Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Frustratie ..

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Frustratie ..

Ongelezen bericht door Drazic »

De hele dag loopt Bros Bigboy achterna om aan hem te snuffelen likken en rijden, maar dan ook echt de gehele dag.
Ik en ook Bigboy worden er gewoon gestoord van, wat kun je doen om het af te leren.
Echt overal waar Bigboy heeft gelegen of gezeten dat word besnuffeld en schoon gelikt.

Ik kan waarschuwen en dan is het even over maar binnen enkele minuten begint hij weer.
Als Bigboy buiten geplast heeft zou hij het liefste de plas oplikken als ik Bros zijn gang zou laten gaan.
Dit is nu een tijd aan de gang en ik begrijp niet goed waarom hij dat doet.

Aangezien hij dit gedrag nog nooit heeft vertoont.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Frustratie ..

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb weleens gelezen dat een hond het bij een teef kan gaan doen door bijv. vaginitis bij de teef. Ik weet niet of er ook iets bij een reu kan spelen waardoor hij aantrekkelijker wordt voor andere reuen, misschien hebben anderen daar ervaring mee. Is Bigboy ook aantrekkelijker voor andere honden of zie je dat gedrag alleen bij Bros terug? Misschien is er juist iets met Bros hoor, dat kan natuurlijk ook. Maar aangezien hij het nooit eerder heeft gedaan en het redelijk plots op is komen zetten denk ik in eerste instantie aan iets medisch bij een van beide honden.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Niko vindt tibbe met periodes ook extreem lekker ruiken. Smekken, rillen, opdringerig ruiken en likken.
Tibbe heeft geen contact met andere honden, dus geen idee of het daar ook bij zou zijn.
Pjotr ruikt volgens andere volle reuen naar loopse teef. Beiden zijn (vroeg)gecastreerd.
Het is in ieder geval vervelend en Tibbe heeft er een hekel aan. Dus kieks doet maar normaal of tieft op met z'n grote neus.
Drazic
Zeer actief

Het enige wat ik kan bedenken is dat Bigboy ouder word en daardoor misschien anders gaat ruiken.
Of juist meer gaat druppelen ik weet het niet.
Ik dacht of eigenlijk had gehoopt dat het inderdaad ook tijdelijk zou zijn maar helaas duurt het nu al een aantal maanden.

Bros is nu wel ziek hij heeft oorontsteking maar dat sluimert neem ik aan al niet maanden.
Bigboy word door zijn ouderdom wel wat instabieler en zwakker, maar ik denk niet dat het met dominantie te maken heeft.
Bros is wel altijd heel erg bezig met zijn piemeltje tegen een obsessie aan.

Andere honden hebben het niet bij Bigboy en Bros heeft het ook niet bij andere honden.
Ik probeer te bedenken wanneer het is begonnen, maar ik kan niets vinden wat er verandert is waardoor het is gaan verergeren.
Beide honden zijn niet gecastreerd, al heeft Bros twee jaar geleden wel een chemische castratie spuit gehad.
Dat moet ik even opzoeken wat daar de reden ook al weer voor was, misschien wel hetzelfde geval als nu. :oeps:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Doet Bigboy zelf niets aan dit gedrag? Neemt Bross misschien het stokje over omdat Bigboy ouder wordt?

Geen idee hoor, hier teef en jonge reu. Het reageren op de plasjes van de teef wordt erger, daar letten we wel op dat hij niet alles oplikt, overpiest etc. (teef piest dan ook weer over zijn plas heen, want zij is ook nogal een haantje).
Het is honds, maar op een bepaald moment bepaal ik wel of hij of zij door moeten lopen en niet dat gezever om en bij alle plasjes.

Lastig dat rijden telkens, zeker als zo ik nu aanneem Bigboy zelf Bross niet duidelijk maakt dat hij het gedrag niet leuk vind.

Nogmaals heb er geen ervaring mee, een hond die continue een andere hond achtervolgt of wil bestijgen. Het enige wat ik mij bedenk als ik het aan de hand zou hebben is verbieden door de hond kort weg te sluiten zonder al te veel woorden eraan vuil te maken.
Dat doe ik nu met bepaalde dingen die ik niet ok vind, en het werkt bij mijn hond prima. Na twee of drie keer snapt hij waarom hij even "buiten wordt gesloten". Niet langer dan 5 minuten trouwens, daarna geef ik vaak iets wat te doen waar ik voor kan belonen en dan is het weer ok.
Drazic
Zeer actief

Nee Bigboy doet zelf helemaal niets aan het gedrag, alleen als hij pijn heeft word het een gevecht.
Daardoor weet ik dat Bigboy iets heeft, meestal speelt zijn rug dan weer op.
Als ik Bros even opsluit en een time out geef dan gaat hij op het moment dat hij uit de bench komt gelijk weer naar Bigboy net of hij hem in jaren niet heeft gezien en begint het gewoon weer van voor af aan.

Dat stokje over willen nemen daar twijfel ik aan, omdat hier eigenlijk nooit een strijd is geweest wie er dominant is.
Bigboy is nooit geen leider geweest die wachtte altijd gewoon tot hij aan de beurt was.
Dan zou je toch denken dat het hormonen zijn, of denk ik nu heel raar?
Bros is 3 jaar nu.
lisa67
Actief
Mijn ras(sen): West Highland White en Airedale Terriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door lisa67 »

Ditzelfde hebben wij een aantal jaren terug ook gehad met 2 Airedales. Mando, een oude reu en Lisa, een jonge teef. Mando bleef maar achter Lisa aanhuppelen en hield niet meer op. Terwijl we zeker wisten dat Lisa niet loops was.
We zijn toen naar de da geweest en toen bleek Lisa baarmoederontsteking te hebben. Daardoor rook ze voor Mando super lekker. De ontsteking was al zo erg dat de baarmoeder diezelfde dag nog is verwijderd. Daarna nooit meer last gehad.
Drazic
Zeer actief

Het gedrag is niet verbeterd, maar vandaag moesten ik toch naar de DA voor Bigboy hij heeft weer een dikke darm ontsteking.
Hij poepte vandaag alleen slijm, en verder geen ontlasting.
Ook heb ik het over het gedrag van Bros gehad en heb ik toch maar besloten om er een suprelorin in te laten spuiten.

Ik heb echt dagen geprobeerd om het gedrag te doorbreken maar hij stopte er gewoon niet mee.
Ik heb het ook besloten omdat ik van Bros bijna dagelijks zijn kwakjes kan opruimen (niet dat dat een probleem is).
Nu maar hopen dat het gaat werken zodat er hier weer een beetje rust in huis komt.

Het enige wat Bros niet leuk zal vinden dat hij nu iets minder moet gaan eten.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Heeft Bigboy geen anaalklierontsteking?
En Bros geen prostaatproblemen?

Als beide niet het geval is, is een chip misschien wel een goed idee. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Drazic
Zeer actief

Wij zijn nu een paar weken verder en de rust is weder gekeerd.
Bros is nu weer zoals hij was niet dat irritante, maar gewoon vrij en blij hij speelt weer met knuffels.
Loopt niet heel de dag Bigboy achterna en zijn rug af te lebberen.

Bigboy zijn ontlasting en zijn hele houding is veranderd, ik voer nu gewoon weer energique met daardoor een lepel blikvoer.
En dat gaat goed hij lijkt echt veel stabieler en niet meer zo wankel.
Hij is nu wel iets dikker maar als het niet erger word als nu vind ik dat prima.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Klinkt goed :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”