Cairo_ schreef:Johnny Jones schreef:
Eerlijk gezegd begrijp ik niet wat mensen aantrekt in hondenrassen die ooit puur voor gevechten gefokt zijn.
indruk maken..
(en het werkt nog bijzonder goed ook...)
Jaaaa, eindelijk iemand die het begrijpt! Bedankt dat je het zo mooi verwoord, dat is inderdaad De Reden dat ik Izzy heb. Om te lopen patsen

Verder kan het karakter me verrotten hoor
Mosquito1980 schreef:Maar kan de agressiviteit eruit gefokt worden na een X-aantal jaar? Is er een "trend" dat PB's minder agressief worden?
Er zitten verschillende PB eigenaren op HF, wat vinden jullie?
Ja. Ik denk oprecht van wel (ik heb dan wel geen Pitbull, maar iets vergelijkbaars). Waarom? Als mensen een hond willen, bijvoorbeeld een Labrador, vraagt men: "Wil je een showlijn of een werklijn?". Daar zit een wezenlijk verschil in. Met showlijnen wordt over het algemeen minder gewerkt, dus karakter-eigenschappen vervagen Die moeten er gewoon leuk uitzien en hebben over het algemeen gewoon niet de drive die werkers hebben. Honden die gefokt worden om te werken, zijn gedreven en hebben meer werkdrift - dat waar ze voor de fok op geselecteerd zijn.
De standaard Stafford die je in je keurige woonwijkje tegenkomt heeft al generáties lang niets meer te maken gehad met gevechten. Met domme eigenaren, ja, met gevechten nee. Dus natuurlijk zwakken die eigenschappen af. Je zult best eens een luie werkhond hebben of een overdreven-gedreven showhond, maar uitzonderingen heb je overal.
Maar goed. Dit is mijn mening.