Ik wil kijken of ik Apple toch enthousiast kan krijgen om met mij mee hard te lopen.
We hebben het lang geleden wel met haar gedaan, dat ging goed. Altijd los. Alleen op een gegeven moment kwam ze in haar 'snuffelmodus' waardoor ze steeds achterop raakte.
In de tussentijd niet meer geprobeerd ivm knieblessure Apple.
Nu gaat het met haar blessure goed, en blijft het behoud van sterke spieren van belang. Rechtlijnig bewegen is zeker naast het gesnuffel belangrijk .
Het zou leuk zijn als ik mijn eigen sport kan combineren, en dat ze het ook echt leuk vindt.
Dit keer wil ik het aan de lijn gaan proberen, ze is gewend dat ze dan sowieso mee moet met mijn tempo en dat er dan ook geen tijd is voor gesnuffel.
Hebben jullie verder nog handige tips? Ik neem sowieso wat lekkers mee ter beloning.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hardloop tips
Moderator: moderatorteam
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Re: Hardloop tips
Als je haar laat trekken, zoals bij canicross, vind ze het dan leuker? Luna heeft er dan wel iets meer lol in.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Is die snuffelmodus niet gewoon een teken dat ze moe begint te worden? Elco gaat na zo'n anderhalf uur wandelen (nou ja, ik wandel, Elco rent, sprint, snuffelt en springt in die tijd natuurlijk) ook steeds langzamer lopen en snuffelen. Alle snelheid is er dan uit. Behalve als we een speelmaatje tegenkomen, want dan kan hij opeens nog wel een paar rondjes rennen. Om daarna nog trager mee te lopen 
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Ik denk het niet, ze loopt niet graag voor je, en trekt ook niet.luna2906 schreef:Als je haar laat trekken, zoals bij canicross, vind ze het dan leuker? Luna heeft er dan wel iets meer lol in.
Kan het wel proberen, hangt een beetje van haar tempo af.
@fotogravinnetje, ze doet het vele snuffelen alleen bij bekende wandelplekken en ook vanaf het begin van de wandeling . Zodra we naar bos of strand gaan loopt ze hartstikke vlot mee voor uren
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ik zit er aan te denken om te gaan hardlopen met Rani
Dus ik lees mee
Dus ik lees mee
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Leuk! Loop je zelf al hard, of gaan jullie het samen 'leren'?Gollum schreef:Ik zit er aan te denken om te gaan hardlopen met Rani![]()
Dus ik lees mee
Ik heb vandaag voor het eerst echt hardgelopen met Apple.
En ze deed het echt super
Ze was overigens ook totaal niet moe daarna
Ik denk dat ik maar eens ga kijken voor een heupgordel.
Iemand daar wel ervaring mee icm sporten? Ik zie veel dingen voor canicross maar dat is sowieso niet geschikt aangezien ze niet voor me loopt.