Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen woorden maar..

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Geen woorden maar..

Ongelezen bericht door blondie »

Het leed dat dealen met Draki heet.
Hele lieve hond, schat van een beest maar slaat snel door. Veel mensen zullen het disrespect noemen. En dat is het misschien ook wel, of misschien niet omdat ik ergens wel weet dat dit type wat sneller met de bek werkt en dat het daarom zaak is ze wat in te tomen bij visite.
Dat je zelf wat meer "accepteert" maar wel reageert blijft binnens kamers, we weten dat hij zo kan zijn, maar bij sommige visite zien we dan ook wanneer het tijd is om hem heel even af te laten koelen voor het uit de hand loopt :engel:

Gisteren had hij een bui. Ik zag het aan zijn kop. Buiten lopen.. druk, happerig en dan zijn blik erbij :mann:
Zucht.
Negeer, niet te veel aandacht geven, kort zijn en blijven. Niet te veel pikken en gewoon de ronde lopen maar.

Thuis was hij echter nog in die modus. Baasje komt na ons thuis, hop hek van de dam.
En ik zit lekker op de bank, baas dolt met hem, en hij rent over de bank, nog gekker dan hij al was en hoppa, voel ik een hoektandje tegen mijn schedel :hmmm:
Terwijl ik dat voel ploft hij achter me neer en gaat al op zijn rug liggen :roll:, erg grappig, maar nee daar trap ik even niet in. Dit zijn dus van die dingen die hij doet omdat hij wéét dat er niet gehapt mag worden (en zéker niet in mijn hoofd :gvd: )
Ga ik op dat moment er wat van zeggen dan maakt hij er gewoon een spelletje van. Dus ik keek hem verder niet aan, pak hem bij de halsband zonder wat te zeggen en trek hem van de bank af.
In de open ruimte zeg ik "zit". En hop zit, ik zeg "af" en boem af :cheer: en de koprol en trappelen met de pootjes en mij met een zéér guitige bek aankijken..
En dan is het klaar. Ik hoor mijn vriend gieren van de lach op de bank, ikzelf was ook al heel hard in de lach geschoten, maar ik probeerde me te verbijten, want tanden tegen mijn schedel aan voelen is gewoon niet goed :evil:
Met een gierende vriend op de bank heb ik dan toch nog de draak in de zit gekregen, even zijn aandacht weer gehad. Iets weggegooid en dat hij mocht halen als hij weer even serieus de aandacht op mij vestigde. Klein beetje apel erop om even duidelijk te maken dat niet alles gepikt wordt in huis.
Daarna hing ik gierend van de lach over de eettafel gebogen.
Maar mijn hemel wat een portret hebben we weer.

Hij ging met een enorme kikkersprong zijn speeltje pakken, gaf mij nog een neustikje (aandachtstikje die ik wel eens vraag met oversteken of als ik aandacht wil) om vervolgens weer rondje huis te doen.
Vriend is maar met hem gaan wandelen en daarna kon hij weer rustig bij me op de bank liggen.

Echt voor sommige mensen is dit echt no go onopgevoed rot gedrag, maar het is écht een schat van een hond waar je telkens weer type 1 baas tegenover moet zetten. Om te refereren naar een ander topic hier.

Net als bij mijn Bluf destijds moet je gewoon bepaalde dingen leren herkennen, en beperken en altijd maar laten weten dat het níet ok is. Maar een geheel relaxte hond krijg je gewoon niet, en nee het is niet altijd even leuk.

Maar daartegenover staat wel dat de belangrijkste dingen er wél goed in zitten. Geen mensen belagen, niet andere honden de stuipen op het lijf jagen. Niet terug blaffen als er naar je geblaft wordt.

Het hyper reageren op affectie of uitdaging van de mens zit er écht gewoon in. Dan moeten we of zorgen dat het nooit gebeurd, of gewoon hem telkens laten weten wat de grenzen zijn.

