Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Van speuren en apporteren met Misty

Moderator: moderatorteam

mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Van speuren en apporteren met Misty

Ongelezen bericht door mito »

Ik heb met Misty het speuren weer opgepakt. Een van redenen daarvoor is dat we met GG niet verder kunnen, het GG3 examen was in het voorjaar in de pocket. Maar de belangrijkste reden is dat ik met Misty niet meer 's avonds kan trainen. Ze ziet slecht in het donker bij kunstlicht en wordt daar onzeker van. En aangezien zowel de GG als de combisporttrainingen 's avonds zijn, zijn we op zoek gegaan naar wat anders. Het praktijkspeuren hebben we 4 jaar geleden een tijdje gedaan, maar viel af toen we keuzes moesten maken, je kan niet alles doen. Maar nu dan weer eens een afspraak gemaakt. De laatste les was precies drie en half jaar geleden.
Toen we onze speurjuf bij aankomst op het parkeerterrein zagen, ging Misty helemaal uit haar dak. Ze was zooooo blij haar weer te zien :cheer: Zo grappig, dat hadden wij geen van beiden verwacht, maar Misty was haar duidelijk niet vergeten.
Daarna begonnen we met wat korte spoortjes. Uiteindelijk ook een paar kruispunten met ook wisselingen van gras/grind/asfalt. Het ging echt heel goed. Ze werkte echt reuze goed en werkte kruispunten netjes uit. Zo leuk om te zien, ik vind het ook altijd heel knap wat zo'n neus allemaal kan. De trainster vond ook dat ze zo veranderd was en veel zelfverzekerder liep. Dat is ook leuk om te horen. Zelf zie je dat minder, maar Misty is inderdaad veel onzekerder geweest dan dat ze nu is. Het was een heel leuke les, dus dat gaan we zeker vaker doen.
Volle concentratie:
Afbeelding

Kom nou! We moeten Lilian vinden!! (Ook speuren doet ze met 110 procent inzet)
Afbeelding

En ja, nou ik toch een Misty-topic geopend heb, nog een filmpje van een apporteeroefeningetje. Ik vind het niet altijd eenvoudig om nieuwe variaties van oefeningen te bedenken, maar deze vond ik wel weer leuk. Niet al te eenvoudig dacht ik. Toch een aardige afstand, ze ziet de dummy wel door de lucht gaan, maar niet terecht komen. Hij ligt net achter de heuvel. Bovendien moet ze langs allerlei obstakels.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Van speuren en apporteren met Misty

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik denk dat alle succesvolle trainingen haar een stuk zekerder hebben gemaakt.
Fijn is dat :D

Ze werkt hartstikke leuk :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mito
Zeer actief

ranetje schreef:Ik denk dat alle succesvolle trainingen haar een stuk zekerder hebben gemaakt.
Fijn is dat :D

Ze werkt hartstikke leuk :ok:
Dank je wel :)

Dat denk ik ook. Ik probeer ook altijd met succes te trainen.
Ze maakt wel stapjes, maar dat gaat zo geleidelijk dat je het zelf niet echt merkt. Daarom was het leuk om te horen van iemand die echt een verschil zag met een paar jaar terug.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Heel leuk om te zien, die tweede foto is gaaf :mrgreen:

Ik zou wel een keer een oefenmiddagje met je mee willen met Truus, gewoon wat basisdingetjes leren wat betreft speuren maar dat is net waar je woont en of je het wilt :wink:
Afbeelding
mito
Zeer actief

billy schreef:Heel leuk om te zien, die tweede foto is gaaf :mrgreen:

Ik zou wel een keer een oefenmiddagje met je mee willen met Truus, gewoon wat basisdingetjes leren wat betreft speuren maar dat is net waar je woont en of je het wilt :wink:
Dat zou wel leuk zijn, maar als ik het goed heb woon je niet erg in de buurt (ik woon in Spijkenisse)
Maar misschien kan je hier eens kijken of er een speurschool in de buurt zit. Bij de hier aangesloten speurscholen, kan je altijd een gratis proefles doen. Dan worden ook de beginselen uitgelegd en de eerste spoortjes gelopen. http://www.praktijkspeuren.nl/scholen.html
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

mito schreef:
billy schreef:Heel leuk om te zien, die tweede foto is gaaf :mrgreen:

Dat zou wel leuk zijn, maar als ik het goed heb woon je niet erg in de buurt (ik woon in Spijkenisse)
Maar misschien kan je hier eens kijken of er een speurschool in de buurt zit. Bij de hier aangesloten speurscholen, kan je altijd een gratis proefles doen. Dan worden ook de beginselen uitgelegd en de eerste spoortjes gelopen. http://www.praktijkspeuren.nl/scholen.html
Ja dat is ver :wink: en de rest is ook ver, we gaan zelf wel wat proberen dan moet ook wel lukken :ok:
Afbeelding
mito
Zeer actief

Ok, wel jammer want is vaak wel lastig om zonder hulp zoiets te beginnen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”