Situatie: ik zit rustig op de bank, en Happy gaat naar de voordeur, en begint te janken, ze moet duidelijk naar buiten. Dus ik sta recht en loop ook naar de voordeur. Doe jas en schoenen aan. Ondertussen is de dame terug de living ingelopen, en weigert te komen. Zelfs de voordeur openen beweegt haar er niet toe om te komen. Dit doet ze zelfs 's ochtends, als ze toch dringend haar behoeften moet doen.
Wie heeft er raad, want ze maakt er echt een spelletje van. Altijd moeten we er op jagen, ik vind het niet meer leuk.
Groetjes,
Vera
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Happy wil niet komen
Moderator: moderatorteam
-
Vera
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Shiba Inu
- Aantal honden: 1
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Re: Happy wil niet komen
Is ze bang voor een halsband/tuigje?
Finn doet namelijk precies hetzelfde en gaat onder de tafel of een stoel staan. Hij moet dan echt wel plassen, maar durft niet te komen vanwege het aantrekken van het tuigje.
Finn doet namelijk precies hetzelfde en gaat onder de tafel of een stoel staan. Hij moet dan echt wel plassen, maar durft niet te komen vanwege het aantrekken van het tuigje.
-
Vera
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Shiba Inu
Ja, ik heb ook al gedacht dat het om het tuigje gaat. Ze heeft er een hekel aan.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
En een halsband vindt ze ook niks?
Bij Finn zorg ik dat hij geen kans heeft terug de kamer in te gaan, dus als ik in de gang ben doe ik de deur dicht, trek m'n jas en schoenen aan en pak de lijn. Finn begint dan al zenuwachtig de gang op en neer te lopen. Ik roep hem dan bij me en doe zijn tuigje aan. Klinkt heel soepel, maar dat bij me roepen gaat nog niet van een leien dakje... Hij komt, rent weg, komt, rent weg. Een ferme 'nee, hier!' doet de truc dan wel en dan is het even uitschudden en blij naar buiten. Door dit maar steeds hetzelfde te doen hoop ik dat het ritueel een beetje de spanning wegneemt. De hekel aan zijn tuig verandert niet meer denk ik.
Ik heb ook de rustige aanpak geprobeerd door te wachten tot hij zelf de gang in kwam. Toen heb ik een half uur in de gang gezeten en waren we nog niks verder. Ik heb veel geduld, maar bij dit kies ik toch voor de 'niet zeuren en meekomen' aanpak.
Bij Finn zorg ik dat hij geen kans heeft terug de kamer in te gaan, dus als ik in de gang ben doe ik de deur dicht, trek m'n jas en schoenen aan en pak de lijn. Finn begint dan al zenuwachtig de gang op en neer te lopen. Ik roep hem dan bij me en doe zijn tuigje aan. Klinkt heel soepel, maar dat bij me roepen gaat nog niet van een leien dakje... Hij komt, rent weg, komt, rent weg. Een ferme 'nee, hier!' doet de truc dan wel en dan is het even uitschudden en blij naar buiten. Door dit maar steeds hetzelfde te doen hoop ik dat het ritueel een beetje de spanning wegneemt. De hekel aan zijn tuig verandert niet meer denk ik.
Ik heb ook de rustige aanpak geprobeerd door te wachten tot hij zelf de gang in kwam. Toen heb ik een half uur in de gang gezeten en waren we nog niks verder. Ik heb veel geduld, maar bij dit kies ik toch voor de 'niet zeuren en meekomen' aanpak.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Neem dan een ander soort tuigje of een halsband.Vera schreef:Ja, ik heb ook al gedacht dat het om het tuigje gaat. Ze heeft er een hekel aan.
Ik zie geen reden om de hond iets om of aan te doen als hij er de pest aan heeft.
Naar buiten moet een feestje zijn of worden en geen martelgang.