Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbulls afgemaakt na aanval op eigenaar

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Lieske1977

Pitbulls afgemaakt na aanval op eigenaar

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Een Rotterdamse man is dinsdagavond zwaargewond geraakt aan zijn armen door een aanval van zijn eigen honden. De pitbulls zijn in beslag genomen door de politie en direct afgemaakt, zo laat de politie weten via Twitter.
Het incident had plaats in een woning aan de Rhijnauwensingel. Het is nog onduidelijk waarom de honden hun baasje aanvielen. De man is met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Volgens de politie is het nog maar de vraag of hij zijn armen ooit nog kan gebruiken, zo meldt RTV Rijnmond.
Een kennis die te hulp schoot, werd ook gebeten. Hij raakte lichtgewond.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... naar.dhtml

Zo worden toegetakeld door je eigen honden :80: Vreselijk verhaal.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Pitbulls afgemaakt na aanval op eigenaar

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Kan er niet mee zitten , eigen schuld dikke bult.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Cairo_
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cairo_ »

bouvierpoedel schreef:Kan er niet mee zitten , eigen schuld dikke bult.
+1
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hoezo? Wie zegt dat die man iets verkeerd gedaan heeft? Ik denk ook dat het zijn eigen schuld is maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij de honden uit elkaar wilde halen en ze zich tegen hem keerden oid.
Want ik vind het hebben van 2 pitbulls nu niet genoeg reden om aangevallen te worden.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

laeken schreef:
Hoezo? Wie zegt dat die man iets verkeerd gedaan heeft? Ik denk ook dat het zijn eigen schuld is maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij de honden uit elkaar wilde halen en ze zich tegen hem keerden oid.
Want ik vind het hebben van 2 pitbulls nu niet genoeg reden om aangevallen te worden.
Gaat niet zozeer over het ras maar het zijn zijn eigen honden , net als ik morgen in mijn flikker gebeten word door mijn eigen hond mijn schuld is en als jij op bezoek bij mij in je flikker gebeten word door mijn hond ook mijn schuld is .
Jammer voor die meneer maar soms zit het tegen en soms zit het mee. :zweep:
bouvierpoedel
Zeer actief

laeken schreef:
Gaat niet zozeer over het ras maar het zijn zijn eigen honden , net als ik morgen in mijn flikker gebeten word door mijn eigen hond mijn schuld is en als jij op bezoek bij mij in je flikker gebeten word door mijn hond ook mijn schuld is .
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

triest, voor zowel de man als de honden.... :(:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Cairo_
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:net als ik morgen in mijn flikker gebeten word door mijn eigen hond mijn schuld is en als jij op bezoek bij mij in je flikker gebeten word door mijn hond ook mijn schuld is .
exact het voorbeeld in de werkelijkheid;
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Cairo_ schreef:
bouvierpoedel schreef:net als ik morgen in mijn flikker gebeten word door mijn eigen hond mijn schuld is en als jij op bezoek bij mij in je flikker gebeten word door mijn hond ook mijn schuld is .
exact het voorbeeld in de werkelijkheid;
Nou ja zeg een waarschuwing was op zijn plaats geweest dat die hond vol in beeld afgeschoten wordt.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
laeken
Zeer actief

Ik vind het nu wel een beetje te ver gaan om te gaan stellen dat je met twee pitbulls kan wachten op een aanval. Je kan denk ik beter zeggen dat ALS je aangevallen wordt je een groter probleem hebt. Ik denk zelf dat je helemaal geen groter risico loopt om aangevallen te worden door je honden als je pitbulls neemt. Wel denk ik dat de gevolgen groter zijn.
Als ik in mijn omgeving kijk zijn er zat mensen die gebeten zijn door hun eigen hond of honden. Ik zelf ook wel eens. En best flink. Moest naar het ziekenhuis. Of je dan meteen moet stellen dat dat mijn eigen schuld is is de vraag. Was het wel maar dat was het alleen omdat ik niet wist dat ik iets verkeerd deed en omdat ik dat moest doen van een hondentrainer. Ik moest mijn spiksplinternieuwe herder/bouvier maar eens laten weten wie de baas was. Dat moest ik doen door zit te brullen en haar dan in zit te dwingen. Hond werd bang want ik moest over haar heen hangen. Dus beet ze keihard in mijn onderarm. Zo hard dat er een hele lap los hing en ik bloedde als een rund en naar de EHBO moest. Daarna was ik bang voor mijn eigen hond. Dat is allemaal prima in orde gekomen gelukkig. Ze was gewoon een hond met grenzen en dat wist ik vanaf die dag.

