Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Problemen op het erf, hulp gezocht.
Moderator: moderatorteam
-
schumie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
- Aantal honden: 1
Problemen op het erf, hulp gezocht.
Hallo allemaal,
Sinds vorig jaar heb ik de liefste en mooiste Stafford/pitbull kruising uit het asiel. Hij was toen acht maanden en zat al twee maand in het asiel, wegens te druk en weglopen.
Sinds januari woon ik bij mijn nieuwe partner op een schitterend landgoed en we lopen tegen een aantal problemen aan.
Ozzy loopt weg, niet als ik met hem wandel maar als hij alleen op het erf is met de andere hond. Aansluitend aan ons grote erf ligt een natuurgebied waar wandelaars lopen en hij loopt dus graag met verschillende mensen en honden een blokje om. Ook steekt hij stiekem het bos door om te gaan spelen met zijn grote vriend een cane corso.
We hebben geen mogelijkheid om het erf af te zetten, stroom reageert hij niet op althans schrikt niet echt van stroom bij de paarden.kennel is geen optie, willen we beiden niet en is het geen hond voor. Is dit nog af te leren?
Qua uitdaging, hij gaat twee keer per dag uit, heeft een vriend en een enorm erf en vaak mensen over de vloer die hem een aai geven. En hij kan dag en nacht op de verwarmde deel.
Andere punt, hij maakt alle deuren open, ook met klink omhoog of draaiknoppen.
Als ik bij de huurders in het Bakhuis een bakkie ga doen, probeert hij uit alle macht binnen te komen, staat voor het raam en krabt aan de deur. Terwijl hij mij gewoon nog kan zien.
Kortom al onze deuren zijn ernstig beschadigd en ik maak mij zorgen hoe dit zal gaan als ik vanaf volgend jaar cliënten ontvang in mijn mediation, juridisch advies praktijk thuis.
Verstand zegt: hond hier niet op zijn plaats en het is niet af te leren en het weglopen leidt tot ongelukken ( hebben nu al van alles mee gemaakt...).
Gevoel: wil uiteraard met hond niet kwijt maar twijfel ook echt of Ozzy niet gelukkiger zal zijn in een huisgezin met kinderen.
Ozzy is voor de rest probleemloos, super lief met kinderen, paarden, honden en de schapen en koeien. Luistert goed, komt hier en kent de basis. Hebben cursus gedaan en dat vind hij erg leuk al is hij in het begin wat onzeker. En kan eindeloos een bal ophalen.
Wie heeft er tips,advies?
Sinds vorig jaar heb ik de liefste en mooiste Stafford/pitbull kruising uit het asiel. Hij was toen acht maanden en zat al twee maand in het asiel, wegens te druk en weglopen.
Sinds januari woon ik bij mijn nieuwe partner op een schitterend landgoed en we lopen tegen een aantal problemen aan.
Ozzy loopt weg, niet als ik met hem wandel maar als hij alleen op het erf is met de andere hond. Aansluitend aan ons grote erf ligt een natuurgebied waar wandelaars lopen en hij loopt dus graag met verschillende mensen en honden een blokje om. Ook steekt hij stiekem het bos door om te gaan spelen met zijn grote vriend een cane corso.
We hebben geen mogelijkheid om het erf af te zetten, stroom reageert hij niet op althans schrikt niet echt van stroom bij de paarden.kennel is geen optie, willen we beiden niet en is het geen hond voor. Is dit nog af te leren?
Qua uitdaging, hij gaat twee keer per dag uit, heeft een vriend en een enorm erf en vaak mensen over de vloer die hem een aai geven. En hij kan dag en nacht op de verwarmde deel.
Andere punt, hij maakt alle deuren open, ook met klink omhoog of draaiknoppen.
Als ik bij de huurders in het Bakhuis een bakkie ga doen, probeert hij uit alle macht binnen te komen, staat voor het raam en krabt aan de deur. Terwijl hij mij gewoon nog kan zien.
Kortom al onze deuren zijn ernstig beschadigd en ik maak mij zorgen hoe dit zal gaan als ik vanaf volgend jaar cliënten ontvang in mijn mediation, juridisch advies praktijk thuis.
Verstand zegt: hond hier niet op zijn plaats en het is niet af te leren en het weglopen leidt tot ongelukken ( hebben nu al van alles mee gemaakt...).
