Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pup-bench-zindelijkheid
Moderator: moderatorteam
-
Boots1978
- Vaste gebruiker
pup-bench-zindelijkheid
vanmorgen onze pup gehaald. een vrolijk ding. de fokker gaf het advies om hem tijdens "slaap/rusttijd" in de bench te doen. ook snachts meteen beneden in de bench zodat hij meteen zou weten dat dat zijn plekje was. zij raadde af om hem naast het bed te zetten zoals ook wel eens gedaan werd. meteen duidelijkheid geven.
kleine bench ivm zindelijk maken en om te voorkomen dat hij zn eigen nest gaat bevuilen.
maar hoe wen je hem hieraan? net na een stuk lopen de bench geintroduceerd. speeltje erin, koekje erbij. hij stapt erin. maar toen ik het deurtje een stukje dicht deed ging hij door het lint. piepen en janken. wilde wachten met weer openen tot hij ophield maar het ging maar door.
in de keuken bij gebleven waar hij wat rondscharrelde, een plekje zocht en ging slapen. 2e keer gewacht tot hij in de bench in slaap viel en toen het deurtje zachtjes dicht gedaan. hij werd wakker en ging compleet door het lint. piepen, janken, tegen deurtje aan springen en (dun) poepen. toen hij rustig was eruit gehaald voor plassen en poepen wat hij ook netjes deed en weer terug naar binnen. daar liep hij een rondje om vervolgens neer te ploffen en te gaan slapen.
pup is een bench gewend aangezien de fokker een bench in de kennel had staan om te wennen. dit was alleen een draadkooi en die van mij een plastic vari kennel.
wat te doen? toch in de bench doen en volhouden, ondanks gejank/geblaf?
er naast zitten? of toch maar in de keuken laten lopen ipv vast in de bench? (keuken is afgesloten met een hekje).
fokker raadde het los in de keuken lopen de eerste weken af ivm zindelijk maken. het is te ruim dus zou hij een plekje kunnen gaan zoeken voor zn behoefte..
het is een pup dat erg graag bij je in de buurt zit. ik zit er nu 1,5 meter vanaf, hij achter het hekje en hij is alleen maar richting mij aan het piepen.. (geen aandacht aan gegeven en na 10 minuten heeft hij het opgegeven en ligt lekker).
het is mijn 3e hond maar ik vind het een beetje lastig aangezien de andere 2 als pup alweer 10 en 17 jaar geleden is....
kleine bench ivm zindelijk maken en om te voorkomen dat hij zn eigen nest gaat bevuilen.
maar hoe wen je hem hieraan? net na een stuk lopen de bench geintroduceerd. speeltje erin, koekje erbij. hij stapt erin. maar toen ik het deurtje een stukje dicht deed ging hij door het lint. piepen en janken. wilde wachten met weer openen tot hij ophield maar het ging maar door.
in de keuken bij gebleven waar hij wat rondscharrelde, een plekje zocht en ging slapen. 2e keer gewacht tot hij in de bench in slaap viel en toen het deurtje zachtjes dicht gedaan. hij werd wakker en ging compleet door het lint. piepen, janken, tegen deurtje aan springen en (dun) poepen. toen hij rustig was eruit gehaald voor plassen en poepen wat hij ook netjes deed en weer terug naar binnen. daar liep hij een rondje om vervolgens neer te ploffen en te gaan slapen.
pup is een bench gewend aangezien de fokker een bench in de kennel had staan om te wennen. dit was alleen een draadkooi en die van mij een plastic vari kennel.
wat te doen? toch in de bench doen en volhouden, ondanks gejank/geblaf?
er naast zitten? of toch maar in de keuken laten lopen ipv vast in de bench? (keuken is afgesloten met een hekje).
fokker raadde het los in de keuken lopen de eerste weken af ivm zindelijk maken. het is te ruim dus zou hij een plekje kunnen gaan zoeken voor zn behoefte..
het is een pup dat erg graag bij je in de buurt zit. ik zit er nu 1,5 meter vanaf, hij achter het hekje en hij is alleen maar richting mij aan het piepen.. (geen aandacht aan gegeven en na 10 minuten heeft hij het opgegeven en ligt lekker).
het is mijn 3e hond maar ik vind het een beetje lastig aangezien de andere 2 als pup alweer 10 en 17 jaar geleden is....
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: pup-bench-zindelijkheid
Sorry, ik probeer me al een hele tijd in te houden bij dit soort topics maar ik zeg het nu maar gewoon. Ik vind het zo sneu. Dat hele bench gedoe alleen al met een pup. En dan nog zo klein mogelijk zodat hij van ellende niet gaat plassen. Geef gelijk ook geen water dan hoeft hij ook niet te plassen, ook altijd zo'n leuk advies.
