Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe reageren op piepende/jankende pup?
Moderator: moderatorteam
-
Boots1978
- Vaste gebruiker
hoe reageren op piepende/jankende pup?
even advies nodig want ik wil het natuurlijk wel goed doen..
gisteren onze pup opgehaald. een erg bewegelijk, vrolijk en vooral aanhankeliijk ding. het liefste zit hij binnen je 1-meter gebied of loopt achter je aan.
hij heeft zijn plekje in de keuken waar hij los kan lopen. deze kijkt uit op een groot gedeelte van de woonkamer en is afgesloten met een hekje. maar nu, hij piept en jankt als je even wegloopt. ik kan niet de hele dag naast hem zitten, ook ik moet wel eens naar de wc of boven even wat doen. hij begint meteen te piepen en te blaffen wat op den duur overgaat in loeien. wat kan je het beste doen? negeren? en wat als hij ermee stopt? dan belonen of niks doen?
of toch een keer zeggen/roepen dat hij stil moet zijn?
lees/hoor zoveel verschillende dingen....
nu net 15 min laten piepen. ik zat 1,5 meter van hem vandaan, aan de tafel. ik had hem even in de keuken gelaten zodat hij rust had. hij was uit geweest, gespeelt, gegeten en kids waren druk dus even uit elkaar. maar janken als een gek.
gisteren onze pup opgehaald. een erg bewegelijk, vrolijk en vooral aanhankeliijk ding. het liefste zit hij binnen je 1-meter gebied of loopt achter je aan.
hij heeft zijn plekje in de keuken waar hij los kan lopen. deze kijkt uit op een groot gedeelte van de woonkamer en is afgesloten met een hekje. maar nu, hij piept en jankt als je even wegloopt. ik kan niet de hele dag naast hem zitten, ook ik moet wel eens naar de wc of boven even wat doen. hij begint meteen te piepen en te blaffen wat op den duur overgaat in loeien. wat kan je het beste doen? negeren? en wat als hij ermee stopt? dan belonen of niks doen?
of toch een keer zeggen/roepen dat hij stil moet zijn?
lees/hoor zoveel verschillende dingen....
nu net 15 min laten piepen. ik zat 1,5 meter van hem vandaan, aan de tafel. ik had hem even in de keuken gelaten zodat hij rust had. hij was uit geweest, gespeelt, gegeten en kids waren druk dus even uit elkaar. maar janken als een gek.
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: hoe reageren op piepende/jankende pup?
Over een paar weken is dat over, en dan heb je een band met je pup en vraag je je af waar je je druk over gemaakt hebt. Je moet met een pup alles op de langere termijn bekijken
Waarom niet lekker in de huiskamer bij je, laat hem wennen aan alles en laat gewoon meegaan naar toilet en achter je aan hobbelen. Zorg dat hij vertrouwen in je krijgt en het wijst zich allemaal vanzelf. Alles komt uiteindelijk goed, net als bij iedere andere hond. Heb nog geen hond meegemaakt die met 2 jaar nog piepend met z'n baas mee wil naar toilet. Het is een baby hondje. Elke dag leert hij een beetje meer als hij nu tenminste niet overvraagd gaat worden en teveel alleen moet zijn. Hoe meer je hem bij jou laat zijn des te eerder hij wat zelfstandiger gaat worden uit zichzelf want dan krijgt hij vertrouwen.
En volg vooral de adviezen van die fokker niet op. Wat is het voor ras eigenlijk?
Waarom niet lekker in de huiskamer bij je, laat hem wennen aan alles en laat gewoon meegaan naar toilet en achter je aan hobbelen. Zorg dat hij vertrouwen in je krijgt en het wijst zich allemaal vanzelf. Alles komt uiteindelijk goed, net als bij iedere andere hond. Heb nog geen hond meegemaakt die met 2 jaar nog piepend met z'n baas mee wil naar toilet. Het is een baby hondje. Elke dag leert hij een beetje meer als hij nu tenminste niet overvraagd gaat worden en teveel alleen moet zijn. Hoe meer je hem bij jou laat zijn des te eerder hij wat zelfstandiger gaat worden uit zichzelf want dan krijgt hij vertrouwen.
En volg vooral de adviezen van die fokker niet op. Wat is het voor ras eigenlijk?
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Cleva schreef:Ik zou hem een stomp verkopen. Hij heeft al een hele dag de kans gehad om het te leren. Je hebt al tegen hem geroepen en je kunt niet bezig blijven.
Vervelend dat je nou net zo'n etterbak te pakken hebt. Andere pups doen dat niet.
Het houdt vanzelf op (ligt natuurlijk ook aan jou) voor je het weet is het een "grote" hond. Bij pups gaat dit sneller dan bij kids
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
waarom zou je wachten tot het vanzelf ophoudt?
allemachtig dat hondje is er net een dag, komt bij zijn mama en zijn broertjes en zusjes vandaan en moet het nu in een vreemde omgeving helemaal in zijn eentje rooien.
niet zo raar dat ie daartegen protesteert en uiteindelijk gaat loeien.
laat dat beest toch lekker bij je zijn, leer hem jou te vertrouwen, geef hem het gevoel van geborgenheid en kweek een band met het beest.
ja, dat is even werk maar je hebt er wel een hondenleven lang plezier van!
allemachtig dat hondje is er net een dag, komt bij zijn mama en zijn broertjes en zusjes vandaan en moet het nu in een vreemde omgeving helemaal in zijn eentje rooien.
laat dat beest toch lekker bij je zijn, leer hem jou te vertrouwen, geef hem het gevoel van geborgenheid en kweek een band met het beest.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 20 dec 2015 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Boots1978
- Vaste gebruiker
Als je niet normaal kan reageren, reageer dan gewoon niet. wat een idiote opmerking zeg.Cleva schreef:Ik zou hem een stomp verkopen. Hij heeft al een hele dag de kans gehad om het te leren. Je hebt al tegen hem geroepen en je kunt niet bezig blijven.