Bij vrienden van ons bijt een maltezer flink. Herplaatser en er zijn al flink wat incidenten in het gezin geweest. Ik vind het allemaal niet zo exclusief voor pitbulls dus en dat eigen schuld dikke bult wil ik ook nog wel bestrijden omdat daar waar gebeten wordt de intenties helemaal niet verkeerd hoeven zijn. Soms is de hond gewoon onbetrouwbaar door een verleden of wat dan ook.

Deze man kan de honden prima hebben opgenaaid, mishandeld hebben en gepest. Maar het kan ook gewoon zo zijn dat de man een herplaatser had of met de beste bedoelingen iets deed wat uit de hand liep.

Daar hoef je echt geen pitbull voor te hebben. Wel voor wat er daarna gebeurd. Dat wel. Als je helemaal aan gort wordt getrokken en je armen spaghetti slierten zijn dan kun je wel meestal uitgaan van pitbulls. Andere rassen doen dat soort dingen gewoon niet. Honden die je aan een autoband 15 minuten kan laten hangen en die niks doen dan rukken aan dat ding is natuurlijk wel een ander kaliber dan "gewone" honden. :wink:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik vind dit meer mensenleed
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

fes/lou schreef:Ik vind dit meer mensenleed
Klopt, dat er twee honden gedood zijn is geen punt. :Q:
laeken
Zeer actief

kooi schreef:
Dat is voor mij echt geen punt nee. Die honden moeten dood. Ongeacht de aanleiding. Honden die zo los gegaan zijn op een mens ongeacht de reden hebben geen bestaansrecht. En ze merken niks van inslapen.
Want als je deze honden laat leven dan loop je groot risico dat het weer gebeurd aangezien ze de grens over zijn gegaan vwbt hun gedrag naar mensen. Die grens hebben ze blijkbaar niet.

Wat ze deden was nl hun eigenaar doden. Dat lijkt ook prima te lukken als hun eigenaar ouder was geweest of alleen. Of een vrouw of kind. Die hadden dit niet overleefd zo te lezen. Honden die mensen doden moet je zo snel mogelijk afmaken wat mij betreft.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

kooi schreef:
Nee, die waren een gevaar voor de maatschappij...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Gezellig. :schrik:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

bouvierpoedel schreef:
laeken schreef:
Schade door hondenbeten worden toch meestal veroorzaakt door de eigen honden?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

de pitbulls zijn van hem, dus hij is er ook verantwoordelijk voor, dus ja, het is zijn eigen schuld.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik vraag me af wat eraan vooraf gegaan is.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Akelig verhaal. :(

Maar kan de agressiviteit eruit gefokt worden na een X-aantal jaar? Is er een "trend" dat PB's minder agressief worden?
Er zitten verschillende PB eigenaren op HF, wat vinden jullie?

