Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bench weg of laten staan
Moderator: moderatorteam
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Bench weg of laten staan
Ik weet het gewoon even niet.
We hebben omdat er geschilderd moet worden de bench ingeklapt en even weggezet. Dat ding staat in een hoek van de kamer, kleedje eroverheen en er stond een plant op. Ding viel weg in de omgeving, want bijna niemand ziet of zag dat ding staan als ze eens op visite kwamen.
Heel lang of vaak om de hond "op te sluiten" hebben we hem niet gebruikt. Sporadisch toen hij ouder werd, bij grote drukte (veel mensen of té leuke honden in huis waarbij het te gek werd).
Jol de wat oudere hond ligt er echter ook regelmatig in, zij vind het een fijne beschutte plek lijkt wel. Aki (de jonge hond) gaat er nog wel zelf inliggen als hij heel moe is.
Voor mij hoeft hij niet terug, de bench. Mijn vriend wil hem wel terug omdat het misschien toch wel eens makkelijk kan zijn.
Zelf wil ik gewoon het kleed weer anders leggen en de tafel weer op zijn plaats en op die plek het grote kussen weer leggen (in de hoop dat de draak hem dan niet weer gaat slopen..)
Aak is nu bijna 1 1/2 en begrijpt het tegenwoordig prima als hij even pas op de plaats moet maken bij drukte.
Anderzijds gaan zowel hij als Jol regelmatig in de bench liggen. Maar ze liggen evengoed op de bank, op het kussen naast de bench (achter de stoel, ook een beschut plekje) of in de grote mand bij het haardje.
Er zijn plekjes genoeg voor ze.
Wat is dus wijsheid. Dat ding weer terug zetten, of gewoon lekker ingeklapt in de schuur laten staan?
We hebben omdat er geschilderd moet worden de bench ingeklapt en even weggezet. Dat ding staat in een hoek van de kamer, kleedje eroverheen en er stond een plant op. Ding viel weg in de omgeving, want bijna niemand ziet of zag dat ding staan als ze eens op visite kwamen.
Heel lang of vaak om de hond "op te sluiten" hebben we hem niet gebruikt. Sporadisch toen hij ouder werd, bij grote drukte (veel mensen of té leuke honden in huis waarbij het te gek werd).
Jol de wat oudere hond ligt er echter ook regelmatig in, zij vind het een fijne beschutte plek lijkt wel. Aki (de jonge hond) gaat er nog wel zelf inliggen als hij heel moe is.
Voor mij hoeft hij niet terug, de bench. Mijn vriend wil hem wel terug omdat het misschien toch wel eens makkelijk kan zijn.
Zelf wil ik gewoon het kleed weer anders leggen en de tafel weer op zijn plaats en op die plek het grote kussen weer leggen (in de hoop dat de draak hem dan niet weer gaat slopen..)
Aak is nu bijna 1 1/2 en begrijpt het tegenwoordig prima als hij even pas op de plaats moet maken bij drukte.
Anderzijds gaan zowel hij als Jol regelmatig in de bench liggen. Maar ze liggen evengoed op de bank, op het kussen naast de bench (achter de stoel, ook een beschut plekje) of in de grote mand bij het haardje.
Er zijn plekjes genoeg voor ze.
Wat is dus wijsheid. Dat ding weer terug zetten, of gewoon lekker ingeklapt in de schuur laten staan?
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
Re: Bench weg of laten staan
ik zal hem terug zetten gewoon omdat het een ligplek is voor de honden. ik heb er ook2 staan. 1 is in gebruik voor de oppashond en de ander staat gewoon te staan en daar liggen meestal Lorraine of teun in.
ellen
ellen
-
Neeltje
Ik zet de bench op een gegeven moment altijd weg en dat is inderdaad rond de leeftijd die jouw hond nu heeft. Ik probeer altijd even of het goed gaat, maar op een gegeven moment, gingen ze er hier niet meer inliggen. Bij Lotje heeft de bench het langst gestaan, ze lag er altijd in te slapen, maar op een gegeven moment heb ik de bench weggehaald, maar wel het kussen dat in de bench lag in de kamer gelegd en ze heeft er niet meer naar gekraaid. Nu weer een paar maanden later, kan eindelijk ook het kussen weg, daar was ze zeer aangehecht, maar het was ook zeer vol met gaten. Gisteren heeft ze een nieuw kussen gekregen en dat schijnt geloof ik toch heel lekker te liggen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier blijft ie altijd staan.. Xena ligt er nog steeds in na 14 jaar. Deur staat altijd open.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Hier blijft de bench ook als veilige plek. Elco ligt nog regelmatig in een van de twee die we op dit moment hebben staan (nog van toen Isa hier logeerde, maand geleden)
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Hier staat hij ook nog steeds
Kenji ligt er graag in , heb m ooit eens weggehaald en toen kon ze echt d'r draai niet meer vinden
Na 3 dagen weer terug gezet en ze was weer helemaal gelukkig
Kenji ligt er graag in , heb m ooit eens weggehaald en toen kon ze echt d'r draai niet meer vinden
Na 3 dagen weer terug gezet en ze was weer helemaal gelukkig
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
blondie
- Zeer actief
Bedankt. Ik zet hem wel terug.
Met name ook omdat Jol er soms invlucht als er buiten vuurwerk afgestoken wordt of bij onweer. Veilig plekje voor haar geworden dus. En het blijft toch ook wel handig voor de draak als er eens mensen komen die écht bang zijn voor hem.
Met name ook omdat Jol er soms invlucht als er buiten vuurwerk afgestoken wordt of bij onweer. Veilig plekje voor haar geworden dus. En het blijft toch ook wel handig voor de draak als er eens mensen komen die écht bang zijn voor hem.
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
Zodra Duke zo ver is dat hij overdag en snachts zonder ongelukjes en zonder te gaan slopen los in de woonkamer kan, gaat dat ding de schuur in. Voor noodgevallen heb je hem dan zo weer tevoorschijn gevist en hij kan ook zijn eigen veilige plekje krijgen in zijn mand.
Nu ik hem snachts en als ik weg ben nog in bench+ren heb liggen, ligt hij wel regelmatig in de bench, maar als hij de hele woonkamer krijgt ligt hij er nooit in. Meestal ligt hij dan in zijn mand of op de bank.
Nu ik hem snachts en als ik weg ben nog in bench+ren heb liggen, ligt hij wel regelmatig in de bench, maar als hij de hele woonkamer krijgt ligt hij er nooit in. Meestal ligt hij dan in zijn mand of op de bank.

- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
De bench is de favoriete slaapplek van onze Candy.(nylon bench)
De bench is altijd open en ze kan er zelf in en uit.
Ook als ze iets te snacken krijgt,eet ze dat in de bench op.
Zolang Candy er graag inligt, blijft de bench staan
De bench is altijd open en ze kan er zelf in en uit.
Ook als ze iets te snacken krijgt,eet ze dat in de bench op.
Zolang Candy er graag inligt, blijft de bench staan

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Rhodi wil zijn bench absoluut niet missen. Het is echt zijn plekje. Toen ik ooit de euvele moed had hem weg te halen ging hij demonstratief liggen op de plek waar hij gestaan had en ging er niet meer weg ook. Toen ik hem na een paar dagen weer neerzette dook hij erin en kwam er de eerste tijd niet meer uit.
En 's nachts MOET het deurtje dicht. Anders komt hij me dat speciaal vertellen. Gekke hond.
Wij laten hem dus lekker staan.
En 's nachts MOET het deurtje dicht. Anders komt hij me dat speciaal vertellen. Gekke hond.
Wij laten hem dus lekker staan.

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik had ook altijd nog een grote bench staan, deurtje eruit gesloopt, Luna kroop daar nog elke dag in, zeker als ze moe was. Tot we begin vorig jaar gingen stucken en schilderen, toen heb ik hem weggehaald en nieuwe biabedden gekocht, ik heb goed gekeken of ze hem niet miste, anders had ik hem toch weer terug gezet, maar gelukkig is ze helemaal blij met de nieuwe manden en de bank natuurlijk 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
blondie
- Zeer actief
Het scheelt dat we een redelijke grote woonkamer hebben. Die bench staat in een hoek en ik heb er een donker kleed overheen, mooie plant erop staan. De meeste mensen viel/valt de bench ook niet op.Heavy schreef:Ik vind ze vreselijk dus was altijd blij dat dat ding de kamer weer uit kon![]()
Maar wij hebben wel een kennel in de tuin .
Dus zoals ik al zei, ik zet hem wel terug zeker omdat Jol er best graag in ligt, en ik verzamel regelmatig al het speelgoed van de jonge draak en gooi dat zo in die bench, opgeruimd staat dan netjes (voor even).
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb varikennels, mooi stevig in de hoek naast elkaar dekens erover... niks mis mee