Gevoel: wil uiteraard met hond niet kwijt maar twijfel ook echt of Ozzy niet gelukkiger zal zijn in een huisgezin met kinderen.
Ozzy is voor de rest probleemloos, super lief met kinderen, paarden, honden en de schapen en koeien. Luistert goed, komt hier en kent de basis. Hebben cursus gedaan en dat vind hij erg leuk al is hij in het begin wat onzeker. En kan eindeloos een bal ophalen.
Wie heeft er tips,advies?

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Re: Problemen op het erf, hulp gezocht.
Mmm, ik zou toch kijken of er niet een grote kennel gebouwd kan worden.
- dagmar88
- Zeer actief
schumie schreef: Verstand zegt: hond hier niet op zijn plaats en het is niet af te leren en het weglopen leidt tot ongelukken ( hebben nu al van alles mee gemaakt...).
Ik denk helaas dat dat zo is. Staffords zijn geen erfhonden.
En wandelen voldoet voor de meesten echt niet...
Hoe oud is hij nu?
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Nee inderdaad, een stafford wil gewoon lekker onder een dekentje bij je op schoot liggen. Hij wil gewoon bij mensen zijn en aandacht..dagmar88 schreef:schumie schreef: Verstand zegt: hond hier niet op zijn plaats en het is niet af te leren en het weglopen leidt tot ongelukken ( hebben nu al van alles mee gemaakt...).
Ik denk helaas dat dat zo is. Staffords zijn geen erfhonden.
En wandelen voldoet voor de meesten echt niet...
Hoe oud is hij nu?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Je wist t toch toen je hem nam? Waarom neem je dan een wegloper als je dat niet kunt hebben?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Zoals ik het lees nam ze de hond voordat ze op dit landgoed ging wonen.
Ik denk niet dat dit af te leren is, maar vind het wel noodzakelijk dat je zo snel mogelijk maatregelingen treft.
Ik zou echt niet blij zijn als een Stafford pitbull kruising zonder eigenaar met mij mee een blokje om gaat. Hoe lief die ook lijkt te zijn.
Ik denk niet dat dit af te leren is, maar vind het wel noodzakelijk dat je zo snel mogelijk maatregelingen treft.
Ik zou echt niet blij zijn als een Stafford pitbull kruising zonder eigenaar met mij mee een blokje om gaat. Hoe lief die ook lijkt te zijn.

-
JBK
De hond was eerst, het landgoed kwam daarna pas.malinois schreef:Je wist t toch toen je hem nam? Waarom neem je dan een wegloper als je dat niet kunt hebben?
Ik zit niet in de staffords, maar ze zijn voor mij niet het prototype erfhond. Meer het type gezelschapshond.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik zou ook zeggen: of binnenhouden of toch een stuk terrein afzetten waar hij niet uit kan ontsnappen. En geef hem werk te doen: behendigheid, speuren, flirtpole etc. Staffs en pits geven zich altijd 200%. En dat hebben ze ook nodig. Als jij niet in die behoefte voorziet, gaat hij zichzelf wel vermaken. En dat is dus o.a. kilometers dwalen, speelmaatjes zoeken, slopen etc
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Mijn pitbullachtige is ook niet echt gevoelig voor stroom. Een trilling van een correctiehalsband vindt hij wel verschrikkelijk.
Ik zou je hond in elk geval niet meer los op het erf laten, het weglopen is zelfbelonend gedrag en zeer onwenselijk voor andere mensen waar hij heen gaat. In plaats van een kennel zou je hem ook nog aan een lange kabel kunnen bevestigen.
Kan je in huis niet een plek maken waar hij zich op zijn gemak voelt? Dat je hem daar laat als je uit huis gaat? Je hebt ook kamerkennels.
Ik zou je hond in elk geval niet meer los op het erf laten, het weglopen is zelfbelonend gedrag en zeer onwenselijk voor andere mensen waar hij heen gaat. In plaats van een kennel zou je hem ook nog aan een lange kabel kunnen bevestigen.
Kan je in huis niet een plek maken waar hij zich op zijn gemak voelt? Dat je hem daar laat als je uit huis gaat? Je hebt ook kamerkennels.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ik vraag me af of de hond uberhaupt wel binnenkomt?
ik zou ook een stuk afzetten. het erf is groot genoeg zo te horen.
ik zou ook een stuk afzetten. het erf is groot genoeg zo te horen.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Je weet het antwoord alschumie schreef:Verstand zegt: hond hier niet op zijn plaats en het is niet af te leren en het weglopen leidt tot ongelukken ( hebben nu al van alles mee gemaakt...).
