:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Het verbaast mij eerlijk gezegd dat zoveel mensen zoveel mensenpoep tegenkomen met hun hond. Boomer wilde ook nogal eens strontvreten, maar dat was dan wel op plaatsen waar veel honden uitgelaten werden. Maar reken maar dat hij lang niet alle hondendrollen interessant vond. Uiteraard had hij het liefst de smerigst stinkende poep en dan bij voorkeur de wat nattere
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

O getsie dit. Helaas heeft Moos het in zijn 8jarige leven ook 3 keer gedaan. Bah bah. Vieze bruine bek. :kotz:
Bij een pomp zijn bek uitgewassen. Maar die walm. Bah.
Thuis meteen een soplapje met dettoloplossing door zijn bek en zijn tanden ermee af gepoetst. Heel genant voor hem. Eigen schuld.
In ieder geval was de walm weg.
Inderdaad met een goede speurneus ruiken ze de (favoriete) poep op verre afstand al. Hoop het niet meer te ruiken. :mann:
Afbeelding
Neeltje
alm@
moderator

Fotogravinnetje schreef:Het verbaast mij eerlijk gezegd dat zoveel mensen zoveel mensenpoep tegenkomen met hun hond. Boomer wilde ook nogal eens strontvreten, maar dat was dan wel op plaatsen waar veel honden uitgelaten werden. Maar reken maar dat hij lang niet alle hondendrollen interessant vond. Uiteraard had hij het liefst de smerigst stinkende poep en dan bij voorkeur de wat nattere
Ik loop veel in een groot recreatiegebied waar toiletten zeer schaars zijn. En als je als mens dan nodig moet, dan moet je toch wat.
Afbeelding
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.

Ongelezen bericht door christina »

Als mijn hond de kans krijgt dan gaat hij er zelfs in liggen rollen:( vieze vissers hier bij de rivier die in de bosjes poepen.
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Het verbaast mij eerlijk gezegd dat zoveel mensen zoveel mensenpoep tegenkomen met hun hond. Boomer wilde ook nogal eens strontvreten, maar dat was dan wel op plaatsen waar veel honden uitgelaten werden. Maar reken maar dat hij lang niet alle hondendrollen interessant vond. Uiteraard had hij het liefst de smerigst stinkende poep en dan bij voorkeur de wat nattere
Loop je zeker niet in een gebied, waar mountainbikers komen?
Die zijn vaak bang voor honden en dientengevolge de grootste bospoepers.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Goorlappen zijn het. Kiki vindt het ook een delicatesse en als ze het vondt ben ik te laat. Altijd. Uit haar bek peuteren doe ik echtechtecht niet tenzij ze erin dreigt te stikken of zo maar dat is nog nooit gebeurd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Op recreatiegebieden en populaire visplekken ligt nog weleens wat wat wel begrijpelijk is als er geen toiletten zijn.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
GoldenGizmo
Zeer actief

Tja, het commando 'nee' werkt eigenlijk alleen voor dingen die hij wel enigszins interessant vindt, maar niet bij dingen die hij superinteressant vindt. Ik heb blijkbaar niks wat hij nóg lekkerder vindt ertegenover staan. Ik heb laatst al eens gegrapt tegen vriendlief dat we misschien beter konijnenkeutels als beloningssnoepjes kunnen gaan gebruiken :engel:

Ik heb het nu twee keer meegemaakt dat Gizmo mensenpoep had gevonden. De eerste keer was in een bos, waar we een mountainbikeroute kruisten inderdaad (echt, als je zo nodig moet, ga dan een paar meter het bos in zitten in plaats van vlak langs het pad). Gizmo liep aan de 10m lijn, maar als het maar op 20-30 cm van de rand vh pad af ligt, kan hij er dan nog steeds bij natuurlijk. Een paar weken later maakte ik een opmerking over wat Gizmo had gevonden tegen de receptioniste bij de dierenarts, en zij vertelde me dat haar hond hetzelfde had gedaan in datzelfde bos, ook niet lang geleden. Dat bos slaan we voortaan dus maar over. Gelukkig hebben we hier vlak bij het dorp een bos zonder mountainbikeroute. Vooral in de winter loop ik daar veel, en daar kom je zelfs amper mensen tegen :mrgreen:

Gisteren was het op een plek waar we al zo lang we hem hebben (>1 jaar) toch zeker wel 5x per week lopen. Nooit eerder dit meegemaakt, maar het is wel langs een rozenveld waar in deze tijd van het jaar veel gewerkt wordt. Hopelijk blijft het hierbij, voorlopig loopt hij daar dus ook niet meer los, dit gedrag is iets wat ik liever voorkom. :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”