Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rugzak aanleren

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel
Aantal honden: 1

Rugzak aanleren

Ongelezen bericht door Benthe »

Omdat mijn DH dame behoorlijk sterk is en nog altijd nog wel stevig trekt ( het wordt beter maar kost enorm veel tijd) heb ik een van ruffwear een front harnas besteld maar ook een rugzak..

Ik wil haar graag leren wat gewicht mee te nemen zodat ze ook eens tijdens lange wandelingen zelf wat mee kan nemen. Hoe kan dit het beste op bouwen? Ik dacht eerst in beide zakjes een flesje water te doen en dat later op schroeven naar 2 flesjes?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Rugzak aanleren

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik zou er eerst niets anders in doen dan krantenpapier om de zakjes het volume te geven die ze later ook krijgen, zodat je hond leert dat wanneer zij ergens langs of tussendoor loopt, ze breder is dan zonder rugzak. Dit rustig opbouwen. Daarna kun je er rustig aan iets van gewicht zoals inderdaad een flesje water in doen, ik zou het gewicht per kan gelijk houden.
Benthe
Zeer actief
Jack Russel

LongFields schreef:Ik zou er eerst niets anders in doen dan krantenpapier om de zakjes het volume te geven die ze later ook krijgen, zodat je hond leert dat wanneer zij ergens langs of tussendoor loopt, ze breder is dan zonder rugzak. Dit rustig opbouwen. Daarna kun je er rustig aan iets van gewicht zoals inderdaad een flesje water in doen, ik zou het gewicht per kan gelijk houden.

Daar zeg je zowaar wat, nu dan gaan we daar mee beginnen. Ik begin eerst met het tuig als ze dat goed gewend is, dan de rugzak met dan eerst papier… en daarna gaan we met flesjes werken.. goeie tip van het papier dank je!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Die tip heb ik zelf destijds gekregen toen ik een rugzak voor 1 van mijn honden aanschafte. :wink:
En heb het uiteraard toen ook zo aangeleerd.
Benthe
Zeer actief
Jack Russel

Hele goede tip ook, heb daar zelf helemaal nog niet bij stil gestaan namelijk.. Het is voor haar ook wennen dat ze iets op haar rug heeft dus alles rustig aan leren.. Maar ze moet werken dat is wat ze wil en ik hoop dat de combi rugzak en wandelen ook zonder trekken kan, zodat ze met licht gewicht toch kan werken want ze hoeft geen zware dingen te tillen hoor.

Maar ze is heel duidelijk dat ze maar wat graag iets voor me wil doen..Mijn oude sok had ik geleerd de paraplu te dragen maar dat is iets wat ze niet wil, ze heeft niet echte apporteerdrang voor lange termijn..
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Evertje »

LongFields schreef:Ik zou er eerst niets anders in doen dan krantenpapier om de zakjes het volume te geven die ze later ook krijgen, zodat je hond leert dat wanneer zij ergens langs of tussendoor loopt, ze breder is dan zonder rugzak. Dit rustig opbouwen. Daarna kun je er rustig aan iets van gewicht zoals inderdaad een flesje water in doen, ik zou het gewicht per kan gelijk houden.
Zo heb ik het Freek ook aangeleerd. Het gewicht heeft hij volgens mij nooit echt als last ervaren, wel dat de schrielkip opeens een keer zo breed was haha. Voordeel van de meegeleverde zakjes tov flesjes water, is dat de zakjes mooi tegen het lichaam aan gedragen kunnen worden.
Er wordt trouwens aangeraden om max 20% van het lichaamsgewicht mee te laten dragen.
Benthe
Zeer actief
Jack Russel

Ze is ongeveer 32 kilo dus zou ze rond de 6 Kilo mogen dragen? Wel veel zeg...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik heb voor Gimmick een weightharnass gekocht
En eerst laten wennen aan het gevoel van het lege harnass en langzaam aan het gewicht op gebouwd.
Steeds een klein beetje erbij. Maar wel de gewichten aan beide kanten gelijk.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Sanbeer schreef:Ze is ongeveer 32 kilo dus zou ze rond de 6 Kilo mogen dragen? Wel veel zeg...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik denk dat het wel meevalt. Een persoon van 60 kilo kan over het algemeen ook prima uit de voeten met een backpack van 12 kilo. En dan is lasten dragen voor mensen nog lastiger, omdat wij het in evenwicht moeten houden en het gewicht vaak achter onze loodlijn terecht komt.
Een hond staat op 4 poten met de last achter zijn schouders, dat is een efficiëntere manier van dragen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”