Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

BAT training graag ervaringen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie
Aantal honden: 2

BAT training graag ervaringen

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Ik ga in Januari starten met een BAT training met Jantje en ik zoek naar ervaringen van mensen die ook zo'n training/traject hebben doorlopen met hun angstagressie hond. Ik wil graag weten hoe jullie het ervaren hebben en of het ook geholpen heeft bij jullie.
Hylos
Zeer actief

Re: BAT training graag ervaringen

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik ga in januari naar een BAT workshop. Het lijkt me doodeng met allemaal reactieve honden op 1 plek te zijn. Maar ik heb er veel goede dingen over gehoord. Honden zouden er toch echt zelfverzekerder van kunnen worden.. al is het niet makkelijk om bepaalde dingen voor jezelf aan te leren. De lijntechniek die gebruikt wordt vergt wel aardig wat oefening. We gaan het zien!

Bij wie ga je de training volgen?
Afbeelding
Afbeelding
Nikkielvis
Zeer actief

Bij Sonja Verhoef Coach je hond en begin op 19 Januari met de workshop en daarna 5 praktijk lessen.
Het klinkt veelbelovend dus ben ook erg benieuwd en voor mijn gevoel past het goed bij mij waardoor het voor mijn gevoel ook goed bij Jantje gaat passen.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Die honden gaan elkaar niet zien hoor :D
Ik heb een beetje ervaring, ik vind het een mooie methode en met resultaat. Vergt wel geduld en oefening. Zelf nooit gedaan, maar Beau is wel eens gebruikt als hond waarop geoefend werd :)
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Nikkielvis schreef:Bij Sonja Verhoef Coach je hond en begin op 19 Januari met de workshop en daarna 5 praktijk lessen.
Het klinkt veelbelovend dus ben ook erg benieuwd en voor mijn gevoel past het goed bij mij waardoor het voor mijn gevoel ook goed bij Jantje gaat passen.
Oh leuk, daar heb ik de workshop dan ook van. De praktijklessen lijkt me ook erg leuk om te doen maar Lisse is helaas wat ver weg van hier. Tis zo jammer dat er weinig in de buurt is :(:
Hilde schreef:Die honden gaan elkaar niet zien hoor :D
Ik heb een beetje ervaring, ik vind het een mooie methode en met resultaat. Vergt wel geduld en oefening. Zelf nooit gedaan, maar Beau is wel eens gebruikt als hond waarop geoefend werd :)
Weet ik, maar ik vind het alsnog spannend :mrgreen:
Straks zijn er 5 herders, nou die hoeft hij ook écht niet te zien :schrik:
Afbeelding
Afbeelding
Nikkielvis
Zeer actief

Hilde dat klinkt positief. Ik heb de tijd, geduld en oefenen vind ik ook niet erg. Ik hoop dat Jantje hier van leert om wat zelfverzekerder door het leven te gaan. Dat is mijn doel en dat hij zichzelf niet in de problemen helpt door zo te blaffen naar vreemde honden.
Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Benthe »

Van wat ik gehoord heb van mensen die het gevolgd hebben zijn ze allemaal te spreken er over.. op een na maar dat ligt geheel aan haar zelf ook.
Laatst gewijzigd door Benthe op 17 dec 2015 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Hilde
Zeer actief

Snap ik hoor, spannend is het toch :) Ik was ook zenuwachtig met sommige honden, stel dat ze los zouden schieten en Beau pakken etc. En heb zelf ook als persoon gestaan voor mensagressieve honden, dan dacht ik ook, mehhh. Stel dat. Maar daar is nooit ook maar sprake van geweest, ze zien echt toe op goed materiaal en zo.
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik heb er het autodrijven bij mijn border collie succesvol mee afgeleerd.
Niet hetzelfde probleem dus maar ik vind het een erg prettige methode :ok:
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Ik heb alleen de lezing van Monique gevolgd.