Gisteren gingen ze graven. En ik duwde telkens met mijn voet de kuil dicht. Hek van de dam :19:, dat gaat dan even goed, maar daarna begint hij langzaam aan meer te joelen, en vervolgens zit hij dus in een te hoge modus dat je voet er aan zou moeten geloven. Ik stop voor die tijd, wederom dus maar weer met een nee, klaar, zit en waar is je speeltje :engel:
Voor anderen soms niet geheel te begrijpen denk ik, het is niet geheel een makkelijk type hond, maar als je ze in kunt schatten en het gedrag een beetje in banen kunt leiden is het écht een hele fijne hond :mrgreen:
Lemuria

Re: Geen woorden maar..

Ongelezen bericht door Lemuria »

Klinkt als gedrag dat niét bij mij zou passen en wat ik in een hond echt niet zou zoeken :LOL: Maar fijn dat jij er blij mee bent!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik vind hem leuk ♥
maar als je als hij al zo druk is nog lekker met hem gaat dollen dan vraag je er zelf ook wel een beetje om lijkt me.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Nila's stopjes slaan ook nog wel eens door :mann: ik denk dat de Draki een vreselijke match met haar zou zijn, echt zo'n terrorkoppel :mrgreen:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

renee-uk schreef:ik vind hem leuk ♥
maar als je als hij al zo druk is nog lekker met hem gaat dollen dan vraag je er zelf ook wel een beetje om lijkt me.
Dat dacht ik ook. Coda is niet enorm happerig gelukkig maar kan wel erg stuiteren, het laatste wat je dan moet doen is haar uitdagen voor een spelletje :mrgreen: Dan is het gewoon appél erop en verder de rust bewaren. Dan kalmeren ze het snelst.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Gewoon om er wat van te leren hoor:
Maar wat is het nut om oefeningen en een apport te doen nadat zoiets gebeurd is? Dat zou hier dus als beloning worden gezien, ook nog gezellig samen wat leuks doen. Is toch indirect aandacht?
Áls Ayleen zo gek doet bij mensen (visite vaak), dan leg ik haar juist af op een plek en moet ze daar blijven liggen. Rust, rust, rust.

Maar ben benieuwd waarom jouw keuze dan anders is, wie weet leer ik er wat van hoor. :lol1:
blondie
Zeer actief

Ik dacht dat ik dat in deze post wel ook zei. Als hij al zo druk is/oogt kun je maar beter negeren het kleinste beetje aandacht laat hem exploderen en ik vind het dan ook onterecht als er dan vanuit de persoon die met hem dolt en hem te ver laat gaan een correctie komt. Dat gebeurd tegenwoordig ook niet omdat mijn partner en ik nu echt wel dondersgoed zien wanneer zijn knopje om gaat.
Wat ik schreef in mijn post is dat hij met partner dolt, en ik vervolgens een tand voel in mijn schedel. En dat is gewoon niet ok.
Kijk als hij die tand zet in zijn schedel is het een ander verhaal natuurlijk :engel: :wink:, en dat hij een sliding maakt in huis omdat F. ineens tegen A. in de laatste minuut een bal in het doel krijgt...
:gvd: net goed dat Aki dolenthousiast werd, en ook ineens een tandje tegen de knokkel kwam. Oorlogswonden zijn dat :tong:

Zonder gekheid, dat is wat ik zeg, als hij al dol in de kop is moet je gewoon niet veel aandacht aan hem schenken, zeker al geen grapjes uithalen of amicaal gaan dollen. Dat werkt gewoon niet, want dan gaat er gewoon 1 huilen. Echt heel kort door de bocht, maar zo gaat het hier soms echt. Dan moet ik tegen mijn man zeggen, stoppen nu! OF tegen de kat en de draak, of Jol en de draak.
Kappen nu! Allemaal!
Ik hoor het gewoon, het fanatieke ineens. En als je dan naar de ogen kijkt dan zie je het gewoon. Even helemaal in een andere dimensie als ik naar de Draak kijk.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

_Leonie schreef:Gewoon om er wat van te leren hoor:
Maar wat is het nut om oefeningen en een apport te doen nadat zoiets gebeurd is? Dat zou hier dus als beloning worden gezien, ook nog gezellig samen wat leuks doen. Is toch indirect aandacht?
Áls Ayleen zo gek doet bij mensen (visite vaak), dan leg ik haar juist af op een plek en moet ze daar blijven liggen. Rust, rust, rust.

