Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tandsteen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Tandsteen
Ook vandaag kregen we weer op de show te horen dat Sjon veel tandsteen heeft, dat heb ik zelf ook al wel gezien maar wat ik ook probeer die tanden blijven vies, Sjon eet vnl vers (Carnibest, Duck en Smuldier) en met de pot mee en soms een barfdag (heel af en toe een handje brok) maar een kluiver is hij niet dus met een vers bot doe ik hem geen plezier, met geen één bot eigenlijk. Ik ben nu sinds een tijdje begonnen met poetsen maar ik merk dat het hem echt gaat tegenstaan en een gevecht moeten gaan hebben wil ik ook proberen te voorkomen. Iemand nog ideeen wat te doen? Hij is net 3 jaar.
- kipo
- Zeer actief
Re: Tandsteen
Kun je niet een tandsteen -krabbelt kopen, die hoef je minder vaak te gebruiken.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
"Grappig" trouwens ik reageer net op m'n topic van m'n Amerikaan waar ik een compliment krijg over z'n gebit dat dat is ondanks dat hij 90-95% brok krijgt. Het zit hem volgens mij echt in de aanleg.
Schoon laten maken bij de DA?
- dagmar88
- Zeer actief
crutz schreef:"Grappig" trouwens ik reageer net op m'n topic van m'n Amerikaan waar ik een compliment krijg over z'n gebit dat dat is ondanks dat hij 90-95% brok krijgt. Het zit hem volgens mij echt in de aanleg.
Ja, natuurlijk voor een deel, maar heb ook nog nooit een hond van pas een jaar oud gehad met een vies gebit.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Onze honden krijgen na de maaltijd een bonzokluif (zo'n droog, knapperig ding in de vorm van een kluif) en 's avonds pensstaafjes.
De twee oudjes hadden beide nog een prachtig gebit toen ze gingen hemelen. Ook Sam van 7 heeft hagelwitte tanden.
De twee oudjes hadden beide nog een prachtig gebit toen ze gingen hemelen. Ook Sam van 7 heeft hagelwitte tanden.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dit idd.Nanna schreef:Honden haten poetsen. Je kunt veel beter zacht met zo'n speciaal tandenkrabbertjes het tandsteen eraf halen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik doe het ook. Fien heeft tandsteen, die is nogal van brokjes en vreterij.
En die is dus soms de pineut. Ik krab het eraf met een krabber of een lepeltje, afhankelijk van de plaats.
De rest heeft zo goed als geen tandsteen en dat is ook zo weg met een stuk knars, maar koningin Fien knaagt hooguit een kwartier, dan is ze er klaar mee. Nufje.
En die is dus soms de pineut. Ik krab het eraf met een krabber of een lepeltje, afhankelijk van de plaats.
De rest heeft zo goed als geen tandsteen en dat is ook zo weg met een stuk knars, maar koningin Fien knaagt hooguit een kwartier, dan is ze er klaar mee. Nufje.
-
- Zeer actief
Met de grootste moeite mag ik even snel naar hun gebit kijken. Met iets eraan komen lijkt me niet haalbaar. Althans hier niet. Ik vraag me af hoe dat bij jullie wel lukt.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
Mijn honden hebben geen tandsteen maar stralend witte tanden en ik doe niks aan hun gebit verder. Ze krijgen wel geregeld runderhuid om op te knagen en van die harde hondenkoekjes. Blijkbaar helpt dat goed genoeg? Of ze hebben gewoon geen aanleg dat kan ook. Ze eten hier van alles, brokjes, diner, smuldier, rijst en pasta en brood. Dus daar zal het ook niet aan liggen dan.
Maar ze vinden het wel prima als ik in hun mond loer. Ze doen eigenlijk nergens niet moeilijk over. Denk dat ze tandenpoetsen ook wel best zullen vinden maar dat is nog niet nodig hier.
Maar ze vinden het wel prima als ik in hun mond loer. Ze doen eigenlijk nergens niet moeilijk over. Denk dat ze tandenpoetsen ook wel best zullen vinden maar dat is nog niet nodig hier.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb t hier niet nodig bij Xavi... stralend wit gebit. Alleen bij Xena voor 1 kies en wat moet dat moet dus gaat ook gebeuren. T is nog geen 2 sec. Bek open aftikken en pensstaafje...Wolfsblut schreef:Met de grootste moeite mag ik even snel naar hun gebit kijken. Met iets eraan komen lijkt me niet haalbaar. Althans hier niet. Ik vraag me af hoe dat bij jullie wel lukt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dagmar88
- Zeer actief
Ik oefen dat regelmatig, "tandjes kijken", gevolgd door een beloning. In het begin heel kort en dat uitbouwen.Wolfsblut schreef:Met de grootste moeite mag ik even snel naar hun gebit kijken. Met iets eraan komen lijkt me niet haalbaar. Althans hier niet. Ik vraag me af hoe dat bij jullie wel lukt.