Ik zou hem herplaatsen want hij zit niet op z'n plek.
Genoeg erfhonden die je wel kunt hebben, ook in combinatie met je werk straks.
Zoek voor deze een goeie plek. Het is geen erfhond en de dag komt dat hij verongelukt.
- mosquito1980
- Zeer actief
Hij hoeft toch niet te verpieteren in een afgezet stuk?Nanna schreef:Niks afzetten of wegzetten in kennels.
Zo'n hond verpietert in zijn eentje.
Ik zou er een baas voor zoeken die er wat mee doen en zelf een erfhond nemen die het prima vindt om alleen het erf te bewaken. Iets van een berghond of zo.
Maak het groot, het is een landgoed plaats zat. Zandbak er in, klim dingen, stuk gras, stuk wit zand, zwembadje, een lekker hok etc etc. Maak er een heuveltje in. Haal nog een hond dan zijn ze met z'n tweeën.
-
JBK
Er zijn al twee honden volgens mij.mosquito1980 schreef:Hij hoeft toch niet te verpieteren in een afgezet stuk?Nanna schreef:Niks afzetten of wegzetten in kennels.
Ik zou er een baas voor zoeken die er wat mee doen en zelf een erfhond nemen die het prima vindt om alleen het erf te bewaken. Iets van een berghond of zo.
Maak het groot, het is een landgoed plaats zat. Zandbak er in, klim dingen, stuk gras, stuk wit zand, zwembadje, een lekker hok etc etc. Maak er een heuveltje in. Haal nog een hond dan zijn ze met z'n tweeën.
Maar dan nog, dit lijkt me een hond voor in huis, een gezin wat knuffelt met hem en dingen samen ondernemen.
Niet een hond voor een afgesloten stuk erf. Om daar te laten doen wat hij wil, want dan gaat hij waarschijnlijk dingen doen die je als eigenaar niet wil.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Ik heb geen ervaring met staffords, maar ik heb een Saarlooswolfhond die ook deuren open maakt en alles doet om maar bij mij te zijn. Hij heeft wel een maatje, maar ik moet altijd rekening houden met zijn "gebruiksaanwijzing" (wat ik met liefde doe
) Als ik bezoek heb is hij altijd bij mij of ik regel iemand waar hij even naartoe kan. Hij kan heel goed alleen zijn, mits zijn maatje bij hem is.
Misschien is het een idee om een bepaald gedeelte af te zetten (zeer ruim, want jullie hebben ruimte,lees ik) waar jullie hem in kunnen zetten als je even niet op hem kan letten, samen met zijn maatje zodat hij gezelschap heeft .Dit gedeelte moet vertrouwt en veilig voor hem voelen zodat hij daar graag is (trainen).
Als jullie wel op hem kunnen letten kan hij gewoon bij jullie zijn. Hij zou eventueel bij je mediation/juridisch advies afspraken kunnen zijn als je hem leert dat hij netjes bij je komt liggen.
Verder zou ik hem veel beweging geven zodat hij wat energie kwijt kan, en hem gaan trainen om rustig bij je te gaan liggen als je bv bezoek krijgt. Dan is hij wel bij je en hoeft niet aan deuren te krabben. Ga met hem naar een hondenschool en train het bij je blijven/rustig blijven liggen totdat het een gewoonte voor hem wordt. Hij is nog jong, dus dat gaat vast lukken.
Al wonen jullie op een groot landgoed, dan wil het nog niet zeggen dat hij geen beweging en afleiding nodig heeft. Die zoekt hij nu zelf op. Wat ik begrepen heb zijn staffords erg mens/baas gericht,dus hebben veel aandacht nodig. Kan je dat hem dat niet geven, dan zou ik hem herplaatsen bij iemand die veel tijd voor hem heeft en bekend is met dit ras.
Succes!
*edit: taalfout verbeterd.
Misschien is het een idee om een bepaald gedeelte af te zetten (zeer ruim, want jullie hebben ruimte,lees ik) waar jullie hem in kunnen zetten als je even niet op hem kan letten, samen met zijn maatje zodat hij gezelschap heeft .Dit gedeelte moet vertrouwt en veilig voor hem voelen zodat hij daar graag is (trainen).
