Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Angst voor rare mensen
Moderator: moderatorteam
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Angst voor rare mensen
Toch even hier vragen hoor.
Toto is in het algemeen een stikgezellige sociale hond, vindt bekende mensen geweldig en nieuwe mensen stikinteressant. Het is zeker geen overdreven bange hond maar ook niet heel superzelfverzekerd, hij is wel voorzichtig in nieuwe situaties, maar herstelt altijd snel van schrik of onwennigheid.
Vanmiddag stond er een hardloopmevrouw in een neon pakje op het paadje naar huis van die strekoefeningen te doen. Nou, Toto vond het van een afstand al niks, rughaar omhoog en alsmaar staren. Ik sprak haar aan, maar ze had oordopjes in, ze zag ons wel maar bleef stug verder gaan met hele rare bewegingen maken. Lilo liep er gewoon langs, maar Toto ging vol in de remmen en probeerde zich zelfs uit zijn halsband te wurmen. Ondertussen bleef die mevrouw benen in haar nek leggen en deed verder van alles behalve een normale menselijke houding aannemen.
Ik kon Toto er met wat moeite tegen mijn been geplakt langs loodsen met effe flink aaien en vrolijk kletsen over wat een rare mensen er toch zijn en beloftes van thuis koekies, en toen we er eenmaal langs waren haalde mevrouw een oordopje eruit en zei goeiemiddag. Ik heb niks terug gezegd. Plof maar, want je jaagt mijn hond over de zeik en dat blief ik niet. Ik was echt effe pissig.
Wat doen jullie in zo'n geval?
Toto is in het algemeen een stikgezellige sociale hond, vindt bekende mensen geweldig en nieuwe mensen stikinteressant. Het is zeker geen overdreven bange hond maar ook niet heel superzelfverzekerd, hij is wel voorzichtig in nieuwe situaties, maar herstelt altijd snel van schrik of onwennigheid.
Vanmiddag stond er een hardloopmevrouw in een neon pakje op het paadje naar huis van die strekoefeningen te doen. Nou, Toto vond het van een afstand al niks, rughaar omhoog en alsmaar staren. Ik sprak haar aan, maar ze had oordopjes in, ze zag ons wel maar bleef stug verder gaan met hele rare bewegingen maken. Lilo liep er gewoon langs, maar Toto ging vol in de remmen en probeerde zich zelfs uit zijn halsband te wurmen. Ondertussen bleef die mevrouw benen in haar nek leggen en deed verder van alles behalve een normale menselijke houding aannemen.
Ik kon Toto er met wat moeite tegen mijn been geplakt langs loodsen met effe flink aaien en vrolijk kletsen over wat een rare mensen er toch zijn en beloftes van thuis koekies, en toen we er eenmaal langs waren haalde mevrouw een oordopje eruit en zei goeiemiddag. Ik heb niks terug gezegd. Plof maar, want je jaagt mijn hond over de zeik en dat blief ik niet. Ik was echt effe pissig.
Wat doen jullie in zo'n geval?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Angst voor rare mensen
De hond zeggen dat ie normaal moet doen. Waarom moet een hardloper haar oefeningen aanpassen omdat jouw hond daarvan over de zeik gaat? 
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik zeg goeiemiddag terug.
Als mijn hond achterlijk doet en zij doet vriendelijk is dat minimaal een reden om zelf aardig te zijn. Of eigenlijk zelfs om dankuwel te zeggen. Vind ik.
Als mijn hond achterlijk doet en zij doet vriendelijk is dat minimaal een reden om zelf aardig te zijn. Of eigenlijk zelfs om dankuwel te zeggen. Vind ik.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Maylo heeft dit ook wel eens gehad, hij liep toen los 's avond in het donker. Ik ben doorgelopen en een vlakbij de des betreffende man gaan staan. Die vond het wel grappig. Vroeg nog aan me of hij even moest stoppen of ergens anders staan. Ik heb hem toen aangegeven dat Maylo niet zo raar moest doen hij door moest gaan waar hij mee bezig was, anders leerde hij het nooit. Uiteindelijk durfde Maylo het aan met staart tussen z'n poten en toen Maylo dichtbij was en stopte de man en noemde zijn naam, toen waren ze vriendjes.
