Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Diarree pup
Moderator: moderatorteam
- juan-89
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 0
Diarree pup
Onze Oscar (4 maanden) heeft sinds een aantal dagen dunne poep en had vanavond diarree. Ik heb het idee dat het komt van de kauwstaafjes die hij krijgt van runderhuid. Is dit een bekend probleem bij anderen? Ik dacht misschien heeft Oscar gevoelige darmen en kunnen we beter overstappen op iets anders. Mijn buurvrouw zegt juist weer dat haar hond het ook heeft gehad en dat het iets is waar hij doorheen moet. Maar ik wil hem niet teveel belasten nu z'n lichaam al zoveel energie verbruikt om te groeien en dergelijke. Vandaar dus mijn vraag. Ben benieuwd naar jullie reacties.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Aantal honden: 1
- juan-89
- Vaste gebruiker
Re: Diarree pup
Ook als ik niet zeker weet of hij gevoelige darmen heeft? Hij heeft namelijk alleen gezonde ontlasting bij farmfood...
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Er doorheen moet? 
Ik weet niet wat je voert maar het kan best een virusje zijn. Het kan ook door het voer komen. Het kan ook een darmparasiet zijn.
Dit soort dingen mag nooit te lang duren, zeker niet met een pup, die drogen snel uit.
Zorg dat hij blijft drinken en verzamel drie dagen ontlasting, dan kun je dat even laten testen. Is het voor die tijd over, dan is dat fijn en anders weet je meteen wat meer.
Giardia is iets dat erg veel voorkomt, daarvoor heb je dus drie dagen ontlasting nodig (lepeltje per dag hoor, geen zakken vol). En juist dat jonge spul is er extra gevoelig voor.
Elke dierenarts kan dat testen.
Ik weet niet wat je voert maar het kan best een virusje zijn. Het kan ook door het voer komen. Het kan ook een darmparasiet zijn.
Dit soort dingen mag nooit te lang duren, zeker niet met een pup, die drogen snel uit.
Zorg dat hij blijft drinken en verzamel drie dagen ontlasting, dan kun je dat even laten testen. Is het voor die tijd over, dan is dat fijn en anders weet je meteen wat meer.
Giardia is iets dat erg veel voorkomt, daarvoor heb je dus drie dagen ontlasting nodig (lepeltje per dag hoor, geen zakken vol). En juist dat jonge spul is er extra gevoelig voor.
Elke dierenarts kan dat testen.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik vind dit een eigenaardig advies. Pens laxeert bij mijn honden, t is t laatste wat ik geef bij diarree.yodi schreef:Lekker vuile pens geven.

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Pens laxeertyodi schreef:Lekker vuile pens geven.
Ik zou even van drie dagen ontlasting verzamelen en dat op giardia laten testen bij de dierenarts inderdaad.
Zoals Marjoleine adviseert. En verder zou ik 'rustige' dingen geven zolang hij diarree heeft. Niet teveel runderhuid, inderdaad.
Je kunt wat smuldier enkelvoudige kip geven, daar wat kokend water overheen doen en dat geven (als het afgekoeld is
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
pens heeft ook een goede invloed op de darmflora, zo gek is dat advies dus niet.
riet is dankzij onder andere de vuile pens bij mij in een een paar maanden van haar jarenlange chronische diarree afgekomen.
kip verdraagt ze niet en er zijn best veel honden die slecht reageren op kip.
ik zou alleen wel giardia uitsluiten.
riet is dankzij onder andere de vuile pens bij mij in een een paar maanden van haar jarenlange chronische diarree afgekomen.
kip verdraagt ze niet en er zijn best veel honden die slecht reageren op kip.
ik zou alleen wel giardia uitsluiten.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- juan-89
- Vaste gebruiker
Bedankt voor jullie reacties.
Ik zal de komende dagen zijn ontlasting in de gaten houden en geef hem vandaag en morgen behalve zijn brokken even geen tussendoortjes. Omdat hij (deels) labrador is eet ie weleens wat van de straat. O.a. Poep. Hoe snel en allert ik ook ben ik ben niet altijd op tijd om het te voorkomen dat hij iets binnenkrijgt. Misschien dat hij zo ook wel iets binnen heeft gekregen waardoor hij diarree heeft.
Mocht het nou geen diarree zijn vanwege Giarda, maar gewoon een virusje dat nu weer over gaat. Wat kan ik het beste geven om op te kauwen? Ik vond die runderhuid staafjes zo fijn want Oscar wil graag kauwen en de meubels zijn allemaal nog heel.
