Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toto het park uitgejaagd

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Toto het park uitgejaagd

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Toto had echt z'n dag niet. :ugh:

Vanochtend zagen we een bekende lopen met haar hondjes en op het laatste moment bleek dat haar kat ook meeliep. Toto vindt katten geweldig en kan er stilkeuk mee omgaan, maar hij is panisch voor 'dreigende' katten. En deze kwam dus grommend op ons af. Er werd ons verzekerd dat de kat niks deed, en dat was ook zo, hij passeerde ons gewoon, maar wel blazend naar mijn honden. Lilo heeft daar niks van, maar Toto vond het vreselijk eng, het was goed dat hij aan de riem zat.

En effe later komen we een DH tegen die al vaker voor akkefietjes heeft gezorgd. Alle honden liepen los, er was ruimte zat om er met een boog omheen te gaan, maar opeens zet die herder een spurt in richting Toto. Ik heb die herder al vaker weg gescholden bij Toto vandaan, maar ze liepen nu te ver weg en dit was dus de tweede keer dat Toto er gillend vandoor ging met die herder achter zich aan. :evil: Toto kan natuurlijk veel harder rennen en komt in de regel dan wel naar mij toe, maar hij kon nu eigenlijk maar 1 kant op en dat was het park uit. :80: Herder gaf de achtervolging gelukkig op (ook enigszins gehinderd door Lilo die zich er uiteraard met klapperende kaakjes mee bemoeide :roll:), maar goed, Toto was dus de wijk in gerend.

Ik vond hem vlak buiten het park, hij was niet de straat opgerend of zoiets engs maar direct de hoek omgegaan (de veilige autoloze richting naar huis). Hij stond een beetje verscholen en nog wat nabibberend op ons te wachten. :I: We zijn weer het park ingegaan en hebben nog een eind gewandeld, maar hij bleef wel een beetje timide. Vanmiddag was hij gelukkig weer helemaal zijn vrolijke zelf en heeft hij gewoon weer lekker lopen rennen en spelen met allerlei honden.

Die mevrouw van die DH heb ik in het voorbijgaan trouwens nog wel iets toegesnauwd over je hond aanlijnen maar 'hij rende er alleen maar achteraan'. Ja, helemaal waar hoor, maar kleinere hondjes en pups die hij wel in kan halen worden tegen de grond gebeukt en grommend en grauwend op hun plek gehouden. Doe die hond dan lekker bij je houden.

En Toto, wat een braverd is het toch. :I: En ik ben blij dat hij ook in dit soort situaties toch zijn kop erbij houdt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS
Aantal honden: 1

Re: Toto het park uitgejaagd

Ongelezen bericht door Veenmug »

Wat een knettergek verhaal.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ach gosh. De lieverd.
Vreselijk is dat hé, vooral dat 'maar ze doen niks' :piew:
Je hond wordt letterlijk het park uitgejaagd... :mep:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Feather__ schreef:Ach gosh. De lieverd.
Vreselijk is dat hé, vooral dat 'maar ze doen niks' :piew:
Je hond wordt letterlijk het park uitgejaagd... :mep:
Ja, en dan is Toto gelukkig niet een heel bange hond. Met Yindi moet je dat echt niet tegen komen. :roll: De mevrouw waarmee ik wandelde had twee kleine hondjes en die waren al een keer zo ongeveer geplet door diezelfde hond. Het feit dat hij geen gaten maakt in andere honden is dan het enige dat meevalt, maar die kleintjes krijgen helemaal een doodsschrik.

Ik vind het ook zo raar dat zo'n baas laat doorschemeren dat mijn hond niet normaal is omdat hij vlucht. Wat moet hij dan, op die DH klappen en er gaten in bijten? Blijven wachten zodat hij tegen de grond gewerkt kan worden? Is dat normaler? :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Gelukkig is hij niet de straat op gerend!
En eens met Tara, het is k.t gedrag dat opjagen. Zeker van die honden die zelf een hond opzoeken om op te jagen, of waarvan een eigenaar weet dat ze reageren op angstige honden.
Jammer dat die mevrouw er zo laconiek mee lijkt te gaan.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”