Vervelend dat je nou net zo'n etterbak te pakken hebt. Andere pups doen dat niet.
ik zeg toch dat ik advies wil? en waar staat dat ik heb geroepen? nergens!!!
ik heb 2 kinderen dus ja, ik zal een keer naar boven moeten om ze uit bed te halen of te wassen. ik vraag wat ik aan het janken kan doen. meer niet
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Je pup kan nog niet alleen gelaten worden in de keuken. Dat is alles. Hij is er nog te klein voor. Als je dit gaat forceren ben je straks verder van huis. Accepteer dat je hem nog niet alleen in de keuken kan achterlaten en je probleem is opgelost. Geen straf, geen.laten gillen.
-
Boots1978
- Vaste gebruiker
waarom word er meteen vanuit gegaan dat ik er geen werk aan wil hebben of er geen bal van snap? nergens. ik weet dondersgoed dat hij moet wennen en dat hij dan protesteert. ik zeg volgens mij ook nergens dat het teveel werk is. maar zoals ik hierboven al schreef, ik wil advies wat ik er evt aan kan doen. negeren, bij je nemen, whatever. ik ben er even onzeker over, mag dat??renee-uk schreef:waarom zou je wachten tot het vanzelf ophoudt?
allemachtig dat hondje is er net een dag, komt bij zijn mama en zijn broertjes en zusjes vandaag en moet het nu in een vreemde omgeving helemaal in zijn eentje rooien.
en waarom heb ik hem even genegeerd? omdat ik overal dat advies kreeg.
zoals ik al schreef, hij moest even rust hebben dus vandaar dat ik hem even daar heb gezet. hij KAN niet altijd bij me zijn, ik moet ook mn kids onder de douche doen enz.
Er zijn gewoon momenten op een dag dat dat niet kan. kleine momenten. waarop hij alles bij elkaar jankt. logisch, maar ik vraag gewoon wat ik er evt aan kan doen. meer niet....
Laatst gewijzigd door Boots1978 op 20 dec 2015 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dreesje
- Actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Wij hebben geprobeerd de pup ook meteen vertrouwd te maken met de kinderen, zodat zij er mee konden spelen als ik even weg moest. Vanaf de eerste dag al. Inderdaad moet je af en toe gewoon even naar boven kunnen of zo. Zij leidden dan onze pup af en die had niet eens door dat ik weg was. Inmiddels is ze zes maanden en kan ze goed alleen blijven. Maar ik denk dat mijn kinderen wat ouder zijn en dan is het allemaal wel een heel stuk makkelijker.
Wat ik ook wel eens doe om een beetje af te leiden is een paar brokjes of snoepjes in een oude doek rollen en dan laten zoeken. Misschien handig om even de focus te verleggen.
Wat ik ook wel eens doe om een beetje af te leiden is een paar brokjes of snoepjes in een oude doek rollen en dan laten zoeken. Misschien handig om even de focus te verleggen.
Havanezertje Zoey 

- renee-uk
- Zeer actief
je hondje niet alleen laten, dat is wat je er nu aan kunt doen.Boots1978 schreef:waarom word er meteen vanuit gegaan dat ik er geen werk aan wil hebben of er geen bal van snap? nergens. ik weet dondersgoed dat hij moet wennen en dat hij dan protesteert. ik zeg volgens mij ook nergens dat het teveel werk is. maar zoals ik hierboven al schreef, ik wil advies wat ik er evt aan kan doen. negeren, bij je nemen, whatever. ik ben er even onzeker over, mag dat??renee-uk schreef:waarom zou je wachten tot het vanzelf ophoudt?
allemachtig dat hondje is er net een dag, komt bij zijn mama en zijn broertjes en zusjes vandaag en moet het nu in een vreemde omgeving helemaal in zijn eentje rooien.
zoals ik al schreef, hij moest even rust hebben dus vandaar dat ik hem even daar heb gezet. hij KAN niet altijd bij me zijn, ik moet ook mn kids onder de douche doen enz.
Er zijn gewoon momenten op een dag dat dat niet kan. kleine momenten. waarop hij alles bij elkaar jankt. logisch, maar ik vraag gewoon wat ik er evt aan kan doen. meer niet....
en dat is blijkbaar wel erg veel moeite.
verplaats je eens in dat beest, misschien dat je er dan toch iets meer van snapt

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
die pup is er net een dag, is een week of acht neem ik aan.Dreesje schreef:Wij hebben geprobeerd de pup ook meteen vertrouwd te maken met de kinderen, zodat zij er mee konden spelen als ik even weg moest. Vanaf de eerste dag al. Inderdaad moet je af en toe gewoon even naar boven kunnen of zo. Zij leidden dan onze pup af en die had niet eens door dat ik weg was. Inmiddels is ze zes maanden en kan ze goed alleen blijven. Maar ik denk dat mijn kinderen wat ouder zijn en dan is het allemaal wel een heel stuk makkelijker.
denk dat je daar wat anders mee aan moet dan snoepjes laten zoeken in een oude doek.
laat dat beest toch eerst eens uitvogelen waar ie terecht gekomen is en hoe het gaat in dat nieuwe huis.
grote goden, het is een babyhond, geen wonderkind

-
Dreesje
- Actief
Ik vind het inlevingsvermogen van sommige mensen op dit forum nog wel eens een beetje te wensen overlaten
Als je kleine kinderen hebt en een pup zal je het gewoon niet allemaal perfect kunnen doen. Dat is heel normaal en volgens mij ook helemaal geen probleem. Als je met je kinderen bezig bent moet je pup wachten en andersom geldt dat ook. Dat is toch ook zo als je meerdere kleine kinderen hebt. Ben je net de baby de borst aan het geven, moet de andere plassen. Tja dan is het janken (baby) of in de broek plassen (peuter).
