Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Meestal zijn ze bang voor mij"

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

"Meestal zijn ze bang voor mij"

Ongelezen bericht door blondie »

Het was gisteren een drukte van jewelste in huis. Eerst de schilders om plafond en wanden in de woonkamer en de hal en bovenverdieping te witten. De honden echt in de keuken gehouden dus. Vervolgens kwam er een meneer een nieuwe meter plaatsen, en uiteraard :roll: tegelijkertijd kwam een cv meneer de ketel nakijken voor een service beurt.
Een van de schilders was écht doodsbenauwd voor de honden, dus absoluut geen contact laten maken. Maar daarna vond ik dat ze wel lang genoeg hadden vastgezeten, en ze bleven netjes weg bij de meneer die met de meter bezig was in de gang.
De cv meneer hadden ze nog niet gezien :mrgreen: (die zat op zolder)
Enfin, die meneer (een hele grote en donkere man met een heerlijk surinaams accent) kwam op een bepaald moment de woonkamer in en vroeg of hij naar het toilet kon. Prima, ik had de honden echter net wel weer even in de keuken gezet.
"Bent u bang voor honden?" ik vond zijn reactie wel grappig, "nee, maar meestal zijn ze bang voor mij".

Toen hij dat zei besefte ik me dat Aki eigenlijk nog nooit met donker getinte mensen van doen heeft gehad (behalve als ik een moddermasker op heb) en dat Jac me ooit vertelde dat Jol er een hekel aan had (dat heeft een reden, want ze logeerde nogal eens bij iemand die het niet zo op anders getinte heeft :ugh: )
Nu loopt Jol toch al te grommen en te brommen als er andere vreemden in huis zijn :roll: maar goed.
De honden doorstonden de test, deze honden accepteerden de man zonder problemen :mrgreen:
Misschien waren ze een beetje onder de indruk van zijn grote verschijning, maar er viel geen grommetje, hij werd wat besnuffeld door Aki, en Jol stond hem wat argwanend te bekijken, maar hij kon zonder problemen toiletteren en daarna zijn handen wassen :cheer:

En de meter meneer had zelf een drukke labrador, dus die had er ook geen problemen mee :engel:
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: "Meestal zijn ze bang voor mij"

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Mooi dat je hondjes niet echt reageerde! Ik kan het me wel voorstellen dat hij dat zegt hoor! Ik merkte in het begin ook dat Duke anders reageerde op donkere mensen dan op blanken. Hij had gewoon nog niet met donkere mensen kennis gemaakt, dus toen hij die op straat tegen kwam, was dat toch even schrikken.

Tja, niet iedere mens ziet er hetzelfde uit en honden zien dat verschil ook.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Overigens vraag ik het meestal als mensen mijn huis binnen komen, dan kan ik er rekening mee houden want als het even kan laat ik ze gewoon los erbij. Als mensen er écht moeite mee hebben dan zorg ik dat ze er niet bij in de buurt komen.
Die reactie van de grote donkere meneer vond ik gewoon grappig, en ik kon me er ook nog wat bij voorstellen dat honden wat lullig op hem zouden reageren, menig mens denk ook :wink:
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Leuk reactie van die man en fijn dat het allemaal zo soepel ging.

Wij hebben laatst ontzettend gelachen toen onze nieuwe wasmachine gebracht werd.
Bronco hadden we al in de bench gedaan, puur zodat hij niet door een geopende voordeur zou kunnen ontsnappen.

Omdat hij zich dan toch wel laat horen vanuit de bench als er mensen binnen komen, toch maar even gewaarschuwd.
"er zit een hond binnen, maar die zit vast hoor"

Mannen sjouwen de wasmachine naar binnen waarop de eerste (een Marokkaanse man) meteen uitroept: Wauw, wat een prachtige hond!
Zijn collega (een Surinamer) weet niet hoe gauw hij de wasmachine neer moet kwakken. Voordat we met onze ogen geknipperd hadden, zat hij alweer hoog en droog in de vrachtwagen.
Terwijl de ander nog een paar blikken werpt op de bench met de nodige Ohhh's en Ahhh's.
Maar vooral de stofwolkjes onder de voeten van de Surinamer........... :LOL: :LOL:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”