Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Buitenlandse G0 hond
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Buitenlandse G0 hond
In Belgie en Duitsland kunnen honden van mijn ras aangekeurd worden. In Nederland niet.
Stel, dat ik een aangekeurde reu uit Duitsland zou gebruiken op een volledig NHSB teef. Krijg ik hier dan G1 stambomen bij of gewoon geen bomen?
Wie weet er wat meer over?
Stel, dat ik een aangekeurde reu uit Duitsland zou gebruiken op een volledig NHSB teef. Krijg ik hier dan G1 stambomen bij of gewoon geen bomen?
Wie weet er wat meer over?
- Janneke&Mirtillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basenji
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Buitenlandse G0 hond
Ik heb vorig jaar een reu gebruikt die is geïmporteerd uit Congo en is aangekeurd in de VS (AKC). De puppy's zijn gewoon opgenomen in het NHSB, niet in de bijlage.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor je antwoord!Janneke&Mirtillo schreef:Ik heb vorig jaar een reu gebruikt die is geïmporteerd uit Congo en is aangekeurd in de VS (AKC). De puppy's zijn gewoon opgenomen in het NHSB, niet in de bijlage.
Ik weet niet of er verschil zit in AKC of FCI aangekeurde honden. Waren alle honden ingevuld of waren er lege plekken?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Deze had dan afstamming onbekend op zijn AKC stamboom staan?Janneke&Mirtillo schreef:Ik heb vorig jaar een reu gebruikt die is geïmporteerd uit Congo en is aangekeurd in de VS (AKC). De puppy's zijn gewoon opgenomen in het NHSB, niet in de bijlage.
- Janneke&Mirtillo
- Zeer actief
- Contacteer:
Er is overal "Foundation Stock" ingevuld op de stamboom van de reu.ChantalTY schreef:Bedankt voor je antwoord!
Ik weet niet of er verschil zit in AKC of FCI aangekeurde honden. Waren alle honden ingevuld of waren er lege plekken?
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan zal daar het verschil zitten, wij hebben geen 'foundation stock'. Ik denk dat jullie andere regels hebben omdat het een ras is waarvan er echt nog 'founders' rondlopen?
- Janneke&Mirtillo
- Zeer actief
- Contacteer:
Geen idee. De ouderdieren van de reu zijn onbekend, ze hebben er gewoon een term aangehangen. De reu is als pup uit Congo gehaald.ChantalTY schreef:Dan zal daar het verschil zitten, wij hebben geen 'foundation stock'. Ik denk dat jullie andere regels hebben omdat het een ras is waarvan er echt nog 'founders' rondlopen?
Edit: het stamboek van de Basenji is in Nederland ook gewoon gesloten, dus het is niet zo dat 'foundation stock' hier geaccepteerd is.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Janneke&Mirtillo schreef:Geen idee. De ouderdieren van de reu zijn onbekend, ze hebben er gewoon een term aangehangen. De reu is als pup uit Congo gehaald.ChantalTY schreef:Dan zal daar het verschil zitten, wij hebben geen 'foundation stock'. Ik denk dat jullie andere regels hebben omdat het een ras is waarvan er echt nog 'founders' rondlopen?
Edit: het stamboek van de Basenji is in Nederland ook gewoon gesloten, dus het is niet zo dat 'foundation stock' hier geaccepteerd is.
Ah, dat biedt perspectief!