Die man wilde het zelf maar als hij dit niet gedaan had ook goed, al was ik nog een uur bezig geweest. Gewoon niet zeiken en doorlopen.
Izzy moest in het begin uitvallen tegen elke vreemde man, ook voor haar was het kop dicht en doorlopen. Na een week of 2 meegenomen met Maylo over een jaarmarkt, spannend vond ze het vooral als ze aandacht kreeg van mannen, die heb ik gevraagd om Maylo maar beter te aaien. Sinds dat moment blaft ze alleen nog als mannen haar echt willen aanraken, tot ze een koekje geven want dan is alles weer goed.
Ik vind niet dat omstanders zich moeten aanpassen aan me hond, andersom wel. Als mensen willen meewerken is dat erg fijn natuurlijk maar zo niet dan even goede vrienden.
Die man wilde het zelf maar als hij dit niet gedaan had ook goed, al was ik nog een uur bezig geweest. Gewoon niet zeiken en doorlopen.
Izzy moest in het begin uitvallen tegen elke vreemde man, ook voor haar was het kop dicht en doorlopen. Na een week of 2 meegenomen met Maylo over een jaarmarkt, spannend vond ze het vooral als ze aandacht kreeg van mannen, die heb ik gevraagd om Maylo maar beter te aaien. Sinds dat moment blaft ze alleen nog als mannen haar echt willen aanraken, tot ze een koekje geven want dan is alles weer goed.
Ik vind niet dat omstanders zich moeten aanpassen aan me hond, andersom wel. Als mensen willen meewerken is dat erg fijn natuurlijk maar zo niet dan even goede vrienden.
- Hanneke2
- Zeer actief
Nou, ten eerste heb ik al een aversie tegen hardlopers. Dus ik ben bevooroordeeld.Maeve schreef:De hond zeggen dat ie normaal moet doen. Waarom moet een hardloper haar oefeningen aanpassen omdat jouw hond daarvan over de zeik gaat?
Mijn honden gedragen zich perfect naar vreemde mensen die zich normaal gedragen, negeren mensen die hen negeren, zijn vriendelijk naar vreemde mensen die ik aanspreek, schattig naar mensen met buggy's en baby's en wankelende peuters en mensen met looprekken of rolstoelen of minipupjes op hun arm. Is het heel veel gevraagd dat mensen ook normaal doen?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Oh god , iedereen moet zich schikken naar jouw hond . Hoe abnormaal klinkt dat.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- runninggirl
- Zeer actief
Ja, zoiets inderdaad.Marjoleine schreef:Ik zeg goeiemiddag terug.
Of ik zeg excuses dat mijn hond zo over de rooie gaat, we zijn nog aan het trainen met dingen die ze vreemd vindt.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik vind mensen die raar doen ook eng, en mijn hond ook, en dan lijn ik haar aan en neem haar mee....... ze went er maar aan en ze hoeft er niets mee.
Als (s) jogger zijnde heb ik ook niet zoveel met mensen met honden die vinden dat ik me anders moet gedragen, begeleid je hond- hij hoeft niets met mij op dat moment- doe er wat mee zou ik zeggen
dat zijn nu eenmaal van die feitjes in het leven die zo werken en je kunt niet de halve wereld aanpassen aan je hond- jammer maar helaas
Als (s) jogger zijnde heb ik ook niet zoveel met mensen met honden die vinden dat ik me anders moet gedragen, begeleid je hond- hij hoeft niets met mij op dat moment- doe er wat mee zou ik zeggen
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Zennnnnn
. Je maakt je druk over dingen waar je geen bal aan kunt veranderen, das slecht voor je hart.
Izzie heeft het sowieso niet op vreemde mensen maar dronken vreemde mensen zijn dubbel eng. Die zwalken en komen op haar af en dat mot ze niet. Dus daar ga ik tussenin staan (woon tegenover een kroeg) en zeg meestal tegen Jan Beschonken dat die hond gewoon geen smaak heeft
Ben ik er het snelst vanaf.
