Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

van bank jagen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

van bank jagen

Ongelezen bericht door Feather__ »

Gister zaten we allebei aan de keukentafel en de honden lagen samen rustig op de bank. Ik hoorde Yin iets doen en ik keek om en ze zat naast Snoopy. Ik zei haar dat ze Snoop met rust moest laten en ze ging op de bank liggen.
Later toen Snoop voorbij liep hapte ze naar hem, niet eens met een grom ofzo maar ik zag wel dat het een 'loop maar door'-houding was.

Ik vertelde dit tegen mijn vriend en die dacht dat ik het fout had gezien, ze zal wel willen spelen met hem. Maar toen hij Snoopy op de bank riep, (op 'haar' gedeelte) terwijl zij in de bench zat, kwam Yindi heel hard aanrennen om even heel duidelijk te maken dat hij op moest zouten. Vriend heeft d'r onderschept en op d'r kop gegeven.

Dus, nieuwe regels. Ze mag niet op de bank zonder uitnodiging en als wij niet op de bank zitten dan mag Yindi ook niet op de bank liggen.
Net kon Snoopy gewoon naast haar op de bank springen zonder gezeur maar toen die later weer langs liep maakte ze weer een 'hup, doorlopen'-gebaar. Waardoor ze meteen een 'uh, bemoei je er niet mee' van ons kreeg en ze gewoon weer ging liggen.
Ik heb ook echt geen idee waar het opeens vandaan komt. Ze liggen al 6 maanden samen op de bank en toen joeg ze hem soms ook wel weg. Echter ging dat heel anders, dan ging ze naast hem liggen waardoor hij weg liep. Daar zat geen greintje wegsturen in wat wij zagen.

Iemand nog tips behalve dus: Niet zonder ons op de bank en al helemaal niet zonder uitnodiging?
Oh en trouwens, in kleine ruimtes zoals de ruimte tussen de bank en tafel gaat het gewoon goed. Ze kunnen ook gewoon samen naast elkaar staan en doen ook gewoon normaal naar elkaar. :19:
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Re: van bank jagen

Dus dan is het overnemen van haar dus de oplossing, toch?
Ze was ook altijd als eerste boven en ging dan bovenaan vervelen. Snoopy z'n bek likken en de kat ook echt opvangen om er mee te spelen terwijl ze wist dat de kat dat eng vond.
Nu mag ze als laatste naar boven en dat weet ze ook. En nu is er geen vervelend gedrag meer boven naar Snoopy.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Het alleen op de bank met toestemming is wel moeilijk :Q:
Als ze gaat lopen (bijv. om botje te pakken, te drinken) en dan op de bank springt dan moeten we d'r weer afsturen om d'r dan met toestemming er weer op te laten :')
Beetje dubbel maar ik hoop dat ze snel gaat leren om eerst toestemming te vragen en dan pas komt.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Feather__ schreef:Het alleen op de bank met toestemming is wel moeilijk :Q:
Als ze gaat lopen (bijv. om botje te pakken, te drinken) en dan op de bank springt dan moeten we d'r weer afsturen om d'r dan met toestemming er weer op te laten :')
Beetje dubbel maar ik hoop dat ze snel gaat leren om eerst toestemming te vragen en dan pas komt.
Dan zou ik haar er gewoon niet oplaten op dat moment, dit lijkt me nogal verwarrend. Gewoon niet op de bank tenzij expliciet uitgenodigd.
Feather__
Zeer actief

Hmm ja. Dat is wel waar. Ze ligt nu al een tijd op de grond, doet ze ook regelmatig dus zo erg vind ze het ook weer niet. ;)
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Nee, Snoopy is 11.5 jaar en die ligt al zijn hele leven op de bank. We hebben een tijd terug een mand geprobeerd maar hij ligt niet in manden (behalve boven daar heeft hij een eigen mand), hij ligt op de grond maar eigenlijk voornamelijk op de bank. Dus Yin kan ook niet hem uit zijn mand jagen ;)
Die krijgen we echt niet meer afgeleerd dat hij niet op de bank mag en dat hoeft in mijn ogen ook helemaal niet want hij doet echt helemaal niks.
Over een tijdje zal Yin ook leren dat zij best op de bank mag maar dat ze zich wel naar onze regels moet gedragen.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Feather__ schreef:Dus, nieuwe regels. Ze mag niet op de bank zonder uitnodiging en als wij niet op de bank zitten dan mag Yindi ook niet op de bank liggen.
Net kon Snoopy gewoon naast haar op de bank springen zonder gezeur maar toen die later weer langs liep maakte ze weer een 'hup, doorlopen'-gebaar. Waardoor ze meteen een 'uh, bemoei je er niet mee' van ons kreeg en ze gewoon weer ging liggen.
Ik heb ook echt geen idee waar het opeens vandaan komt. Ze liggen al 6 maanden samen op de bank en toen joeg ze hem soms ook wel weg. Echter ging dat heel anders, dan ging ze naast hem liggen waardoor hij weg liep. Daar zat geen greintje wegsturen in wat wij zagen.

Iemand nog tips behalve dus: Niet zonder ons op de bank en al helemaal niet zonder uitnodiging?
Oh en trouwens, in kleine ruimtes zoals de ruimte tussen de bank en tafel gaat het gewoon goed. Ze kunnen ook gewoon samen naast elkaar staan en doen ook gewoon normaal naar elkaar. :19:
Als ik het goed begrijp lag ze op de bank toen ze zich met Snoop bemoeide? Dan zou ik het niet afdoen met een 'uh', maar haar met een 'uh' de bank afsturen. Niet gedragen = van de bank af. Later weer een kans.
Feather__
Zeer actief

Zamunda schreef: Als ik het goed begrijp lag ze op de bank toen ze zich met Snoop bemoeide? Dan zou ik het niet afdoen met een 'uh', maar haar met een 'uh' de bank afsturen. Niet gedragen = van de bank af. Later weer een kans.
Hmm, ja. Dat is inderdaad beter ja.

Dankjewel allemaal :mrgreen:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Feather__ schreef:
Zamunda schreef: Als ik het goed begrijp lag ze op de bank toen ze zich met Snoop bemoeide? Dan zou ik het niet afdoen met een 'uh', maar haar met een 'uh' de bank afsturen. Niet gedragen = van de bank af. Later weer een kans.
Hmm, ja. Dat is inderdaad beter ja.

Dankjewel allemaal :mrgreen:
Nouja of het beter is weet ik niet, maar dat is hoe ik denk dat ik het zou doen. Iedere situatie is natuurlijk weer anders, maar bij Tisbee heb ik claimgedrag iig zeer resoluut afgekapt (waarbij ik haar dus direct van de bank stuurde).
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”