Als jullie wel op hem kunnen letten kan hij gewoon bij jullie zijn. Hij zou eventueel bij je mediation/juridisch advies afspraken kunnen zijn als je hem leert dat hij netjes bij je komt liggen.
Verder zou ik hem veel beweging geven zodat hij wat energie kwijt kan, en hem gaan trainen om rustig bij je te gaan liggen als je bv bezoek krijgt. Dan is hij wel bij je en hoeft niet aan deuren te krabben. Ga met hem naar een hondenschool en train het bij je blijven/rustig blijven liggen totdat het een gewoonte voor hem wordt. Hij is nog jong, dus dat gaat vast lukken.
Al wonen jullie op een groot landgoed, dan wil het nog niet zeggen dat hij geen beweging en afleiding nodig heeft. Die zoekt hij nu zelf op. Wat ik begrepen heb zijn staffords erg mens/baas gericht,dus hebben veel aandacht nodig. Kan je dat hem dat niet geven, dan zou ik hem herplaatsen bij iemand die veel tijd voor hem heeft en bekend is met dit ras.
Succes!
*edit: taalfout verbeterd.
Laatst gewijzigd door freskin op 21 okt 2015 10:37, 2 keer totaal gewijzigd.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- dagmar88
- Zeer actief
Het is geen kat.mosquito1980 schreef:Hij hoeft toch niet te verpieteren in een afgezet stuk?Nanna schreef:Niks afzetten of wegzetten in kennels.
Zo'n hond leeft voor zijn baas, interactie. Wegsluiten is doodzielig, helemaal met de winter die er aan komt.
- mosquito1980
- Zeer actief
Ik heb het niet over wegsluiten. Als de baas aan het werk is of weggaat zit de hond in zijn "tuin", als de baas thuis is is hij samen met de baas binnen.dagmar88 schreef:Het is geen kat.mosquito1980 schreef:Hij hoeft toch niet te verpieteren in een afgezet stuk?Nanna schreef:Niks afzetten of wegzetten in kennels.
Zo'n hond leeft voor zijn baas, interactie. Wegsluiten is doodzielig, helemaal met de winter die er aan komt.
Bijna iedereen werkt dus de hond zit toch ook alleen thuis.
- dagmar88
- Zeer actief
Jawel.mosquito1980 schreef: Ik heb het niet over wegsluiten. Als de baas aan het werk is of weggaat zit de hond in zijn "tuin", als de baas thuis is is hij samen met de baas binnen.
En ja, thuis op de bank of in z'n mandje bij de verwarming.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik zou hem of lekker naar binnen halen en hem geven wat hij nodig heeft, gezelschap en wat uitdagingen en ga samen met hem die uitdagingen aan. Of hem idd herplaatsen.
Eventueel als je een erf hond nodig hebt zou je opzoek kunnen gaan naar een hond die daarvoor geschikt is.
Eventueel als je een erf hond nodig hebt zou je opzoek kunnen gaan naar een hond die daarvoor geschikt is.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Hylos
- Zeer actief
Mijn stafford is al ongelukkig als hij 10 seconden alleen in de tuin is.
Voor zover ik weet, en sowieso de mijne, zijn stafford's honden die graag in het bijzijn van mensen zijn. Lekker op de bank tegen de baas aan, liefst onder een kleedjenof op een kussentje
Daarnaast is hij nu nog jong en gezellig maar dat kan straks ineens best veranderen. Dan kun je het risico niet lopen dat hij wegloopt of andere honden op zoekt.
Voor zover ik weet, en sowieso de mijne, zijn stafford's honden die graag in het bijzijn van mensen zijn. Lekker op de bank tegen de baas aan, liefst onder een kleedjenof op een kussentje
Daarnaast is hij nu nog jong en gezellig maar dat kan straks ineens best veranderen. Dan kun je het risico niet lopen dat hij wegloopt of andere honden op zoekt.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ze hebben echt blote buikjes hoor die Staffords. Ik zou ze niet zomaar een hele dag buiten laten zitten..mosquito1980 schreef:Ik heb het niet over wegsluiten. Als de baas aan het werk is of weggaat zit de hond in zijn "tuin", als de baas thuis is is hij samen met de baas binnen.dagmar88 schreef:Het is geen kat.mosquito1980 schreef:Hij hoeft toch niet te verpieteren in een afgezet stuk?Nanna schreef:Niks afzetten of wegzetten in kennels.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
klopt, nederlands klimaat is echt niet geschikt voor staffords om hele dag buiten te zijn, behalve de zomer dan 
- mosquito1980
- Zeer actief
OK.
