Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gedrag reu bij loopse teven
Moderator: moderatorteam
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Gedrag reu bij loopse teven
Heel eerlijk gezegd zou ik een losse riem in mn hand houden en daar een flinke lel mee geven bij dat enorme rukken en wegrennen...is hij nou helemaal belazerd....je huidige correctie komt duidelijk niet genoeg door...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Nu krijg ik vast het hele hondenforum over me heen trouwens 
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- dagmar88
- Zeer actief
fes/lou schreef:Nu krijg ik vast het hele hondenforum over me heen trouwens
Nou, als ik ergens ongelofelijk kwaad van word is het mij pijn doen door geen rekening met me te houden.
Dat laten ze maar uit hun bolle harses.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Het zou kunnen dat het door loopse teven komt, maar het kan net zo goed met andere factoren te maken hebben, je eigen gemoedstoestand bijvoorbeeld. Niet iedere reu heeft last van loopse teven, Ben heeft dat nooit gehad en heeft dus ook zijn ballen nog.
Je kan het inderdaad met een chip proberen.
Ik zou trouwens als je hem niet in de hand kan houden met de riem, per direct de hond terug in huis zetten of in de auto, en het een steeds opnieuw proberen, totdat hij begrijpt dat het gedrag niet geaccepteerd wordt. Idem met 'normaal' trekken.
Je kan het inderdaad met een chip proberen.
Ik zou trouwens als je hem niet in de hand kan houden met de riem, per direct de hond terug in huis zetten of in de auto, en het een steeds opnieuw proberen, totdat hij begrijpt dat het gedrag niet geaccepteerd wordt. Idem met 'normaal' trekken.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
peer wordt ook altijd hyper (meer dan normaal
), ook heen en weer draven, hijgen, piepen, in het bos erg met de neus over de grond, bananen in zijn oren, etc. dit is nu 2 keer gebeurd, en de teef die loops was een straat achter ons is nu gecastreerd dus ik denk dat het verder mee gaat vallen.
ik sprak toevallig afgelopen weekend een eigenaar van een ruwhaar slowaak, die van hem was ook erg hyper en heel druk, en heeft enorm veel energie.
ik sprak toevallig afgelopen weekend een eigenaar van een ruwhaar slowaak, die van hem was ook erg hyper en heel druk, en heeft enorm veel energie.

- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Klinkt als Xavi, wat je omschrijft
Dat hevige getrek herken ik sowieso, dat ijsberen word ik.pas echt helemaal kriegel van!
Xavi at eerst ook amper tijdens zulke periodes maar hij eet nu erg goed, al is hij wel vreselijk kieskeurig.
Hier is onlangs een natuurgeneeskundige langs geweest en wij beginnen met een behandelplan om te kijken of het helpt. Hij is bijna 3 en wel rustiger geworden dan anderhalf jaar geleden.. maar leuk zijn die periodes echt niet. En soms duren ze heel erg lang (of gaan ze gewoon niet over
)
Dat hevige getrek herken ik sowieso, dat ijsberen word ik.pas echt helemaal kriegel van!
Xavi at eerst ook amper tijdens zulke periodes maar hij eet nu erg goed, al is hij wel vreselijk kieskeurig.
Hier is onlangs een natuurgeneeskundige langs geweest en wij beginnen met een behandelplan om te kijken of het helpt. Hij is bijna 3 en wel rustiger geworden dan anderhalf jaar geleden.. maar leuk zijn die periodes echt niet. En soms duren ze heel erg lang (of gaan ze gewoon niet over

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
hier eens een reu te logeren gehad die exact dit gedrag vertoonde. na 24 uur had ik het zo gehad dat ik hem fijn naar zijn Eigen huis heb gebracht; dan maar even een dagje alleen... ik trok het echt niet en het bleek inderdaad (al weken!)om loopse teven te gaan.Frolic schreef:fes/lou schreef: Het is niet alleen het trekken, het is ook het constant onrustig ijsberen, piepen en janken omdat hij naar buiten wil etc.
wat een verschrikking zeg, en voor hem vond ik het trouwens ook doodzielig