Een hond hoort wat mij betreft niet in een kooitje. Tegenwoordig mag je dat niet meer zeggen, want het eerste wat mensen met een pup gaan kopen is een bench. En het is z'n veilige plekje. Dertien jaar geleden was dat veel minder bij onze eerste pup. Nu kan de hele wereld niet meer zonder bench ineens.
Zo'n pupje wil graag bij je zijn, helemaal alleen ineens zonder moeder, broertjes en zusjes in een vreemde omgeving. Dit is juist het moment om een goede band met zo'n pup op te bouwen, laten merken dat je er bent en een betrouwbare baas bent die hem niet alleen laat.
Momenteel hebben wij ook een iets oudere pup, die heeft geen bench. De huiskamer en slaapkamer en keuken zijn puppyproof. En 's nachts slaapt ze op het voeteneinde van het bed of in de mand naast het bed. Al na 1 nacht helemaal zindelijk en doorslapend tot 7 uur. Geen enkel probleem gehad met jankende pups. Met voorzichtig aan opbouwen van alleen kunnen zijn ook geen probleem. Er is dan altijd 1 van de andere honden in de buurt waar ze zelf bij gaat liggen.
Maar volgens mij ben ik een uitstervend ras, met een pup zonder bench.
Een hond hoort wat mij betreft niet in een kooitje. Tegenwoordig mag je dat niet meer zeggen, want het eerste wat mensen met een pup gaan kopen is een bench. En het is z'n veilige plekje. Dertien jaar geleden was dat veel minder bij onze eerste pup. Nu kan de hele wereld niet meer zonder bench ineens.
Zo'n pupje wil graag bij je zijn, helemaal alleen ineens zonder moeder, broertjes en zusjes in een vreemde omgeving. Dit is juist het moment om een goede band met zo'n pup op te bouwen, laten merken dat je er bent en een betrouwbare baas bent die hem niet alleen laat.
Momenteel hebben wij ook een iets oudere pup, die heeft geen bench. De huiskamer en slaapkamer en keuken zijn puppyproof. En 's nachts slaapt ze op het voeteneinde van het bed of in de mand naast het bed. Al na 1 nacht helemaal zindelijk en doorslapend tot 7 uur. Geen enkel probleem gehad met jankende pups. Met voorzichtig aan opbouwen van alleen kunnen zijn ook geen probleem. Er is dan altijd 1 van de andere honden in de buurt waar ze zelf bij gaat liggen.
- runninggirl
- Zeer actief
Helemaal mee eens.Ri@ schreef:Sorry, ik probeer me al een hele tijd in te houden bij dit soort topics maar ik zeg het nu maar gewoon. Ik vind het zo sneu. Dat hele bench gedoe alleen al met een pup. En dan nog zo klein mogelijk zodat hij van ellende niet gaat plassen. Geef gelijk ook geen water dan hoeft hij ook niet te plassen, ook altijd zo'n leuk advies.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Nee hoor, ik heb ook nooit een bench gehad. Honden slapen op bed dus ook als pup.Ri@ schreef:Sorry, ik probeer me al een hele tijd in te houden bij dit soort topics maar ik zeg het nu maar gewoon. Ik vind het zo sneu. Dat hele bench gedoe alleen al met een pup. En dan nog zo klein mogelijk zodat hij van ellende niet gaat plassen. Geef gelijk ook geen water dan hoeft hij ook niet te plassen, ook altijd zo'n leuk advies.
Er heeft er nooit eentje op het bed geplast, ze slapen juist lekker snel door.
En mocht pup moeten plassen ben je snel genoeg wakker.
Ook overdag hebben ze altijd de hele benedenverdieping tot hun beschikking gehad.

- dagmar88
- Zeer actief
Ri@ schreef: Maar volgens mij ben ik een uitstervend ras, met een pup zonder bench.
Pjotr raakte snel overprikkeld. Niko eet oneetbare dingen en maakt deuren open.
Nu vind ik een grote hond in een bench niet zo fijn, de grootste maat is alsnog zo laag, dus zitten ze achter een hekje.
Bench gebruik is niet meteen bench misbruik.
Een pup van je afzonderen en laten janken doe je gewoon niet, of ie nu in een bench of in een prinsessenbedje ligt.
- Jackira
- Zeer actief
dagmar88 schreef:Ri@ schreef: Maar volgens mij ben ik een uitstervend ras, met een pup zonder bench.
Ligt aan de hond. Bij mijn pup had ik er geen.
Pjotr raakte snel overprikkeld. Niko eet oneetbare dingen en maakt deuren open.
Nu vind ik een grote hond in een bench niet zo fijn, de grootste maat is alsnog zo laag, dus zitten ze achter een hekje.
Bench gebruik is niet meteen bench misbruik.
Een pup van je afzonderen en laten janken doe je gewoon niet, of ie nu in een bench of in een prinsessenbedje ligt.
