runninggirl schreef:
Ik denk dat je de flats bij de Hoogte bedoelt, want bij de korrewegwijk ken ik geen flats.

In de buurt van de Noordzeebrug? Ik loop zelf altijd met maar eentje tegelijk maar ook regelmatig samen met vriend er bij en dan wel 2 honden.
En ja het is echt idioot al het geknal in de stad... woensdagochtend bij Kardinge rond 9 uur was er ook gewoon aan een stuk door geknal. Maar dat kunnen ook jagers zijn geweest.
Ja daarzo! Meestal zie ik iemand met Jura maar ik heb ze ook weleens samen gezien whaha. Wist niet zeker of jij het was maar dat denk ik wel dan.
dagmar88 schreef:
Wat maf, Tibbe heeft/had precies hetzelfde, alleen had ik dat verband nooit gelegd
Z'n angst voor vuurwerk en onweer is inmiddels echt heel goed onder controle.
Die voor schaduwen en reflecties/flitsen blijft, al is het minder. Reflecties van CD's en bestek zijn het lastigst, dus daar oefen ik regelmatig mee.
Counter conditioning en hij komt zelf met z'n snuitje aan het voorwerp voelen.

CC en bestek combineren leek wel handig, hij kan nu heel netjes van vorken eten.
Ik eerst ook niet hoor, maar ik vrees dat het bij Emma echt zo werkt. Ze zal vast niet bewust denken 'oh een flits, dan komt er vast een knal' , maar lichtflitsen hebben denk ik gewoon vooral negatieve ervaringen opgeleverd (onweer of vuurwerk) en dus zijn die eng.
Dat van die reflecties herken ik, toen we haar net hadden begrepen we er geen zak van waarom dat dier nou af en toe ineens zo zat te trillen in een hoekje, we dachten serieus dat ze ziek was ofzo. Maar dan had er gewoon iemand met zijn mes een vlekje gemaakt of iets dergelijks.

Of het gordijn wapperde een beetje waardoor er een bewegende schaduw was.
De reactie is wel behoorlijk afgevlakt al, ze ligt niet meer overdreven te trillen.
Lunatic schreef:Zijn haar ogen goed? Ik herken de angst voor lichtflitsen e.d. namelijk heel erg van mijn westie, die bleek blind te worden, zelfs de flitser van het fototoestel, als je die al openklapte en je dus nog geen licht zag, was ze al weg
CC is iets van lange adem, eerst zijn ze te bang om iets aan te nemen, maar als je volhoud willen de meeste uiteindelijk wel iets aannemen en dan kan je verder gaan bouwen.
Misschien kan je zelf aan vuurwerk komen? Zo heb ik het met Doran gedaan toen hij, nadat ze vuurwerk tegen hem aan hadden gegooit ineens bang was, zelf vuurwerk gekocht en manlief buiten met vuurwerk en ik binnen met de snoeppot, ik gooide dan een hand op de grond, de eerste 20 keer pakte hij niks en wilde alleen weg, de rest van de honden waren blij met al dat lekkers
Op een gegeven moment pakte hij toch wel wat lekkers en zo zijn we dat gaan uitbouwen, zijn vertrouwen werd steeds groter, dus man kwam met vuurwerk ook steeds dichterbij. We zijn er met rustpauzes natuurlijk een hele dag mee bezig geweest, maar het heeft hier gelukkig heel goed geholpen

Aan de ogen heb ik ook gedacht, heb de da er ook al eens naar laten kijken maar er is iig aan de buitenkant niks te zien. Misschien dat er iets niet direct zichtbaars mis gaat, dat zou ik eens kunnen testen met die doggles maar ik denk dat die doggles al een heel project opzich worden.

Oh die flitser idd, ik kan binnen echt geen blije foto's maken van haar, ze haat de camera.
Kindervuurwerk is denk ik zelfs al net een stapje tever denk ik, misschien kan ik het geluid op de een of andere manier iets dempen als begin.