Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

honden met mensenkennis?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: honden met mensenkennis?

Ongelezen bericht door gonnie »

Tama van mij blaft tegen sommigen buren een andere buurvrouw, waar Tama dus niet tegen blaft, zei dat ze die andere buren gewoon niet vertrouwt.

En ik denk dat het wel eens zo zou kunnen zijn.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Alleen bij Gol eigenlijk. De andere twee blaffen naar iedereen :mrgreen:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Uma gaat altijd bij mensen zitten die niks van honden willen weten. Is veilig, die raken je niet aan :mrgreen:

Manu heeft echt wel mensenkennis. Hij kiest alleen de mensen die hem leuk vinden en hij laat het heel duidelijk merken als hij iets of iemand niet vertrouwt.
Sommige mensen moet hij echt niet, die negeert hij gewoon. Je kunt een koekje hebben en nog loopt hij langs je :lol1:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

nee die van mij zijn niet gezegend met enige mensenkennis. Ze houden van iedereen :D
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mijn honden hebben alle drie wel duidelijke voorkeuren voor of antipathieën tegen mensen, maar of dat nu echt met mensenkennis te maken heeft ..? ;-)
Dibbes, die vaak hier logeert, heeft dat wel. Mensen die vervelend met honden omgaan, moet hij niet. Er woont hier om de hoek een stel dat echt naar tegen hun honden doet. Constant heel hard corrigeren, mopperen op de honden, de honden lopen er altijd als geslagen honden bij. Dibbes háát die mensen echt. Als hij ze in de verte ontwaart, begint hij al heel diep en zwaar te grommen. Ook tijdens het wandelen komen we wel eens mensen tegen die vervelend doen tegen hun eigen hond. Dat heeft verder helemaal geen betrekking op Dibbes, maar hij wordt daar altijd heel nijdig om.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Manu schreef:Uma gaat altijd bij mensen zitten die niks van honden willen weten. Is veilig, die raken je niet aan :mrgreen:
:lol1: Diem doet dat ook ja. Behalve als mensen hem (ook) eng vinden. Want die kijken hem dan aan en dat vindt hij vervelend.

Mies heeft vooral een ijzersterk geheugen volgens mij :wink: Die weet precies welke buurtbewoner te verleiden is voor een knuffel. En daar komt ze door trial en error achter :engel:
Afbeelding
Ivanneke
Actief
Mijn ras(sen): Herderig, Kangalachtig en een knappe kruising
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ivanneke »

Onze Ivan weet feilloos wie er toe neigt om hem iets lekkers te geven. Wij verbieden altijd iedereen standaard om de honden iets te geven aangezien Ivan een wat minder gezellig verleden heeft. Vaak kiest hij heel bewust iemand uit om daar tijdens het eten dicht bij te gaan zitten. Ik heb al verschillende van die mensen gevraagd of ze iets aan hem zouden hebben gegeven als ik niet had gezegd dat het niet mocht en tot nu toe zei iedereen daarop ja :8):
Afbeelding
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Ik weet niet of het mensenkennis genoemd kan worden maar Pukie weet uitstekend wie ze wel en niet kan vertrouwen ! en ik volg haar daarin
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Maylo vond iedereen wel leuk, een enkeling reageert hij wat minder op. Bange mensen vind hij ook leuk, vooral de schrik reactie door ineens onverwacht luid blaffen. Leuk joh die opspringende mensen. :oohja:

Izzy vind kinderen en vrouwen ook leuk. Mannen mot ze niet. Daar blaft ze tegen en wil ze weg jagen. Leuk als mannen er dus op in gaan dan stopt ze dus niet meer. Gelukkig begint dit minder te worden en kan ze soms bij mannen kijken zonder te blaffen en een enkeling mag haar zelfs zomaar aaien zonder dat ze begint met blaffen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Of het mensenkennis is weet ik niet of door lichaamstaal vanuit mijn zoon maar Ziggy heeft een hartgrondige hekel aan Samir en dat uit zich dan door schel te blaffen en borstelen, ik heb zelf het idee dat Ziggy bang voor hem is.
Heb al verschillende dingen geprobeerd zoals negeren, rustig laten doen (mijn zoon dan) , niet aankijken, lekkers geven (dat hij wel aanpakt) op een rustige manier corrigeren, niks helpt
we hebben nu zoiets van laat maar want echt veel oefenen kunnen we niet omdat hij gemiddeld 1 keer in de 14 dagen thuis is en dan nog meestal bij vrienden zit.
Voor de rest heeft ie met niemand antipatiën
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Mijn Akita deed het ook heel sterk. Zij had een duidelijke voorkeur en mensen die ze niet mocht konden ook echt niet in haar buurt komen.
Ik moet zeggen dat ik het altijd met haar mensenkennis eens geweest ben. :engel:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

De huidige honden hebben het niet zo. Alhoewel, hij weet precies die personen uit te zoeken die hem wat eng vinden of niet leuk. Die wil hij opzoeken en dingen bij doen waar hij allang van weet dat we dat niet ok vinden :roll: Bluf had daar ook een handje van, ettertjes.

Finn was een hond die het duidelijk liet merken als hij mensen niet vertrouwde. Hij deed niet lelijk, maar ik merkte het direct aan hem als er iets was. Andersom deed hij het trouwens ook, als hij een onbekende wel ok vond dan stond ik wel eens even verbaasd, al zijn reserves gewoon weg :19:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Mijn honden kunnen wel een voorkeur hebben maar laat mij echt niet leiden door wat hun van iemand vinden. Zou net zoiets zijn als je partner zegt die vriend mag ik niet dus wil niet dat je daar nog mee omgaat.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Mijn honden kunnen wel een voorkeur hebben maar laat mij echt niet leiden door wat hun van iemand vinden. Zou net zoiets zijn als je partner zegt die vriend mag ik niet dus wil niet dat je daar nog mee omgaat.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik vertrouw mijn hond in zijn oordeel ja en dan heb ik het over Gillebil, verschillende vriendjes van mijn dochter kwamen niet door de ballotage en hij had gelijk- nu heeft ze een vriend, de gewoon bejegend werd, hee het is een CC dus hij is niet super van de hieper de piep ,...... maar hij deed gewoon en dit is dan ook een heule leuke jongen die tegenwoordig als bijna uitzondering over Gillebils bol mag aaien- verder mag niemand over zijn kop aaien, hij belieft het niet van anderen.
Verder ben ik zelf ook wel heel scherp op mensen als er ergens een rat oder mensen uiterlijk verstopt zit zie ik dat vaak ook wel, dus het zou kunnen dat hij mijn emotie opvangt en of spiegelt naar de wereld zou zomaar kunnen
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Indy is behoorlijk inkennig. Op de club heeft zij zwaar haar voorkeur wie haar kan aaien en bij wie ze uit de buurt blijft. Was een oud lid (is nu weg) die haar altijd naar haar toe wilde roepen om te kunnen aaien, maar madan moest echt niets van hem hebben. (en ik snap madam goed :engel: )
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”