Zo'n hekje kan ik me nog wel in vinden. Maar een bench waarin ze niet even een koel plekje kunnen zoeken om te gaan liggen, of ander gaan liggen, of lekker uitrekken, of languit liggen. Ik vind het gewoon sneu. Vooral als dat ook nog afgezonderd is. Niet om iemand tekort te doen daarover. Ik denk dat de meeste mensen heel erg begaan zijn met zo'n pupje in het begin, en vooral het beste willen doen.
Maar een bench, als je nu eens goed bekijkt wat dat eigenlijk is. Een ijzerdraad verpakking die om je hond heen past.Zelfs een hamster zit er ruimer bij.
-
Boots1978
- Vaste gebruiker
ik snap wat je bedoelt hoor, daarom gaf ik ook dat ik een keuken had die afgesloten is met een hekje. het liefste wil ik hem daar laten zonder bench maar volgens de fokker is die ruimte dus te groot en zou dat het zindelijk maken tegen werken. omdat hij dan zn slaapplek kan verlaten om ergens zn behoefte te doen.Ri@ schreef:Sorry, ik probeer me al een hele tijd in te houden bij dit soort topics maar ik zeg het nu maar gewoon. Ik vind het zo sneu. Dat hele bench gedoe alleen al met een pup. En dan nog zo klein mogelijk zodat hij van ellende niet gaat plassen. Geef gelijk ook geen water dan hoeft hij ook niet te plassen, ook altijd zo'n leuk advies.
bij de fokker kon hij natuurlijk nog gewoon zn behoefte in de kennel doen als hij dat wilde....
met mijn eerste hond had ik alleen de eerste weken een bench maar dat was meer omdat ik toen nog bij mn ouders woonden en nog een oudere hond hadden dus was meer om pup even te laten rusten/hond te laten rusten.
daarna heeft hij nooit een bench gehad.
mn tweede hond heeft nooit in de bench gezeten maar had ook altijd de keuken als "zijn" plekje. bedoel ik niet mee dat hij daar afgezonderd werd of dat hij niet in de kamer mocht komen maar dit was echt een plek waar hij zich terug kon trekken en waar de kinderen ook absoluut niet mochten komen. dan ging het hekje ook dicht.
- Jackira
- Zeer actief
Zo'n hekje en een ruimte waar ze zich een beetje kunnen bewegen kan ik me iets bij voorstellen. Vooral als dat nodig is voor de veiligheid. Maar dan zou ik er wel bij gaan liggen op een matras de eerste tijd. Afzondering in een kleine bench, ik vind het echt een vreemd advies van zo'n fokker.Boots1978 schreef:ik snap wat je bedoelt hoor, daarom gaf ik ook dat ik een keuken had die afgesloten is met een hekje. het liefste wil ik hem daar laten zonder bench maar volgens de fokker is die ruimte dus te groot en zou dat het zindelijk maken tegen werken. omdat hij dan zn slaapplek kan verlaten om ergens zn behoefte te doen.Ri@ schreef:Sorry, ik probeer me al een hele tijd in te houden bij dit soort topics maar ik zeg het nu maar gewoon. Ik vind het zo sneu. Dat hele bench gedoe alleen al met een pup. En dan nog zo klein mogelijk zodat hij van ellende niet gaat plassen. Geef gelijk ook geen water dan hoeft hij ook niet te plassen, ook altijd zo'n leuk advies.
bij de fokker kon hij natuurlijk nog gewoon zn behoefte in de kennel doen als hij dat wilde....
met mijn eerste hond had ik alleen de eerste weken een bench maar dat was meer omdat ik toen nog bij mn ouders woonden en nog een oudere hond hadden dus was meer om pup even te laten rusten/hond te laten rusten.
mn tweede hond heeft nooit in de bench gezeten maar had ook altijd de keuken als "zijn" plekje. bedoel ik niet mee dat hij daar afgezonderd werd of dat hij niet in de kamer mocht komen maar dit was echt een plek waar hij zich terug kon trekken en waar de kinderen ook absoluut niet mochten komen. dan ging het hekje ook dicht.
Wij hebben nu afgelopen tijd en aantal spaanse pupjes geplaatst bij mensen, en het liefst selecteerde ik op dat ze lekker op de bank mogen en vooral geen bench.
- Hakuna Matata
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
En dan is je bed zeiknat en kan je alles weer verschonen.Pemba schreef:Nee hoor, ik heb ook nooit een bench gehad. Honden slapen op bed dus ook als pup.Ri@ schreef:Sorry, ik probeer me al een hele tijd in te houden bij dit soort topics maar ik zeg het nu maar gewoon. Ik vind het zo sneu. Dat hele bench gedoe alleen al met een pup. En dan nog zo klein mogelijk zodat hij van ellende niet gaat plassen. Geef gelijk ook geen water dan hoeft hij ook niet te plassen, ook altijd zo'n leuk advies.
Ook overdag hebben ze altijd de hele benedenverdieping tot hun beschikking gehad.