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb hem hier weggehaald een aantal maanden geleden. Toen lag Mojo er alleen nog maar op en niet in.
Hoewel wij een ruime woon- en eetkamer hebben staat zo'n bench me altijd toch in de weg na verloop van tijd. Hier hebben ze zat plekken om zich terug te trekken als ze willen, dus ik zie de noodzaak van een bench niet meer als de hond heeft laten zien dat de spullen in huis gewoon veilig zijn voor hondentanden.
Hoewel wij een ruime woon- en eetkamer hebben staat zo'n bench me altijd toch in de weg na verloop van tijd. Hier hebben ze zat plekken om zich terug te trekken als ze willen, dus ik zie de noodzaak van een bench niet meer als de hond heeft laten zien dat de spullen in huis gewoon veilig zijn voor hondentanden.
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Hier ook, liggen ee allebei graag inmalinois schreef:Hier blijft ie altijd staan.. Xena ligt er nog steeds in na 14 jaar. Deur staat altijd open.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Ik zou hem terug zetten. Sommige honden vinden het fijn ergens in te kruipen, geeft ze denk ik een veilig gevoel.
Mijn honden kunnen buiten en binnen zijn, de deur staat overdag altijd open, binnen 2 hondebedden met een deken, buiten een houten hondehok met een houten vloer. Alex ligt graag in het hondehok
Mijn honden kunnen buiten en binnen zijn, de deur staat overdag altijd open, binnen 2 hondebedden met een deken, buiten een houten hondehok met een houten vloer. Alex ligt graag in het hondehok
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Ik heb voor Amy en Amoz ook nog steeds een bench staan. Ik heb ze liever ook niet in huis staan, maar ze liggen er allebei zo graag in (wel altijd met het deurtje open). En ik vind het ook wel handig dat ze zo ook heel duidelijk allemaal hun eigen plekje hebben om te eten en te kluiven. Dus ik denk dat ik er maar aan moet wennen.
Ik jouw geval zou ik hem ook laten staan, maar dan vooral voor Jol dus
Ik jouw geval zou ik hem ook laten staan, maar dan vooral voor Jol dus
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Als het echt een veilige plek is voor een hond zou ik hem laten staan. Pukie heeft er nooit een gehad, die slaapt binnen en buiten
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Hier staan ze altijd, naast de bank. Een benchhoes eromheen en een tafelblad er boven laten maken. Zo staan er naast de bank bijzettafels en hebben de honden hun bench.
-
blondie
- Zeer actief
Nou alles staat weer, toen Jac met de hondjes dook Aki direct de bench in
Hij is alle plekjes overigens aan het testen, met name de grote hoekbank die weer binnen staat is weer helemaal het einde natuurlijk
Hij is alle plekjes overigens aan het testen, met name de grote hoekbank die weer binnen staat is weer helemaal het einde natuurlijk
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Hier is de bench hooguit een half jaar gebruikt, volgens mij nog een maand of wat korter, maar hij staat er nog steeds. Ze ligt er echt graag in dus ik laat het mooi zo. Ook een handige laptoptafel 
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
Ik heb al 10½ jaar een bench in de keuken staan.
Van mij zou die weg mogen, maar Jace ligt er nog heel veel in. Deurtje staat altijd open.
Het is echt zijn plek, dus zolang hij bij ons is blijft de bench in de keuken staan.
Van mij zou die weg mogen, maar Jace ligt er nog heel veel in. Deurtje staat altijd open.
Het is echt zijn plek, dus zolang hij bij ons is blijft de bench in de keuken staan.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Op zich handig... als je kleine honden hebtracapuck schreef:Hier staan ze altijd, naast de bank. Een benchhoes eromheen en een tafelblad er boven laten maken. Zo staan er naast de bank bijzettafels en hebben de honden hun bench.
-
blondie
- Zeer actief
Nee de bench is te groot om als bijzettafeltje te gebruiken
Maar toen alle harde werkers gisteren weer weg gingen heb ik de boel maar weer op zijn plek gezet. En na de wandeling dook Aki direct erin om te pitten, vervolgens ging Jol er weer lekker inliggen. Heb er dus goed aan gedaan om hem weer terug te zetten