In Z. Afrika was ik lid van een Honden club waar ook een paar Pitbulls en Boerboels waren, criterium was dat ze van pub af aan lid waren en dat ze never nooit manwork (pakwerk?) mochten doen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:
bouvierpoedel schreef:
laeken schreef:
Ik vind dat een heel rare redenatie.
Waarom , jij bent toch ook verantwoordelijk voor je eigen honden.
Wat als jij aangevallen was door die honden.? Was jij of de baas er dan verantwoordelijk voor.?
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wat een nare toestand. Ben wel heel benieuwd hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Eerlijk gezegd begrijp ik niet wat mensen aantrekt in hondenrassen die ooit puur voor gevechten gefokt zijn. Ik neem aan (hoop) dat het vechten niet de reden is dat men op zo'n type hond valt. Maar hebben deze honden dan zulke bijzondere andere eigenschappen dat er toch voor deze rassen wordt gekozen?
Cairo_
Zeer actief

Johnny Jones schreef: Eerlijk gezegd begrijp ik niet wat mensen aantrekt in hondenrassen die ooit puur voor gevechten gefokt zijn.
indruk maken..
(en het werkt nog bijzonder goed ook...)
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Johnny Jones schreef:Wat een nare toestand. Ben wel heel benieuwd hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Eerlijk gezegd begrijp ik niet wat mensen aantrekt in hondenrassen die ooit puur voor gevechten gefokt zijn. Ik neem aan (hoop) dat het vechten niet de reden is dat men op zo'n type hond valt. Maar hebben deze honden dan zulke bijzondere andere eigenschappen dat er toch voor deze rassen wordt gekozen?

ja. maar uitleggen heeft geen zin want dat wil een vooringenomen iemand als jij toch niet echt weten.

en dan ontopic: eens met laeken en goed dat de honden ingeslapen zijn
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Cairo_ schreef:
Johnny Jones schreef: Eerlijk gezegd begrijp ik niet wat mensen aantrekt in hondenrassen die ooit puur voor gevechten gefokt zijn.
indruk maken..

zie mijn bericht aan johnny
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Lullig.
NadiaBabs
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Babs!

Ongelezen bericht door NadiaBabs »

Is dit weer het volgende topic waar mensen moeten verantwoorden waarom ze een stafford of pitbull hebben :U:

On topic heel naar wat er gebeurd is en terecht dat de honden zijn ingeslapen
Afbeelding
Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Cairo_ schreef:
indruk maken..
Ja hoor !!!! Ik heb hier nu ook een pittbull in de opvang, schat van een hond, maar wel in de goede handen !!
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Cairo_ schreef:
indruk maken..
Jaaaa, eindelijk iemand die het begrijpt! Bedankt dat je het zo mooi verwoord, dat is inderdaad De Reden dat ik Izzy heb. Om te lopen patsen :lol1: Verder kan het karakter me verrotten hoor :cheer:
Mosquito1980 schreef:Maar kan de agressiviteit eruit gefokt worden na een X-aantal jaar? Is er een "trend" dat PB's minder agressief worden?
Er zitten verschillende PB eigenaren op HF, wat vinden jullie?
Ja. Ik denk oprecht van wel (ik heb dan wel geen Pitbull, maar iets vergelijkbaars). Waarom? Als mensen een hond willen, bijvoorbeeld een Labrador, vraagt men: "Wil je een showlijn of een werklijn?". Daar zit een wezenlijk verschil in. Met showlijnen wordt over het algemeen minder gewerkt, dus karakter-eigenschappen vervagen Die moeten er gewoon leuk uitzien en hebben over het algemeen gewoon niet de drive die werkers hebben. Honden die gefokt worden om te werken, zijn gedreven en hebben meer werkdrift - dat waar ze voor de fok op geselecteerd zijn.

De standaard Stafford die je in je keurige woonwijkje tegenkomt heeft al generáties lang niets meer te maken gehad met gevechten. Met domme eigenaren, ja, met gevechten nee. Dus natuurlijk zwakken die eigenschappen af. Je zult best eens een luie werkhond hebben of een overdreven-gedreven showhond, maar uitzonderingen heb je overal.

Maar goed. Dit is mijn mening.
Izzers
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel

Ongelezen bericht door Izzers »

Een hond is zo goed als zijn baas?
Afbeelding

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ik vraag me af wat die dieren is overkomen dat ze hun eigen baas aanvallen? Wat ik begrijp zijn zulke honden vooral toch hond agressief en niet richting de mens?
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”