Wij hebben de tuin afgezet en onze huis deur staat altijd open dan kunnen de kiezen of ze buiten of binnen willen zijn.
Maar ja, de temperatuur hier is ook een beetje anders, ik neem aan dat de huis deur in Putten in deze tijd van het jaar niet de hele dag openstaat
Het was maar een idee.
Ik vind het niet helemaal fair voor de hond om "weer" herplaatst te worden om dat er een praktisch probleem optreed. Maar natuurlijk moet je kijken wat het best voor de hond is, het welzijn van de hond staat voorop.
Wij hebben de tuin afgezet en onze huis deur staat altijd open dan kunnen de kiezen of ze buiten of binnen willen zijn.
Maar ja, de temperatuur hier is ook een beetje anders, ik neem aan dat de huis deur in Putten in deze tijd van het jaar niet de hele dag openstaat
Het was maar een idee.
Ik vind het niet helemaal fair voor de hond om "weer" herplaatst te worden om dat er een praktisch probleem optreed. Maar natuurlijk moet je kijken wat het best voor de hond is, het welzijn van de hond staat voorop.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Hylos schreef:Mijn stafford is al ongelukkig als hij 10 seconden alleen in de tuin is.![]()
Voor zover ik weet, en sowieso de mijne, zijn stafford's honden die graag in het bijzijn van mensen zijn. Lekker op de bank tegen de baas aan, liefst onder een kleedjenof op een kussentje![]()
Eigenlijk zijn het gewoon stiekum grote wawa's haha.
Ze hebben dezelfde behoefte,s en net zo,n grote muil haha.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- mosquito1980
- Zeer actief
Winterjas aan en verwarming in het hokMarco88 schreef:klopt, nederlands klimaat is echt niet geschikt voor staffords om hele dag buiten te zijn, behalve de zomer dan
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Mijn stabij is ook niet onder de indruk van stroomdraad. Ze weet namelijk dat er een puls is met een tussenpauze, en dat ze er meestal mee weg komt als ze er snel genoeg doorheen glipt.schumie schreef: We hebben geen mogelijkheid om het erf af te zetten, stroom reageert hij niet op althans schrikt niet echt van stroom bij de paarden
Maar een stroomband is heel wat anders. Ik zou het proberen. Een goede teletac kost rond de 200 euro. Als je goede begeleiding krijgt, kan het heel snel klaar zijn met het weglopen. De hond heeft dan wel een duidelijke barriere nodig waar hij niet langs mag. Dat kan ook gewoon een (tijdelijk) afzet lint zijn.
Of je gaat voor een onzichtbare omheining, dat is ook met een stroomband die waarschuwt als hij de erfafscheiding nadert maar ook een stroomcorrectie geeft als hij toch doorloopt.
Ik denk dat als het kwartje valt, dat je hond een prachtig leven bij je heeft. Dan is het trainen met een stroomband misschien een beetje naar, maar ik denk dat het beter voor de hond is dan herplaatsen.
Een stafford goed herplaatsen is niet makkelijk.
Als hij zo met deuren bezig is, kun je misschien een hondenluik maken naar een ruimte waar hij tevreden mee is (huiskamer ofzo). Dan kun je ook optreden als hij los gaat op andere deuren.
Je hond in een hok of kennel houden lijkt me een drama. Helemaal niet gezellig.
Laatst gewijzigd door Paisley op 21 okt 2015 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
dat advies met de onzichtbare omheining lijkt me nog het beste. Dan corrigeert het apparaat precies op het juiste moment. Hopelijk heb je wat aan bovenstaande tips, het zou jammer zijn als hij weer terug naar het asiel moet..Paisley schreef:Mijn stabij is ook niet onder de indruk van stroomdraad. Ze weet namelijk dat er een puls is met een tussenpauze, en dat ze er meestal mee weg komt als ze er snel genoeg doorheen glipt.schumie schreef: We hebben geen mogelijkheid om het erf af te zetten, stroom reageert hij niet op althans schrikt niet echt van stroom bij de paarden
Maar een stroomband is heel wat anders. Ik zou het proberen. Een goede teletac kost rond de 200 euro. Als je goede begeleiding krijgt, kan het heel snel klaar zijn met het weglopen. De hond heeft dan wel een duidelijke barriere nodig waar hij niet langs mag. Dat kan ook gewoon een (tijdelijk) afzet lint zijn.