-
- Zeer actief
Hier gelukkig ook nog alles stralend wit. Toch maar eens goed oefenen zodat ze regelmatig hun bek open doen. Want eens komt de tijd dat het misschien wel nodig is.malinois schreef:Ik heb t hier niet nodig bij Xavi... stralend wit gebit. Alleen bij Xena voor 1 kies en wat moet dat moet dus gaat ook gebeuren. T is nog geen 2 sec. Bek open aftikken en pensstaafje...Wolfsblut schreef:Met de grootste moeite mag ik even snel naar hun gebit kijken. Met iets eraan komen lijkt me niet haalbaar. Althans hier niet. Ik vraag me af hoe dat bij jullie wel lukt.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- dagmar88
- Zeer actief
Cleva schreef:Ik beloon er niet voor. Ik zoek er wel een ontspannen moment voor uit en maak het niet te dol maar verder moet het gewoon maar even toegestaan worden.dagmar88 schreef: Ik oefen dat regelmatig, "tandjes kijken", gevolgd door een beloning. In het begin heel kort en dat uitbouwen.
Da's Charlie's schuld, die doet niks voor minder dan een reet vol veren.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik zeg hooguit knap zo, maar meer niet.
Tandjes kijken moet gewoon.
Maar ik til wel minstens eenmaal daags die lipjes op hoor, bij pups al en dat houd ik vol tot ze ruim volwassen zijn.
Ik wil daar geen gedoe mee.
Tandjes kijken moet gewoon.
Maar ik til wel minstens eenmaal daags die lipjes op hoor, bij pups al en dat houd ik vol tot ze ruim volwassen zijn.
Ik wil daar geen gedoe mee.
-
- Zeer actief
Sneeuw had ook wat tandsteen toen ze kwam, en het is nu nog minimaal, en ik doe er eigenlijk niets aan..... maar de bullen gaf ik af en toe een penslap, wil hij dat niet een penslap op kauwen, dat poetst ook wel?
-
- Zeer actief
ik poets ze dagelijks, zonder morren overigens.
Daarnaast heb ik nog een spray voor de tanden en krijgen ze een poeder op basis van zeewier denk ik over hun eten 1 maal daags.
Daarnaast heb ik nog een spray voor de tanden en krijgen ze een poeder op basis van zeewier denk ik over hun eten 1 maal daags.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Waar koop je een tandenkrabbertje?
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bij Aiko is het net zo erg. Toen hij zijn eerste tandreiniging kreeg zat hij nog op NRV en kreeg hij drie keer per week een penslap.
We zijn krap twee jaar verder en zijn gebit is alweer rijp voor een reiniging.
Ik heb wel zo'n tandsteenkrabbertje maar ik ben zo vaak uitgegleden met dat ding waardoor ze dan weer een snee in hun tandvlees hadden dus ik blijf er voorlopig af
We zijn krap twee jaar verder en zijn gebit is alweer rijp voor een reiniging.
Ik heb wel zo'n tandsteenkrabbertje maar ik ben zo vaak uitgegleden met dat ding waardoor ze dan weer een snee in hun tandvlees hadden dus ik blijf er voorlopig af