Ik zal de komende dagen zijn ontlasting in de gaten houden en geef hem vandaag en morgen behalve zijn brokken even geen tussendoortjes. Omdat hij (deels) labrador is eet ie weleens wat van de straat. O.a. Poep. Hoe snel en allert ik ook ben ik ben niet altijd op tijd om het te voorkomen dat hij iets binnenkrijgt. Misschien dat hij zo ook wel iets binnen heeft gekregen waardoor hij diarree heeft.
Mocht het nou geen diarree zijn vanwege Giarda, maar gewoon een virusje dat nu weer over gaat. Wat kan ik het beste geven om op te kauwen? Ik vond die runderhuid staafjes zo fijn want Oscar wil graag kauwen en de meubels zijn allemaal nog heel.
- Marloes1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herplaatsers
- Aantal honden: 2
Hertengewei vinden honden heerlijk. Probeer de gehalveerde versie te vinden, die zijn makkelijker voor een pup.
Of een nylabone voor pups. Je kunt allebei gewoon bij de dierenwinkel krijgen.
Of een nylabone voor pups. Je kunt allebei gewoon bij de dierenwinkel krijgen.
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ik zou hard gaan trainen aan het op straat eten, zo jong dat gaat steeds erger worden
Verder zou ik hem even een aantal dagen aan de lijn houden, dan weet je zeker dat hij niet kan eten en de diarree daar dus niet van komt.
Verder zou ik hem even een aantal dagen aan de lijn houden, dan weet je zeker dat hij niet kan eten en de diarree daar dus niet van komt.
-
JustJoyce
- Zeer actief
Chef heeft hele erge diarree van kophuid, dus dit krijgt hij ook niet meer, dus kan wel dat ze ergens gevoelig voor zijn.
Hertengewei inderdaad of gewoon een geperste staaf buffelhuid vind hij ook heerlijk en nergens last van.
Hertengewei inderdaad of gewoon een geperste staaf buffelhuid vind hij ook heerlijk en nergens last van.
- juan-89
- Vaste gebruiker
Nou, nu een aantal dagen later blijkt dus toch dat het een half kauwstaafje van runderhuid is geweest wat hem dwars heeft gezeten. Deze vonden we terug in zijn ontlasting. Blijkt dus dat hij de helft gewoon heeft doorgeslikt en onverteerd weer heeft uitgepoept. Daar stappen we dus vanaf. De poep is nu weer helemaal normaal. Hij heeft nu een hertengewei gekregen en wat andere staafjes om te kijken hoe hij daarop reageert. Voordeel van dat hertengewei is dat hij dat niet door kan slikken. Ik vraag me alleen af hoelang zo'n gewei mee gaat...
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Hou het wel in de gaten, puppy Zinzi had een gewei in een half uur opjuan-89 schreef:Nou, nu een aantal dagen later blijkt dus toch dat het een half kauwstaafje van runderhuid is geweest wat hem dwars heeft gezeten. Deze vonden we terug in zijn ontlasting. Blijkt dus dat hij de helft gewoon heeft doorgeslikt en onverteerd weer heeft uitgepoept. Daar stappen we dus vanaf. De poep is nu weer helemaal normaal. Hij heeft nu een hertengewei gekregen en wat andere staafjes om te kijken hoe hij daarop reageert. Voordeel van dat hertengewei is dat hij dat niet door kan slikken. Ik vraag me alleen af hoelang zo'n gewei mee gaat...
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- juan-89
- Vaste gebruiker
Dat is wel heel fanatiek!Lunatic schreef:Hou het wel in de gaten, puppy Zinzi had een gewei in een half uur opjuan-89 schreef:Nou, nu een aantal dagen later blijkt dus toch dat het een half kauwstaafje van runderhuid is geweest wat hem dwars heeft gezeten. Deze vonden we terug in zijn ontlasting. Blijkt dus dat hij de helft gewoon heeft doorgeslikt en onverteerd weer heeft uitgepoept. Daar stappen we dus vanaf. De poep is nu weer helemaal normaal. Hij heeft nu een hertengewei gekregen en wat andere staafjes om te kijken hoe hij daarop reageert. Voordeel van dat hertengewei is dat hij dat niet door kan slikken. Ik vraag me alleen af hoelang zo'n gewei mee gaat...maar die heeft pitbull kaakjes