Of je gaat voor een onzichtbare omheining, dat is ook met een stroomband die waarschuwt als hij de erfafscheiding nadert maar ook een stroomcorrectie geeft als hij toch doorloopt.
Ik denk dat als het kwartje valt, dat je hond een prachtig leven bij je heeft. Dan is het trainen met een stroomband misschien een beetje naar, maar ik denk dat het beter voor de hond is dan herplaatsen.
Een stafford goed herplaatsen is niet makkelijk.
Als hij zo met deuren bezig is, kun je misschien een hondenluik maken naar een ruimte waar hij tevreden mee is (huiskamer ofzo). Dan kun je ook optreden als hij los gaat op andere deuren.

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
Lemuria
Als je de hond vorig jaar hebt gehaald en hij toen 8 maanden was, zal hij nu ongeveer volwassen aan het worden zijn. Ik zou écht héel pissed-of zijn als er een volwassen Staff/Pit-reu zonder baas met me mee zou lopen, het is gewoon een risico. Verder horen dit soort honden inderdaad niet op een erf maar, zoals hierboven beschreven, op een bank tegen de baas aan te liggen ruften.
Dus mijn mening is bijna hetzelfde als de meeste anderen; OF de hond in een leuk speelveld wegzetten waar hij veilig dingen kan doen als jij bezig bent en binnen laten zodra er ook maar enigszins de mogelijkheid is, OF herplaatsen.
Dus mijn mening is bijna hetzelfde als de meeste anderen; OF de hond in een leuk speelveld wegzetten waar hij veilig dingen kan doen als jij bezig bent en binnen laten zodra er ook maar enigszins de mogelijkheid is, OF herplaatsen.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Inderdaad, dat is echt vragen om problemen.Lemuria schreef:Als je de hond vorig jaar hebt gehaald en hij toen 8 maanden was, zal hij nu ongeveer volwassen aan het worden zijn. Ik zou écht héel pissed-of zijn als er een volwassen Staff/Pit-reu zonder baas met me mee zou lopen, het is gewoon een risico. Verder horen dit soort honden inderdaad niet op een erf maar, zoals hierboven beschreven, op een bank tegen de baas aan te liggen ruften.
Verder ook eens met voorgangers.
- dagmar88
- Zeer actief
Lemuria schreef:Als je de hond vorig jaar hebt gehaald en hij toen 8 maanden was, zal hij nu ongeveer volwassen aan het worden zijn. Ik zou écht héel pissed-of zijn als er een volwassen Staff/Pit-reu zonder baas met me mee zou lopen, het is gewoon een risico. Verder horen dit soort honden inderdaad niet op een erf maar, zoals hierboven beschreven, op een bank tegen de baas aan te liggen ruften.
Vandaag of morgen komt er een stramme patsreu zich even met hem en dat leuke vriendje bemoeien.
Kijken hoe gezellig het dan nog is. En dan sta je daar, als baas van een hond die in principe geen kwaad in de zin heeft.
Hij hoeft het niet eens zelf op te zoeken. Je bent hem wel kwijt wanneer hij reageert, en een ander zijn hond(en) met wat pech ook.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Er loopt hier een engelse staff wel eens te struinen, die woont op een grote woonboerderij waarvan het erf ook niet ontsnappings-proof is. Er is niemand die daar een punt van maakt, mens en dier niet. Hij loopt wel eens de hele ronde met me op, en dan druk ik hem weer bij het hek langs het erf op als ik weer bijna thuis ben.
Het zou zonde zijn om er helemaal een probleem van te gaan maken "omdat het een stafford is"
Natuurlijk moet je hond op je erf blijven voor zijn eigen veiligheid, maar ik zie liever een lieve stafford zonder baas opduiken dan een stuk chagrijn van een poedel.
Het zou zonde zijn om er helemaal een probleem van te gaan maken "omdat het een stafford is"
Natuurlijk moet je hond op je erf blijven voor zijn eigen veiligheid, maar ik zie liever een lieve stafford zonder baas opduiken dan een stuk chagrijn van een poedel.