Maar ben benieuwd waarom jouw keuze dan anders is, wie weet leer ik er wat van hoor. :lol1:
Inderdaad.
Hier is dat echt not done. Ik zou een hond in die staat ook nooooooit op de bank laten.
renee-uk
Zeer actief

blondie schreef:
Ik dacht dat ik dat in deze post wel ook zei. Als hij al zo druk is/oogt kun je maar beter negeren het kleinste beetje aandacht laat hem exploderen en ik vind het dan ook onterecht als er dan vanuit de persoon die met hem dolt en hem te ver laat gaan een correctie komt. Dat gebeurd tegenwoordig ook niet omdat mijn partner en ik nu echt wel dondersgoed zien wanneer zijn knopje om gaat.
Wat ik schreef in mijn post is dat hij met partner dolt, en ik vervolgens een tand voel in mijn schedel. En dat is gewoon niet ok.
Kijk als hij die tand zet in zijn schedel is het een ander verhaal natuurlijk :engel: :wink:, en dat hij een sliding maakt in huis omdat F. ineens tegen A. in de laatste minuut een bal in het doel krijgt...
:gvd: net goed dat Aki dolenthousiast werd, en ook ineens een tandje tegen de knokkel kwam. Oorlogswonden zijn dat :tong:

Zonder gekheid, dat is wat ik zeg, als hij al dol in de kop is moet je gewoon niet veel aandacht aan hem schenken, zeker al geen grapjes uithalen of amicaal gaan dollen. Dat werkt gewoon niet, want dan gaat er gewoon 1 huilen. Echt heel kort door de bocht, maar zo gaat het hier soms echt. Dan moet ik tegen mijn man zeggen, stoppen nu! OF tegen de kat en de draak, of Jol en de draak.
Kappen nu! Allemaal!
Ik hoor het gewoon, het fanatieke ineens. En als je dan naar de ogen kijkt dan zie je het gewoon. Even helemaal in een andere dimensie als ik naar de Draak kijk.
ja maar dol is dol natuurlijk, je kunt niet van je draak verwachten dat hij ziet wie hem dol gemaakt heeft en zijn baldadigheid ook op die persoon richt, dat is wel een beetje te hoog gegrepen ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Manu schreef:

Inderdaad.
Hier is dat echt not done. Ik zou een hond in die staat ook nooooooit op de bank laten.
denk ook niet dat con hem op die bank gelaten heeft, denk dat ie daar in al zijn baldadigheid zelf opgesprongen is.
Afbeelding

Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik denk zomaar dat Aki dat gewoon zelf beslist heeft om die bank op te jumpen hahaha. Die kan ineens in je nek zitten als je niet uit kijkt. Hij is nog best snel een ongeleid projectiel.Geen kwaad in de zin maar je moet hem remmen voor hij doordraaft.
En ja als je gaat dollen met hem dan vraag je er een beetje om denk ik.Op eigen risico dan zeg maar :engel:
blondie
Zeer actief

Ik snap die vraag.
Het stukje gehoorzaamheid/afleiden wat mijn reactie is als er iets buitensporigs gebeurd is iets wat er een beetje ingebakken zit bij mij en het werkte bij alle drie de honden die toch wat sneller in een wat hyper modus konden raken.
De basis commando's kennen ze, de zit, een af. Ik merkte bij mijn vorige honden dat hoe hoog ze soms zaten dat als ze een bepaald commando te horen kregen, dat ineens de focus gewoon weer op mij was.
En dat is wat ik belangrijk vind. Middels die redelijk simpele commando's krijg ik weer even contact, en komt er weer even rust in de chaos die soms onbewust ontstaat.
Buiten gebruik ik dat ook. Als hij te druk gaat worden of als hij lijkt te gaan reageren op iets of iemand, dan kan ik die focus verleggen door op tijd een bepaald commando te geven, met een positieve beloning daar tegenover staand. Het maakt het allemaal wat meer controleerbaar.