En kan je weer gaan douchen en pup naar buiten nemen als je klaar bent.
En dan ben je 2 uur verder.
Of doe jij dat anders?
Laatst gewijzigd door Hakuna Matata op 19 dec 2015 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jackira
- Zeer actief
Ze plassen niet op het bed, net zo goed als dat ze dat niet doen in een kleine bench omdat dat hun nest is. Je merkt als ze op je bed slapen direct als ze onrustig worden, je schiet in een trainingsbroek en slobbertrui en sloffen, ondertussen de pup aan de praat houdend met een piepstemmetje de aandacht vasthouden, en pakt de pup op en raced naar buiten.Hakuna Matata schreef:En dan is je bed zeiknat en kan je alles weer verschonen.Pemba schreef:Nee hoor, ik heb ook nooit een bench gehad. Honden slapen op bed dus ook als pup.Ri@ schreef:Sorry, ik probeer me al een hele tijd in te houden bij dit soort topics maar ik zeg het nu maar gewoon. Ik vind het zo sneu. Dat hele bench gedoe alleen al met een pup. En dan nog zo klein mogelijk zodat hij van ellende niet gaat plassen. Geef gelijk ook geen water dan hoeft hij ook niet te plassen, ook altijd zo'n leuk advies.
En dan ben je 1 uur verder.
Of doe jij dat anders?
Laatst gewijzigd door Jackira op 19 dec 2015 19:49, 2 keer totaal gewijzigd.
- Hakuna Matata
- Zeer actief
Slaap je dan niet te diep?Ri@ schreef:Ze plassen niet op het bed, net zo goed als dat ze dat niet doen in een kleine bench omdat dat hun nest is. Je merkt als ze op je bed slapen direct als ze onrustig worden, je schiet in een trainingsbroek en slobbertrui en sloffen, en pakt de pup op en raced naar buiten.Hakuna Matata schreef:En dan is je bed zeiknat en kan je alles weer verschonen.Pemba schreef:Nee hoor, ik heb ook nooit een bench gehad. Honden slapen op bed dus ook als pup.Ri@ schreef:Sorry, ik probeer me al een hele tijd in te houden bij dit soort topics maar ik zeg het nu maar gewoon. Ik vind het zo sneu. Dat hele bench gedoe alleen al met een pup. En dan nog zo klein mogelijk zodat hij van ellende niet gaat plassen. Geef gelijk ook geen water dan hoeft hij ook niet te plassen, ook altijd zo'n leuk advies.
Of doe jij dat anders?
- Jackira
- Zeer actief
je kunt alles naast me afschieten en ik word niet wakker. Maar van m'n kinderen als baby en een pup zit ik bij de eerste beweging overeind.Hakuna Matata schreef:Slaap je dan niet te diep?Ri@ schreef:Ze plassen niet op het bed, net zo goed als dat ze dat niet doen in een kleine bench omdat dat hun nest is. Je merkt als ze op je bed slapen direct als ze onrustig worden, je schiet in een trainingsbroek en slobbertrui en sloffen, en pakt de pup op en raced naar buiten.Hakuna Matata schreef:En dan is je bed zeiknat en kan je alles weer verschonen.Pemba schreef:
Nee hoor, ik heb ook nooit een bench gehad. Honden slapen op bed dus ook als pup.
Of doe jij dat anders?
- Hakuna Matata
- Zeer actief
Ze plassen niet op het bed, net zo goed als dat ze dat niet doen in een kleine bench omdat dat hun nest is. Je merkt als ze op je bed slapen direct als ze onrustig worden, je schiet in een trainingsbroek en slobbertrui en sloffen, en pakt de pup op en raced naar buiten.
[/quote]
Slaap je dan niet te diep?[/quote]
je kunt alles naast me afschieten en ik word niet wakker. Maar van m'n kinderen als baby en een pup zit ik bij de eerste beweging overeind.[/quote]
Hoe komt dat dan?
Slaap je dan niet te diep?[/quote]
je kunt alles naast me afschieten en ik word niet wakker. Maar van m'n kinderen als baby en een pup zit ik bij de eerste beweging overeind.[/quote]
Hoe komt dat dan?
- Jackira
- Zeer actief
Slaap je dan niet te diep?[/quote]Hakuna Matata schreef:Ze plassen niet op het bed, net zo goed als dat ze dat niet doen in een kleine bench omdat dat hun nest is. Je merkt als ze op je bed slapen direct als ze onrustig worden, je schiet in een trainingsbroek en slobbertrui en sloffen, en pakt de pup op en raced naar buiten.
Hoe komt dat dan?[/quote]
Geen idee. Maar je kunt ook je wekker zetten en de pup even laten plassen om te voorkomen dat je te laat bent.
- Hakuna Matata
- Zeer actief
je kunt alles naast me afschieten en ik word niet wakker. Maar van m'n kinderen als baby en een pup zit ik bij de eerste beweging overeind.[/quote]Ri@ schreef:Slaap je dan niet te diep?Hakuna Matata schreef:Ze plassen niet op het bed, net zo goed als dat ze dat niet doen in een kleine bench omdat dat hun nest is. Je merkt als ze op je bed slapen direct als ze onrustig worden, je schiet in een trainingsbroek en slobbertrui en sloffen, en pakt de pup op en raced naar buiten.
Hoe komt dat dan?[/quote]
Geen idee. Maar je kunt ook je wekker zetten en de pup even laten plassen om te voorkomen dat je te laat bent.[/quote]
Dat kan ook
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
zolang je de bench gebruikt en niet misbruikt zie ik er geen kwaad in hoor en om er maar standaard vanuit te gaan dat iedereen die een bench gebruikt er een heeft die te klein is vind ik ook nogal ver gaan.
ik heb nu geen bench staan, maar dat is omdat vixen er niet in ging, als ze dat wel had gedaan en die bench, net zoals jan en gina, een fijne plek had gevonden had ik hem gewoon laten staan.
met het deurtje open, dat dan weer wel.
honden mogen van mij niet op bed en niet op de bank, maar als iemand vindt dat ik daardoor niet goed ben voor mijn honden ga ik toch echt heel erg hard lachen
ik heb nu geen bench staan, maar dat is omdat vixen er niet in ging, als ze dat wel had gedaan en die bench, net zoals jan en gina, een fijne plek had gevonden had ik hem gewoon laten staan.
honden mogen van mij niet op bed en niet op de bank, maar als iemand vindt dat ik daardoor niet goed ben voor mijn honden ga ik toch echt heel erg hard lachen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Jackira
- Zeer actief
Dat zeg ik toch niet. Ik heb het over afzondering in een kleine bench. En dat ik zelf graag honden op de bank zie, daarbij heb ik al gezegd dat ik niet iedereen mijn mening op kan dringen. Bovendien is uit eigen keuze in een bench met de deur open heel wat anders.renee-uk schreef:zolang je de bench gebruikt en niet misbruikt zie ik er geen kwaad in hoor en om er maar standaard vanuit te gaan dat iedereen die een bench gebruikt er een heeft die te klein is vind ik ook nogal ver gaan.
Je hoeft een bench niet te misbruiken om een hond er al heel lang in te zetten. 8 uur 's nachts en overdag een aantal uren. dat is vaak toch wel 12 uur in een ijzeren omhulsel. Ga zelf maar eens 12 uur in iets zitten waar je geen kant op kan. maar dat is dus mijn mening. Daar heb ik verder geen oordeel over
- dagmar88
- Zeer actief
Ri@ schreef: Je hoeft een bench niet te misbruiken om een hond er al heel lang in te zetten. 8 uur 's nachts en overdag een aantal uren. dat is vaak toch wel 12 uur in een ijzeren omhulsel. Ga zelf maar eens 12 uur in iets zitten waar je geen kant op kan. maar dat is dus mijn mening. Daar heb ik verder geen oordeel over
- Jackira
- Zeer actief
Nee, ik geef alleen m'n bezwaren aan. Maar heb dan geen oordeel dat iemand een slechte baas zou zijn. Vind eht alleen sneu voor zo'n pup.dagmar88 schreef:Ri@ schreef: Je hoeft een bench niet te misbruiken om een hond er al heel lang in te zetten. 8 uur 's nachts en overdag een aantal uren. dat is vaak toch wel 12 uur in een ijzeren omhulsel. Ga zelf maar eens 12 uur in iets zitten waar je geen kant op kan. maar dat is dus mijn mening. Daar heb ik verder geen oordeel over
Ja wel dus.
- dagmar88
- Zeer actief
dagmar88 schreef:Ri@ schreef: Je hoeft een bench niet te misbruiken om een hond er al heel lang in te zetten. 8 uur 's nachts en overdag een aantal uren. dat is vaak toch wel 12 uur in een ijzeren omhulsel. Ga zelf maar eens 12 uur in iets zitten waar je geen kant op kan. maar dat is dus mijn mening. Daar heb ik verder geen oordeel over
Ja wel dus.
Nog een keer dan, duidelijker voor je?
- Jackira
- Zeer actief
Nee eigenlijk niet. Ik zeg dat je een bench niet hoeft te misbruiken, terwijl de hond er dan toch al heel snel lang in zit. Dat bedoel ik. Misschien krom opgeschreven. En de hond kan niet veel kanten op in een kleine bench toch? dat is een feit geen oordeel.dagmar88 schreef:dagmar88 schreef:Ri@ schreef: Je hoeft een bench niet te misbruiken om een hond er al heel lang in te zetten. 8 uur 's nachts en overdag een aantal uren. dat is vaak toch wel 12 uur in een ijzeren omhulsel. Ga zelf maar eens 12 uur in iets zitten waar je geen kant op kan. maar dat is dus mijn mening. Daar heb ik verder geen oordeel over
Ja wel dus.
Nog een keer dan, duidelijker voor je?
- renee-uk
- Zeer actief
nee hoor je had het niet alleen over afzondering in een kleine bench:Ri@ schreef:Dat zeg ik toch niet. Ik heb het over afzondering in een kleine bench. En dat ik zelf graag honden op de bank zie, daarbij heb ik al gezegd dat ik niet iedereen mijn mening op kan dringen. Bovendien is uit eigen keuze in een bench met de deur open heel wat anders.renee-uk schreef:zolang je de bench gebruikt en niet misbruikt zie ik er geen kwaad in hoor en om er maar standaard vanuit te gaan dat iedereen die een bench gebruikt er een heeft die te klein is vind ik ook nogal ver gaan.
Je hoeft een bench niet te misbruiken om een hond er al heel lang in te zetten. 8 uur 's nachts en overdag een aantal uren. dat is vaak toch wel 12 uur in een ijzeren omhulsel. Ga zelf maar eens 12 uur in iets zitten waar je geen kant op kan. maar dat is dus mijn mening. Daar heb ik verder geen oordeel over
een hond opsluiten in een bench waar ie niet kan gaan verliggen of languit gaan liggen is benchmisbruik, maar gelukkig zijn er ook grotere benches waar heel best kleine hondjes in passen.Ri@ schreef:Zo'n hekje kan ik me nog wel in vinden. Maar een bench waarin ze niet even een koel plekje kunnen zoeken om te gaan liggen, of ander gaan liggen, of lekker uitrekken, of languit liggen. Ik vind het gewoon sneu. Vooral als dat ook nog afgezonderd is. Niet om iemand tekort te doen daarover. Ik denk dat de meeste mensen heel erg begaan zijn met zo'n pupje in het begin, en vooral het beste willen doen.
Maar een bench, als je nu eens goed bekijkt wat dat eigenlijk is. Een ijzerdraad verpakking die om je hond heen past.Zelfs een hamster zit er ruimer bij.
jan heeft ook in zijn benchje naast mijn bed gestaan, 7 maanden lang, en de bench groeide gezellig met hem mee, tot het niet meer paste en hij naar beneden verhuisde, naar nog weer een grotere bench voor 's nachts.
niks mis mee hoor, vond hij ook niet

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Jackira
- Zeer actief
Je gaat op jezelf betrekken wat ik zei over het advies van de fokker van TS. Dat ging alleen daarover en niet over mensen die anders omgaan met de bench en de pup niet afzonderen.Kruimel53 schreef:Wat Renee zegt. Ik schrijf toch nergens dat een kleine bench zó klein moet zijn dat de hond er niet comfortabel in kan liggen? Natuurlijk moet een bench groot genoeg zijn zodat de hond er languit in kan liggen, kan omdraaien, kan staan en zitten.
Een hond denkt echt niet in termen van 'ijzeren omhulsel'. Kinderen in een spijlenbedje of een box denken ook niet in termen van houten omhulsel. De ouders meestal ook niet. Zo'n bench, en zo'n bedje of box, zijn bedoeld voor de veiligheid van kind resp. hond. Kinderen slapen in hun spijlenbedje als ze klein zijn wel 18 uur. Net zoals kleine honden in hun bench.
En ik zonder geen hond 8 uur af terwijl die zielig en wakker allen zit te wezen. Ook al zo'n vreemd beeld. Mijn pups slapen in een voldoende ruime bench naast mijn bed. Slapen. Niet wakker dus. Naast mijn bed, binnen handbereik, niet in afzondering. Ik heb nog nooit een pup gehad die langer dan 5 minuten op bed wilde, en nog nooit een die niet tevreden ging snurken in zijn ijzeren omhulsel. Mijn honden slapen pas alleen als ze daar aan toe zijn. Dat kunnen honden namelijk prima, leren rustig en tevreden alleen zijn.
Ik geniet er zelf van als mijn honden bij me komen zitten/liggen als ze dat willen, dat ze vrij zijn om te gaan en staan waar ze willen in huis. Maar dat wil niet zeggen dat een andere manier niet goed zou zijn. Alleen ik heb zelf echt wel een aversie tegen een bench, maar matig me geen oordeel aan als iemand die wel gebruikt, of iemand dan wel een goede hondenbaas is. Alleen is wel wel zo dat een bench een relatief kleine door ijzeren tralies afgebakende ruimte is. Of een hond er nou zelf zo over denkt of niet.
- Jackira
- Zeer actief
renee-uk schreef:nee hoor je had het niet alleen over afzondering in een kleine bench:Ri@ schreef:Dat zeg ik toch niet. Ik heb het over afzondering in een kleine bench. En dat ik zelf graag honden op de bank zie, daarbij heb ik al gezegd dat ik niet iedereen mijn mening op kan dringen. Bovendien is uit eigen keuze in een bench met de deur open heel wat anders.renee-uk schreef:zolang je de bench gebruikt en niet misbruikt zie ik er geen kwaad in hoor en om er maar standaard vanuit te gaan dat iedereen die een bench gebruikt er een heeft die te klein is vind ik ook nogal ver gaan.