Izzie heeft het sowieso niet op vreemde mensen maar dronken vreemde mensen zijn dubbel eng. Die zwalken en komen op haar af en dat mot ze niet. Dus daar ga ik tussenin staan (woon tegenover een kroeg) en zeg meestal tegen Jan Beschonken dat die hond gewoon geen smaak heeft
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Wellicht is hier een deel van het probleem al terug te vinden en op te lossen. Jou verbale en non-verbale communicatie zal dusdanig zijn dat de hond het oppikt en van mening is dat er gereageerd moet worden. Blijf lekker ontspannen, ga je niet ergeren, ga je niet opwinden, bedenk hooguit dat je alleen dood hardlopend gezien wil worden of dat jij er stukken beter uit zou zien in zo'n pakje, praat lekker vrolijk en ontspannen tegen je hond en vervolg je weg.Hanneke2 schreef:Nou, ten eerste heb ik al een aversie tegen hardlopers.

-
Joey.K
- Zeer actief
Grappig dat de mevrouw die in jouw ogen asociaal is zich gewoon moet aanpassen maar je hond die asociaal doet vooral gekriebeld moet worden..
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Kleine Boris vind dat soort mensen niet eng maar mensen met een mentale handicap wel. En laten we de eerste 5jaar van zijn leven nou net een dagactivoteitencentrum 3 huizen verderop gehad hebben waarvan de mensenmenigte regelmaat langs het hek kwamen. Het is voor hem altijd een reden om volledig uit zijn stekker te gaan. Gelukkig is het dac nu verhuisd, het bleef gênant (2vriendjes kwamen ook 2-3x per week over de vloer, een met autisme en de ander bleek later met borderline. Binnenkomst was altijd een drama, terwijl "normale" vriendjes die maar eens per 2 weken of nog minder vaak kwamen na een paar keer bijna als familie werden begroet.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Bij Amy maak ik de afstand wat groter en ga er met een ruime bocht omheen. Zij was best bang voor kinderen in het begin, maar dat is hierdoor wel zo goed als over, nu loopt ze er gewoon langs.
Mila reageert ook wel eens op 'vreemde mensen' door ernaar te blaffen. Die roep ik dan bij me en zeg dat ze door moet lopen. Mila vindt het vooral 'verdacht' en vindt dat ze mij dan moet alarmeren, terwijl Amy het echt een beetje eng vindt. Vandaar dat ik er ook anders mee omga.
Mila reageert ook wel eens op 'vreemde mensen' door ernaar te blaffen. Die roep ik dan bij me en zeg dat ze door moet lopen. Mila vindt het vooral 'verdacht' en vindt dat ze mij dan moet alarmeren, terwijl Amy het echt een beetje eng vindt. Vandaar dat ik er ook anders mee omga.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Lou vindt yoga'ers in het park ook eng, of tenminste erg raar. Maar het komt echt niet in mij op om die mensen aan te spreken hoor. Gewoon de hond afleiden en meenemen.
-
laeken
- Zeer actief
Ik heb ook een aversie tegen hardlopers hoor. En tegen wielrenners nog meer. Dat laatste is echt asociaal volk.
Toen Bas nog bang was had ze ook iets tegen hardlopers. Dat waren mensen die op haar af kwamen rennen. Foute boel volgens Bas die dan ook liefst weg ging rennen voor de hardlopers uit.
Als ik haar dan wilde vangen en dus ging rennen was ik ineens de hondenvanger. Dat was niet zo best. Maar tegenwoordig loopt ze bij alles naast. Tractoren, hardlopers, honden en noem het maar op. Dat heeft hier alles opgelost. Ik zeg gewoon werkelijk bij elke passant of wat dan ook "mooi rechts en naast!" Sindsdien nergens meer problemen mee en Bas vertrouwd ons in alles. 
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
en hoeveel moeite is het voor zo'n vrouw om heel even haar bewegingen te stoppen als je ziet dat een ander daardoor in de problemen komt? Tenzij ze dat echt niet doorhad natuurlijk.
