Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Canicross?!

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Jo-Ellen
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder x Friese Stabij
Aantal honden: 1

Canicross?!

Ongelezen bericht door Jo-Ellen »

Ik kom er echt sinds gisteren pas achter dat er hardloopwedstrijden bestaan voor met je hond. =/
Ik heb echt jaren fanatiek gelopen met mijn hond, we liepen uiteindelijk 22 km samen. Als ik dit had geweten...

Mijn hond wordt ondertussen al bijna 10 en nu vind ik haar een beetje te oud geworden voor lange afstanden. Een route van 5 km lukt haar nog wel, maar ik wil haar niet veel verder laten rennen.
Ik wil al een tijdje het joggen oppakken (ik was gestopt ivm een blessure) en heb een uitlaathondje van 1 jaar oud waar dit mee zou kunnen. Hij moet alleen nog alles leren tijdens het joggen.

Zijn hier mensen die fanatiek meedoen met Canicross? En hoe zijn jullie begonnen met trainen, wat is belangrijk om je hond aan te leren? Moet je hond ook aan de lijn trekken tijdens het hardlopen of moet hij gewoon voor je lopen? En is 1 jaar een goede leeftijd om te beginnen met trainen?? :hmmm:

Xx
Afbeelding
Bishy
Zeer actief

Re: Canicross?!

Ongelezen bericht door Bishy »

Als ik gewoon hardloop loopt mijn hond naast me en is de lijn vast aan z'n halsband.
Hij mag alleen trekken als de lijn aan zijn tuig vast wordt gemaakt.
Canicross wedstrijden zijn meestal kortere afstanden dan die je normaal loopt als gewone hardloper (3-6 km). Ik geloof dat vanaf deze herfst wel wat langere afstanden georganiseerd gaan worden.
Op de site en Facebook groep van Canicross Nederland kun je veel informatie vinden en op het forum zijn er ook een aantal informatieve canicross topics.
Er zijn regionale canicross loopgroepen waar je aan kan sluiten en op weg geholpen kan worden.

Ik ben begonnen met canicross toen mijn hond 1 jaar was.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”