Maar toen alle harde werkers gisteren weer weg gingen heb ik de boel maar weer op zijn plek gezet. En na de wandeling dook Aki direct erin om te pitten, vervolgens ging Jol er weer lekker inliggen. Heb er dus goed aan gedaan om hem weer terug te zetten

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Geen herrie met vari's hoorTara schreef:Hier hetzelfde, hoe eerder ze er uit kunnen, hoe liever het me is.Heavy schreef:Ik vind ze vreselijk dus was altijd blij dat dat ding de kamer weer uit kon![]()
Herriebakken, lastig met schoonmaken/stofzuigen, dus weg ermee. Het zal gerust dat de honden er een lievelingsplekje hebben, maar dan zoeken ze maar fijn een ander lievelingsplekje.

-
blondie
- Zeer actief
Dat ding ligt hier vol met fleecekleedjes en er ligt een deken overheen, geen herrie overlast hier van de bench.
-
blondie
- Zeer actief
Daarom ook mijn twijfel om hem te laten staan of niet.Tara schreef:Nou, ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik hecht wel waarde aan een beetje een stylish huis.
Benches beantwoorden niet echt aan mijn beeld van esthetiek, ik wil ze geen dag langer dan nodig in huis hebben.
Onze woonkamer is helaas niet van het soort dat je een bench onopvallend in een hoekje kunt wegmoffelen.
In mijn vorige woning/woonkamer had ik het een absolute sta in de weg gevonden inderdaad, en had ik hem zo snel mogelijk opgeborgen.
En deze stond eerst in het midden van de kamer bij de schouw, en dat vond ik ook niet zo mooi/leuk.
En in mijn geval weegt ook Jol wat meer mee, ze is gewoon écht doodsbang op momenten en voorheen wilde ze een kast in, of zonderde ze zich af onder een bed of in een kast als die open stond. Tegenwoordig dus komt ze bij ons, en gaat dan ook vaak in die bench liggen. Dat vind ik dan gewoon ook wel een fijn idee, dat ze onze nabijheid dan wel opzoekt.
Eigenlijk stond dat ding al maanden te staan in die kamer, want het is nu ook niet dat we het als vaste plek in huis voor Aak of Jol gebruiken.
Doorslag gaf dus een beetje dat Jol zich er veilig in voelt én dat ik hem niet écht storend vind staan in huis.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben van t praktischeTara schreef:Nou, ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik hecht wel waarde aan een beetje een stylish huis.
.

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Tara schreef:Stylish kan ook praktisch zijn, en ik wil vooral makkelijk kunnen schoonmaken, aangezien ik net Mrs. Bucket ben.malinois schreef:Ik ben van t praktischeTara schreef:Nou, ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik hecht wel waarde aan een beetje een stylish huis.
.
Zo'n bench staat mij altijd ongenadig in de weg, dus liever kwijt dan rijk.
Ik heb er op dit moment een midden in de woonkamer staan
We hebben n loge die niet met de rest kan
Normaal had ik t allemaal zo staan dat er 2 benches naast elkaar konden staan , maar er had iemand hier bedacht dat er een buro moest komen dus dat gaat niet meer . En onder t biro passen ze natuurlijk niet. Dus dan maar ff tijdelijk zo
Morgen istie weer eeg
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
heb m voor Pom weggehaald toen ze een jaar of 1,5 was denk ik. Toen zat ze er al nooit meer in, maar het was zo weleens handig als er visite kwam ofzo. Uiteindelijk toch maar opgeruimd en voor charlie weer van stal gehaald. Die lligt er nu al zelden meer in maar ik laat m toch nog even staan. Hij staat me neit echt in de weg verder.