Ik maak heel vaak mee, zeg maar 90% van de tijd, dat mensen ongelofelijk welwillend zijn om hun activiteiten te staken als ik te paard aankom, soms op het overdrevene af. Mijn paarden zijn totaal niet bang voor auto's of motoren maar soms gaan ze zelfs in de berm staan met motor uit tot ik gepasseerd ben
Niet nodig, wel heel lief!
Dus als jij met een hond aankomt die duidelijk overstuur is, kan een ander zich toch ook wel even aanpassen?
Daarna is het natuurlijk aan jou om de hond meer comfortabel te maken met dit soort situaties, dat is dan jouw verantwoordelijkheid.
Ik maak heel vaak mee, zeg maar 90% van de tijd, dat mensen ongelofelijk welwillend zijn om hun activiteiten te staken als ik te paard aankom, soms op het overdrevene af. Mijn paarden zijn totaal niet bang voor auto's of motoren maar soms gaan ze zelfs in de berm staan met motor uit tot ik gepasseerd ben
Dus als jij met een hond aankomt die duidelijk overstuur is, kan een ander zich toch ook wel even aanpassen?
Daarna is het natuurlijk aan jou om de hond meer comfortabel te maken met dit soort situaties, dat is dan jouw verantwoordelijkheid.
-
Manuma
- Zeer actief
Hahaha! Wat goed gevonden!Izzie_Anneke schreef:Zennnnnn. Je maakt je druk over dingen waar je geen bal aan kunt veranderen, das slecht voor je hart.
Izzie heeft het sowieso niet op vreemde mensen maar dronken vreemde mensen zijn dubbel eng. Die zwalken en komen op haar af en dat mot ze niet. Dus daar ga ik tussenin staan (woon tegenover een kroeg) en zeg meestal tegen Jan Beschonken dat die hond gewoon geen smaak heeftBen ik er het snelst vanaf.
-
Manuma
- Zeer actief
Ook zo, maar veel mensen zijn ook gewoon onwetend.lucie schreef:en hoeveel moeite is het voor zo'n vrouw om heel even haar bewegingen te stoppen als je ziet dat een ander daardoor in de problemen komt? Tenzij ze dat echt niet doorhad natuurlijk.
Ik maak heel vaak mee, zeg maar 90% van de tijd, dat mensen ongelofelijk welwillend zijn om hun activiteiten te staken als ik te paard aankom, soms op het overdrevene af. Mijn paarden zijn totaal niet bang voor auto's of motoren maar soms gaan ze zelfs in de berm staan met motor uit tot ik gepasseerd benNiet nodig, wel heel lief!
Ik had voor ik een hond had nooit gedacht dat een hond bang kon zijn of niet kon luisteren, dat kun je toch trainen?
Als die mevrouw het niet door heeft heb je het dus wel met die situatie te doen.
Uma heeft het er ook totaal niet op. Ik probeer er dan iets leuks van te maken en ga zelf gekker doen, mij vertrouwt ze namelijk wel. Ik ren een rondje en ren er dan snel langs en ga daarna springen en joelen. Heel raar maar het werkt wel. Als er nu iets raars op ons pad komt staan ze me soms al kwispelend aan te kijken
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Tara schreef: maar veiligheidshalve mag de baas van mij niet met haar naar de nieuwe Starwarsfilm.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Hallo omgekeerde wereld
Apple vind mensen met grote tassen ook eng. Prima, maar we lopen wel gewoon door, en ik ga de mensen met tassen ook niet vragen die tassen dan maar voortaan thuis te laten.
Wat is er mis met hardlopers trouwens?
Apple vind mensen met grote tassen ook eng. Prima, maar we lopen wel gewoon door, en ik ga de mensen met tassen ook niet vragen die tassen dan maar voortaan thuis te laten.
Wat is er mis met hardlopers trouwens?