Ik denk dat als je er zelf relaxed mee om gaat het helemaal goed komt in de toekomst. Perfect bestaat niet.
Moet zeggen dat ik wel erg blij ben dat mijn kinderen ouder zijn, een pup vraagt veel tijd, aandacht en geduld.
Ik denk dat als je er zelf relaxed mee om gaat het helemaal goed komt in de toekomst. Perfect bestaat niet.
Havanezertje Zoey 

- renee-uk
- Zeer actief
dan neem je gewoon een pup als je er wel tijd voor hebt.Dreesje schreef:Ik vind het inlevingsvermogen van sommige mensen op dit forum nog wel eens een beetje te wensen overlatenAls je kleine kinderen hebt en een pup zal je het gewoon niet allemaal perfect kunnen doen. Dat is heel normaal en volgens mij ook helemaal geen probleem. Als je met je kinderen bezig bent moet je pup wachten en andersom geldt dat ook. Dat is toch ook zo als je meerdere kleine kinderen hebt. Ben je net de baby de borst aan het geven, moet de andere plassen. Tja dan is het janken (baby) of in de broek plassen (peuter).
Ik denk dat als je er zelf relaxed mee om gaat het helemaal goed komt in de toekomst. Perfect bestaat niet.Moet zeggen dat ik wel erg blij ben dat mijn kinderen ouder zijn, een pup vraagt veel tijd, aandacht en geduld.
en wil je toch persé een hond is er keuze te over uit herplaatsers die wat minder aandacht en tijd vragen en die wat meer begrijpen dan een pupke dat net een dag het veilige en bekende nest achter zich gelaten heeft.
het is geen verplichting hoor, een pup of een hond nemen.

-
Dreesje
- Actief
Helemaal mee eens, maar ts dramt toch helemaal niet hierover? Zij vraagt gewoon hoe zij hiermee om moet gaan.Cleva schreef:Precies. En dan ga je dus niet zitten drammen dat ze ondanks het feit dat ze dat niet kunnen toch maar in stilte op hun beurt moeten leren wachten.Dreesje schreef:Ben je net de baby de borst aan het geven, moet de andere plassen. Tja dan is het janken (baby) of in de broek plassen (peuter).
Zo is het met een pup ook.
Havanezertje Zoey 

-
Dreesje
- Actief
Tja, ik heb zelf wel gewacht tot mijn kinderen ouder waren en ben daar achteraf erg blij mee. Bovendien hadden we de eerste drie weken vakantie. Maar er zijn toch genoeg mensen met kleine kinderen die een pup nemen. Dat kan toch prima, je hoeft toch niet de hele dag alleen maar met de pup bezig te zijn? Dan maar even wachten hoor, zo'n ramp is dat toch niet. Zo lang je maar voldoende tijd, aandacht en energie overhoudt voor je hondje. Dat is volgens mij het belangrijkst.renee-uk schreef:dan neem je gewoon een pup als je er wel tijd voor hebt.Dreesje schreef:Ik vind het inlevingsvermogen van sommige mensen op dit forum nog wel eens een beetje te wensen overlatenAls je kleine kinderen hebt en een pup zal je het gewoon niet allemaal perfect kunnen doen. Dat is heel normaal en volgens mij ook helemaal geen probleem. Als je met je kinderen bezig bent moet je pup wachten en andersom geldt dat ook. Dat is toch ook zo als je meerdere kleine kinderen hebt. Ben je net de baby de borst aan het geven, moet de andere plassen. Tja dan is het janken (baby) of in de broek plassen (peuter).
Ik denk dat als je er zelf relaxed mee om gaat het helemaal goed komt in de toekomst. Perfect bestaat niet.Moet zeggen dat ik wel erg blij ben dat mijn kinderen ouder zijn, een pup vraagt veel tijd, aandacht en geduld.
en wil je toch persé een hond is er keuze te over uit herplaatsers die wat minder aandacht en tijd vragen en die wat meer begrijpen dan een pupke dat net een dag het veilige en bekende nest achter zich gelaten heeft.
Havanezertje Zoey 

- renee-uk
- Zeer actief
het is ook niet erg als een pup even moet wachten, maar wel als dat meteen al de eerste dag is dat ie er is.Dreesje schreef:Tja, ik heb zelf wel gewacht tot mijn kinderen ouder waren en ben daar achteraf erg blij mee. Bovendien hadden we de eerste drie weken vakantie. Maar er zijn toch genoeg mensen met kleine kinderen die een pup nemen. Dat kan toch prima, je hoeft toch niet de hele dag alleen maar met de pup bezig te zijn? Dan maar even wachten hoor, zo'n ramp is dat toch niet. Zo lang je maar voldoende tijd, aandacht en energie overhoudt voor je hondje. Dat is volgens mij het belangrijkst.renee-uk schreef: dan neem je gewoon een pup als je er wel tijd voor hebt.
zoals ik al eerder zei, laat zo'n beest eerst eens uitvogelen waar ie terechtgekomen is en hoe de dingen van alledag in het nieuwe huis gaan.
en als ie dat helemaal in zijn eentje moet doen, afgezonderd van de rest van het gezin, die ie wel kan zien, maar waar ie niet bij mag horen, zal het dat er niet makkelijker en/of beter op maken.
ik snap werkelijk niet dat mensen zelf niet kunnen bedenken hoe verwarrend en beangstigend het voor een pup -maar in feite voor elke hond- is om in een totaal vreemde omgeving terecht te komen bij totaal onbekende mensen.
er is echt nog nooit iemand slechter geworden door zich te verplaatsen in zo'n hummel, zich daar wat aan aan te passen en de verwachtingen wat bij te stellen.