Ik zie een bepaald commando wat bekend is, als rust in de kop kunnen geven, maar tevens zoals in geval van mij tegen het hoofd stoten :engel: als een manier om aan te geven dat ik de touwtjes écht in handen heb. Pas op de plaats noem ik het ook wel. Alles kan alles mag, maar er zijn grenzen.
Ik kan niet alles door de vingers zien :mann:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Eefje83 schreef:ik denk zomaar dat Aki dat gewoon zelf beslist heeft om die bank op te jumpen hahaha. Die kan ineens in je nek zitten als je niet uit kijkt. Hij is nog best snel een ongeleid projectiel.Geen kwaad in de zin maar je moet hem remmen voor hij doordraaft.
En ja als je gaat dollen met hem dan vraag je er een beetje om denk ik.Op eigen risico dan zeg maar :engel:
Jij kent hem, en je weet hoe het er hier in huis aan toe gaat.

Ik hoop dat ik met mijn reacties het een beetje heb kunnen nuanceren. Ik zit niet met mijn handen in het haar, al denk ik dat menig mens die dit type in huis krijgt en denkt aan een relaxte herder die met wat opvoeding zich prima aanpast aan de wensen van het gezin wel met de handen in het haar gaat zitten.
En hij mag gewoon op de bank, en dat geeft geen problemen. Maar soms is hij gewoon even over de limit. En we laten hem dan maar even, en als het klaar moet zijn is het ook wel klaar hoor, we begrenzen hem ook echt wel.

Idem met bepaald gedrag negeren, dat werkt ook gewoon niet. En als je corrigeert is Leiden in last, en drie seconden later staat hij weer voor je te kwispelen.
Nogmaals heerlijke hond hoor hij is heerlijk en eerlijk. En een draak.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

blondie schreef:
Eefje83 schreef:ik denk zomaar dat Aki dat gewoon zelf beslist heeft om die bank op te jumpen hahaha. Die kan ineens in je nek zitten als je niet uit kijkt. Hij is nog best snel een ongeleid projectiel.Geen kwaad in de zin maar je moet hem remmen voor hij doordraaft.
Jij kent hem, en je weet hoe het er hier in huis aan toe gaat.

Ik hoop dat ik met mijn reacties het een beetje heb kunnen nuanceren. Ik zit niet met mijn handen in het haar, al denk ik dat menig mens die dit type in huis krijgt en denkt aan een relaxte herder die met wat opvoeding zich prima aanpast aan de wensen van het gezin wel met de handen in het haar gaat zitten.
En hij mag gewoon op de bank, en dat geeft geen problemen. Maar soms is hij gewoon even over de limit. En we laten hem dan maar even, en als het klaar moet zijn is het ook wel klaar hoor, we begrenzen hem ook echt wel.

Idem met bepaald gedrag negeren, dat werkt ook gewoon niet. En als je corrigeert is Leiden in last, en drie seconden later staat hij weer voor je te kwispelen.
Nogmaals heerlijke hond hoor hij is heerlijk en eerlijk. En een draak.
ik weet precies hoe het gegaan zal zijn durf ik te zeggen en ik weet ook precies hoe jullie daar op reageren en dat gaat prima
Hij is gewoon een grote boef en was het een teckel of maltheser geweest dan was het vast bij veel mensen geen enkel probleem maar een Aki is natuurlijk heel veel hond.
Snap ik dus ook wel.
Aki moet je niet negeren, die moet je afleiden en iets anders te doen geven, of even beetpakken als het echt uit de hand dreigt te lopen.
Ik begin hem steeds beter te begrijpen en moet enorm om hem lachen, tis een clown :I:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik ken t hoor Con , z'n zusje is ook zo

Hier word dat tot op zekere hoogte toegelaten , maar dreigt ze al te zot te worden doen we ook wat oefeningetjes of gewoon n echte time-out. Ligt eraan hoe hoog ze in drift staat zeg maar

Ze weet ook donders goed dat t alleen bij ons mag en niet bij anderen en ik moet zeggen dat t de laatste tijd wel wat minder word