-
- Zeer actief
Kiwi heeft altijd al snel last van tandsteen, bij haar maak ik het af en toe schoon met een krabbertje. Bij Jamie (5,5)
begint het nu ook te komen maar ze laat t echt slecht toe als ik aan haar bek wil zitten, en dat is erg lastig met zo'n minibekkie.
Teun zijn gebit is super scheef, hij is pas 1,5 en op zijn hoektanden al tandsteen. Bij hem ben ik goed aan t oefenen en nu lukt het al redelijk om het schoon te maken met het krabbertje.
Ze kluiven hier alle drie veel maar toch alle drie tandsteen.
begint het nu ook te komen maar ze laat t echt slecht toe als ik aan haar bek wil zitten, en dat is erg lastig met zo'n minibekkie.
Teun zijn gebit is super scheef, hij is pas 1,5 en op zijn hoektanden al tandsteen. Bij hem ben ik goed aan t oefenen en nu lukt het al redelijk om het schoon te maken met het krabbertje.
Ze kluiven hier alle drie veel maar toch alle drie tandsteen.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
goeie tip, bedankt! had er nog nooit van gehoord...Nanna schreef:Honden haten poetsen. Je kunt veel beter zacht met zo'n speciaal tandenkrabbertjes het tandsteen eraf halen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ik heb sjiekke honden
en hun gebitten worden gepoetst met een elektrische tandenborstel
Omdat deze tandenborstel klein en rond is lukt het makkelijk om ook in kleine smoeltjes achter in te poetsen.

-
- Zeer actief
Nanna schreef:Honden haten poetsen. Je kunt veel beter zacht met zo'n speciaal tandenkrabbertjes het tandsteen eraf halen.
Ik zal daar eens voor gaan kijkenkipo schreef:Kun je niet een tandsteen -krabbelt kopen, die hoef je minder vaak te gebruiken.

-
- Zeer actief
Hier had hij met een jaar ook een mooi gebit, tot een jaar terug ook nog alleen de laatste tijd niet. De Bullen krijgen brok en die hebben een gebit zo mooidagmar88 schreef:crutz schreef:"Grappig" trouwens ik reageer net op m'n topic van m'n Amerikaan waar ik een compliment krijg over z'n gebit dat dat is ondanks dat hij 90-95% brok krijgt. Het zit hem volgens mij echt in de aanleg.
Ja, natuurlijk voor een deel, maar heb ook nog nooit een hond van pas een jaar oud gehad met een vies gebit.

-
- Zeer actief
Dan moet hij onder een roesje en dat wil ik liever niet en daarbij is het ook nog niet zo erg dat het niet meer te doen is.Neeltje schreef:Schoon laten maken bij de DA?
-
- Zeer actief
Dat is wel een idee om te proberen ja zo'n lapS@ndr@ schreef:Sneeuw had ook wat tandsteen toen ze kwam, en het is nu nog minimaal, en ik doe er eigenlijk niets aan..... maar de bullen gaf ik af en toe een penslap, wil hij dat niet een penslap op kauwen, dat poetst ook wel?

-
- Zeer actief
Zo doe ik het ook, tanden kijken is ook geen enkel probleem, gister mocht de km ook zijn hele bek door kijkenCleva schreef:Ik beloon er niet voor. Ik zoek er wel een ontspannen moment voor uit en maak het niet te dol maar verder moet het gewoon maar even toegestaan worden.dagmar88 schreef: Ik oefen dat regelmatig, "tandjes kijken", gevolgd door een beloning. In het begin heel kort en dat uitbouwen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Klopt, mijn vraag was ook wat kortNanna schreef:Als je nou even had gegoogled had je het binnen tien seconden gevonden.jome schreef:Waar koop je een tandenkrabbertje?
KLIK
Gaat mij meer om ervaring, er zijn vele soorten op internet te koop.
Benieuwd of daar nou echt verschil in zit
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Ik heb voor de katten sinds kort ook een poeder op basis van zeewier, ik zie nu al duidelijk verschil. Maar ik kon voor de honden alleen maar een verfrissende spray vinden, waar koop je dat poeder voor de honden? Mijn honden laten hun tanden niet poetsen ze krijgen regelmatig een mergpijp om te kluiven dit helpt ook de tanden en kiezen schoon te houden.maart schreef:ik poets ze dagelijks, zonder morren overigens.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
- Zeer actief
hier hebben ze dat in de dierenwinkel, het is van beaphar (net als de spray)Antonetta schreef:Ik heb voor de katten sinds kort ook een poeder op basis van zeewier, ik zie nu al duidelijk verschil. Maar ik kon voor de honden alleen maar een verfrissende spray vinden, waar koop je dat poeder voor de honden? Mijn honden laten hun tanden niet poetsen ze krijgen regelmatig een mergpijp om te kluiven dit helpt ook de tanden en kiezen schoon te houden.maart schreef:ik poets ze dagelijks, zonder morren overigens.
Ik kan thuis wel eens de exacte naam bekijken op het potje, ik weet het niet van buiten