Pup is volop aan het ontdekken en spelen, vrolijk en hartstikke slim. Geeft al netjes aan wanneer zij moet plassen en loopt vlot mee aan de riem.
Wel zit de pup volledig in het "ik bijt alles wat ik tegen kom" fase. Nu is dat wel normaal voor deze leeftijd en leerde mijn zus op de puppyschool, dat zij dit gedrag moet negeren. Dus, pup bijt in haar voet, spel afbreken en iets anders doen en pup even negeren. Want, zo zeiden zij bij de school, negatieve aandacht is ook aandacht.
Binnen is dit bijtgedrag al veel minder naar mijn zus en haar man. Zij heeft voldoende speeltjes en krijgt als ze echt wat te wild/speels wordt soms even een korte time out in de bench. Dan gaat zij eigenlijk ook gelijk slapen en daarna is zij weer stukken rustiger. Hierin, zullen er 100 wegen zijn die naar Rome leiden, maar tot nu toe werkt deze manier prima.
Echter 1 klein "probleempje". Hun dochtertje van net 6 jaar, daarbij lukt dat negeren niet. Dus vanaf 2 uur in de middag is de situatie anders. Zij lopen met de pup voor het ophalen van school, zodat zij dan wel zo moe mogelijk is. De tandjes zijn natuurlijk echt heel scherp nu en hun dochter moet dus huilen als zij in de kuiten gebeten wordt. Of wanneer zij de pup aait en dan "hap". zij hebben met hun dochter een snuffelcursus gedaan ( een cursus voor kleine kinderen, hoe je moet omgaan met honden) en dat doet hun dochter allemaal super netjes. Zij is helemaal niet druk met de pup en is dus niet continu aan het trekken en plukken of rennen. Sowieso is het een heel rustig meisje, eerder wat terug getrokken en verlegen. Geen schreeuwend druk geval dus.
Wat mijn zus dus nu doet, is als de pup haar dochter bijt even een time out in de bench. Maar het wordt steeds vaker dat de pup het nu dus juist bij hun dochter doet en elk half uur in de bench zetten is ook weer zo wat. ( doen ze nu dus wel, en dan voor een kortere periode).
Buiten is het ook echt een draak hoor. Ze springt echt omhoog en blijft dan zo in je broek hangen. Vandaag had zij bij mij ook een velletje en dat doet echt even zeer. Ik snap dus wel, dat dat voor een meisje van 6 jaar echt wel heel spannend is. Zij is mijn honden gewend, maar die zijn heel voorzichtig met haar. Dit is dus wel even heel anders.
Hoe zou je die pup nou het beste kunnen begrenzen tegenover hun dochter? Want zodra zij loopt en beweegt is het eigenlijk gelijk raak. Hun dochter was vandaag behoorlijk van slag, want de pup had zo door haar malloot gehapt en toch wel een aardige kras veroorzaakt.
Ik weet het eigenlijk niet zo goed.. Heb zelf geen kinderen en dus nooit in deze situatie gezeten. Zij hebben zaterdag weer puppycursus, maar ik dacht hier zijn ook ervaringen zat.
Het aanbieden van een speeltje ( of snoepje) oid werkt averechts. Daar wordt zij echt veel wilder van en dan hapt ze echt in de vinger. Echt een adhd pupje nog
Wie of wie heeft tips?