Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trots

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Aantal honden: 1

Trots

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Ik ben trots op Wilma en mezelf :mrgreen:
We mogen bij de gehoorzaamheidstraining van de beginnersgroep naar de basisgroep :cheer: .
We gaan al ruim een half jaar naar de hondenschool en in het begin ging het helemaal niet goed. Wilma en ik waren beide heel gespannen en ze luisterde niet naar me. Ze blafte veel naar de andere honden en het lukte me niet om haar aandacht te krijgen. Ik ging eigenlijk elke keer met tegenzin naar de training. Juist toen ik eigenlijk al had besloten om ermee te stoppen ging het ineens steeds beter. Meestal heb ik een groot deel van de les haar aandacht en ze pikt snel dingen op. Ik heb geleerd om haar veel uitbundiger te belonen als ze iets goed doet. Niet "goedzo Wilma" maar "GOEDZO WILMAAA!!!!!" en gelijk een snoepje geven. (Niet pas 10 seconden later, nadat ik bijgekomen ben van de verbazing dat ze geluisterd heeft :lol1: ) Naar honden uit haar eigen groep blaft ze niet meer. We doen elke week een oefening dat de trainer de hond vasthoudt en dat jij de hond bij je moet roepen. Ze is de laatste 2 maanden altijd direct naar mij gekomen in plaats van eerst een rondje over het veld te gaan :D
We zijn de training zelfs leuk gaan vinden!

Nu moet ik nog leren om duidelijker en strenger te zijn als ze iets doet wat niet mag. Ook dit gaat al iets beter hoor :wink:
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Trots

Ongelezen bericht door blondie »

Goed zo :E:
En dat belonen ook buiten het trainingsveld goed blijven gebruiken hé, daar bereik je veel mee.
Bellaatje
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Bellaatje »

Wat fijn!
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Fijn hè als het dan beter gaat :cheer: Lekker doorgaan
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

En het goede nieuws is dat je zo heel wat meer leert dan met een brave hond die meteen alles doet wat je wilt :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat fijn :ok: :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

We zijn nu 2 keer bij de basisgroep geweest en het ging goed! Wilma blijft me verbazen. Ik had verwacht dat ze de eerste lessen niets zou leren. In nieuwe situaties is ze soms gespannen en wil dan alleen maar aan de grond snuffelen. De eerste les ging ze inderdaad vrij veel snuffelen en ze blafte een paar keer tegen een andere hond. Maar het lukte mij wel om steeds haar aandacht terug te krijgen en we hebben wel wat geleerd! Afgelopen zondag moesten we een aantal oefeningen doen waarbij we van de hond weg moesten lopen en de hond moest blijven zitten of liggen. Ik zag al helemaal voor me hoe Wilma er vandoor zou gaan en zou gaan klieren bij andere honden..... Maar ze voerde de oefeningen allemaal perfect uit :80:. Ze was zelfs de enige hond die elke keer netjes bleef zitten of liggen. De andere honden deden het ook goed maar liepen wel een paar keer naar hun baasje toe. We moesten de hond ook nog bij ons roepen, waarbij ze langs de andere honden moesten. Ook dat deed ze. Ik zag haar wel even twijfelen maar ze rende rechtstreeks naar mij :D.
Tussendoor moesten we trekspelletjes doen met de honden en daarbij oefenen met los en vast. Ik legde uit aan de trainster dat Wilma geen trekspelletjes doet, dat ik al allerlei soorten speelgoed heb geprobeerd maar dat ze het gewoon niet vast pakt. Daarna zwaaide ik even met een bal aan een touwtje voor Wilma haar neus, waarop Wilma de bal vol overgave vastpakte en eraan begon te trekken :80: . Na mijn commando "los" liet ze de bal netjes weer los :mrgreen:.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Gaat helemaal goed :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”