Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hyper van vliegen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

lisa67
Actief
Mijn ras(sen): West Highland White en Airedale Terriër
Aantal honden: 2

Hyper van vliegen

Ongelezen bericht door lisa67 »

Hij heeft het vanaf het begin al wel een beetje, maar het slaat nu echt alles... Aiken wordt helemaal hyper als er een vlieg in huis is. Hij breekt de boel nog net niet af, maar hij is dan niet meer te houden. Ik probeer altijd direct de vlieg dood te slaan en daar ben ik inmiddels zeer bedreven in :wink:
Wat kan ik doen om hem wat rustiger te houden als er een vlieg in huis is? Vooral als ik niet thuis ben. Afleiden met wat dan ook werkt totaal niet. Nu ga ik meestal gelijk op zoek naar de vlieg. Als die dood is zeg ik: klaar. Maar dan blijft hij nog lang zenuwachtig om zich heen kijken of er misschien nog eentje zit. Vooral nu de laatste dagen de temperatuur best hoog is komen ze naar binnen. Het zijn er niet veel, maar eentje is genoeg om Aiken helemaal te laten doordraaien...

Iemand een idee hoe ik dit aan moet pakken?
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Hyper van vliegen

Ongelezen bericht door Suske »

Zelf vliegen meppen?
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Suske schreef:Zelf vliegen meppen?
Doet ze dus al, staat in de tekst ;)

Krijgt je hond verder genoeg mentale/fysieke uitdaging? Klinkt in mijn oren namelijk als een hond die zich een slag in de rondte verveelt en dus zelf maar z'n tijd is gaan invullen. In dit geval door achter vliegen aan te vliegen. Wat doe je zoal met 'm?
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Lemuria schreef:Klinkt in mijn oren namelijk als een hond die zich een slag in de rondte verveelt en dus zelf maar z'n tijd is gaan invullen. In dit geval door achter vliegen aan te vliegen. Wat doe je zoal met 'm?
Oh mij komt het wel bekend voor. Ook al ligt Mayke halfdood herstellende van een fietstocht van 2 uur - als er een bromvlieg in huis is, dan moet ze m HEBBEN!
Afbeelding
lisa67
Actief
Mijn ras(sen): West Highland White en Airedale Terriër

Ongelezen bericht door lisa67 »

Lemuria schreef:
Suske schreef:Zelf vliegen meppen?
Doet ze dus al, staat in de tekst ;)

Krijgt je hond verder genoeg mentale/fysieke uitdaging? Klinkt in mijn oren namelijk als een hond die zich een slag in de rondte verveelt en dus zelf maar z'n tijd is gaan invullen. In dit geval door achter vliegen aan te vliegen. Wat doe je zoal met 'm?
Zowel fysiek als mentaal krijgt hij uitdaging genoeg. Apporteren, verschillende zoekspelletjes, hersenwerk, wandelen, oefeningen voor zijn achterhand, mooi zit, wiebelkontje, twist en turn, buigen maar dit laatste snapt hij nog niet helemaal. Verder dingen die we op de gehoorzaamheidscursus doen: touch, beheersings oefeningen, leave it, inchecken op naam, stay, sta, weave, wissel, geef enz enz. Allemaal dingen die hij erg leuk vindt om te doen.

Maar ik ben blij dat er dus meer honden zijn die dit doen. Al is hij nog zo munt, als er een vlieg vliegt, vliegt hij er weer achteraan...
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Cleva schreef:Een potje maden opfokken en hem er een week mee laten leven.
Die hond bezwijkt 'm waar je bij staat :lol1:

Heb je er misschien ooit een spelletje van gemaakt? "Kijk, een vlieg! Pak 'm dan!"? Dat is hij dan misschien een beetje in het overdrevene gaan doen?

Wij hadden vroeger een Jack Hussel, m'n persoonlijke lijfwacht, ik was namelijk stervensbenauwd voor beestjes, en vooral spinnen. Als ik ergens zat en er kwam iets aangekropen, krijste ik "Daisy, BEESTJE!" en dan kwam ze hyperdepieper opgefokt aangestormd om datgene waar ik naar wees, naar de andere kant te helpen.

Nou uh, TS. Hoera, je hebt een hyper-terrier :E:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”