Maar ik vraag mij af: Bij de praktijk komt er een pluche hond op het veld te staan waar je mee moet werken.
Ik denk dat mijn reu daar echt niet op zal reageren.
Ik weet nog niet of ik ooit de workshop zal gaan volgen.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Kipper
Zeer actief
Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kipper »

Ik heb de lezing en workshop gevolgd. Heel leerzaam, maar voor mij niet haalbaar om er zoveel tijd in te steken.
mijn hond zag dat pluche hondje al staan aan de andere kant van de atletiekbaan.
Ik heb er wel van geleerd, straf haar niet meer, als ze andere honden als een achterlijke sirene laat weten niet dichterbij te komen, zoek die situaties ook niet meer op.
Ga zoveel mogelijk naar hetzelfde bos, waar ik goed overzicht heb en andere honden kan ontwijken, mocht ik die tegenkomen, wat overigens zelden gebeurd.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik heb afgelopen jaar een lezing en workshop bij Sonja gevolgd. Erg interessant, we waren met een groep hussers dus ook meteen gesprekken van hoe het eventueel toe te passen in een roedel.
Met de workshop had ik Dieber en een klanthond mee. Dieber kan behoorlijk reactief zijn maar ik heb er weinig problemen mee. Doordat Dieber bijna doorlopend in standje werk staat was het al een uitdaging om haar aan het snuffelen te krijgen. Tijdens gewone wandeling snuffelt zij bijna niet, stel je voor dat je daardoor een opdrachtje zou kunnen missen. Met Dieber werkt het batten dus niet, misschien wel als ik er langer mee door zou gaan maar aangezien ik zelf weinig problemen ervaar en haar vrij makkelijk even onder appel kan zetten indien nodig ben ik ook niet gemotiveerd.
De klanthond liet hele mooie dingen zien. Oké grommen, dreigen naar mensen ed zijn niet mooi om te zien maar wel leerzaam. De eigenaar is er nu ook mee bezig en boekt redelijk wat resultaten. Ipv een neuroot aan de lijn die overal op wil reageren loopt ze nu met een hond die ze rustig kan laten snuffelen en snoepjes kan laten zoeken als er andere honden aankomen. Ook kan ze hem nu beter begeleiden in situaties die hij spannend vind.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Odi schreef:Ik heb alleen de lezing van Monique gevolgd.

Maar ik vraag mij af: Bij de praktijk komt er een pluche hond op het veld te staan waar je mee moet werken.
Ik denk dat mijn reu daar echt niet op zal reageren.
Ik weet nog niet of ik ooit de workshop zal gaan volgen.
Nou, ze hebben dus ook wel eens Beau gebruikt en die is echt niet van pluche :D
En er zijn meer honden die reageren op zo'n pluchen hond dan je ou denken :) Misschien de jouwe net niet hoor, maar echt heel veel wel.
Afbeelding
Nikkielvis
Zeer actief

Ik ben echt benieuwd. Ik verwacht uiteraard geen wonderen maar wel een stap in de goede richting.
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Ik heb er ook les in gehad en het uitgeprobeerd met mijn (helaas inmiddels overleden) vuilnisbakkie.
Voor ons werkte het niet, ja in de oefensituaties was het een heel fijne methode maar ik kon er ondertussen in de praktijk niets mee.

Groetjes Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Ik ga in januari naar een lezing in Zevenaar.
Ben heel benieuwd.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Lisa & Mikai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Samojeed en border collie

Ongelezen bericht door Lisa & Mikai »

Ik ben er over aan het denken om ons in te schrijven voor zo'n cursus.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

kiki78 schreef:Ik heb afgelopen jaar een lezing en workshop bij Sonja gevolgd. Erg interessant, we waren met een groep hussers dus ook meteen gesprekken van hoe het eventueel toe te passen in een roedel.
Met de workshop had ik Dieber en een klanthond mee. Dieber kan behoorlijk reactief zijn maar ik heb er weinig problemen mee. Doordat Dieber bijna doorlopend in standje werk staat was het al een uitdaging om haar aan het snuffelen te krijgen. Tijdens gewone wandeling snuffelt zij bijna niet, stel je voor dat je daardoor een opdrachtje zou kunnen missen. Met Dieber werkt het batten dus niet, misschien wel als ik er langer mee door zou gaan maar aangezien ik zelf weinig problemen ervaar en haar vrij makkelijk even onder appel kan zetten indien nodig ben ik ook niet gemotiveerd.
De klanthond liet hele mooie dingen zien. Oké grommen, dreigen naar mensen ed zijn niet mooi om te zien maar wel leerzaam. De eigenaar is er nu ook mee bezig en boekt redelijk wat resultaten. Ipv een neuroot aan de lijn die overal op wil reageren loopt ze nu met een hond die ze rustig kan laten snuffelen en snoepjes kan laten zoeken als er andere honden aankomen. Ook kan ze hem nu beter begeleiden in situaties die hij spannend vind.
Wat leuk dat de eigenaar er mee aan de gang kan :ok:

Misschien naïef of overbezorgd van mij, maar hoeveel risico op botsingen is er als je snoepjes strooit?
Je moet toch wel uitkijken dat die geen twistpunt worden?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”