Kenji was ook zo , daar hen ik ook nooit mee kunnen stoeien
Voor haar werd t dan serieus , compleet met groene ogen

Dat kapte ik dan ook per direct af en t veiligste was dan om te zeggen dat t klaar was en haar af te leggen

Pas t laatste jaar kan ik eindelijk eens een beetje zot doen met haar zonder dat er gaten vallen
Geeft niet , dat is gewoon t type hond wat je hebt en daar moet je ff een handleiding bij zoeken om ermee om te gaan

Overigens heben ze dat dus echt niet van Ziva .
Die heeft me echt werkelijk waar nog nooit gebeten , zelfs als pup niet wat andere pups altijd wel gedaan hebben
Dit hebben ze echt van papa ;)
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Ach, héérlijk, werklijn-pubertjes :cheer: :cheer: .

Ellende is dat hè, om je ernstig woest te moeten laten gelden terwijl je ondertussen eigenlijk bijna stikt van het lachen. :mrgreen:

Een klant belde eens, de eerste keer: "Ik heb nu al veel honden gehad. Maar déés is NIE NORMAAL. Dieje staat gewoon in het midden van mijn eettafel. Blij te zijn.".
Ikke: "aaaah, is perfect normaal. Voor een werklijn-mechel."
:goeie:

(Needless to say: dat gedrag hebben we wel effe bijgeschaafd hoor, maar het ís soms echt lachen!
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
** Angela **
Zeer actief

Ziva ( Aki z'n moeder dus ) had toen ze n maand of 4-5 was een nieuw spelletje bedacht
Vanaf de poort een sprint trekken en dan met 4 poten tegelijk zo hoog mogelijk tegen t raam springen , afzetten en dan een paar mtr verder landen

Ze mogen hier eigenlijk best veel , maar daar heb ik rap een stokje voor gestoken
En dat ging in dat geval wel heel makkelijk
Op t juiste moment buiten gestapt , uit de lucht geplukt en even verteld dat dat toch niet de bedoeling was

Dat heeft indruk gemaakt want ze heeft t nooit keer gedaan
Met andere dingen is ze dan weer wel hardleers hoor
En ook haar heb ik eens van de tafel geplukt , 10 wkn oud en net 1 dag hier
Zonder opstapje want de stoelen stonden achteruit geschoven om te voorkomen dat ze weer op tafel ging klimmen ... :mrgreen:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

** Angela ** schreef:Ik ken t hoor Con , z'n zusje is ook zo

Hier word dat tot op zekere hoogte toegelaten , maar dreigt ze al te zot te worden doen we ook wat oefeningetjes of gewoon n echte time-out. Ligt eraan hoe hoog ze in drift staat zeg maar

Ze weet ook donders goed dat t alleen bij ons mag en niet bij anderen en ik moet zeggen dat t de laatste tijd wel wat minder word

Kenji was ook zo , daar hen ik ook nooit mee kunnen stoeien
Voor haar werd t dan serieus , compleet met groene ogen

Dat kapte ik dan ook per direct af en t veiligste was dan om te zeggen dat t klaar was en haar af te leggen

Pas t laatste jaar kan ik eindelijk eens een beetje zot doen met haar zonder dat er gaten vallen
Geeft niet , dat is gewoon t type hond wat je hebt en daar moet je ff een handleiding bij zoeken om ermee om te gaan

Overigens heben ze dat dus echt niet van Ziva .
Die heeft me echt werkelijk waar nog nooit gebeten , zelfs als pup niet wat andere pups altijd wel gedaan hebben
Dit hebben ze echt van papa ;)
Altijd de reu de schuld geven he :wink: :mrgreen:

Maarre, zo uitzonderlijk vind ik hem niet klinken hoor. Gewoon een puberreu van een ras (en lijn) met stevig temperament. Dat behoeft enige consequente opvoeding en gaat met ups en downs.
** Angela **
Zeer actief

Tuurlijk :mrgreen:

Al zal ik de laatste zijn die ontkent datie t konijntjesjagen dan weer wel van z'n moeder heeft
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik herken het ook van Diem hoor. Etterbakken zijn het soms. Altijd in voor een (zelfbedacht) lolletje en als je niet uitkijkt voel je idd een tandje, zijn alle niet nagelvaste spullen in huis verschoven of zijn de planten in de tuin in de zomer al winterklaar gemaakt :mrgreen:

Gister kon ik voor het eerst op zijn uitnodiging tot een stoeipartij ingaan zonder dat ik het idee had dat hij heel vlot door zou slaan. Dat klopte inderdaad! Lekker even gespeeld en klaar was ook direct vanzelf klaar, in alle rust. Voorheen kon er alleen op mijn of Mies' uitnodiging gespeeld worden en moest er vaak tijdig afgekapt worden.
Op de training krijgt hij echter nog wel meermaals de 'dolle 5 minuten'. Elke week weer, vaste prik :roll: Is hij uitgerend dan kan hij een keurig rondje behendigheid lopen.

Diem is nu 5 en een half :engel:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Perle schreef:Ach, héérlijk, werklijn-pubertjes :cheer: :cheer: .

Ellende is dat hè, om je ernstig woest te moeten laten gelden terwijl je ondertussen eigenlijk bijna stikt van het lachen. :mrgreen:
Dit ja..
En ik had het er net even met vriend over, ook dat ik het hier neer had gezet. Hij was in aanvang nog wel eens van te heftig reageren op een heftige reactie. Maar beseft nu ook gewoon dat dat écht averechts werkt.
Je leert het wel herkennen ja, en er ook beter op inspelen zei hij, even wennen maar als je het door hebt is het gewoon wel goed te doen.
Toen ik mijn beginstukje voorlas herkende hij het helemaal, ook dat hij plat lag van het lachen.
Het was ook echt even te erg gisteren.

Maar goed, vanmorgen stonden ze te snuffelen bij een kledingzak op straat. Jongens, klaar nu, hup doorlopen!.
Zie ik ineens Aki voorbij komen met die volle kledingzak in zijn waffel :80:
Was ook geen klein zakje..

Keurig laten lossen en de zak weer terug gezet waar hij stond, maar soms :roll:

Nooit saai met dit soort hondjes :engel:

Net lag hij weer de kat te verzorgen op de bank, dat is dan weer zijn andere kant :19:
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

ik houd ervan, dat clowneske en extraverte :I:
als je weet hoe je ze kunt kaderen zijn het inderdaad heerlijke honden, al kunnen ze je weleens tot wanhoop drijven...
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Skadi was precies zo als pubertje :LOL: :LOL:
Ik houd ervan! Inderdaad is het moeilijk corrigeren als je je bezeikt van het lachen.
Relax, komt goed! Al probeert Skadi nog steeds om me aan het lachen te maken als ze weet dat ze wat ondeugends heeft gedaan :I: Dat clowneske blijft. Het onbeheerste niet.

Wat ik deed was (afhankelijk van hoe hoog ze in drift zat) appèl doen of totale rust eisen.
Dat appèl doen zag Skadi trouwens niet als beloning. Ze moest dan echt enorm haar best doen om geconcentreerd te worden, dat was best moeilijk voor haar. Het is ombuigen van een stemming. Ze had daar veel baat bij.

Ik zou trouwens (als ik het zo lees) véél aandacht besteden aan zelfbeheersingsoefeningen :tongue:
Daar ga je later in het leven veel baat bij hebben met je Draki :lol1:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
blondie
Zeer actief

Nerazi schreef:Nila's stopjes slaan ook nog wel eens door :mann: ik denk dat de Draki een vreselijke match met haar zou zijn, echt zo'n terrorkoppel :mrgreen:
Dat denk ik ook, twee van dat soort jonge honden in huis :schrik:, dan blijf je bezig, "nee, niet doen, AUW! Laat de poes met rust! Niet Jolly pesten! Nee mij ook niet!" :mrgreen:
blondie
Zeer actief