- Shari
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
- Aantal honden: 5
Ik zou zeggen doe wat je moet doen en laat de pup even voor wat het is.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
-
Boots1978
- Vaste gebruiker
ik VRAAG om adviezen wat ermee te doen. negeren, en desnoods bij me. LEES toch eens.....Cleva schreef:Niet dus.Dreesje schreef: Zij vraagt gewoon hoe zij hiermee om moet gaan.
En dat je daar na een dag al mee bezig bent zegt iets over je keuze om er überhaupt aan te beginnen.
ik geef aan dat ik onzeker erover ben en dat mensen me advies gaven om te negeren. het feit dat ik hier om advies vraag is volgens mij al een teken dat ik het er niet helemaal mee eens ben en twijfel aan de manier. net als bij mn andere topic over bench en negeren. pu
ik vind het echt heel erg dat iemand zoals jij al meteen begint te oordelen over een paar zinnetjes wat je op internet leest. je bestempelt iemand nog net niet als een dierenbeul. je suggereert al meteen dat ik er geen werk in wil steken, het niet snap en hem al gezegt hebt dat hij zn kop moet houden. NIKS van waar. allerlei aannamens.
en eerlijk, de manier waarop jij mensen aanvalt zorgt ervoor dat zo'n forum naar zn kloten gaat en dat mensen onderhand niet eens meer iets durven te vragen want dan worden ze afgezeken. werd me al afgeraden om dit forum te kiezen maar snap nu waarom. jammer zeg.
ik heb al meerdere reakties van je gezien en echt, leer eens normaal te reageren.
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Ik snap hier ook niks van.. Ja, de combinatie (kleine) kinderen en pups is erg veel.. Maar ik neem aan, dat je je hebt ingelezen en dit dus wel van te voren wist? Zeker de eerste week, kost een pup enorm veel energie en tijd. Ik weet niet of je alleen bent? Want zo niet, dan misschien jouw kinderen badderen als je partner thuis is, zodat je partner bij de pup kan blijven. Als je wel alleen bent, dan word het inderdaad een lastig "klusje". Dan zal je je toch echt de komende dagen moet aanpassen aan het ritme van de pup. Ik schrik er van, dat je na 1 dag al een soort "gefrustreerd" klinkt. Ik hoop niet dat je het hebt onderschat, hoeveel werk het is om een pup in huis te hebben ( in combinatie met de kinderen)
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Om eerlijk te zijn, vind ik dat jouw post overkomen alsof je al een beetje gefrustreerd bent.Boots1978 schreef:
ik VRAAG om adviezen wat ermee te doen. negeren, en desnoods bij me. LEES toch eens.....
ik geef aan dat ik onzeker erover ben en dat mensen me advies gaven om te negeren. het feit dat ik hier om advies vraag is volgens mij al een teken dat ik het er niet helemaal mee eens ben en twijfel aan de manier. net als bij mn andere topic over bench en negeren. pu
ik vind het echt heel erg dat iemand zoals jij al meteen begint te oordelen over een paar zinnetjes wat je op internet leest. je bestempelt iemand nog net niet als een dierenbeul. je suggereert al meteen dat ik er geen werk in wil steken, het niet snap en hem al gezegt hebt dat hij zn kop moet houden. NIKS van waar. allerlei aannamens.
en eerlijk, de manier waarop jij mensen aanvalt zorgt ervoor dat zo'n forum naar zn kloten gaat en dat mensen onderhand niet eens meer iets durven te vragen want dan worden ze afgezeken. werd me al afgeraden om dit forum te kiezen maar snap nu waarom. jammer zeg.
ik heb al meerdere reakties van je gezien en echt, leer eens normaal te reageren.
daarnaast, als je je goed had voorbereid en ingelezen, dan wist je van te voren dat een pup gaat piepen als jij "verdwijnt" , het komt nu over alsof je niet weet wat jij moet doen.. Terwijl, ik denk dan.. Dat had je beter van te voren kunnen voorbereiden. Je inlezen, adviezen vragen op de hondenschool, bij hondenkenners of hier.. Vóórdat de pup kwam. Maar goed.
Daarnaast, vind ik jou ook niet zo vriendelijk reageren.
En ik snap dat het mensen kan irriteren, als je ziet hoeveel pups er op marktplaats staan met 5 maanden oud.. Ik word daar ook moe van. Ik zeg niet dat jij dat gaat doen he, maar ik zie het veel gebeuren. Geen tijd, klikt niet met de kinderen, kan niet alleen zijn etc etc. Vermoeiend.
- dagmar88
- Zeer actief
Heb je nu helemaal niets aan je vorige topic gehad, of ben je het kwijtgeraakt?
- Jackira
- Zeer actief
Echt over een paar weken zit je in je ritme. Neem die pup gewoon mee naar boven met kinderen badderen. Ik neem aan dat je toch al een traphekje hebt met kleine kinderen. Ik deed de eerste weken alles met die pup op m'n arm. Koffie rondbrengen met een verjaardagsvisite, en de pup wilde alleen bij mij. Op de ene arm de pup, en de rest met een hand doen. Gezellig hoor zo'n lief humpie bij je. Andere hond uitlaten en pup wilde niet lopen. Pup op de arm mee.
Deuren open laten staan als je naar toilet of douche gaat. Boodschappen doen en vragen of de buurvrouw even oppast, of vragen of ze wat boodschapjes meeneemt. Het is maar tijdelijk. Je kinderen opvoeden dat ze de pup met rust laten als jij dat zegt zodat ze niet apart in de keuken hoeft. Enz.
Deuren open laten staan als je naar toilet of douche gaat. Boodschappen doen en vragen of de buurvrouw even oppast, of vragen of ze wat boodschapjes meeneemt. Het is maar tijdelijk. Je kinderen opvoeden dat ze de pup met rust laten als jij dat zegt zodat ze niet apart in de keuken hoeft. Enz.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Heel simpel: meenemen...
Gut Xygan hobbelt nog steeds mee naar de wc met 6 maanden om er vervolgens met t wc papier vandoor te gaan als ie de kans krijgt. Zoals uit films een velletje in zn bek en rennen maar...
Gaat vanzelf wel over hoor... kan er niet wakker van liggen. Maar heb dan ook 3 weken vrij genomen toen hij kwam. En hij kan verder prima alleen zijn eigenlijk vanaf dag 1 al
Gut Xygan hobbelt nog steeds mee naar de wc met 6 maanden om er vervolgens met t wc papier vandoor te gaan als ie de kans krijgt. Zoals uit films een velletje in zn bek en rennen maar...
Gaat vanzelf wel over hoor... kan er niet wakker van liggen. Maar heb dan ook 3 weken vrij genomen toen hij kwam. En hij kan verder prima alleen zijn eigenlijk vanaf dag 1 al

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
laeken
- Zeer actief
Wat ik vooral merk is dat je niet reageert op de adviezen maar vooral op reacties waarvan de toon je niet aanstaat. Dat is de hele reden waarom de topic zo loopt. Als iemand zegt dat je bv je pup bij je kan houden dan reageer je daar gewoon helemaal niet op. Wat ook bizar is is dat er al een topic geweest is en dat daar ook adviezen staan. Nog meer bizar is dat je de pup 24 uur hebt en al advies nodig hebt over zijn gedrag. Als je de hond gewoon de woonkamer in had gelaten en niks had gedaan zou de pup ook niks gedaan hebben. Niet gejankt, niet geblaft, niks. Maar binnen de 24 uur is de pup al aan het krijsen. En weet je al niet meer wat je moet doen.
Ipv dat je beseft dat dat komt omdat jij hem opsluit in de keuken ga je vragen hoe je kan maken dat je hondje dat ipv heel erg moeilijk normaal vindt. En dat alles binnen 24 uur na aankoop.... Snap je dat mensen zoiets heel erg bizar kunnen vinden? Als je niks met de pup gedaan had, nogmaals, dus gewoon uit de auto, hup door de voordeur en hobbel maar wat rond, dan had die pup geen kick gegeven.
Als jij een makkelijke hond wil en een hond die heerlijk past in je gezin dan begin je dus met je pup gewoon mee te laten draaien. Wat je nu doet is een recept voor meer en meer wegsperren en opsluiten en een pup die harder en heviger gaat leren protesteren. Voor je het weet zit die hond in de bench en voor je het weet gaat zijn hele jeugd over aandacht vragen ipv stabiel opgroeien en meedraaien in de roedel waarin hij opgenomen is.
Ja, je pup heeft rust nodig. Dus koop een puppenren en zet die naast waar jij op dat moment bent. Blijf bij hem zitten tot hij slaapt en maak dat je kinderen hem niet de hele tijd lastig vallen. Als dat allemaal niet kan en niet werkt dan moet je hem weg doen. Dan wordt het een dwingelandje wat vanaf 8 weken niks anders aanleert dan aandacht opeisen en protesteren tegen alleen gelaten worden. Dat is helemaal niet waar een pupje zijn energie aan moest besteden. Die heeft wel wat beters te leren. Een leuke gezellige hond worden die je er prima bij kan hebben. En dat leert hij door hem niet weg te sperren.
En als jij nu eens niet zo op de toon van de berichten reageert maar op de inhoud dan zou je heel andere topics krijgen. En als jij nu eens begrijpt dat heel de asiels vol zitten met hondjes die aangeschaft zijn door jonge gezinnetjes maar die teveel werden door onbegrip dan snap je misschien ook waarom mensen hier dat nu al zien aankomen. Want als we over de toonzetting van berichten praten moet je je eens voorstellen hoe het over komt dat iemand binnen de 24 uur al issues met een piepklein baby hondje heeft? En dat diegene dan niet het eigen gedrag onder de loep neemt maar gaat vragen hoe de pup aan te leren zich te schikken in die keuzes. Je kan ook heel simpel denken. Dit werkt nog niet. IK moet iets anders gaan aanpakken. Dan is het hele probleem nl ook weg.
Ipv dat je beseft dat dat komt omdat jij hem opsluit in de keuken ga je vragen hoe je kan maken dat je hondje dat ipv heel erg moeilijk normaal vindt. En dat alles binnen 24 uur na aankoop.... Snap je dat mensen zoiets heel erg bizar kunnen vinden? Als je niks met de pup gedaan had, nogmaals, dus gewoon uit de auto, hup door de voordeur en hobbel maar wat rond, dan had die pup geen kick gegeven.
Als jij een makkelijke hond wil en een hond die heerlijk past in je gezin dan begin je dus met je pup gewoon mee te laten draaien. Wat je nu doet is een recept voor meer en meer wegsperren en opsluiten en een pup die harder en heviger gaat leren protesteren. Voor je het weet zit die hond in de bench en voor je het weet gaat zijn hele jeugd over aandacht vragen ipv stabiel opgroeien en meedraaien in de roedel waarin hij opgenomen is.
Ja, je pup heeft rust nodig. Dus koop een puppenren en zet die naast waar jij op dat moment bent. Blijf bij hem zitten tot hij slaapt en maak dat je kinderen hem niet de hele tijd lastig vallen. Als dat allemaal niet kan en niet werkt dan moet je hem weg doen. Dan wordt het een dwingelandje wat vanaf 8 weken niks anders aanleert dan aandacht opeisen en protesteren tegen alleen gelaten worden. Dat is helemaal niet waar een pupje zijn energie aan moest besteden. Die heeft wel wat beters te leren. Een leuke gezellige hond worden die je er prima bij kan hebben. En dat leert hij door hem niet weg te sperren.
En als jij nu eens niet zo op de toon van de berichten reageert maar op de inhoud dan zou je heel andere topics krijgen. En als jij nu eens begrijpt dat heel de asiels vol zitten met hondjes die aangeschaft zijn door jonge gezinnetjes maar die teveel werden door onbegrip dan snap je misschien ook waarom mensen hier dat nu al zien aankomen. Want als we over de toonzetting van berichten praten moet je je eens voorstellen hoe het over komt dat iemand binnen de 24 uur al issues met een piepklein baby hondje heeft? En dat diegene dan niet het eigen gedrag onder de loep neemt maar gaat vragen hoe de pup aan te leren zich te schikken in die keuzes. Je kan ook heel simpel denken. Dit werkt nog niet. IK moet iets anders gaan aanpakken. Dan is het hele probleem nl ook weg.
-
laeken
- Zeer actief
Wat ik vooral merk is dat je niet reageert op de adviezen maar vooral op reacties waarvan de toon je niet aanstaat. Dat is de hele reden waarom de topic zo loopt. Als iemand zegt dat je bv je pup bij je kan houden dan reageer je daar gewoon helemaal niet op. Wat ook bizar is is dat er al een topic geweest is en dat daar ook adviezen staan. Nog meer bizar is dat je de pup 24 uur hebt en al advies nodig hebt over zijn gedrag. Als je de hond gewoon de woonkamer in had gelaten en niks had gedaan zou de pup ook niks gedaan hebben. Niet gejankt, niet geblaft, niks. Maar binnen de 24 uur is de pup al aan het krijsen. En weet je al niet meer wat je moet doen.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Ik zou inderdaad de pup overal mee naar toe nemen.
De eerste dagen dat ik Vusi had zat ze 's nachts en tussen de middag in de puppyren, gewoon in de woonkamer (ik heb geen kinderen dus het was rustig) Alex lag er dan naast te snurken. Ze piepte even 5 minuten maar ging dan rustig slapen.
De eerste Zondag wilde ik toch een beetje langer slapen dan 6 uur, dus even naar het toilet in de tuin, in een lakentje gewikkeld en lekker knus bij mij in bed zo hebben gezellig nog een uurtje geslapen.
Ik heb toch de fout gemaakt om haar niet genoeg mee naar buiten te nemen en kennis laten maken met allerlei situaties en mensen iedere keer dacht ik: morgen neem ik haar mee naar.... en dan was de auto weer bezet, OK, overmorgen gaan we naar de supermarkt dan neem ik haar mee.... ging m'n partner ineens niet dus kon ze niet mee.... nee, vandaag neem ik haar niet mee omdat ze ziek is.......... en de tijd gaat zooooo snel
. Nu is ze 10 maanden en pluk ik de vruchten van mijn "fout" ze is niet gemakkelijk
Dus echt, meenemen overal mee naar toe.
De eerste dagen dat ik Vusi had zat ze 's nachts en tussen de middag in de puppyren, gewoon in de woonkamer (ik heb geen kinderen dus het was rustig) Alex lag er dan naast te snurken. Ze piepte even 5 minuten maar ging dan rustig slapen.
De eerste Zondag wilde ik toch een beetje langer slapen dan 6 uur, dus even naar het toilet in de tuin, in een lakentje gewikkeld en lekker knus bij mij in bed zo hebben gezellig nog een uurtje geslapen.
Ik heb toch de fout gemaakt om haar niet genoeg mee naar buiten te nemen en kennis laten maken met allerlei situaties en mensen iedere keer dacht ik: morgen neem ik haar mee naar.... en dan was de auto weer bezet, OK, overmorgen gaan we naar de supermarkt dan neem ik haar mee.... ging m'n partner ineens niet dus kon ze niet mee.... nee, vandaag neem ik haar niet mee omdat ze ziek is.......... en de tijd gaat zooooo snel
Dus echt, meenemen overal mee naar toe.
