Een stukje geschiedenis
Al jong gestart, eerst met target en omsturen. Veel basis gedaan waaronder de afstandsstart en het vooruit sturen en ik dacht dat dit alleen voor de behendigheid zou zijn. Had ik dat even mis. Kenji vond het hartstikke leuk en ging als een trein! Iedere keer als de hoops tevoorschijn kwamen, zette Kenji zijn concert in dus uiteindelijk maar verder getraind. Hij pakte het heel snel op en had (en heeft) er ontzettend veel lol in.
Filmpjes:
1e keer trainen op groot veld
Afstanden vergroten, oefenen met handlersvak
De eerste wedstrijden
Op 22 november en 11 december hebben we onze eerste wedstrijden gelopen. 22 november hebben we in de startersklasse gelopen, ook om te kijken hoe hij überhaupt zou reageren op een wedstrijdomgeving. Nou, dat ging heel goed! Niet in de prijzen gelopen maar wel 4 foutloze rondjes en het belangrijkste: heerlijk samen gewerkt! Daarna op 11 december op de Winner in de novice klasse. Ondergrond was niet ideaal al liep Kenji nog vrij goed. 4x disk, eerste keer doordat de tunnel gewoon te leuk was (en ik finaal verkeerd stond) en de 2e keer omdat Kenji toch de 4 mannen en de grote zwarte camera zo'n 5 meter van het parcours wat raar vond. Al met al wel lekker gelopen en als er geen mannen vlak naast het parcours staan de klooien met een camera, kan hij dus ook een moeilijke omgeving als de Winner prima aan.
Vanaf volgend jaar gaan we starten met de echte wedstrijden. Ik heb besloten om Kenji in de novice klasse in te schrijven, daar zijn de lijnen iets langer en de bochten minder krap. Nu wachten tot de startlicenties aangevraagd kunnen worden en daarna lekker aan de slag! Kenji heeft er in ieder geval al enorm zin in.