Je hoeft een bench niet te misbruiken om een hond er al heel lang in te zetten. 8 uur 's nachts en overdag een aantal uren. dat is vaak toch wel 12 uur in een ijzeren omhulsel. Ga zelf maar eens 12 uur in iets zitten waar je geen kant op kan. maar dat is dus mijn mening. Daar heb ik verder geen oordeel overeen hond opsluiten in een bench waar ie niet kan gaan verliggen of languit gaan liggen is benchmisbruik, maar gelukkig zijn er ook grotere benches waar heel best kleine hondjes in passen.Ri@ schreef:Zo'n hekje kan ik me nog wel in vinden. Maar een bench waarin ze niet even een koel plekje kunnen zoeken om te gaan liggen, of ander gaan liggen, of lekker uitrekken, of languit liggen. Ik vind het gewoon sneu. Vooral als dat ook nog afgezonderd is. Niet om iemand tekort te doen daarover. Ik denk dat de meeste mensen heel erg begaan zijn met zo'n pupje in het begin, en vooral het beste willen doen.
jan heeft ook in zijn benchje naast mijn bed gestaan, 7 maanden lang, en de bench groeide gezellig met hem mee, tot het niet meer paste en hij naar beneden verhuisde, naar nog weer een grotere bench voor 's nachts.
niks mis mee hoor, vond hij ook niet
- renee-uk
- Zeer actief
jan gaf op een gegeven moment luid en duidelijk aan dat ie het wel gehad had met die bench en vanaf dat moment heeft het deurtje altijd open gestaan en met dat open deurtje vond ie het, net als gina, toch wel een fijn plekje en lagen ze er vaak in.Ri@ schreef:renee-uk schreef:nee hoor je had het niet alleen over afzondering in een kleine bench:Ri@ schreef:Dat zeg ik toch niet. Ik heb het over afzondering in een kleine bench. En dat ik zelf graag honden op de bank zie, daarbij heb ik al gezegd dat ik niet iedereen mijn mening op kan dringen. Bovendien is uit eigen keuze in een bench met de deur open heel wat anders.renee-uk schreef:zolang je de bench gebruikt en niet misbruikt zie ik er geen kwaad in hoor en om er maar standaard vanuit te gaan dat iedereen die een bench gebruikt er een heeft die te klein is vind ik ook nogal ver gaan.
Je hoeft een bench niet te misbruiken om een hond er al heel lang in te zetten. 8 uur 's nachts en overdag een aantal uren. dat is vaak toch wel 12 uur in een ijzeren omhulsel. Ga zelf maar eens 12 uur in iets zitten waar je geen kant op kan. maar dat is dus mijn mening. Daar heb ik verder geen oordeel overeen hond opsluiten in een bench waar ie niet kan gaan verliggen of languit gaan liggen is benchmisbruik, maar gelukkig zijn er ook grotere benches waar heel best kleine hondjes in passen.Ri@ schreef:Zo'n hekje kan ik me nog wel in vinden. Maar een bench waarin ze niet even een koel plekje kunnen zoeken om te gaan liggen, of ander gaan liggen, of lekker uitrekken, of languit liggen. Ik vind het gewoon sneu. Vooral als dat ook nog afgezonderd is. Niet om iemand tekort te doen daarover. Ik denk dat de meeste mensen heel erg begaan zijn met zo'n pupje in het begin, en vooral het beste willen doen.
niks mis mee hoor, vond hij ook nietals hij daar tevreden mee was vind ik het prima
maar als een bench zodanig verkleind wordt dat een pup er niet in plast vraag ik me wel af of die ruimte er dan wel is. En ik had jou zo een pup toevertrouwd hoor. Geen enkele twijfel.
toen rita kwam stond die bench er nog en ook riet wou er wel graag in, ondanks dat ze veel te groot was om er comfortabel in te liggen
waarmee ik alleen maar wil aangeven dat er heus honden zijn die die bench helemaal niet zo'n vervelend ding vinden.

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik snap die aversie tegen een bench ook niet zo goed? Mijn puppen slapen ook lekker in de bench, stuk voor stuk vonden ze het een heerlijk plekje en als het aan Luna lag dan stond haar bench nu nog steeds in de huiskamer!
Ik slaap de eerste tijd beneden op de bank, tot de pup in de nacht zindelijk is. Als je de bench op een normale manier gebruikt is er niks mis mee! Natuurlijk zijn er mensen die hem verkeerd gebruiken, pup om 8 uur in de bench want de baas moet werken, tot vanavond, dat vind ik erg en dat is verkeerd gebruik van een hulpmiddel!