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik zou hem gewoon leren dat er niks geks is en dat doorlopen de enige optie is. Biry was vroeger in het donker bang van fietsen/brommers die onder een lantaarnpaal geparkeerd stonden. Tja die kan ik ook niet vragen of ze even tegen een andere paal willen hangen. Er zijn ook honden bang van donkere mensen. Dan zit er toch ook maar 1 optie op dan je hond leren ermee om te gaan.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
En je hebt ook een hekel aan alle marrokanen zeker?laeken schreef:Ik heb ook een aversie tegen hardlopers hoor. En tegen wielrenners nog meer. Dat laatste is echt asociaal volk.Toen Bas nog bang was had ze ook iets tegen hardlopers. Dat waren mensen die op haar af kwamen rennen. Foute boel volgens Bas die dan ook liefst weg ging rennen voor de hardlopers uit.
Als ik haar dan wilde vangen en dus ging rennen was ik ineens de hondenvanger. Dat was niet zo best. Maar tegenwoordig loopt ze bij alles naast. Tractoren, hardlopers, honden en noem het maar op. Dat heeft hier alles opgelost. Ik zeg gewoon werkelijk bij elke passant of wat dan ook "mooi rechts en naast!" Sindsdien nergens meer problemen mee en Bas vertrouwd ons in alles.
Beetje jammer hoor om alle wielrenners asociaal te noemen.
Ik loop toevallig hard en doe aan wielrennen. Er zijn genoeg mensen die wel ook gewoon rekening houden met hun omgeving. En ja er zitten zeker luie types tussen die de moeite niet nemen met anderen rekening te houden, want ja ze willen wel een tijdsrecord. Maar zo zit dus niet iedereen in elkaar.
Als je hond niet ergens mee samen kan moet je dat als baas toch voorkomen? Ben kan ook niet met paarden, dan is het niet een stom paard en een stomme ruiter. Nee het is jammer, maar kom voortaan maar even hier hondje als vrouwtje een paard ziet.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
hahaha! Dat zou toch wat zijn als rare mensen rekening met ons zouden houden
Rani vind ook veel mensen en kinderen raar doen. Ik lijn haar ver van te voren dubbel aan (halsband en tuig) zodat ik wat meer controle heb mocht ze zich weer als een rodeostier gedragen. Ondertussen vraag ik aandacht met wat lekkers in mijn hand zodat haar blik op mij gefocust is. Meestal gaat dat wel goed.
Ik vind het alleen rot wanneer we van achteren door rare mensen benaderd worden, dat is lastig anticiperen aangezien ik geen ogen in mijn achterhoofd heb. Dan gaat Rani wel eens tekeer tegen ze en bied ik mijn excuus aan
Rani vind ook veel mensen en kinderen raar doen. Ik lijn haar ver van te voren dubbel aan (halsband en tuig) zodat ik wat meer controle heb mocht ze zich weer als een rodeostier gedragen. Ondertussen vraag ik aandacht met wat lekkers in mijn hand zodat haar blik op mij gefocust is. Meestal gaat dat wel goed.
Ik vind het alleen rot wanneer we van achteren door rare mensen benaderd worden, dat is lastig anticiperen aangezien ik geen ogen in mijn achterhoofd heb. Dan gaat Rani wel eens tekeer tegen ze en bied ik mijn excuus aan
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
De enige redelijke oplossing lijkt me om die film te gaan verbieden. Als jouw hond daar zo'n last van heeft, kan die film gewoon niet, Tara 
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Tara schreef:In dit leven is het mensen gewoon toegestaan om mal te doen, als jouw hond dat niet trekt is dat toch werkelijk jouw probleem.
Dat jij een hekel hebt aan hardlopers is eveneens jouw probleem, mensen mogen dat namelijk gewoon doen als ze daar zin in hebben.
Tara had in haar jonge jaren een blinde hekel aan motorrijders, van die humanoïde figuren zonder enige gelaatsuitdrukking vond ze heel erg verontrustend, dus ging ze daar tegen tekeer als ze bijvoorbeeld vanuit de auto een motorrijder naast of achter ons zag opstellen.
Inmiddels is ze daar overheen gegroeid, maar veiligheidshalve mag de baas van mij niet met haar naar de nieuwe Starwarsfilm.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik kom in het bos ook weleens hardlopers tegen. Van ééntje weet ik dat hij bang is voor honden maar hij weet intussen ook dat mijn honden niks doen.
