Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Piepbeestje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Piepbeestje

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Vroeger hadden de honden een speelgoedmand helemaal vol met knuffels en speeltjes en ballen en sokkendingen, en tegenwoordig liggen er nog een paar pootjes van knuffels en 1 kapotte sok, een halve dennenappel en een stukje doek van een tuinstoelkussen. Dat is al Toto's speelgoed, want Toto sloopt al zijn speelgoed grondig, en flostouwen en dat soort dingen krijgt hij al helemaal niet meer want die eet hij op. Hij krijgt regelmatig onder toezicht een balletje, daar is hij dan dolblij mee, maar zodra hij eraan begint te knagen gaat het weer weg. Het is allemaal erg triest.

Maar gisteren had iemand in het park een piepbeestje, een varkentje om precies te zijn. Toto vond het eerst heel spannend, beet er heel zachtjes in terwijl dat meisje het beest vasthield, en als dan de piep kwam sprong hij een meter achteruit. Hij mocht het piepbeest even meenemen om mee te spelen en was er zo zielsgelukkig en voorzichtig mee dat hij hem mocht houden. :D

En nu thuis ook, hij is er een hele tijd zoet mee geweest, tot we echt knetter werden van dat constante gepiep, toen geruild voor een botje. Maar hij maakt het dus niet stuk! :cheer: Hij speelt er echt superlief mee, loopt er trots mee door de kamer, gooit hem in de lucht en vangt hem weer op en bijt er net hard genoeg in dat het piept, maar niks van het knaag- en kauw- en sloopgedoe zoals bij andere speeltjes.

De honden kregen vandaag in het kader van dierendag centjes van Oma om iets leuks van te kopen, en misschien ga ik wel voor die welbekende piepkip voor Toto. Als hij die ook heel laat moet ik dus voortaan gewoon speeltjes met geluid kopen. :D
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Piepbeestje

Ongelezen bericht door Feather__ »

Haha gekke Toto. Snoop vind ook alles leuk wat piept en vroeger sloopte hij ook direct alles. Tegenwoordig niet meer dus wie weet groeit Toto er ook overheen!
Afbeelding
Hondengezin
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse staande draadhaar X Hollandse herder. En een Boerenfox
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hondengezin »

Onze 6 jarige sloopte ook al haar speelgoed en de hondenmanden/kleden etc. Dus geen speelgoed meer gegeven, op ballen en botten na. Nu is ze 6 en sinds 2 jaar pas weer een kleed in haar mand die ze heel houdt. Puppenbeest van 4 maanden laat speelgoed wel heel en zijn benchkleed ook.

Dus wat dit betreft is het herkenbaar hoor.
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Kai, piepbeesten freak nr 1, vond aan die hele kip niks aan. Hij was er bang van en vond m vies ruiken..
Hij is dol gelukkig met de Wubba-vosjes-kong met piep!
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Je hebt nu ook knorrende varkens... dat vind ik een stuk geslaagder voor mn oren iig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

malinois schreef:Je hebt nu ook knorrende varkens... dat vind ik een stuk geslaagder voor mn oren iig.
:engel:

Piepspeelgoed was zo ongeveer het enige speelgoed wat Krissie leuk vond. Ik kocht meestal knuffels met piep want die gaan minder snel kapot en de piep is ook wat verdraagzamer. En als de piep er dan na wat dagen/weken uit was sleepte ze alsnog met de knuffel rond :I: Wel lief dat Toto zomaar een speeltje kreeg! Zo leer je nog eens wat :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”