Ik slaap de eerste tijd beneden op de bank, tot de pup in de nacht zindelijk is. Als je de bench op een normale manier gebruikt is er niks mis mee! Natuurlijk zijn er mensen die hem verkeerd gebruiken, pup om 8 uur in de bench want de baas moet werken, tot vanavond, dat vind ik erg en dat is verkeerd gebruik van een hulpmiddel!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Je kunt je pup ook prima zindelijk maken zonder bench hoorBoots1978 schreef:ik snap wat je bedoelt hoor, daarom gaf ik ook dat ik een keuken had die afgesloten is met een hekje. het liefste wil ik hem daar laten zonder bench maar volgens de fokker is die ruimte dus te groot en zou dat het zindelijk maken tegen werken. omdat hij dan zn slaapplek kan verlaten om ergens zn behoefte te doen.Ri@ schreef:Sorry, ik probeer me al een hele tijd in te houden bij dit soort topics maar ik zeg het nu maar gewoon. Ik vind het zo sneu. Dat hele bench gedoe alleen al met een pup. En dan nog zo klein mogelijk zodat hij van ellende niet gaat plassen. Geef gelijk ook geen water dan hoeft hij ook niet te plassen, ook altijd zo'n leuk advies.
Ik neem aan dat jouw tweede hond, die geen bench had, ook gewoon zindelijk is geworden?
- dagmar88
- Zeer actief
renee-uk schreef: toen rita kwam stond die bench er nog en ook riet wou er wel graag in, ondanks dat ze veel te groot was om er comfortabel in te liggen
waarmee ik alleen maar wil aangeven dat er heus honden zijn die die bench helemaal niet zo'n vervelend ding vinden.
Pjotr was er meteen helemaal lijp van, was het ook gewend van de vorige eigenaren.
Was eigenlijk voor Charlie gekocht, om neer te zetten wanneer ze loops is. En dus wat mij betreft een maatje te klein.
Hij dacht daar heel anders over. Zijn plek en hij lag er het grootste deel van de nacht/dag zelf verkozen.
Daar of aan m'n voeten.
Hij ligt op de gang veel rustiger wanneer ik er niet ben of na de wandeling om te slapen, maar voor hem had het niet gehoeven.
Hij kan daar kiezen tussen z'n mand, kale vloer en kussen onder de schuine wand. Drinkbak past beter.
Meneer ligt dus alsnog standaard in elkaar gedraaid onder die schuine wand gefrot
Klein en veilig kennelijk.
- dagmar88
- Zeer actief
Boots1978 schreef: ik snap wat je bedoelt hoor, daarom gaf ik ook dat ik een keuken had die afgesloten is met een hekje. het liefste wil ik hem daar laten zonder bench maar volgens de fokker is die ruimte dus te groot en zou dat het zindelijk maken tegen werken. omdat hij dan zn slaapplek kan verlaten om ergens zn behoefte te doen.
Heb er helemaal overheen gelezen.
Ik vind een kleine bench sowieso onzin. Het is ook niet leuk om een meter (of twee) van poep af te liggen, dat is nog steeds het eigen nest.
's Nachts lekker naast je zetten, veilig bij de baas en dan ben jij er zodra je wat hoort.
Met Charlie was ik ook in een halve seconde wakker hoor, dat is gewoon ingebakken bij baby's, of het nu honden, katten of mensenbaby's zijn
Je hondje heeft die controle nog niet. Kwestie van goed opletten. Vaak zie je wat er gaat komen en kun je je pup op tijd optillen, buiten zetten en na het poepen/plassen belonen.
Meteen een woord er aan koppelen is wel zo handig. Braaf plasje!
En verder na het spelen, eten, slapen even naar buiten.
Komt op die manier echt vanzelf wel.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik heb al een dikke 35 jaar honden en ik heb nog nooit een bench gebruikt want ik vond dat ook niks een hond in een kooi opsluiten. Maar medio februari komt hier een teckelpupje wonen en begin ik er toch aan te denken er een aan te schaffen. Niet om zindelijk te maken overigens want puppekind gaat s'nachts gewoon mee naar boven maar ik zal toch wel een keer een uurtje weg moeten om boodschappen te doen o.i.d. En de beren die ik dan zie, is dat er dan net natuurlijk iemand aanbelt en mijn 30 kilo zware Laekense herder boos naar het raam stuift en pupje ondersteboven kegelt of dat pupje aan electriciteitsdraden gaat knagen die ik lastig weg kan werken. Dus daar moet ik toch iets op verzinnen. Ik heb bij de dierenwinkel gekeken wat er aan mogelijkheden is en daarbij zag ik toevallig een konijnenren staan die ik dan rond het mandje kan zetten als ik weg ben of veel visite heb en pupje even rust nodig heeft. Ik denk dat dat het gaat worden, misschien ook een idee voor ts.