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Nu kan ik me dat, als nieuwkomer op dit forum, met dergelijke vragen en de reacties daarop volgen wel enigsinds voorstellen. Niet dat de reacties per direct verkeerd zijn, maar de manier van reageren op dit forum (en dat met name de toon en regelmatig het sarcasme), is er wel een waar een gemiddeld persoon even aan moet wennen.Sulluna schreef:Om eerlijk te zijn, vind ik dat jouw post overkomen alsof je al een beetje gefrustreerd bent.Boots1978 schreef:
ik VRAAG om adviezen wat ermee te doen. negeren, en desnoods bij me. LEES toch eens.....
Boots1978, het cultuurtje op dit forum is nogal een.... aparte... veel mensen, veel meningen, heel veel ervaring, maar ook heel veel korte aannames en vooroordelen. Op zich niet gek, aangezien dit in de geschiedenis van het forum wellicht de 100.000ste post is over, "mijn pup jankt, oh je, wat nu". Er wordt hier dan nogal snel behoorlijk sarcastisch gereageerd, zuchtend en steunend verteld dat je nog niks van die pup moet verwachten etc.
En het zijn stuk voor stuk hele goede adviezen die helemaal waar zijn. Rekening houden met "dat je het echt heel goed probeert te doen" , "dat je handelt naar de adviezen die je gekregen hebt, maar die niet blijken te werken" en "dat je er echt wel tijd en energie in wilt steken, maar het gewoon even niet zo goed weet wat je nu het beste kunt doen", tja, dat wordt hier gewoon weinig tot niet gedaan. Zeker niet bij nieuwe mensen. Er word dan nogal snel uitgegaan dan je nu vast "gewoon even geen zin hebt in die pup, en dus erwacht dat hij maar gauw zijn bek dicht houd" wat in 80.000 van de topics wellicht vast het geval was.
Kortom, je kunt het hier niet zo gauw goed doen. Er wordt een plaatje van je geschetst, waarvan je zelf voelt dat die niet klopt, maar als je dit probeert te verdedigen ben je al gauw "gefrustreerd" en moet je vooral "relaxt doen" dat is voor jezelf en je pup een stuk beter... en dan heb je er vanzelf iemand die erbij gaat zitten met "
Kortom, advies dat ik je probeer te geven. Probeer door alle vooroordelen en dingen die niet kloppen heen te lezen en te negeren. Probeer je daar niet op te verdedigen, dat is een gevecht dat je gaat verliezen... already happened to me a couple of times
Probeer de adviezen te lezen die er tussen staan, want dat zijn echt hele goede.
Overigens vind ik het onzin dat je na 24 uur geen issues met je pup zou mogen hebben. Je wilt het gewoon graag goed doen, krijgt van alle kanten adviezen waar je je niet goed bij voelt, en hebt weinig ervaring en weet het daarom dus gewoon even niet. Dat is niet gek, dat is heel normaal. En dat je die hulp na 24 uur al vraagt, betekend echt niet dat dit gedoemd is te mislukken. Over 10 weken kijk je terug naar dit topic en denk je "oh my, wat heb ik me in al mijn spanning toch druk lopen maken om niks"...

-
Boots1978
- Vaste gebruiker
dank je. jij snapt meShiloh86 schreef:
Nu kan ik me dat, als nieuwkomer op dit forum, met dergelijke vragen en de reacties daarop volgen wel enigsinds voorstellen. Niet dat de reacties per direct verkeerd zijn, maar de manier van reageren op dit forum (en dat met name de toon en regelmatig het sarcasme), is er wel een waar een gemiddeld persoon even aan moet wennen.
Boots1978, het cultuurtje op dit forum is nogal een.... aparte... veel mensen, veel meningen, heel veel ervaring, maar ook heel veel korte aannames en vooroordelen. Op zich niet gek, aangezien dit in de geschiedenis van het forum wellicht de 100.000ste post is over, "mijn pup jankt, oh je, wat nu". Er wordt hier dan nogal snel behoorlijk sarcastisch gereageerd, zuchtend en steunend verteld dat je nog niks van die pup moet verwachten etc.
En het zijn stuk voor stuk hele goede adviezen die helemaal waar zijn. Rekening houden met "dat je het echt heel goed probeert te doen" , "dat je handelt naar de adviezen die je gekregen hebt, maar die niet blijken te werken" en "dat je er echt wel tijd en energie in wilt steken, maar het gewoon even niet zo goed weet wat je nu het beste kunt doen", tja, dat wordt hier gewoon weinig tot niet gedaan. Zeker niet bij nieuwe mensen. Er word dan nogal snel uitgegaan dan je nu vast "gewoon even geen zin hebt in die pup, en dus erwacht dat hij maar gauw zijn bek dicht houd" wat in 80.000 van de topics wellicht vast het geval was.
Kortom, je kunt het hier niet zo gauw goed doen. Er wordt een plaatje van je geschetst, waarvan je zelf voelt dat die niet klopt, maar als je dit probeert te verdedigen ben je al gauw "gefrustreerd" en moet je vooral "relaxt doen" dat is voor jezelf en je pup een stuk beter... en dan heb je er vanzelf iemand die erbij gaat zitten met "time" ...
Kortom, advies dat ik je probeer te geven. Probeer door alle vooroordelen en dingen die niet kloppen heen te lezen en te negeren. Probeer je daar niet op te verdedigen, dat is een gevecht dat je gaat verliezen... already happened to me a couple of times![]()
Probeer de adviezen te lezen die er tussen staan, want dat zijn echt hele goede.
Overigens vind ik het onzin dat je na 24 uur geen issues met je pup zou mogen hebben. Je wilt het gewoon graag goed doen, krijgt van alle kanten adviezen waar je je niet goed bij voelt, en hebt weinig ervaring en weet het daarom dus gewoon even niet. Dat is niet gek, dat is heel normaal. En dat je die hulp na 24 uur al vraagt, betekend echt niet dat dit gedoemd is te mislukken. Over 10 weken kijk je terug naar dit topic en denk je "oh my, wat heb ik me in al mijn spanning toch druk lopen maken om niks"...
ik wil het goed doen en was een beetje onzeker. ook al heb ik 2 honden gehad, dat ging toendertijd anders. ik krijg van iedereen adviezen, van de fokker die echt al tientallen jaren fokt en goed bekend staat om alles, van hondentrainers enz.
en dan vraag ik hoe ik om moet gaan met gillen/janken (alleen maar goed lijkt me....) en dan word ik afgemaakt
en om dan meteen gefrustreert genoemt te worden en gedaan word alsof pup volgende week al op marktplaats staat, ja, daar word ik kwaad om. dat mensen mij bij voorbaat al denken te kennen. ik zal never nooit mn dieren op marktplaats zetten of weg doen. mijn vorige hond kwam met probleem gedrag bij me en toen ook allerlei adviezen van weg doen tot inslapen. ik heb stad en land met hem af gereden voor gedragstherapie, dierenartsen die hem binnenste buiten hebben gekeerd, holistische dierenartsen enz.
hij heeft zelfs nog een maand bij intern bij martin gaus gezeten wat me ik weet niet hoeveel geld heb gekost , trainingen en begeleiding daarna enz.
dan doet het wel een beetje zeer als mensen denken dat ik het wel snel zat zal zijn. ik neem een dier voor het leven en daar ga ik dan ook voor.
-
Boots1978
- Vaste gebruiker
update: snachts gaat hij mee naast mn bed in de bench. verder loopt hij gewoon los. ben er in de keuken een paar keer bij gaan zitten tot hij in slaap viel en ben toen weg gelopen. ging helemaal prima. hij is nu al zover dat als hij even wakker word en me de keuken uit ziet lopen (blijf in beeld) gewoon weer gaat liggen en verder slaapt of even speelt. als hij in de kamer in slaap valt dan til ik hem op en leg hem op zn kussen in de keuken. geen probleem als ik even wegloop. wat helaas af en toe moet en waarbij ik hem niet mee kan nemen. beetje lastig om met een pup de vlisotrap op te gaan om de CV opnieuw op te starten
tevens zitten er boven nu 2 zeeeer gefrustreerde katten welke ik ook even de tijd wil geven om te wennen. niet fair als ik nu ook nog eens daar op hun veilige plekje een pup neer gaat zetten....
zodra pupje slaapt, verhuis ik hem nu dus af en toe naar de keuken met hekje dicht. kids (van 2 en 4) kunnen er zo niet bij en dan kan ik even vlug een was erin doen of de vliering op. ook dat gaat met een pup helaas door. zorgen dat ik terug kom voordat hij wakker word, niks aan de hand.
ik heb speciaal voor hem 2 weken vrij genomen dus we gaan hard aan het werk met alles.
tevens zitten er boven nu 2 zeeeer gefrustreerde katten welke ik ook even de tijd wil geven om te wennen. niet fair als ik nu ook nog eens daar op hun veilige plekje een pup neer gaat zetten....
zodra pupje slaapt, verhuis ik hem nu dus af en toe naar de keuken met hekje dicht. kids (van 2 en 4) kunnen er zo niet bij en dan kan ik even vlug een was erin doen of de vliering op. ook dat gaat met een pup helaas door. zorgen dat ik terug kom voordat hij wakker word, niks aan de hand.
ik heb speciaal voor hem 2 weken vrij genomen dus we gaan hard aan het werk met alles.
- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
Hier ook een pup in huis met een kleine van bijna 4.
Gaat ook gewoon overal mee naar toe.
Pup is nu 16 weken en alleen blijven lukt nog niet helemaal goed zoal IK dat zou willen.
Vorige week is hij een uurtje alleen geweest en ik hoorde van de buurvrouw dat, dat prima is gegaan.
vanmorgen moest ik even met mijn zoontje naar de huisarts, belde om 8.00 uur kon gelijk om half 9 komen.
Dat verliep met Fire dus niet vlekkeloos ging nl even iets anders dan anders het weggaan, dus heeft iets meer dan een half uur zitten piepen en blaffen.
Niet leuk en kan weer een paar stapjes terug.
Gaat ook gewoon overal mee naar toe.
Pup is nu 16 weken en alleen blijven lukt nog niet helemaal goed zoal IK dat zou willen.
Vorige week is hij een uurtje alleen geweest en ik hoorde van de buurvrouw dat, dat prima is gegaan.
vanmorgen moest ik even met mijn zoontje naar de huisarts, belde om 8.00 uur kon gelijk om half 9 komen.
Dat verliep met Fire dus niet vlekkeloos ging nl even iets anders dan anders het weggaan, dus heeft iets meer dan een half uur zitten piepen en blaffen.
Niet leuk en kan weer een paar stapjes terug.

- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Ik snap dat dat frustreert hoor, maar je daarin verdedigen heeft hier op dit forum gewoon niet zoveel zin... Overigens zijn er veel meer die prima begrijpen hoe het zit, kijk dit topic maar eens: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=305819 , allemaal mensen die het echt wel snappen.
En zie, het gaat nu al beter. Klinkt alsof je gewoon goed bezig bent. Gewoon lekker volhouden, gaat helemaal goed komen.
En zie, het gaat nu al beter. Klinkt alsof je gewoon goed bezig bent. Gewoon lekker volhouden, gaat helemaal goed komen.