** Angela ** schreef:Tuurlijk :mrgreen:

Al zal ik de laatste zijn die ontkent datie t konijntjesjagen dan weer wel van z'n moeder heeft
En ik was blij dat ik daar al voor gewaarschuwd was :wink: daar zijn we heel erg bovenop gaan zitten toen het nog een hummel was. Puppen streken zoals vogels op laten vliegen hebben we écht de kiem in gesmoord, willen jagen zit er écht wel in maar ik denk dat doordat we er écht goed mee aan de gang zijn gegaan (ook Eefje) dat we het controleerbaar hebben.
Ik zeg niet dat het nooit zal gaan gebeuren, maar een sloot overgaan en niet meer te stoppen zijn, dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Scheelt natuurlijk ook dat ik al een Bluf had gehad die in aanvang ook achter alles aan ging :roll: en daar had ik niet veel zin meer in, om dat op volwassen leeftijd af te moeten gaan leren.

Yep Miranda, als pup was het al een komiek, en nu nog steeds, dat zal ook niet veranderen maar dat maakt hem ook zo ontzettend leuk :lol1:
Jac is veel bezig nu met oefeningetjes buiten in beheersing. Ik overigens ook hoor.
En dat apel ziet hij ook niet als beloning, maar het is gewoon verrekte handig om hem weer even in een andere staat te krijgen, en soms zie je dat dat ook gewoon niet gaat werken en moet hij in inderdaad even pas op de plaats maken. Afleggen en blijven, en wij moeten hem dan ook gewoon even totaal negeren, behalve dan als hij van de plaats af wil :neenee:

En soms is het heel vermoeiend, maar gut, dit wilden we zo graag :mrgreen:

Ik vraag me nog wel eens af hoe het had geweest als Bluf er nog was geweest. Zij was ook geen rustig type en ook een beetje maf :oeps:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Okee, ik snap het. Klinkt ook wel erg logisch, kan het wel eens proberen. :ok:
blondie
Zeer actief

Oh Leonie, als het bij visite is dan gaat dit niet op hoor. Hij moet eerst kalmeren en ja, dat gaat dan wel met een zit en we houden hem even bij ons. Als het rustig kan (goed, wat is rustig, we hebben het over Aki) dan mag hij er bij blijven. Maar gaat hij te dol worden dan moet hij in ieder geval bij de visite en de bank uit de buurt blijven :wink: Als hij kalm is/doet mag hij weer wat meer en dat weet hij ook.

Wat ik beschreef in het begin met dat zit en af en vervolgens zijn speeltje apporteren was echt om hem even duidelijk te maken dat hij niet alles ongestraft maar kan doen. Ik had hem op de bank al bestraft voor die hap maar die bestraffing kwam niet door, hij bleef baldadig, dus dan maar van de bank af en eventjes luisteren en aandacht voor de baas zonder gehap en gespring.

Het is soms wat lastig uit te leggen, maar als ik zo de reacties lees van meerderen met wat hyperdepiep hondjes merk ik wel dat dit toch een beetje de manier is om wat rust in de tent te krijgen.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Inderdaad, bij visite doen we het anders ;)
Dan heb je je gewoon te gedragen en als je dat niet kunt dan donder je maar op naar een andere kamer. En dat vindt ze niet leuk, want ze wil wél weten wat er gebeurt (ze heeft die lange neus niet voor niks), dus dan kan ze zich uitstekend gedragen :mrgreen:
Dát kwartje was al na twee keer wegsluiten gevallen :LOL:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
** Angela **
Zeer actief

Hier na 8 jaar nog steeds niet haha
En de rest moet ook altijd zo debiel doen als er eens visite komt ( das eigenlijk veel te weinig om erop te oefenen )

Dus dan maar ff in de bench of kennel en na een half uurtje eruit ( dat werkt dan weer wel )
Behalve als m'n ouders er zijn , dan blijven ze debiel doen en over de bank en hun rennen
En helaas werken m'n ouders daar ook wel aan mee want die vinden t prachtig. Vooral m'n vader

Dus daar hebben we het maar bij opgegeven , dan maar ff 15 min debiel doen en dan is t vaak wel klaar
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Suske is bijna 6 en nog steeds niet volwassen :cheer: :cheer: :cheer:
Succes :E:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding