Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorkeur voor waterbak

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Voorkeur voor waterbak

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb hier in huis 3 waterbakken staan en ze drinken er altijd maar uit 1. Ze wachten soms zelfs op elkaar met drinken in plaats van naar een van de andere bakken te lopen :19:
Gol is helemaal een portret en kijkt me aan wanneer DE bak leeg is. Ik moet hem dan vullen. Als ik het vertik dan loopt ze uiteindelijk wel zuchtend naar een van de andere bakken die een paar meter verderop staan. Dus ze weten het wel dat ze daar ook uit kunnen drinken.

Het zijn allemaal precies dezelfde bakken. Het maakt ook niet uit of ik ze verwissel, dat gaat vaak vanzelf wanneer ze zijn afgewassen. Het gaat om de plek denk ik. Wat is er nou zo bijzonder aan die plek? Mika krijgt daar altijd als laatste te eten, het is niet de plek waar ze als eerste willen zijn als het om eten gaat. Het is wel de eerste bak die ze tegenkomen vanaf hun mand, zouden mijn honden dan echt zo lui zijn om die paar extra meters te lopen?

Ik vind het verder niet erg maar wel gek. Ben wel benieuwd of meer honden dat doen.
Lucia
Zeer actief

Re: Voorkeur voor waterbak

Ongelezen bericht door Lucia »

Wij hebben maar 1 waterbak, dus dat probleem is niet aan de orde :mrgreen:.

Misschien puur gewenning? Of heb je er altijd 3 gehad? En altijd op die plek vanaf het begin?
Of misschien is dit het meest strategische plekje om overzicht te houden?

Wel bijzonder trouwens dat ze het ook alle 3 doen haha.
Gollum
Zeer actief

Lucia schreef:Wij hebben maar 1 waterbak, dus dat probleem is niet aan de orde :mrgreen:.

Misschien puur gewenning? Of heb je er altijd 3 gehad? En altijd op die plek vanaf het begin?
Of misschien is dit het meest strategische plekje om overzicht te houden?

Wel bijzonder trouwens dat ze het ook alle 3 doen haha.
Ik had er altijd twee totdat Rani erbij kwam. Ze hebben alledrie hun vaste eetplek en daar staat ook een waterbak bij.
Volgens mij dronken Mika en Gol ook al uit dezelfde bak voordat Rani er bij kwam. Het water gaat alleen sneller op nu met 3 honden dus nu valt het pas echt op :lol1:

Het is niet de plek met het beste overzicht, dat is Rani's plek twee meter verderop.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik heb maar 1 grote waterbak maar als de badkamer deur open staat drink Vusi consequent van ons badwater (een grote teil met water) :-)
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Morris drinkt het liefste uit de gieter die onder de regenton staat. Als daar niks in zit dan wil hij nog uitwijken naar de waterbak die buiten staat.
Maar binnen drinken... uit de bak water die hij altijd tot zijn beschikking heeft... nee, dat doet hij dan weer niet. Maar daar drinkt de kat dan weer uit :LOL:

Als hij binnen is en dorst heeft haalt hij mij ook echt op om de deur open te doen om buiten te kunnen drinken. Terwijl er dus gewoon een heerlijke bak water voor zijn neus staat! Geen idee waarom buiten drinken beter is dan binnen drinken.

Het zit hem ook niet in leidingwater of regenwater. Regenwater heeft wel de voorkeur, maar zijn waterbak buiten vul ik gewoon uit de kraan. Zit precies hetzelfde water in dan de bak binnen en het zijn ook dezelfde bakken :19:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier natuurlijk maar één waterbak, maar ze gaat altijd naar buiten om uit de vijver of vogeldrinkschaal te drinken.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik heb er 2, maar idd altijd eerst eentje leeg en dan willen ze eventueel wel uit die andere drinken maar liever niet :D
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Zet ze dan eens alledrie bij elkaar? ;)
Afbeelding
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Hier 1 waterbak, gewoon omdat ze inderdaad maar 1 bak gebruiken, hoeveel dat er ook staan :wink:

En bij voorkeur naar buiten om daar uit de waterton te drinken met vies oud stilstaand regenwater :hmmm:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Lynnepien schreef:Zet ze dan eens alledrie bij elkaar? ;)
Oh dat is misschien wel een leuk experiment.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Hier één grote waterbak waar ze wel uit drinken, maar het liefst drinken ze uit de bak die in de tuin staat, zeker als het geregent heeft :piew:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
KarinW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door KarinW »

Hier 1 waterbak, maar wordt bijna niet uit gedronken.
Zodra je naar buiten gaat rent meneer mee om uit het vogelbadje in de tuin te drinken.
En dan alsof hij heel de dag geen water heeft mogen drinken hihi
Vreemde wezens die honden
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Shib vindt iedere waterbak best zolang er maar geeeen andere hond uit heeft gedronken. Hij droogt nog liever uit dan anderhonds kwijl te drinken :engel:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

De waterbak buiten is favoriet bij Luna&Balu, als de buitendeur dicht is drinken ze dan toch maar binnen.
Heb de waterbak binnen ook eens gevuld met water uit de regenton en de bak buiten met kraanwater, dat maakt niet uit.
Ze móeten buiten drinken, geen idee waarom.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Bij mijn ouders drinken Joris en Finn het liefst buiten uit een emmer/bakje/bloempot of uit de vijver. Alleen Biry drinkt normaal uit de waterbak. Bij mij staat maar 1 bak, maar als het kan drinkt Finn graag uit waterplassen.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Uhm ja, wel herkenbaar Dumas is nog erger, die drinkt het liefste uit de waterbak die boven staat. Veeeel lekkerder water natuurlijk :mrgreen:
heimwee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door heimwee »

Hier wil Kalev t liefst buiten uit de emmers of de vijver drinken, en anders uit de vele malen kleiner poezen waterbak die met drie lebbers leeg is.

De poezen daarentegen staan het liefst op hun tenen om uit de grote hondenbak in de standaard te drinken..
Afbeelding
Alhomaro
Actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Alhomaro »

Ik heb hier binnen 2 grote waterbakken op een standaard staan voor de grote honden en een kleintje op de grond voor Doris. Ook staat er buiten op de grond een waterbak vlakbij de voordeur. Maar ze drinken hier bij voorkeur allemaal uit het kleine bakje van Doris. En het gebeurt hier echt, dat ze van buiten komen, langs die andere 3 bakken lopen om uiteindelijk uit het bakje van Doris te drinken. Vooral 's zomers blijf ik dat bakje dus bijvullen.
Afbeelding
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Ik heb nu speciaal een terrasvijvertje neergezet bij de achterdeur. Zo'n houten ton, gevuld met waterplantjes. Lekker moerasmunt erin, en wat zuurstofplantjes. Dat is veruit de favoriete waterbak, ze vragen of ze naar buiten mogen als ze dorst hebben. Alleen de oudste drinkt net zo lief binnen uit de waterbak. Ook logeetjes weten die bak al snel te vinden. Ik vul hem gewoon bij met kraanwater, want het regent niet voldoende om hem dagelijks bij te vullen :D
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”