Toch houdt deze meneer altijd op en speelt voor lantaarnpaal totdat het voor hem naar zijn idee veilig is cq ziet dat het mijn hond is.
Kiki kijkt er eigenlijk niet eens naar, maar mocht ze dat wel doen dan is het mijn taak als eigenaar om haar erlangs te loodsen. Geen probleem toch?
Toch houdt deze meneer altijd op en speelt voor lantaarnpaal totdat het voor hem naar zijn idee veilig is cq ziet dat het mijn hond is.
Kiki kijkt er eigenlijk niet eens naar, maar mocht ze dat wel doen dan is het mijn taak als eigenaar om haar erlangs te loodsen. Geen probleem toch?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Cleva schreef:Haha.Hanneke2 schreef: Nou, ten eerste heb ik al een aversie tegen hardlopers. Dus ik ben bevooroordeeld.Ten tweede kan je die oordop uitdoen als je me ziet en mij aankijkt en ziet dat mijn mond beweegt en ik iets tegen je zeg, in dit geval "Mijn hond vind het eng dat je niet rechtop staat en rare bewegingen maakt". Ten derde vind ik over straat lopen met oordoppen bezopen en gevaarlijk en asociaal.
Gaat het?
nou inderdaad.
en dan nog een tipje: als je je hond gaat aaien etc snap je dan ook dat je zijn angst/rare gedrag aan het belonen bent?

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Hoef je niet voor uit Griekenland te komen hoor . Mijn poedelpupke krijst af en toe ook heerlijk de buurt bij elkaar .Heavy schreef:Waarom zou je trouwens willen dat die mevrouw stopt met waar ze mee bezig is ? Ik neem aan dat je je hond er toch aan wil laten wennen is het dan niet gemakkelijker om het als een oefening te zien?
Als alle mensen ineens stilstaan als jij eraan komt met je bange hond dan zal je hond er nooit aan wennen.Ik had laatst een krijser : dit hondje is bang ze komt uit Griekenland !!in een losloopgebied en mijn hond was meters op afstand .

- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Oh wat zou dat fijn zijn, als de hele wereld zich naar Lola voegde. Maar eh... Not gonna happen.
Ik kwam vorige week een snelwandelaar tegen, ook heul gek volgend Lola. Ze heeft m grommend en borstelend bekeken terwijl ik haar vast had, maar in jouw visie had ik die man aan moeten spreken? Beetje gek, nietwaar?
Overigens vindt Lola het ook heel gek en dus eng dat bestek rinkelt en chipszakken kraken. Jammer dat wij van samen aan tafel eten houden en chipsverslaafd zijn... Ik ben bereid te leven met een angstige hond en daar soms op aan te passen, maar de hele wereld danst niet naar haar pijpen zeg maar.
Ik kwam vorige week een snelwandelaar tegen, ook heul gek volgend Lola. Ze heeft m grommend en borstelend bekeken terwijl ik haar vast had, maar in jouw visie had ik die man aan moeten spreken? Beetje gek, nietwaar?
Overigens vindt Lola het ook heel gek en dus eng dat bestek rinkelt en chipszakken kraken. Jammer dat wij van samen aan tafel eten houden en chipsverslaafd zijn... Ik ben bereid te leven met een angstige hond en daar soms op aan te passen, maar de hele wereld danst niet naar haar pijpen zeg maar.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Oh , die mot je trappen.Heavy schreef:Die hond krijste niet maar zijn baasjebouvierpoedel schreef:Hoef je niet voor uit Griekenland te komen hoor . Mijn poedelpupke krijst af en toe ook heerlijk de buurt bij elkaar .Heavy schreef:Waarom zou je trouwens willen dat die mevrouw stopt met waar ze mee bezig is ? Ik neem aan dat je je hond er toch aan wil laten wennen is het dan niet gemakkelijker om het als een oefening te zien?
Als alle mensen ineens stilstaan als jij eraan komt met je bange hond dan zal je hond er nooit aan wennen.Ik had laatst een krijser : dit hondje is bang ze komt uit Griekenland !!in een losloopgebied en mijn hond was meters op afstand .
![]()